BBS vraagt faillisement aan

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

BBS vraagt faillisement aan

Bericht door Tristan » 06 feb 2007, 21:25

http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ ... sement-aan

Hoop dat ze nog een voorraad hebben als ik 1 van mijn velgen kapot rij.

:(

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 21:30

Ik denk dat het ook meespeelt dat 90% van de nieuwe auto's al lichtmetaal af fabriek hebben, of als optie gekozen worden, en merendeel voor origineel kiest.

Maarja ik kan het ook mis hebben.
Tis in ieder geval een feit dat ze niet meer vernieuwend waren qua design.
Te lang blijven doorborduren op oude patronen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 feb 2007, 21:31

Denk dat dat het niet is. Want fabriekslichtmetaal word ook in fabrieken gemaakt. Sommige BMW velgen komen ook bij BBS vandaan.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 feb 2007, 21:37

En wat te denken van de Formule 1 en andere raceklasses. Kijk maar eens naar FIA GT races. Ruim 3/4 rijdt op BBS wielen.

En sommige BBS'en blijven tijdloos. :wink:

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 06 feb 2007, 21:41

Zal vast wel een doorstart komen, 1 of andere chinees koopt de fabriek op, verplaatst het naar china en maakt vervolgens velgen met pisbakkenstaal

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 21:43

Ik denk niet dat BBS de grootste winst haalt uit het feit dat ze op een Ferrari zitten.
Zal voor hun eerder reclame zijn als vette winst.

Maar hoevaak zie je nog een nieuwe auto met after market velgen rijden van BBS, uitzonderingen daargelaten?

Ik denk dat de verkoop flink is terug gelopen afgelopen jaren.
Tevens hadden ze op ontwerp gebied wel iets meer hun best mogen doen?
Ik denk maar hardop....

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 21:44

Edwin van der Velden schreef:Zal vast wel een doorstart komen, 1 of andere chinees koopt de fabriek op, verplaatst het naar china en maakt vervolgens velgen met pisbakkenstaal

ROFL

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 21:50

Ik denk dat geen autodealer in nederland hier een traan om zal laten. Die verkopen liever orignele velgen, dan het risico dat de klant BBS velgen haalt bij de bandenshop.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 feb 2007, 21:52

Bullshit Rebel. Kijk maar eens bij VW/Audi. Daar hebben ze zelfs BBS wielen in de showroom liggen.

En als een klant andere wielen wilt, besteld de dealer ze gewoon bij een bandenshop.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 21:54

Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar als ik BBS wielen wil, weet ik ze wel goedkoper uit te halen dan bij mijn Audi-dealer
Heb jij je BBS wielen bij Edwin gekocht btw?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 feb 2007, 21:57

Ja

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 21:57

Mijn Audi dealer heeft in ieder geval geen CH wielen in zijn showroom ophangen Ik denk ook niet dat er een grote markt voor is bij Audi.
Er hangen wel veel orignele velgen van Audi, bijna de complete collectie. Ik denk dat het voor hem lucratiever is om originele wielen te verkopen misschien?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 21:58

Edwin van der Velden schreef:Zal vast wel een doorstart komen, 1 of andere chinees koopt de fabriek op, verplaatst het naar china en maakt vervolgens velgen met pisbakkenstaal

Tristan schreef:Ja
Dan vond ik Edwin's zijn post hierboven des te leuker :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 feb 2007, 21:59

Rebel schreef:
Tristan schreef:Ja
Dan vond ik Edwin's zijn post hierboven des te leuker :lol:
Gelukkig heb ik dan nog de goede *zucht*.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 22:01

Collector's item :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 06 feb 2007, 22:06

Rebel schreef: Ik denk dat het voor hem lucratiever is om originele wielen te verkopen misschien?
Ik weet het wel zeker. De prijzen van lichtmetaal voor de Mini is schrikbarend hoog.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 22:15

Inderdaad Elmar...
Maar dat probeerde ik Tristan uit te leggen, maar hij begreep me niet..

Simpel voorbeeld, ik moest tov de standaard lichtmetalen 17 inch velgen 4024 euro bij betalen om de 18 inch Turbine velgen van Audi te kopen.
Voor dat geld heb je ook een paar BBS wielen toch? En je behoudt je 17 inch velgen. Nu heb ik er zelf nog moeten aanschaffen voor de winter.

Pak het prijzenboekje van een Boxster of een Cayman, en neus ff tussen de velgen van 6000 tot 12000 euro....
Of toch liever een setje BBS eronder?

En ondanks de dure prijzen van de originele velgen is het BBS niet gelukt om toch dikke winst te draaien. In mijn ogen omdat hun collectie velgen verouderd uitziet. Het merendeel wilt tegenwoordig ook liever een velg die perfect past bij de auto of het merk.
Laatst gewijzigd door Rebel op 06 feb 2007, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 06 feb 2007, 22:19

Er zijn al veel merken die imitatie maken van "fabrieksvelgen". Die dingen kosten vanaf €250,- voor 17". In dat vergelijk zijn BBS dan weer duur en ja er wordt op een gegeven moment ergens bespaard.
Wat jij hebt gedaan Rob, dat zal ik dus NOOIT aan een set velgen uitgeven.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 feb 2007, 22:22

Grote kans dat de velgen onder de TT ook door BBS gemaakt zijn. Alleen door de Audi design en logo gaat de prijs omhoog.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 22:23

Elmar er is niet veel te krijgen als je een nieuw model koopt.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 feb 2007, 22:26

Tristan je begrijp me verkeerd, ik geef niet af op de kwaliteit van BBS, ik denk dat ze kwalitatief een van de betere zijn. Gaat alleen om het uiterlijk

Tis dat klanten kiezen voor een velg die bij de auto past, of ontworpen is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 feb 2007, 22:30

Failliet betekend niet verdwenen ofzo. BBS is de sterkste naam in wielen land. gaat straks gewoon onder de vlag van BMW of VAG verder enige verschil is dat er 800 mensen op straat staan.

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 06 feb 2007, 22:51

BBS wordt gewoon geimporteerd door Pon in Nederland en die stimuleren de dealers juist aftermarket wielen te verkopen. Kijk maar eens op www.wielengids.nl. Je kunt het ze bij alle Pon merken als "directset" kopen, dan ruil je de standaard wielen in voor een goede prijs, die gaan dan weer terug naar de fabriek.

Tom
Berichten: 22287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 feb 2007, 23:07

Had dat totaal niet verwacht trouwens, dacht dat ze wel goed zouden draaien. Ook nooit eerder berichten hierover gehoord.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 07 feb 2007, 00:28

Rico v Velzen schreef:Failliet betekend niet verdwenen ofzo. BBS is de sterkste naam in wielen land. gaat straks gewoon onder de vlag van BMW of VAG verder enige verschil is dat er 800 mensen op straat staan.

BBS made by bmw ? Zoiets gaat niet verkopen op een Audi of een Mercedes. :wink:


Alu-prijs verhaal lijkt me onzin, daar hebben alle merken mee te kampen, en er zijn nog nooit zoveel auto's verkocht met lichtmetalen wielen als laatste jaren. Ik denk dat ze gewoon hebben zitten slapen, en zich hebben blindgestaard op de autosport en minder gekeken hebben naar de ontwikkeling van particuliere velgenmarkt.
Denk wel dat diverse divisie's gewoon blijven doordraaien na een doorstart en de velgen blijven produceren voor de gerenomeerde merken, en/of voor de autosport in beperkte mate.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis en 3 gasten