BBS vraagt faillisement aan

Dit is ons algemene autoforum.
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 07 feb 2007, 00:50

Vond deze foto nog op mijn website....Magnesium velgen van BBS.....


Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 feb 2007, 01:00

Ik bedoel dat BMW of VAG op papier gewoon de tent overneemt maar dat de naam BBS gewoon blijft bestaan. Alleen die naam is al miljoenen waard. of BBS een verouderd gamma heeft kan ik zelf niet zo goed inschatten. het blijven klasiekers en daar blijft wel vraag naar. ik denk eerder dat BBS zich heeft verslikt in de nieuwe lijn. de velgen met speciale airtechniek. die ook standaard op de Golf GTI zitten. hier zijn zware investeringen in gedaan. VW knijpt de boel uit en de after markt vind het te duur. de investeringen konden niet terug verdient worden. BBS blijft wel bestaan en zelfs de klasiekers blijven gewoon maar ze zullen kleinschaliger gaan werken. Persoonlijk vind ik mijn CSL wielen, aangepaste BBS RC wielen die ik overigens ook in 18 inch op de S3 had, het mooiste wiel ooit vinden.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 feb 2007, 09:41

Ai, hopen dat dit nieuws niet zo slecht is als het klinkt. :(

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2007, 09:45

Interessant dat Pon juist BBS stimuleert op die manier Edwin, dat wist ik niet.

Pon is volgens mij groot genoeg om BBS over te nemen, of niet?

Failliet betekent bij dit soort bedrijven nooit het einde denk ik. Die worden inderdaad gewoon overgenomen cq. opgeslokt.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 07 feb 2007, 09:48

Pon is de ook importeur van BBS in Nederland. Zo ook van Continental, Uniroyal, Semperit, Gislaved banden en andere merken velgen.
Dus zo vreemd is dit niet ;-)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2007, 10:13

Nee vreemd niet, maar ik wist niet dat je die BBS velgen kon bestellen en de originele dan naar de fabriek kon laten terugsturen. Dat vind ik een nette constructie en een slimme. Ik wist niet dat ze dat zo deden.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 07 feb 2007, 10:19

Meestal houdt de dealer ze zelf en verkoopt ze weer.

PON is ook importeur van VW, etc in polen. Dat wist ik weer niet :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jun 2007, 23:40

BBS in handen van de Belgische Banden Schuur :wink:


http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _15086.hbs

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 01 jul 2007, 02:17

Daar gaat de deutsche grundlichkeit......

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 jul 2007, 12:58

Dan doe je het wel goed als je curator bent :)

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 01 jul 2007, 14:44

die soep wordt vast niet zo heel heet gegeten

"BBS kwam in de moeilijkheden door een sterk gestegen aluminiumprijs en tegenvallende omzetcijfers. In de eerste helft van 2006 bedroeg het verlies 3,8 miljoen euro. Indien er een deal gesloten kan worden met de banken is er wellicht een doorstart mogelijk. Dit is wel te hopen voor de 1200 werknemers"

er kan vast een deal met de banken worden gesloten, crediteuren wegpoetsen, nieuw management er op, 600 man er uit, komt vast goed, zo moet het wel in duitsland want met de sterke vakbonden daar [dit valt vast onder "de metaal"] kun je anders bijna niet reorganiseren

frank

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 01 jul 2007, 21:00

Ik heb nog twee "kwaliteit" setjes liggen.....belegging objecten dus 8) Moet ze nog maar even bewaren :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34338
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door JP » 03 jan 2011, 20:46

....en opnieuw;
BBS meldet überraschend Insolvenz an
Der Felgenhersteller BBS mit Sitz in Schiltach im Schwarzwald hat beim zuständigen Amtsgericht Insolvenz angemeldet. Das Werk Herbolzheim soll verkauft werden. Für die Belegschaft kommt der Schritt völlig überraschend. Kurz vor Weihnachten war noch von Millionen-Investitionen die Rede.
rest; Frankfurter Algemeine

Werk Herbolzheim (waar de normale straatvelgen gebouwd werden) word zeer waarschijnlijk aan Ronal verkocht.
Werk Schiltach (waar Rennsportfelgen en exclusieve velgen worden gebouwd, zoals F1) blijft BBS.

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re:

Bericht door Sebring NL » 03 jan 2011, 20:55

Rebel schreef:Ik denk niet dat BBS de grootste winst haalt uit het feit dat ze op een Ferrari zitten.
Zal voor hun eerder reclame zijn als vette winst.

Maar hoevaak zie je nog een nieuwe auto met after market velgen rijden van BBS, uitzonderingen daargelaten?

Ik denk dat de verkoop flink is terug gelopen afgelopen jaren.
Tevens hadden ze op ontwerp gebied wel iets meer hun best mogen doen?
Ik denk maar hardop....
Nonsens.

Het leeuwendeel van hun inkomsten komt uit OEM levering.

Contracten voor automotive toeleveranciers staan bekend als zeer kut voor de leverancier, en nu ook de verkopen terug zijn gelopen , is dit niet raar.

Toeleveranciers worden al jaren het vel over de neus getrokken, waarom denk je dat Franse auto's zonder uitzondering zo kut zijn? Door bedrijven als Valeo etc, die weinig poen krijgen maar wel allerlei kutvakbonden en peperduur personeel aan hun fiets hebben hangen.

Grote toeleveranciers kunnen in europa niet overleven, dat blijkt wel weer. BBS is een legendarisch merk met geweldige producten, maar fabrikanten als Porsche, kiezen nu zelfs voor kutwielen uit Italie. Het nieuwe Porsche Fuchs wiel is bijv italiaanse troep , en nogal kut afgewerkt. Plus loodzwaar.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27065
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door romo » 03 jan 2011, 21:21

nogal kut afgewerkt

afgewerkte kutten heb ik ook niks mee…………………..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door GTRene » 03 jan 2011, 21:21

gelukkig zijn deze er ook nog...

http://www.teamdynamicsracing.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

whaha lol@Romo

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door Maus335i » 03 jan 2011, 21:42

Sebring heeft New Kids Turbo gezien, of niet KUT? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door Sebring NL » 03 jan 2011, 21:46

Maus335i schreef:Sebring heeft New Kids Turbo gezien, of niet KUT? :mrgreen:
ge gaat toch gene geld van den Lumberjack lenen, KUT

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door Robin » 04 jan 2011, 13:51

JP schreef:....en opnieuw;
BBS meldet überraschend Insolvenz an
Der Felgenhersteller BBS mit Sitz in Schiltach im Schwarzwald hat beim zuständigen Amtsgericht Insolvenz angemeldet. Das Werk Herbolzheim soll verkauft werden. Für die Belegschaft kommt der Schritt völlig überraschend. Kurz vor Weihnachten war noch von Millionen-Investitionen die Rede.
rest; Frankfurter Algemeine

Werk Herbolzheim (waar de normale straatvelgen gebouwd werden) word zeer waarschijnlijk aan Ronal verkocht.
Werk Schiltach (waar Rennsportfelgen en exclusieve velgen worden gebouwd, zoals F1) blijft BBS.
Vraagje, wij rijden/reden wel eens langs die vestiging met dikke letters BBS erop langs de Autobahn vlak voor Freiburg, is dat Herbolzheim of Schiltach?
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jan 2011, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door Joop » 04 jan 2011, 14:08

Herbolzheim...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door Downforce Hans » 04 jan 2011, 15:18

@Sebring,

Jij hebt ook wel overal verstand van zeg.
Dat grote fabrikanten jou nog niet ingehuurd hebben als trouble shooter.
Jij weet ook zomaar wat de gedachtengang is bij Porsche en welke overeenkomst ze met een leverancier hebben gemaakt, ik ben onder de indruk. :thumbup:
Zeker ook recentelijk de velgen onder een nieuwe Porsche vandaan gehaald en ze zonderbanden vergeleken en gewogen.
Laat me niet lachen man,denk jij nou echt dat porsche geen kwaliteitskrant velgen laat monteren.
In Italië wordt ook gewoon prima materiaal gebruikt en gebouwd..

Grtz,hanz06

P.S. Wat doe jij eigelijk voor werk, ben je toevallig soms al manager bij bijvoorbeeld een multinational ?

Gebruikersavatar
JWD
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 nov 2008, 00:53
Locatie: Rotterdam

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door JWD » 04 jan 2011, 15:29

De kans dat BBS als merk volledig wegvalt lijkt me heel klein.
Moet wel zeggen dat de kwaliteit de laatste tijd tegenvalt, ik heb een setje white diamond cut CX-Rs op kosten van BBS zwart laten poedercoaten omdat ze het kleurverschil tussen de voor en achter velgen niet goed kregen (de een iets geler dan de ander), ook bestellingen waren redelijk problematisch.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Re:

Bericht door Jussi » 04 jan 2011, 23:53

Sebring NL schreef:
Grote toeleveranciers kunnen in europa niet overleven, dat blijkt wel weer. BBS is een legendarisch merk met geweldige producten, maar fabrikanten als Porsche, kiezen nu zelfs voor kutwielen uit Italie. Het nieuwe Porsche Fuchs wiel is bijv italiaanse troep , en nogal kut afgewerkt. Plus loodzwaar.
Bij welke fabrikant zitten zij nu?

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door Sebring NL » 05 jan 2011, 04:21

Downforce Hans schreef:@Sebring,

Jij hebt ook wel overal verstand van zeg.
Dat grote fabrikanten jou nog niet ingehuurd hebben als trouble shooter.
Jij weet ook zomaar wat de gedachtengang is bij Porsche en welke overeenkomst ze met een leverancier hebben gemaakt, ik ben onder de indruk. :thumbup:
Zeker ook recentelijk de velgen onder een nieuwe Porsche vandaan gehaald en ze zonderbanden vergeleken en gewogen.
Laat me niet lachen man,denk jij nou echt dat porsche geen kwaliteitskrant velgen laat monteren.
In Italië wordt ook gewoon prima materiaal gebruikt en gebouwd..

Grtz,hanz06

P.S. Wat doe jij eigelijk voor werk, ben je toevallig soms al manager bij bijvoorbeeld een multinational ?
Kijk even naar het nieuwe Fuchs wiel. Ligt bij Pon Leusden in de showroom zonder band.

Normaal hebben ze BBS en een ander merk, en vroeger natuurlijk Fuchs. Alle voorgaande Porsche wielen heb ik geen enkel commentaar op, alleen nu zijn ze kennelijk ook gezwicht.

Helaas maakt Fuchs de nieuwe 'Fuchs' velg in Italie, en daar maak ik me zorgen over, zeker gezien de afwerking.


Fraai sarcamse :D. Maar om er even serieus op in te gaan, is jouw mening dat het er lekker aan toe gaat bij autofabrikanten? Snap niet dat ze zich zo in de zak laten naaien door Europese en nationale lobby's. Er is toch onderhand geen enkele grote fabrikant meer die auto's maakt waar ze echt trots op kunnen zijn. Carlos Ghosn zei het al, er zijn geen problemen die geweldige producten niet op kunnen lossen. Alleen is elk nieuw product van vrijwel elk merk een tegenvaller. Kijk naar BMW. De nieuwe 5. Niet best hoe dat in elkaar zit. M gaat turbo's gebruiken. Kijk naar Toyota, elke dag een andere terugroepactie. Het is een fundamenteel probleem, fabrikanten maken auto's die bestaan uit onderdelen die de laagste bieder maakt met het slechtste contract. Niet degene die de beste onderdelen maakt.

Denk dat ik genoeg ervaring heb om te stellen dat de kwaliteitsauto's van de jaren 90-2000 niet meer terug gaan komen in de nabije toekomst. Autofabrikanten worden natuurlijk door cijfers gerund, maar de toleranties en R&D zijn echt van bedenkelijk niveau, zeker vergeleken met 20-10 jaar geleden. Het is ook niet meer te testen omdat de auto's zo ingewikkeld zijn geworden. Het is schier onmogelijk om een goede auto te maken waar je 25 of 35k voor gaat krijgen. Het is om moe van te worden wat een technische problemen jonge auto's nu al hebben als ze een paar jaar oud zijn, ik denk dat mensen als Fabian, die dicht bij het vuur zit, dit wel kan onderschrijven. Ook autojournalisten, mensen in de toelevering, aftermarket, schadeherstel, dealers, vrije garages, mensen die bij fabrikanten vieze handen krijgen of een das dragen, iedereen die ik erover spreek kan er niet omheen. Ze weten het zelf. Ik was jaren geleden bij een grote Mercedes-dealer in Duitsland, waar een aantal Maybachs stonden in een hoek van de werkplaats met Maybach-hoezen erover. Mijn toenmalige werkgever vroeg ernaar, en het bleek dat ze allemaal met exact 800 km precies stilvielen. Niet meer aan te krijgen.

Merken als Saab en Volvo zijn de laatste decennia verkracht door resp. GM en Ford. Er is niks meer van over. Wat een sneue troep, dat ze voor de nieuwe 9-5 hetzelfde geld als BMW voor een 5 durven vragen. Volvo is nog erger, XC90, C70, V50 etc. Het is te sneu voor woorden. De Volvo met automatisch remsysteem die VOL achterin een vrachtwagen klapt tijdens de presentatie, alleen omdat de accu plat is geweest de avond ervoor. Tuurlijk, kinderziektes. Gaspedaal van Toyota, tuurlijk, overdreven amerikanen. Honda's die affikken door raamschakelaars, tuurlijk, gebeurde in 1980 ook. Het feit dat je bij een Volvo C70 het luchtfilter kan vervangen zonder de kap te ontgrendelen omdat de naden zo enorm en ongelijk zijn is ook toeval. En dat je bij een XC90 na 3 uur rijden met elk verlicht knopje in het interieur je sigaret aan kan steken omdat het gloeiend heet is , draagt ook bij aan de veiligheid. Mercedes ML , Renault Laguna II , het is echt geen toeval. Troep van de bovenste plank.


Ik heb testauto's gezien in het echt, en ook bijv. de grote uit-elkaar-haal testen van de duitse magazines van auto's na duurtest spreken boekdelen. De meeste grote namen moet zich DOOD schamen. Dat Porsche en BMW goed draaien is misschien hun redding , en hoeven ze niet op het laatste duppie te kijken, maar je ziet zelfs bij Toyota, de meest liquide partij op de markt, dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met de kwaliteit. Japanse arbeidsethos etc, geile designcentra in Nice etc, het maakt niet uit, WELKE toyota wil IEMAND nou nieuw hebben? Ik heb zelf voor Toyota gewerkt en de memo's gezien dat Prius' de eerste 25.000 km nog niet zo zuinig is als in de folder. 25000km!!! Dat is 3 jaar voor de meeste eigenaars !

Het is niet best als mensen met interesse in auto's dit niet zien, van het normale koperspubliek, dat nog steeds denkt dat Alfa's roesten en Volvo's de veiligste auto's ter wereld zijn mag je niet anders verwachten.

En de fabrikanten kan je feitelijk ook niets verwijten. De kosten lopen zo hoog op , en ze kunnen geen kant op. Vakbonden, milieueisen. Europa kan ze steeds minder schelen, en in de zgn. Emerging Markets durven ze het sowieso wel aan om met klote-producten de concurrentie met domestische merken aan te gaan. Het allerslechtste wat je momenteel met je geld kan doen, is een autofabriek beginnen.

En helaas lijkt het erop dat een legende als BBS daar de dupe van is. Ben het met vorige posters eens dat het merk waarsch niet gaat verdwijnen, maar het is writing on the wall. Er gaan er nog veel meer volgen, zeker nu de overheidsstimuleringen ophouden . Wellicht is de beroerde kwaliteit van auto's hun redding, want de huidige auto's zijn na 7-10 jaar echt op. En tijdens hun leven al beduidend slechter dan een Audi 80 of BMW E30 nu na 25 jaar zijn.

Stemmen gingen al op dat men express auto's minder goed maakt om in de breedte geld te kunnen verdienen in de werkplaats. Lijkt me erg ver gezocht, maar het is een verhaal dat je bijv. over Mercedes wel hoorde na de W124, en dat is 14 jaar geleden. Bij BMW bijv. is het na de E39 wel bergafwaarts gegaan met bouwkwaliteit, hoewel de E60 wel een beter STURENDE auto was met mooie ondersteltechniek (hybride koets etc) . Maar het interieur is een stuk minder. Motoren zijn een evolutie dus dat lijkt goed te gaan. Porsche heeft een dark-age gehad met de eerste Boxsters en 996, een soort drama qua lak en afwerking, vooral interieur-wijs. Je zal je 993 hebben ingeruild en dan in een 996 stappen. Om over MB nog maar te zwijgen, C-klasse W203 , een ramp. De E-klasse W210, roest als een Alfasud. Vito? Als het een Toyota was geweest hadden de topmannen van het gebouw gesprongen.

Ik denk dat als men over 50 jaar terugkijkt op de auto's van 2005-2015, die als slecht bekend staan. Wat er voor in de plaats moet komen weet ik ook niet, maar dit gaat helemaal mis.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BBS vraagt faillisement aan

Bericht door RVV » 05 jan 2011, 15:53

En dat om 4.21 's nachts :bag: :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Martin* en 7 gasten