Z4M update 17.10 nieuwe remmen :)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tom

Re: Z4M update 17.10 nieuwe remmen :)

Bericht door Tom » 19 okt 2010, 10:57

Nice

Het ging er ook maar slapjes aan toe toen ik meereed. :mrgreen:

Franzino
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110

Bericht door Franzino » 27 dec 2010, 02:29

Ik heb gelezen dat jij een Stoptech setje voor en achter hebt geplaatst op je Z4M. En hoe bevallen deze op de openbare weg en op circuit? Welke remblokken gebruik je? Ik ben aan het nadenken om eventueel een Stoptech setje op mijn Z4M te plaatsen en zoek wat ervaringen van andere Stoptech gebruikers.

Ik zou zelf waarschijnlijk opteren voor enkel een setje vooraan. Ik dacht eerst dat dit een volledige verstoorde rembalans zou geven, maar dit blijkt niet zo te zijn.

Ik zag op verschillende websites (en ook op de Stoptech website) dat het niet echt nodig is om de achterste remmen mee aan te passen (wel remblokken aanpassen). Enkel de voorste remschijven + remklauwen veranderen door een Stoptech set zou al een zeer groot verschil geven en geen negatieve bijeffecten hebben. Naar het schijnt zou de rembalans niet verstoord worden en zou de wagen qua rembalans perfect origineel aanvoelen. ABS en DTC zouden ook perfect blijven werken.

Al deze gegevens werden mij ook bevestigd op mijn Stoptech verkoopspunt. Ik geloof hun wel, want als ze economisch zouden nadenken dan zouden ze mij de achterste set ook moeten aanraden. De meeste die volledige Stoptech set voor en achter nemen zouden dit voornamelijk doen vanmege de look en ook als ze een dedicated track car hebben.

Dus de ST-60 355*32mm met 6 pots klauw past bij u perfect achter de CSL velgen (of heb jij spoorverbreeders???). Is goed nieuws; maar ik ga toch eens grondig moeten meten of de ST-60 ook past met mijn wintervelgen. Het prijsverschil tussen de ST-40 en ST-60 set vooraan is bij mijn verkooppunt 400euro. Ik stel mij de vraag of er groot verschil zijn tussen de ST-40 en ST-60. Vermits ik geneigd ben om enkel vooraan een grotere set te steken, ben ik misschien meer geneigd om de ST-40 te nemen en zo het verschil met voor en achter niet te extreem te maken.

Deze kerel is zwaar bezig met het tracken van zijn Z4M en blijkt zeer tevereden te zijn van de kleindere zijn ST-40 set-up: http://www.mymcoupe.com/BrakeAndWheelMods.htm De ST-40 is niet echt een Big Brake Kit, maar ze zijn natuurlijk nog altijd groter dan de standaard Z4M rem set-up (voor 300 mm / achter 294 mm). Zowieso zou ik voor zwarte exemplaren zonder Stoptech logo gaan om problemen op de Belgische keuring te vermijden. Ik doe het niet voor de look van de grotere remmen, maar wel voor de extra remkracht en minder fading.

Info van de Stoptech website over enkel een Stoptech set vooraan
Well, let's look at why we upgraded the front brakes in the first place. Contrary to popular belief, the real reason sports- and racing cars use big brakes is to deal with heat. Period. There has been a bunch of stuff published which will disclaim this, but when you look at the braking system from a design standpoint, making them 'bigger' doesn't fundamentally do anything for stopping distance. It's all about the heat. So, you upgraded the front brakes because of thermal concerns but as a hidden surprise got a shift in brake bias. As a band-aid to this condition, you now spend thousands more on a rear brake upgrade because the front system was not sized correctly in the first place. Sure, it looks great, but there is another option...
Which Is?

When upgrading your front brakes, it is possible to size the caliper pistons and rotor effective radius to maintain the original brake system's pressure-torque relationship. Yea, it takes more engineering know-how and you can't sell the same part to everyone anymore, but you are not altering the base brake balance from what the OEM intended. This design philosophy stands behind every brake upgrade kit STOPTECH manufactures. Now, if you sized the front brakes correctly, why would you need to change the rear brakes? Good question. If there are no thermal concerns with the rear brakes (and on a front-engine street car there rarely are) then by installing a rear big-brake kit all you are doing is (a) spending money and (b) adding unsprung weight. This is not usually viewed as favorable, unless you like driving a heavy, expensive car.

Oh Yea - One More Thing…
Finally, under an OEM bias condition, the rear brakes only contribute about 15-20% of all the braking force the vehicle generates, and when you install sticky tires you actually DECREASE the amount of work they need to do. Why? Because at the higher deceleration levels afforded by race tires, there is more weight transfer taking place, reducing the normal force on the rear tires and increasing it on the front (remember F=µN from above?). If anything, we now want to decrease the rear effectiveness. Ironic once again.
Of course, if you decide to upsize your rear brake system components you can also impact the front-rear torque relationship, and consequently you can "bias" the "balance" more toward the rear. Go too far, and the rear brakes could lock before the fronts. Again, not the end result you were expecting, right?
It has been said that "The folks at STOPTECH should consider developing a rear kit to match their front setup. They'll be very happy with the performance improvement if done properly." Well, since our FRONT systems are designed properly, we save you the need to spend your money on the back axle.

Let's reword that quote to reflect the STOPTECH philosophy: "Our competitors should consider developing a FRONT kit to match their stock bias condition. They'll be very happy with the performance improvement if done properly, AND will save their customers the cost of a rear brake upgrade in the process."
Laatst gewijzigd door Franzino op 27 dec 2010, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Bericht door steve smith » 27 dec 2010, 03:57

De enige OEM wielen die zonder spacers passen zijn 19" M3 kapperswielen, std Z4M en CSL hebben spacers nodig.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 dec 2010, 09:55

steve smith schreef:De enige OEM wielen die zonder spacers passen zijn 19" M3 kapperswielen, std Z4M en CSL hebben spacers nodig.
FF op de afdeling Frisör kijken bij BMW............dan zie je zo wat er allemaal mogelijk is........... :mrgreen:

Franzino

Bericht door Franzino » 27 dec 2010, 15:30

steve smith schreef:De enige OEM wielen die zonder spacers passen zijn 19" M3 kapperswielen, std Z4M en CSL hebben spacers nodig.

Dat zou zeer slecht nieuws zijn! Ik zie het niet zitten om spacers te plaatsen en zeker niet om de lelijke M3 velgen te plaatsen. Spacers op de wagen worden op de Belgische keuring ook afgekeurd, dus dit is nog een bijkomend probleem. En het ideale zou ook zijn dat ze ook passen op mijn wintervelgen set. Ik heb een PDF file van Stoptech die ik moet uitprinten en zo zou ik kunnen meten of ze effectief passen. Moet wel de velg eraf.
Laatst gewijzigd door Franzino op 27 dec 2010, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 dec 2010, 15:46

Wellicht gewoon bij die ST40 kit blijven dan? Als ik me niet vergis dan zijn die kits uitgerust met 332x32mm schijven, denk dat dat ook gewoon prima remt.

Zou alleen niet weten of dat wel past zonder spacer, vaak zijn het de spaken/hart van de velg die in de weg zitten. De BMW E36/E46/Z3/Z4 setup's hebben allemaal een vrij hoge ET waarde aan de voorkant doordat de single pots remklauwen zo dun zijn aan de buitenkant. Dan kan je dus toch nog iets van een velgbed overhouden ondanks je lage offset. Een 4 pots klauw zal van nature dikker zijn dus heb je kans dat je die spacer alsnog nodig hebt tenzij je een wiel neemt met een lagere ET of waarbij de spaken verder naar buiten zitten, zoals een BBS CH etc.

Franzino

Bericht door Franzino » 27 dec 2010, 15:59

Downforce Hans schreef:
FF op de afdeling Frisör kijken bij BMW............dan zie je zo wat er allemaal mogelijk is........... :mrgreen:
Hu? En nu in begrijpbare taal :wink:

Franzino

Bericht door Franzino » 27 dec 2010, 16:09

Bert ///M3 schreef:Wellicht gewoon bij die ST40 kit blijven dan? Als ik me niet vergis dan zijn die kits uitgerust met 332x32mm schijven, denk dat dat ook gewoon prima remt..
De grote van de schijven bedraagt 355mm x 32mm op ST-40 en ST-60.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 27 dec 2010, 16:10

:lol: :lol: :lol:

steve smith

Bericht door steve smith » 27 dec 2010, 17:06

Franzino schreef:

Dat zou zeer slecht nieuws zijn! Ik zie het niet zitten om spacers te plaatsen en zeker niet om de lelijke M3 velgen te plaatsen. Spacers op de wagen worden op de Belgische keuring ook afgekeurd, dus dit is nog een bijkomend probleem. En het ideale zou ook zijn dat ze ook passen op mijn wintervelgen set. Ik heb een PDF file van Stoptech die ik moet uitprinten en zo zou ik kunnen meten of ze effectief passen. Moet wel de velg eraf.
Of die 355's passen in jouw winterset betwijfel ik ten zeerste. Met Mov'it 342's is dat namelijk milimeterwerk. Origineel balanslood is te dik, met dunner balanceerlood gaat het wel. Als Bart weer eens in de buurt is (met de Z4M) proberen we het wel een keer, die wielen staan er toch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze passen zonder spacers in het 18" winterset en in lelijke 19" M3 wielen, 18" M3 & 19" CSL hebben een paar milimeter spacer nodig, 18" Z4M heeft VEEL spacer nodig omdat het velgbed erg conisch is. 1x 12mm was te weinig, 2x12mm pastte wel, minimumu ligt ergens daar tussen. Met 1x 12mm spacer pastte een std Z4M wiel weer wel over de Stoptech's heen, de vorm van de klauw is net anders. Ben benieuwd hoe het met de winters gaat.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 27 dec 2010, 21:06

Stoptech st60 is wel erg groot en je hebt echt minimaal 5mm nodig bij de CSL en std wielen. Bij de std wielen moet je dan nog wel goed rekening houden met de gewichtjes op de velg.
Zelf ben ik voor voor en achter gegaan omdat ik een mooie set tegen kwam, maar moet me sterk vergissen als een goede 4pots niet zou voldoen, zou zelf bij een 6pots wel altijd achter doen. Meer op gevoelsbasis dan met theoretische onderbouwing.
Momenteel rijd ik met 'sport' blokken, maar de volgende set wordt wel 1 stapje mee 'track' dan de huidige :).

Franzino

Bericht door Franzino » 27 dec 2010, 22:13

Ik heb hier de exacte maten van de Stoptech ST-40 en ST-60 liggen. Een groot verschil qua grote is er niet tussen deze twee. Ik heb de Stoptech mal geprint en op karton geplakt om de maat op mijn velgen te checken. Afwachten of het zal passen :roll:

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 28 dec 2010, 00:14

Succes.

Misschien waren we niet duidelijk. Wat hierboven staat is wat we de avond voor DF@Mettet (nog geen 2 maanden geleden) op Bart's Z4M fysiek gepast hebben met een ST60 installatie en zowel CSL als Z4M wielen. Maar als je denkt dat ik voor niks ff in het holst van de nacht naar Mettet ga rijden met langere wielbouten omdat het zonder spacers NIET past moet je vooral een wiel demonteren om het te checken.

Franzino

Bericht door Franzino » 28 dec 2010, 03:42

Aangezien er foto's van een M3 bijstonden met Mov'It was op het eerste zicht niet alles 100% duidelijk. Ik weet dat de Z4M en e46 M3 bijna een indentieke pasvorm hebben qua velgen en remmen (CSL remmen bij de Z4M). De oem M164 winterset die op de zilveren M3 staan, die staan ook om mijn Z4M in de winter. De offset (ET waarde) van deze set voor de Z4M verschil lichtjes met de set voor de e46 M3. Bij de Z4M komen deze achteraan iets meer naar buiten dan bij de e46 M3.

Dat de ST-60 (die Katseel heeft) zonder spoorverbreeders niet passen op zijn CSL's velgen en ook niet de oem 18" Z4M velg was bij mij al doorgedrongen :wink: . De vraag is ook; welke CSL velgen heeft Kasteel vooraan op zijn Z4M? Er zijn namelijk 2 types van CSL velgen en die verschillen in breedte en ET waarde vooraan.

Je hebt de CSL velg "origineel" van de CSL en de CSL velg van het e46 M3 competition pakket. De echte CSL velg van op de originele CSL is vooraan 8,5x19 (ET 44) (zogezegd; enkel bij BMW te bestellen met een CSL chassisnummer). De CSL velg die je wel gewoon bij BMW kan bestellen en meestal verkocht wordt is 8x19 (ET 47) (is dus de velg van het e46 M3 competition pakket). Ik heb vooraan de 8,5x19 met ET44 (deze velg steekt dus iets verder naar buiten dan de CSL velg met ET47). Wie weet is dit juist het verschil dat nodig is. :hmmm:

De ST-60 zal niet passen en ik ga enkel meten of de kleindere ST-40 ook niet past zonder spoorverbreders. Op de 19" CSL velgen zullen de ST-40 heel misschien nog passen, maar op de mijn 18" wintervelgen vrees ik er wat voor. Het probleem is de grote van de Stoptech schijf. Als ik zie dat die Mov'It met een 342mm schijf al nipt passen op die M3, dan zal 9 kansen op 10 een Stoptech schijf met 355mm bij de zelfde velgen echt te nipt zijn. Zou wel super zijn, moest dit in real life eens gepast kunnen worden.

Na het lezen van deze info van een Amerikaan met een Z4M coupe met 18" BBS RG-R ben ik wel nog een beetje hoopvol dat de ST-40 misschien kan passen.
My M Coupe was the test mule for StopTech's Z4 M 4 wheel BBK. It is comprised of components from their E46 line, but with some altering of brake torque to balance the system for the Z4 M. These brakes are great on track, and with street pads make no noise in daily driving. On the track I've played around with different pads, but tend to run Hawk HT-14s. On the street I use the Axis pads that come with the StopTech kit. I needed 15mm H&R spacers on my front hubs for my BBS RG-Rs to clear StopTech's 4-piston calipers. With other wheels, or other offsets, spacers may not be needed. StopTech's 4 wheel BBK will fit behind BMW's Z4 M wheels, although clearance is very tight.
Zijn Z4M was het testmodel waar ze de Stoptech ST-40 kit voor de Z4M hebben op ontwikkeld. Als hij zegt dat de ST-40 nipt past bij de oem 18" Z4M velgen, dan is er nog hoop. De oem Z4M velgen hebben vooraan ET 42. De oem CSL velgen hebben vooraan ET 44 en de M164 wintervelgen hebben ET 41.

Ik kan in Belgie het risico niet lopen om met spoorverbreeders te rijden. Als ze dit op de jaarlijkse autokeuring zien, dan ben ik direkt afgekeurd. Dan zou ik met groot probleem zitten; want als ik de spoorverbreeders er af haal, dan kan de velg er niet op door de Stoptech en dan moet de Stoptech er ook af... Ik kan enkel met mijn wintersetup met spoorverbreeders rijden, want ik moet in de zomer naar de keuring en dan staan de CSL's er zowieso onder.

Andere velgen met een lagere ET waarde nemen (zoals de BBS CH met ET 35) zie ik niet echt zitten. Ik vind de CSL velgen heel mooi onder de Z4M. Ik heb deze CSL velgen bij import als onderdeel van de wagen laten keuren, zodat dit nooit een probleem kan zijn op de Belgische autokeuring (een Z4M had vanuit de fabriek geen optie voor 19" en dan kan het zijn dat ze je wagen hier afkeuren)...

Morgen doe ik de test met de ST-40 Stoptech mal op mijn CSL velg...

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 28 dec 2010, 06:55

Mocht je toch met één type velg blijven rijden kun je toch gewoon de bell laten aanpassen? Doen wij zo vaak.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 dec 2010, 10:35

Franzino schreef: Dat de ST-60 (die Katseel heeft) zonder spoorverbreeders niet passen op zijn CSL's velgen en ook niet de oem 18" Z4M velg was bij mij al doorgedrongen :wink: . De vraag is ook; welke CSL velgen heeft Kasteel vooraan op zijn Z4M? Er zijn namelijk 2 types van CSL velgen en die verschillen in breedte en ET waarde vooraan.
Ik heb de originele CSL wiel van 8,5J aan de voorzijde, het andere wiel dat je bedoelt is het CS wiel en idd 8J :). Probeer begin van het jaar sowieso nog even langs Steve te waaien om te kijken of die winterset past, want het lijkt me momenteel de mooiste winteroplossing.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 dec 2010, 10:39

Kasteel schreef:
Franzino schreef: Dat de ST-60 (die Katseel heeft) zonder spoorverbreeders niet passen op zijn CSL's velgen en ook niet de oem 18" Z4M velg was bij mij al doorgedrongen :wink: . De vraag is ook; welke CSL velgen heeft Kasteel vooraan op zijn Z4M? Er zijn namelijk 2 types van CSL velgen en die verschillen in breedte en ET waarde vooraan.
Ik heb de originele CSL wiel van 8,5J aan de voorzijde, het andere wiel dat je bedoelt is het CS wiel en idd 8J :). Probeer begin van het jaar sowieso nog even langs Steve te waaien om te kijken of die winterset past, want het lijkt me momenteel de mooiste winteroplossing.
Ik zou voor de verandering het nieuwe jaar eens goed beginnen en die Steve proberen te vergeten......... :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 28 dec 2010, 14:20

Als ik het over CSL wielen heb bedoel ik CSL wielen, anders schrijf ik wel CS wielen.

Dick's optie is een reële optie, gewoon een dikkere Bell laten maken, dan is het probleem ook weg.

Die ST40 zal nog eerder in het winterset passen dan in de CSL's, het winterset heeft meer ruimte achter de spaken. Wat de ET waarde's van de verschillende wielen zijn boeit weinig als het op remmen aankomt. De vorm van de spaak is de beperkende factor, daarom heb je bij die lelijke zware Fuchs kapperswielen gewoon 30mm over tussen 6 pots remklauw en wiel....... Juist daarin zijn het CS en CSL wiel de allergrootste beperking omdat die spaken schuin naar het hart toe lopen. Het BBS CH wiel wat je noemt is een droomwiel icm BBK, daarachter zijn bakken ruimte!

De oplossing is nog simpeler: setje lelijke 19" Fuchs om op te keuren, en klaar ben je. Past altijd, zelfs met 370mm 6-pots ruimte te over. 8J voor 9J achter.

Franzino

Bericht door Franzino » 28 dec 2010, 16:30

steve smith schreef: Als ik het over CSL wielen heb bedoel ik CSL wielen, anders schrijf ik wel CS wielen.
Op veel forums spreken ze over CSL velgen, terwijl ze eigenlijk de CS velgen bedoelen. Blijkbaar is men hier beter op de hoogte :)
steve smith schreef:Dick's optie is een reële optie, gewoon een dikkere Bell laten maken, dan is het probleem ook weg.
Wat is een Bell en wat houdt deze dikker maken in? Ik ken de basis van autotechniek, maar deze term heb ik nog nooit gehoord... :oops:
steve smith schreef:Die ST40 zal nog eerder in het winterset passen dan in de CSL's, het winterset heeft meer ruimte achter de spaken. Wat de ET waarde's van de verschillende wielen zijn boeit weinig als het op remmen aankomt. De vorm van de spaak is de beperkende factor, daarom heb je bij die lelijke zware Fuchs kapperswielen gewoon 30mm over tussen 6 pots remklauw en wiel....... Juist daarin zijn het CS en CSL wiel de allergrootste beperking omdat die spaken schuin naar het hart toe lopen. Het BBS CH wiel wat je noemt is een droomwiel icm BBK, daarachter zijn bakken ruimte!
Thanks voor de info!
steve smith schreef: De oplossing is nog simpeler: setje lelijke 19" Fuchs om op te keuren, en klaar ben je. Past altijd, zelfs met 370mm 6-pots ruimte te over. 8J voor 9J achter.
Is een optie, maar toch eerst andere alternatieven zoeken... desnoods een ander merk van BBK dat beter past. Maar mijn voorkeur gaat wel uit naar Stoptech.

Franzino

Bericht door Franzino » 28 dec 2010, 19:41

Ik heb de ST-40 gemeten en deze past ook niet in de CSL velgen vooraan :'(
Na een beetje meetwerk zullen ze op het eerste zicht een spoorverbreder van +/- 10mm nodig hebben om veilig achter de CSL velgen te zitten. Als ik dit langs beide zijde zou doen, dan wordt mijn totale spoorbreedte vooraan 20mm breeder.

Even een bijvraagje; zijn er los van eventuele keuringsproblemen eigenlijk nog nadelen aan spoorverbreders? Ok je moet langere wielbouten kopen, maar dat is logisch. Ik had eens gelezen dat spoorverbreders schadelijk kunnen zijn voor de wiellagers, omdat hier een andere druk op komt dan origineel bedoelt. Sommige zeggen ook dat door spoorverbreders het hele weggedrag van de auto veranderd (lijkt mij wel een straffe uitspraak, maar zou kunnen want je veranderd de spoorbreedte).
Spacers on the front will change scrub radius. In nearly every case this will make the car harder to drive. AND is dangerious. Don't run loose spacers on the front end, at all, ever, on a track car. They might be acceptable on the rear (since the braking loads are so much less), or on a delicately-driven street car, but not one that I own! For a car that will see threshold braking into a corner where a stud failure is likely to result in a trip to the toolies, they are just flat unacceptable. While we do not have a blanket prohibiton against wheel spacers in the tech rules, there are solid engineering reasons to avoid them like the plague.

@ Kasteel; heb jij iets gemerkt na het plaatsen van spoorverbreeders op jouw M? Hoeveel mm heb jij uiteindelijk geplaatst en heb je dit ter compensatie dan ook achteraan gedaan?

Bij elke verandering dat ik doe moet ik altijd 2 keer nadenken, want de Belgische autokeuring is redelijk streng. Vanwege volgende zaken kan je snel afgekeurd worden: als men spoorverbreders ziet, als je velgen breder komen als je koetswerk en als je een grotere velgenmaat hebt dan de door de constructeur voorgeschreven. Remaanpassingen mogen natuurlijk ook niet, maar als je gewoon een zwarte BBK heb steken, dan merken ze dit niet echt op een M... Op een 318d of een Mini zullen ze dit wel direkt zien natuurlijk. Maat van mij had een zwarte BBK op zijn e60 M5 zitten en dit hebben ze nooit gezien, dat hij grotere velgen had vonden ze wel een probleem.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 28 dec 2010, 20:38

Ik weet niet hoe het bij Stoptech is maar onze schijven bestaan uit twee delen. Het middelste gedeelte, zeg maar waar de velg op gemonteerd wordt, noemen we de bell(ook wel hart genoemd). Bij ons kan de bell naar klantenwens aangepast worden. Gewoon bij de bestelling opgeven. Dat is het voordeel van op bestelling produceren.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 dec 2010, 21:28

Dat is bij Stop-Tech ook het geval........ :thumbup:

Franzino

Bericht door Franzino » 29 dec 2010, 00:04

Ha; ik wist niet dat dit mogelijk was. Super als dit zou kunnen! Als je het midden van de remschijf (Bell) aanpast dat deze 10mm verder in de wielkas steekt, dan moet het frame waar de remklauw ophangt toch ook aangepast worden en mee opschuiven. Hoe gebeurd dit dan? Als je te veel opschuift richting de wielkast, dan ga je wel weer problemen hebben met de originele beschermkap die in de weg zit...

@ Dickh. : wat zijn "onze schijven" dan wel? Mov'It?

steve smith

Bericht door steve smith » 29 dec 2010, 01:35

Nee, de schijf schuift niet op, dus de bracket hoeft ook niet anders. Als je dat wel zou doen help je het effect om zeep.

10mm zou ik niet doen, je houdt dan geen centreerkrans over. MM of 4 à 5 zou genoeg moetn zijn, uit m'n hoofd. Movit 342 heeft onder CSL wielen 4mm echt minimaal nodig, stoptech st60 kunnen we bij Barts auto nameten. ST40 installatie is niet makkelijk voorhanden zover ik weet....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 dec 2010, 11:28

Kunnen ze bij 10mm dan niet de centreerrand meedraaien op de bell, zoals bij een 10mm spacer?

Bij sommige brake kits zijn de bells sowieso al dikker, bij mijn AP bells zijn die ook 4mm dikker (niet dat het helpt, moeten alsnog 15mm spacers op met originele velgen)

Plaats reactie