Metchu met MX5 numero 2! [verkocht]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Hier komt Metchu's new ride!

Bericht door GTRene » 29 dec 2010, 01:00

best een geinig ding met die wielen en al voor dat geld?
knap gedaan (ben alleen geen roog MX5 fan, maja als het zo goedkoop is dan maakt het ni zo uit)

veel DF gewenst :df:
zijn dat speciale lampen? wel genoeg zicht?

Metchu

Bericht door Metchu » 29 dec 2010, 01:47

najah achteraf toch ietsjes boven budget gegaan, maar het is het dubbel en dwars waard! koplampen geven redelijk tot goed zicht... Niets mis mee!

Goed, ik had 3 serieuze kandidaten op het oog voor Metchu's next top fun car, ook wel MNTFC genoemd. Ik had voor het weekend al een aantal bakken bekeken hoe het wel en net niet moest. Een selectie gedaan voor na het weekend waar ik dan wel ongeveer uit moest kiezen. Gisteren (maandag red.) wezen kijken bij nummer 1. Auto voldeed wel redelijk, maar de behandeling van dorpels zat me niet zo lekker. Voor de rest geen extra opties, behalve dan electrische ramen. De prijs stond me dan ook niet aan voor het auto dat aangeboden was. Ik dus bedankt en gezegd dat ik de volgende dag wel contact op zou nemen.

Dan waren er nog 2 kandidaten over die best wel gespreid van elkaar in het land stonden. Eentje in het zuidwesten en eentje in het oosten (ja, idd, bij GTRené daar :mrgreen: ). Ik heb maandag in beide plaatsen een garage gebeld en een brug (en een monteur) gereserveerd voor een technische keuring. Dit voor mijn gemoedsrust o.a. Besloten om sochtends vroeg met de brede (Shakes) eerst naar het zuiden te gaan, met een zoutloze, saaie, oerslecht rijdende 308sw :mrgreen: . De auto in het zuiden was een stuk duurder dan het oosten, maar zag er ook wel een stuk beter en uitgebreider uit!

aangekomen bij een beetje dofrode auto en een testritje gemaakt. Het klopte allemaal wel voor mn gevoel. Voor de formaliteit nog op de brug gezet voor een redelijk uitgebreide inspectie. Daar kwamen geen noemenswaardige punten naar boven. Ik zal er toch wel een zooitje knaken tegenaan moeten gooien, om de auto tiptop te krijgen (en ja, dat wil ik!). De verkoop afgehandeld en het oosten afgebeld! Ik kon mijn lol niet op!

Eerste indruk: Auto ligt SUPERSTRAK op de weg, rijdt heerlijk! Kapje op, er gaat letterlijk een wereld voor je open! genieten! Blokje loopt lekker in de toeren en heeft wel pit. Uitlaten kunnen sommigen wat sjonnie vinden, maar ik vind dat de auto het wel kan hebben en straalt wat mannelijkheid uit bij een mx5 die toch wel voor vrouwenauto doorgaat (ten onrechte overigens, even een zijstapje: Ik had een bezichtiging geregeld bij een vrouw voor een zwarte mx5, werd ik afgebeld omdat ze dat ding in de prak had gereden... maw vrouwen kunnen er niet in rijden :P ).

Wat heeft de mx5 zoal? Men lachte me uit toen ik zei dat ik luxe wilde hebben, plus de fun. I got it :mrgreen:
Electrische ramen, stuurbekrachting, centrale deurvergendeling (met ab).
Een splinternieuw dak! flinke velgen eronder (wellicht iets te groot voor comfort). Dubbele uitlaat. Auto is verlaagd middels een bilstein set! En een klein lijstje met dingen die gedaan moeten worden.

Binnekort even wat betere foto's. En ja ik ben al een aantal keren dwars geweest, dat gaat goed! 8) 8) kapje open in de winter FTW!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 dec 2010, 01:50

Leuk man! Veel veilige fun-km's met je Mazda MX-5 in MNTFC uitvoering toegewenst.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: Hier is Metchu's new ride: MX5! MNTFC!

Bericht door Opa » 29 dec 2010, 02:11

Ik denk dat je hier nog wel wat D-F aan kan gaan beleven.....als je 'm tenminste niet in de prak rijdt. :mrgreen: :wink:

Chuck

Bericht door Chuck » 29 dec 2010, 03:04

Gaaf Metchu!! Have fun maar dat komt wel goed zo te horen :thumbup:

PeerH

Bericht door PeerH » 29 dec 2010, 07:23

Gaaf ding! Have fun!

Michel P

Bericht door Michel P » 29 dec 2010, 08:29

Join the red army ;-)

Ziet er goed uit, nu nog ff die 16" worstenvelgen scoren van rob, want het is natuurlijk ook een pimp mobiel, met dubbel uitlaat......... :mrgreen:

Heel veel pret, hoop een keer me te rijden, wellicht iets voor zoonlief, kan die mooi echt in leren rijden :df:

Michel

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 dec 2010, 08:35

Haha.. hij staat je goed! Leuk ding :thumbup:

Jinx

Bericht door Jinx » 29 dec 2010, 08:41

eeeey metchu, zag al wat voorbij komen op facebook. :D

Vet man, denk je leukste auto tot nu toe! Een stuur, een laag zwaartepunt en gewicht, en rwd. En dan nog lekker het dakje open.

Een wijs besluit kameraad!

FrankS

Bericht door FrankS » 29 dec 2010, 09:02

Gefeliciteerd Metchu! Écht een auto voor een metrosexuele man als jijzelf ;)

RobS

Bericht door RobS » 29 dec 2010, 09:06

Je hebt een mooie rooie gevonden zo te zien :) Gefeliciteerd! Het dakje moet je met dit weer heel voorzichtig mee zijn, het plastic ruitje breekt zodra het een keer goed gevroren heeft en je opent het dakje.

Knot

Bericht door Knot » 29 dec 2010, 09:07

Leuk wagentje, gefeliciteerd!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 dec 2010, 09:12

Gefeliciteerd er mee :thumbup:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 dec 2010, 09:17

Gefeliciteerd!

RobS

Bericht door RobS » 29 dec 2010, 09:19

Meld je hier even aan --> http://forum.mx-5owners.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor leuke betaalbare goodies --> http://www.mx-5parts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 dec 2010, 09:26

RobS schreef:Je hebt een mooie rooie gevonden zo te zien :) Gefeliciteerd! Het dakje moet je met dit weer heel voorzichtig mee zijn, het plastic ruitje breekt zodra het een keer goed gevroren heeft en je opent het dakje.
Hee Metchu, wat ik gisteren ook al vertelde, voorzichtig met het raampje :thumbup:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 29 dec 2010, 09:36

Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er leuk uit.. En dat is ie op de weg vast ook wel!

ErikS

Bericht door ErikS » 29 dec 2010, 09:47

Hee Metch, gaaf ding. :thumbup:

Wat koste dit nou, om zo brutaal te zijn?:P

Shakes

Bericht door Shakes » 29 dec 2010, 09:54

Een boel kilo's om erin te passen :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2010, 10:16

Metin gefeliciteerd ermee!

Metchu

Bericht door Metchu » 29 dec 2010, 10:18

RobS schreef:Je hebt een mooie rooie gevonden zo te zien :) Gefeliciteerd! Het dakje moet je met dit weer heel voorzichtig mee zijn, het plastic ruitje breekt zodra het een keer goed gevroren heeft en je opent het dakje.
ik weet niet of het bij alle dakjes zo is. Maar mijn dakje heeft een rits, dus je kan netjes het raampje eraf ritsen en omlaag doen en dan het dakje omlaag. Heeft het dan nog steeds zoveel last van de winter en de kou?
en ik zal me binnekort even melden op die websites ;)

@ de rest, bedankt voor de felicitaties, ben er erg blij mee en ook wel trots op 8) Niet alleen omdat het zo'n leuke wagen is, maar zoals shakes ook zegt: ik pas er lekker in :mrgreen: :banaan:
@ Michel, first things first, eerst wat onderhoud plegen voordat ik knaken heb voor een setje andere wielen ;)

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 29 dec 2010, 10:19

van harte ermee Metchu, veel plezier ermee!!!! :thumbup:

Paul

Bericht door Paul » 29 dec 2010, 10:24

Metchu ouwe rukker! wat een ding joh.... nice!

koplampenmod vink super, staat 800 x beter dan die hoge bassie & adriaan klappers.

Veel plezier, moeten we vant zomer maar een keer de DF KappersautoRun houden, doe ik ook mee... :beer:

Metchu

Bericht door Metchu » 29 dec 2010, 10:27

RobS schreef:Meld je hier even aan --> http://forum.mx-5owners.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor leuke betaalbare goodies --> http://www.mx-5parts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
heb meteen maar ff wat onderdelen besteld :mrgreen:

@ paul, van de zomer pas? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: En ben het helemaal met je eens wat betreft de koplampen. Als de originele lampen open gaan lijkt het wel een smiley face, dat kan echt niet :mrgreen: Dus deze mod stond hoe dan ook in de planning! Nu zit ie er al op 8)

weet trouwens iemand een goed adresje waar je een auto kan laten tectyleren voor een betaalbare prijs? Wellicht wat bij mij in de buurt: omg. haarlem, omg amsterdam?

Tristan

Bericht door Tristan » 29 dec 2010, 10:31

Gefeliciteerd, Metchu!

Grotendeels kan je het zelf doen, tenzij je echt binnen in het chassis wilt komen.

Plaats reactie