nadat hij een jaarlang welverdiend vakantie heeft gehad in de stalling zijn we bezig met het ombouwen van 'onze' BMW E36 325i. Doel van het ding is om vooral veel spannende/plezierige trackday kilometers te draaien en misschien ook 'de groene hel' te gaan verkennen. We hebben dit jarenlang gedaan met een VW GOLF MK2 GTI maar deze is niet meer

We voor onze Beemer een 2dehands kooi gekocht bij Paul Vlasblom in Uden. Kooi is eigenbouw, maar dat is wel kwalitatief goed gedaaan met goede materialen en volgens een goede vorm. Ik weet het niet zeker maar het lijkt me een echte 'Erik Messink creatie'.
Het punt is alleen dat deze uit een coupe model komt en wij een sedan hebben. We hebben de kooi in onze BMW gepast (hij is in delen geslepen) en op zich komt het qua vorm best goed overeen. Misschien loopt hij achterin wat te vroeg omlaag, maar daar zit toch niemand en voorin volgt hij goed de contouren van de auto en de lijn van het dak. Nu zitten we alleen nog te bekijken hoe en waar we het best deze kooi op vast kunnen zetten. Hij komt namelijk nu achter tegen de metalen plaat achter de achterbank te staan en dat lijkt mij persoonlijk niet de bedoeling.
We zijn dan ook op zoek naar tips &t trucs en het liefst fotomateriaal van bevestigingspunten van andere kooien. Persoonlijk lijkt het mij dat de kooi bevestigd dient te staan op de wielkasten achter en op de kokerbalken voor ?! De kasten achter moeten dan volgens mij weer versterkt worden met behulp van verstevigingsplaten.
Graag ideeën dus als jullie zouden willen.... Creatief laswerk is geen probleem, daar hebben we genoeg talent voor gevonden ondertussen !!!
grtz + alvast een fijne jaarwisseling !!!