22 december j.l. is m'n first-born Porsche BoxsterS een tiener geworden.
Toen, ophalen bij Porsche Leusden, 22 december 2000:
Nu, 10 jaar en later 75xxx km verder. Geloof me de 'tand des tijds' heeft een stuk minder invloed op de BoxsterS dan op mij gehad toen ik van 31 naar 41 ging

(foto's zijn niet van nu. Nu ligt ie onder dikke laag sneeuw. Foto's zijn van afgelopen zomer...)
Elk van die 75k kms is een feest geweest en ik durf te stellen dat er meer dan 74k van die kms open / topless zijn verreden. Ding heeft voornamelijk binnenwegen op NL, Frankrijk, Eifel en Ardennen gezien.
Onderhoud:
- 10x oliebeurtje + filter
- 1x setjes bougies
- 1x setje remmen (schijven + blokken) rondom
- paar keer luchtfilter/interieur filter
- 1x brandstoffilter
- 2 setjes achterbanden, 1 setje voorbanden
- paar keer remvloeistof
- 2 accu's
- 1x bakolie
- 1x V-snaar
- 1x koplampje
- wat setjes ruitenwissers
- 10x polijsten / poetsen
- paar keer, probleemloze, apk
- een setje nieuwe plastic spoilers aan de onderkant van m'n voorbumper die waren opgevreten door een rijdrempel
- nieuwe gekleurde naafdopjes met Porsche embleem. 1 embleem was weg, de andere verweerd
- nieuw BoxsterS embleem op achterklep. Na het autowassen had ik opeens een Roxster ipv BoxsterS

Specials:
- stoelbeklediing die opnieuw gemonteerd moest worden (garantie)
- RMS leak (Rear Main Sail / achterste krukas oliekeering) - vervangen onder garantie @30k en nooit meer last van gehad
- Dynamo revisie
- gloeilampje van dashboard verlichting
- nieuwe softtop omdat iemand die met een mes had opengesneden (verzekering)
- 2x achterbumper gespoten omdat een eikel / eikelin daar tegenaan gereden waren (verzekering)
- 2x spotrepair omdat een onbekende bij het uitstappen z'n deur tegen m'n lak heeft gesmeten
- nieuw deurslotmechanisme, actuator had het begeven
- nieuwe MAF (Main AirFlow) sensor
Wat zit er aan te komen:
Banden zijn 75%, remmen ook. Filters/olie/remvloeistof/accu zijn onlangs gedaan.
Enige waar ik wel eens aan denk is om de 18" Tequipment GT3 wielen te laten refurbishen. En zomer 2011 doe ik de bougies denk ik weer even. Mogelijk ook een keer weer een professional detail/poetsbeurt.
Het was een hoop geld 10 jaar geleden (188 duizend oud Hollandse guldens) maar ik heb er van genoten en dat ga ik zeker de komende 10 jaar nog steeds doen...
Veel DF voor 2011 allen...
Mark.