BBS vraagt faillisement aan
- RVV
Ik bedoel dat BMW of VAG op papier gewoon de tent overneemt maar dat de naam BBS gewoon blijft bestaan. Alleen die naam is al miljoenen waard. of BBS een verouderd gamma heeft kan ik zelf niet zo goed inschatten. het blijven klasiekers en daar blijft wel vraag naar. ik denk eerder dat BBS zich heeft verslikt in de nieuwe lijn. de velgen met speciale airtechniek. die ook standaard op de Golf GTI zitten. hier zijn zware investeringen in gedaan. VW knijpt de boel uit en de after markt vind het te duur. de investeringen konden niet terug verdient worden. BBS blijft wel bestaan en zelfs de klasiekers blijven gewoon maar ze zullen kleinschaliger gaan werken. Persoonlijk vind ik mijn CSL wielen, aangepaste BBS RC wielen die ik overigens ook in 18 inch op de S3 had, het mooiste wiel ooit vinden.
- Mari Oh Oh!
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- RVV
- Macboy
- frankv
die soep wordt vast niet zo heel heet gegeten
"BBS kwam in de moeilijkheden door een sterk gestegen aluminiumprijs en tegenvallende omzetcijfers. In de eerste helft van 2006 bedroeg het verlies 3,8 miljoen euro. Indien er een deal gesloten kan worden met de banken is er wellicht een doorstart mogelijk. Dit is wel te hopen voor de 1200 werknemers"
er kan vast een deal met de banken worden gesloten, crediteuren wegpoetsen, nieuw management er op, 600 man er uit, komt vast goed, zo moet het wel in duitsland want met de sterke vakbonden daar [dit valt vast onder "de metaal"] kun je anders bijna niet reorganiseren
frank
"BBS kwam in de moeilijkheden door een sterk gestegen aluminiumprijs en tegenvallende omzetcijfers. In de eerste helft van 2006 bedroeg het verlies 3,8 miljoen euro. Indien er een deal gesloten kan worden met de banken is er wellicht een doorstart mogelijk. Dit is wel te hopen voor de 1200 werknemers"
er kan vast een deal met de banken worden gesloten, crediteuren wegpoetsen, nieuw management er op, 600 man er uit, komt vast goed, zo moet het wel in duitsland want met de sterke vakbonden daar [dit valt vast onder "de metaal"] kun je anders bijna niet reorganiseren
frank
- JP
Re: BBS vraagt faillisement aan
....en opnieuw;
Werk Herbolzheim (waar de normale straatvelgen gebouwd werden) word zeer waarschijnlijk aan Ronal verkocht.
Werk Schiltach (waar Rennsportfelgen en exclusieve velgen worden gebouwd, zoals F1) blijft BBS.
rest; Frankfurter AlgemeineBBS meldet überraschend Insolvenz an
Der Felgenhersteller BBS mit Sitz in Schiltach im Schwarzwald hat beim zuständigen Amtsgericht Insolvenz angemeldet. Das Werk Herbolzheim soll verkauft werden. Für die Belegschaft kommt der Schritt völlig überraschend. Kurz vor Weihnachten war noch von Millionen-Investitionen die Rede.
Werk Herbolzheim (waar de normale straatvelgen gebouwd werden) word zeer waarschijnlijk aan Ronal verkocht.
Werk Schiltach (waar Rennsportfelgen en exclusieve velgen worden gebouwd, zoals F1) blijft BBS.
- Sebring NL
Re:
Nonsens.Rebel schreef:Ik denk niet dat BBS de grootste winst haalt uit het feit dat ze op een Ferrari zitten.
Zal voor hun eerder reclame zijn als vette winst.
Maar hoevaak zie je nog een nieuwe auto met after market velgen rijden van BBS, uitzonderingen daargelaten?
Ik denk dat de verkoop flink is terug gelopen afgelopen jaren.
Tevens hadden ze op ontwerp gebied wel iets meer hun best mogen doen?
Ik denk maar hardop....
Het leeuwendeel van hun inkomsten komt uit OEM levering.
Contracten voor automotive toeleveranciers staan bekend als zeer kut voor de leverancier, en nu ook de verkopen terug zijn gelopen , is dit niet raar.
Toeleveranciers worden al jaren het vel over de neus getrokken, waarom denk je dat Franse auto's zonder uitzondering zo kut zijn? Door bedrijven als Valeo etc, die weinig poen krijgen maar wel allerlei kutvakbonden en peperduur personeel aan hun fiets hebben hangen.
Grote toeleveranciers kunnen in europa niet overleven, dat blijkt wel weer. BBS is een legendarisch merk met geweldige producten, maar fabrikanten als Porsche, kiezen nu zelfs voor kutwielen uit Italie. Het nieuwe Porsche Fuchs wiel is bijv italiaanse troep , en nogal kut afgewerkt. Plus loodzwaar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
nogal kut afgewerkt
afgewerkte kutten heb ik ook niks mee…………………..
- GTRene
gelukkig zijn deze er ook nog...
http://www.teamdynamicsracing.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
whaha lol@Romo
http://www.teamdynamicsracing.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
whaha lol@Romo
- Maus335i
Sebring heeft New Kids Turbo gezien, of niet KUT? 

- Sebring NL
ge gaat toch gene geld van den Lumberjack lenen, KUTMaus335i schreef:Sebring heeft New Kids Turbo gezien, of niet KUT?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Vraagje, wij rijden/reden wel eens langs die vestiging met dikke letters BBS erop langs de Autobahn vlak voor Freiburg, is dat Herbolzheim of Schiltach?JP schreef:....en opnieuw;
rest; Frankfurter AlgemeineBBS meldet überraschend Insolvenz an
Der Felgenhersteller BBS mit Sitz in Schiltach im Schwarzwald hat beim zuständigen Amtsgericht Insolvenz angemeldet. Das Werk Herbolzheim soll verkauft werden. Für die Belegschaft kommt der Schritt völlig überraschend. Kurz vor Weihnachten war noch von Millionen-Investitionen die Rede.
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jan 2011, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
Herbolzheim...
- Downforce Hans
@Sebring,
Jij hebt ook wel overal verstand van zeg.
Dat grote fabrikanten jou nog niet ingehuurd hebben als trouble shooter.
Jij weet ook zomaar wat de gedachtengang is bij Porsche en welke overeenkomst ze met een leverancier hebben gemaakt, ik ben onder de indruk.
Zeker ook recentelijk de velgen onder een nieuwe Porsche vandaan gehaald en ze zonderbanden vergeleken en gewogen.
Laat me niet lachen man,denk jij nou echt dat porsche geen kwaliteitskrant velgen laat monteren.
In Italië wordt ook gewoon prima materiaal gebruikt en gebouwd..
Grtz,hanz06
P.S. Wat doe jij eigelijk voor werk, ben je toevallig soms al manager bij bijvoorbeeld een multinational ?
Jij weet ook zomaar wat de gedachtengang is bij Porsche en welke overeenkomst ze met een leverancier hebben gemaakt, ik ben onder de indruk.

Zeker ook recentelijk de velgen onder een nieuwe Porsche vandaan gehaald en ze zonderbanden vergeleken en gewogen.
Laat me niet lachen man,denk jij nou echt dat porsche geen kwaliteitskrant velgen laat monteren.
Grtz,hanz06
P.S. Wat doe jij eigelijk voor werk, ben je toevallig soms al manager bij bijvoorbeeld een multinational ?
- JWD
De kans dat BBS als merk volledig wegvalt lijkt me heel klein.
Moet wel zeggen dat de kwaliteit de laatste tijd tegenvalt, ik heb een setje white diamond cut CX-Rs op kosten van BBS zwart laten poedercoaten omdat ze het kleurverschil tussen de voor en achter velgen niet goed kregen (de een iets geler dan de ander), ook bestellingen waren redelijk problematisch.
Moet wel zeggen dat de kwaliteit de laatste tijd tegenvalt, ik heb een setje white diamond cut CX-Rs op kosten van BBS zwart laten poedercoaten omdat ze het kleurverschil tussen de voor en achter velgen niet goed kregen (de een iets geler dan de ander), ook bestellingen waren redelijk problematisch.
-
Re: Re:
Bij welke fabrikant zitten zij nu?Sebring NL schreef:
Grote toeleveranciers kunnen in europa niet overleven, dat blijkt wel weer. BBS is een legendarisch merk met geweldige producten, maar fabrikanten als Porsche, kiezen nu zelfs voor kutwielen uit Italie. Het nieuwe Porsche Fuchs wiel is bijv italiaanse troep , en nogal kut afgewerkt. Plus loodzwaar.
- Sebring NL
Kijk even naar het nieuwe Fuchs wiel. Ligt bij Pon Leusden in de showroom zonder band.Downforce Hans schreef:@Sebring,
Jij weet ook zomaar wat de gedachtengang is bij Porsche en welke overeenkomst ze met een leverancier hebben gemaakt, ik ben onder de indruk.![]()
Grtz,hanz06
Normaal hebben ze BBS en een ander merk, en vroeger natuurlijk Fuchs. Alle voorgaande Porsche wielen heb ik geen enkel commentaar op, alleen nu zijn ze kennelijk ook gezwicht.
Helaas maakt Fuchs de nieuwe 'Fuchs' velg in Italie, en daar maak ik me zorgen over, zeker gezien de afwerking.
Fraai sarcamse

Denk dat ik genoeg ervaring heb om te stellen dat de kwaliteitsauto's van de jaren 90-2000 niet meer terug gaan komen in de nabije toekomst. Autofabrikanten worden natuurlijk door cijfers gerund, maar de toleranties en R&D zijn echt van bedenkelijk niveau, zeker vergeleken met 20-10 jaar geleden. Het is ook niet meer te testen omdat de auto's zo ingewikkeld zijn geworden. Het is schier onmogelijk om een goede auto te maken waar je 25 of 35k voor gaat krijgen. Het is om moe van te worden wat een technische problemen jonge auto's nu al hebben als ze een paar jaar oud zijn, ik denk dat mensen als Fabian, die dicht bij het vuur zit, dit wel kan onderschrijven. Ook autojournalisten, mensen in de toelevering, aftermarket, schadeherstel, dealers, vrije garages, mensen die bij fabrikanten vieze handen krijgen of een das dragen, iedereen die ik erover spreek kan er niet omheen. Ze weten het zelf. Ik was jaren geleden bij een grote Mercedes-dealer in Duitsland, waar een aantal Maybachs stonden in een hoek van de werkplaats met Maybach-hoezen erover. Mijn toenmalige werkgever vroeg ernaar, en het bleek dat ze allemaal met exact 800 km precies stilvielen. Niet meer aan te krijgen.
Merken als Saab en Volvo zijn de laatste decennia verkracht door resp. GM en Ford. Er is niks meer van over. Wat een sneue troep, dat ze voor de nieuwe 9-5 hetzelfde geld als BMW voor een 5 durven vragen. Volvo is nog erger, XC90, C70, V50 etc. Het is te sneu voor woorden. De Volvo met automatisch remsysteem die VOL achterin een vrachtwagen klapt tijdens de presentatie, alleen omdat de accu plat is geweest de avond ervoor. Tuurlijk, kinderziektes. Gaspedaal van Toyota, tuurlijk, overdreven amerikanen. Honda's die affikken door raamschakelaars, tuurlijk, gebeurde in 1980 ook. Het feit dat je bij een Volvo C70 het luchtfilter kan vervangen zonder de kap te ontgrendelen omdat de naden zo enorm en ongelijk zijn is ook toeval. En dat je bij een XC90 na 3 uur rijden met elk verlicht knopje in het interieur je sigaret aan kan steken omdat het gloeiend heet is , draagt ook bij aan de veiligheid. Mercedes ML , Renault Laguna II , het is echt geen toeval. Troep van de bovenste plank.
Ik heb testauto's gezien in het echt, en ook bijv. de grote uit-elkaar-haal testen van de duitse magazines van auto's na duurtest spreken boekdelen. De meeste grote namen moet zich DOOD schamen. Dat Porsche en BMW goed draaien is misschien hun redding , en hoeven ze niet op het laatste duppie te kijken, maar je ziet zelfs bij Toyota, de meest liquide partij op de markt, dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met de kwaliteit. Japanse arbeidsethos etc, geile designcentra in Nice etc, het maakt niet uit, WELKE toyota wil IEMAND nou nieuw hebben? Ik heb zelf voor Toyota gewerkt en de memo's gezien dat Prius' de eerste 25.000 km nog niet zo zuinig is als in de folder. 25000km!!! Dat is 3 jaar voor de meeste eigenaars !
Het is niet best als mensen met interesse in auto's dit niet zien, van het normale koperspubliek, dat nog steeds denkt dat Alfa's roesten en Volvo's de veiligste auto's ter wereld zijn mag je niet anders verwachten.
En de fabrikanten kan je feitelijk ook niets verwijten. De kosten lopen zo hoog op , en ze kunnen geen kant op. Vakbonden, milieueisen. Europa kan ze steeds minder schelen, en in de zgn. Emerging Markets durven ze het sowieso wel aan om met klote-producten de concurrentie met domestische merken aan te gaan. Het allerslechtste wat je momenteel met je geld kan doen, is een autofabriek beginnen.
En helaas lijkt het erop dat een legende als BBS daar de dupe van is. Ben het met vorige posters eens dat het merk waarsch niet gaat verdwijnen, maar het is writing on the wall. Er gaan er nog veel meer volgen, zeker nu de overheidsstimuleringen ophouden . Wellicht is de beroerde kwaliteit van auto's hun redding, want de huidige auto's zijn na 7-10 jaar echt op. En tijdens hun leven al beduidend slechter dan een Audi 80 of BMW E30 nu na 25 jaar zijn.
Stemmen gingen al op dat men express auto's minder goed maakt om in de breedte geld te kunnen verdienen in de werkplaats. Lijkt me erg ver gezocht, maar het is een verhaal dat je bijv. over Mercedes wel hoorde na de W124, en dat is 14 jaar geleden. Bij BMW bijv. is het na de E39 wel bergafwaarts gegaan met bouwkwaliteit, hoewel de E60 wel een beter STURENDE auto was met mooie ondersteltechniek (hybride koets etc) . Maar het interieur is een stuk minder. Motoren zijn een evolutie dus dat lijkt goed te gaan. Porsche heeft een dark-age gehad met de eerste Boxsters en 996, een soort drama qua lak en afwerking, vooral interieur-wijs. Je zal je 993 hebben ingeruild en dan in een 996 stappen. Om over MB nog maar te zwijgen, C-klasse W203 , een ramp. De E-klasse W210, roest als een Alfasud. Vito? Als het een Toyota was geweest hadden de topmannen van het gebouw gesprongen.
Ik denk dat als men over 50 jaar terugkijkt op de auto's van 2005-2015, die als slecht bekend staan. Wat er voor in de plaats moet komen weet ik ook niet, maar dit gaat helemaal mis.
- RVV
En dat om 4.21 's nachts