Damn, verjaardag vergeten

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
markk

Damn, verjaardag vergeten

Bericht door markk » 25 dec 2010, 11:07

Sta vanochtend op en bedenk opeens dat ik een zeer, zeer belangrijke verjaardag ben vergeten.
22 december j.l. is m'n first-born Porsche BoxsterS een tiener geworden.

Toen, ophalen bij Porsche Leusden, 22 december 2000:

Afbeelding

Nu, 10 jaar en later 75xxx km verder. Geloof me de 'tand des tijds' heeft een stuk minder invloed op de BoxsterS dan op mij gehad toen ik van 31 naar 41 ging :-)

Afbeelding
Afbeelding
(foto's zijn niet van nu. Nu ligt ie onder dikke laag sneeuw. Foto's zijn van afgelopen zomer...)

Elk van die 75k kms is een feest geweest en ik durf te stellen dat er meer dan 74k van die kms open / topless zijn verreden. Ding heeft voornamelijk binnenwegen op NL, Frankrijk, Eifel en Ardennen gezien.

Onderhoud:
- 10x oliebeurtje + filter
- 1x setjes bougies
- 1x setje remmen (schijven + blokken) rondom
- paar keer luchtfilter/interieur filter
- 1x brandstoffilter
- 2 setjes achterbanden, 1 setje voorbanden
- paar keer remvloeistof
- 2 accu's
- 1x bakolie
- 1x V-snaar
- 1x koplampje
- wat setjes ruitenwissers
- 10x polijsten / poetsen
- paar keer, probleemloze, apk
- een setje nieuwe plastic spoilers aan de onderkant van m'n voorbumper die waren opgevreten door een rijdrempel
- nieuwe gekleurde naafdopjes met Porsche embleem. 1 embleem was weg, de andere verweerd
- nieuw BoxsterS embleem op achterklep. Na het autowassen had ik opeens een Roxster ipv BoxsterS :-)

Specials:
- stoelbeklediing die opnieuw gemonteerd moest worden (garantie)
- RMS leak (Rear Main Sail / achterste krukas oliekeering) - vervangen onder garantie @30k en nooit meer last van gehad
- Dynamo revisie
- gloeilampje van dashboard verlichting
- nieuwe softtop omdat iemand die met een mes had opengesneden (verzekering)
- 2x achterbumper gespoten omdat een eikel / eikelin daar tegenaan gereden waren (verzekering)
- 2x spotrepair omdat een onbekende bij het uitstappen z'n deur tegen m'n lak heeft gesmeten
- nieuw deurslotmechanisme, actuator had het begeven
- nieuwe MAF (Main AirFlow) sensor

Wat zit er aan te komen:
Banden zijn 75%, remmen ook. Filters/olie/remvloeistof/accu zijn onlangs gedaan.
Enige waar ik wel eens aan denk is om de 18" Tequipment GT3 wielen te laten refurbishen. En zomer 2011 doe ik de bougies denk ik weer even. Mogelijk ook een keer weer een professional detail/poetsbeurt.

Het was een hoop geld 10 jaar geleden (188 duizend oud Hollandse guldens) maar ik heb er van genoten en dat ga ik zeker de komende 10 jaar nog steeds doen...

Veel DF voor 2011 allen...

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 25 dec 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Re: Damn, verjaardag vergeten

Bericht door Knot » 25 dec 2010, 11:24

Aardige tijd alweer zeg, 10 jaar... en 188k guldens, ik had ze niet liggen in 2001!

Op naar de volgende 10 jaar of gaat er ooit een vervanger komen?

markk

Bericht door markk » 25 dec 2010, 11:29

Knot schreef:Aardige tijd alweer zeg, 10 jaar... en 188k guldens, ik had ze niet liggen in 2001!

Op naar de volgende 10 jaar of gaat er ooit een vervanger komen?
Noop, auto is wat mij betreft een blijvertje. Zo is ie ook gekocht...

Mark

Marc R

Bericht door Marc R » 25 dec 2010, 12:44

Je ziet eruit als een beursbengel....op die eerste foto.(weet niet wat je voor je borrel doet hoor)

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 25 dec 2010, 13:01

Mooi man gefeliciteerd ermee, ook leuk dat je dit zo uiteenzet. 10 jaar al weer, wat vliegt de tijd.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 dec 2010, 13:16

ouwe L :mrgreen:

time flies...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 dec 2010, 13:24

Feli. Interessant verhaal. :thumbup:

Pff 188k gulden toen al....(85k euro nu dus) Ik dacht dat zo'n Boxster rond de 150k guldens kwam toen...

Maar dit is 'n S. Aan de andere kant vertelde je vaak dat deze toch niet bomvol zat ivm liever meer rijplezier en minder zwaar ofzo?

Wat doet 'n 2010/11 Boxster S nu dan?

Anyway al het goede gewenscht.

Cheers
Robin

Kasteel

Bericht door Kasteel » 25 dec 2010, 13:29

Geweldig om te lezen dat je een auto zoveel jaar kan hebben, sleutel is denk ik wel dat je meer afwisseling hebt staan en daardoor de auto leuk blijft en niet snel verouderd (auto zal nooit 40k per jaar gaan rijden en puur voor plezier gebruikt worden).
Foto is ook geweldig, te bedenken dat ik nog niet eens scooter reed terwijl jij de Boxster S al had :D, 10 jaar is een lange tijd :).

markk

Bericht door markk » 25 dec 2010, 13:43

Robin schreef:Feli. Interessant verhaal. :thumbup:

Pff 188k gulden toen al....(85k euro nu dus) Ik dacht dat zo'n Boxster rond de 150k guldens kwam toen...

Maar dit is 'n S. Aan de andere kant vertelde je vaak dat deze toch niet bomvol zat ivm liever meer rijplezier en minder zwaar ofzo?

Wat doet 'n 2010/11 Boxster S nu dan?

Anyway al het goede gewenscht.

Cheers
Robin
Basis BoxsterS in 2000 deed 152k guldens. Opties nekken je, nog veel meer als bij BMW ;-)

Auto is in de loop der jaren niet veel duurder geworden. Basis BoxsterS (nieuw model, 3.4l nu) doet 79k euro's en is nu qua uitrusting veel uitgebreider. Volgens mij is elektronisch geregelde airco en PSM (traction/stability control) bijv. nu standaard, en daar moest je toen grof voor betalen...

Kortom ik heb dus ongeveer 35k guldens opties op de auto besteld. Denk aan sportonderstel, radio/hifi, stoelverwarming, leer, sportuitlaat, 18" GT3 wielen, sportstoelen en nog wat interieur/exterieur spul dat erg hard oploopt qua geld (Porsche wapen in hoofdsteun, Porsche wapen in ventieldopjes, gekleurde emblemen ipv zwart-wit in de wielendoppen, gele gordels, gele rolbeugels, gele middenconsole, gele stiknaden in het leer, etc.)

Opties zoals airco en PSM zijn niet besteld idd. Niet vanwege het gewicht maar meer vanwege de kosten. Respectievelijk 6k en 3k guldens. Vond / vind ik onzin in zo'n auto die niet daily is en dus altijd open en 'spirited' (lees PSM uit :-)) wordt gereden. Ook heb ik de auto 22 december 2000 laten afleveren ivm januari 2001. Scheelde 1 of 1,5% btw. Deze keuzes icm de speedgelb exterieur kleur zijn allemaal niet goed voor de inruil maar WTF, ik ga ' em toch never-nooit-niet inruilen :-)

Mark.

markk

Bericht door markk » 25 dec 2010, 13:49

Kasteel schreef:Geweldig om te lezen dat je een auto zoveel jaar kan hebben, sleutel is denk ik wel dat je meer afwisseling hebt staan en daardoor de auto leuk blijft en niet snel verouderd (auto zal nooit 40k per jaar gaan rijden en puur voor plezier gebruikt worden).
Foto is ook geweldig, te bedenken dat ik nog niet eens scooter reed terwijl jij de Boxster S al had :D, 10 jaar is een lange tijd :).
Ook leuk om aan de foto's te zien hoe snel digitale fotografie is ontwikkeld. Het was er toen, in 2001, al wel maar echt nog in de kinderschoenen. Denk voor 'consumers' aan de Sony camera's waarin je een 3,5inch floppy kon douwen :-) De foto's hierboven zijn nog met een analoge camera gemaakt en later ingescand :-)

Knot

Bericht door Knot » 25 dec 2010, 14:00

Sony Mavica 1.44 present :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 dec 2010, 14:20

Leuke jubi Mark :D

Mooi ding hoor trouwens :thumbup: Geel vind ik lang niet altijd gaaf maar speedgelb is een ander verhaal 8) Verder klopt ie helemaal qua opties en stijl elementen imho.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 dec 2010, 14:22

wat heeft ie zich goed gehouden al die jaren voor relatief weinig kosten zo te zien :clap:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 dec 2010, 16:10

Het jaar 2000, zo lang geleden klinkt het niet voor mij gevoel. Aan de Boxster is het niet af te zien

Maar als je dan de foto's ziet valt het toch wel op. En 188.000 gulden wat een bak geld, vind het toch meer klinken en dan 85/90k euro's nu.

Plaats reactie