Hoop dat ze nog een voorraad hebben als ik 1 van mijn velgen kapot rij.
BBS vraagt faillisement aan
- Tristan
BBS vraagt faillisement aan
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ ... sement-aan

-
Rebel
Ik denk dat het ook meespeelt dat 90% van de nieuwe auto's al lichtmetaal af fabriek hebben, of als optie gekozen worden, en merendeel voor origineel kiest.
Maarja ik kan het ook mis hebben.
Tis in ieder geval een feit dat ze niet meer vernieuwend waren qua design.
Te lang blijven doorborduren op oude patronen.
Maarja ik kan het ook mis hebben.
Tis in ieder geval een feit dat ze niet meer vernieuwend waren qua design.
Te lang blijven doorborduren op oude patronen.
- Bert ///M3
- Edwin van der Velden
-
Rebel
Ik denk niet dat BBS de grootste winst haalt uit het feit dat ze op een Ferrari zitten.
Zal voor hun eerder reclame zijn als vette winst.
Maar hoevaak zie je nog een nieuwe auto met after market velgen rijden van BBS, uitzonderingen daargelaten?
Ik denk dat de verkoop flink is terug gelopen afgelopen jaren.
Tevens hadden ze op ontwerp gebied wel iets meer hun best mogen doen?
Ik denk maar hardop....
Zal voor hun eerder reclame zijn als vette winst.
Maar hoevaak zie je nog een nieuwe auto met after market velgen rijden van BBS, uitzonderingen daargelaten?
Ik denk dat de verkoop flink is terug gelopen afgelopen jaren.
Tevens hadden ze op ontwerp gebied wel iets meer hun best mogen doen?
Ik denk maar hardop....
-
Rebel
-
Rebel
-
Rebel
Inderdaad Elmar...
Maar dat probeerde ik Tristan uit te leggen, maar hij begreep me niet..
Simpel voorbeeld, ik moest tov de standaard lichtmetalen 17 inch velgen 4024 euro bij betalen om de 18 inch Turbine velgen van Audi te kopen.
Voor dat geld heb je ook een paar BBS wielen toch? En je behoudt je 17 inch velgen. Nu heb ik er zelf nog moeten aanschaffen voor de winter.
Pak het prijzenboekje van een Boxster of een Cayman, en neus ff tussen de velgen van 6000 tot 12000 euro....
Of toch liever een setje BBS eronder?
En ondanks de dure prijzen van de originele velgen is het BBS niet gelukt om toch dikke winst te draaien. In mijn ogen omdat hun collectie velgen verouderd uitziet. Het merendeel wilt tegenwoordig ook liever een velg die perfect past bij de auto of het merk.
Maar dat probeerde ik Tristan uit te leggen, maar hij begreep me niet..
Simpel voorbeeld, ik moest tov de standaard lichtmetalen 17 inch velgen 4024 euro bij betalen om de 18 inch Turbine velgen van Audi te kopen.
Voor dat geld heb je ook een paar BBS wielen toch? En je behoudt je 17 inch velgen. Nu heb ik er zelf nog moeten aanschaffen voor de winter.
Pak het prijzenboekje van een Boxster of een Cayman, en neus ff tussen de velgen van 6000 tot 12000 euro....
Of toch liever een setje BBS eronder?
En ondanks de dure prijzen van de originele velgen is het BBS niet gelukt om toch dikke winst te draaien. In mijn ogen omdat hun collectie velgen verouderd uitziet. Het merendeel wilt tegenwoordig ook liever een velg die perfect past bij de auto of het merk.
Laatst gewijzigd door Rebel op 06 feb 2007, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elmar
- Edwin van der Velden
BBS wordt gewoon geimporteerd door Pon in Nederland en die stimuleren de dealers juist aftermarket wielen te verkopen. Kijk maar eens op www.wielengids.nl. Je kunt het ze bij alle Pon merken als "directset" kopen, dan ruil je de standaard wielen in voor een goede prijs, die gaan dan weer terug naar de fabriek.
-
Rebel
Rico v Velzen schreef:Failliet betekend niet verdwenen ofzo. BBS is de sterkste naam in wielen land. gaat straks gewoon onder de vlag van BMW of VAG verder enige verschil is dat er 800 mensen op straat staan.
BBS made by bmw ? Zoiets gaat niet verkopen op een Audi of een Mercedes.
Alu-prijs verhaal lijkt me onzin, daar hebben alle merken mee te kampen, en er zijn nog nooit zoveel auto's verkocht met lichtmetalen wielen als laatste jaren. Ik denk dat ze gewoon hebben zitten slapen, en zich hebben blindgestaard op de autosport en minder gekeken hebben naar de ontwikkeling van particuliere velgenmarkt.
Denk wel dat diverse divisie's gewoon blijven doordraaien na een doorstart en de velgen blijven produceren voor de gerenomeerde merken, en/of voor de autosport in beperkte mate.