najah achteraf toch ietsjes boven budget gegaan, maar het is het dubbel en dwars waard! koplampen geven redelijk tot goed zicht... Niets mis mee!
Goed, ik had 3 serieuze kandidaten op het oog voor Metchu's next top fun car, ook wel MNTFC genoemd. Ik had voor het weekend al een aantal bakken bekeken hoe het wel en net niet moest. Een selectie gedaan voor na het weekend waar ik dan wel ongeveer uit moest kiezen. Gisteren (maandag red.) wezen kijken bij nummer 1. Auto voldeed wel redelijk, maar de behandeling van dorpels zat me niet zo lekker. Voor de rest geen extra opties, behalve dan electrische ramen. De prijs stond me dan ook niet aan voor het auto dat aangeboden was. Ik dus bedankt en gezegd dat ik de volgende dag wel contact op zou nemen.
Dan waren er nog 2 kandidaten over die best wel gespreid van elkaar in het land stonden. Eentje in het zuidwesten en eentje in het oosten (ja, idd, bij GTRené daar

). Ik heb maandag in beide plaatsen een garage gebeld en een brug (en een monteur) gereserveerd voor een technische keuring. Dit voor mijn gemoedsrust o.a. Besloten om sochtends vroeg met de brede (Shakes) eerst naar het zuiden te gaan, met een zoutloze, saaie, oerslecht rijdende 308sw

. De auto in het zuiden was een stuk duurder dan het oosten, maar zag er ook wel een stuk beter en uitgebreider uit!
aangekomen bij een beetje dofrode auto en een testritje gemaakt. Het klopte allemaal wel voor mn gevoel. Voor de formaliteit nog op de brug gezet voor een redelijk uitgebreide inspectie. Daar kwamen geen noemenswaardige punten naar boven. Ik zal er toch wel een zooitje knaken tegenaan moeten gooien, om de auto tiptop te krijgen (en ja, dat wil ik!). De verkoop afgehandeld en het oosten afgebeld! Ik kon mijn lol niet op!
Eerste indruk: Auto ligt SUPERSTRAK op de weg, rijdt heerlijk! Kapje op, er gaat letterlijk een wereld voor je open! genieten! Blokje loopt lekker in de toeren en heeft wel pit. Uitlaten kunnen sommigen wat sjonnie vinden, maar ik vind dat de auto het wel kan hebben en straalt wat mannelijkheid uit bij een mx5 die toch wel voor vrouwenauto doorgaat (ten onrechte overigens, even een zijstapje: Ik had een bezichtiging geregeld bij een vrouw voor een zwarte mx5, werd ik afgebeld omdat ze dat ding in de prak had gereden... maw vrouwen kunnen er niet in rijden

).
Wat heeft de mx5 zoal? Men lachte me uit toen ik zei dat ik luxe wilde hebben, plus de fun. I got it
Electrische ramen, stuurbekrachting, centrale deurvergendeling (met ab).
Een splinternieuw dak! flinke velgen eronder (wellicht iets te groot voor comfort). Dubbele uitlaat. Auto is verlaagd middels een bilstein set! En een klein lijstje met dingen die gedaan moeten worden.
Binnekort even wat betere foto's. En ja ik ben al een aantal keren dwars geweest, dat gaat goed! 8) 8) kapje open in de winter FTW!!!!