Zo een ouderwetse vrijdagmiddagrel

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

Z4 Coupe de betere ///M??!?!?!??!

Huh? is de aarde ineens plat?
11
28%
Logisch ///M troep is altijd al badge engineering geweest.
7
18%
Ah, gezellige middag!
22
55%

Totaal aantal stemmen: 40

markk

Re: Zo een ouderwetse vrijdagmiddagrel

Bericht door markk » 24 dec 2010, 16:48

Robin schreef:Dan liever 'n 130i :D
Vrouwenbak ;-)

Mark.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 dec 2010, 16:55

130i met andre mods, z4 3.0si met andre mods, of z4 Mcoupe, zou mijn keuze zijn boven de huidige M producten.

Knot

Bericht door Knot » 24 dec 2010, 16:58

Die nieuwe 3 liter blokjes vind ik al gaaf genoeg hoor, gaat naar 7000 toeren, klinkt en voelt super aan!

Alleen er staat een trap boven... wat Bart heeft is gewoon DE ideale auto eigenlijk. Zet er een 535d touring naast en je bent compleet in mijn ogen (voor je gezinnetje dan).

markk

Bericht door markk » 24 dec 2010, 17:05

Ik begrijp wat je bedoeld Rody maar met alle respect m.i. kun je het 3.0si blok geen sportief blok noemen.

Tuurlijk er zit best gang in, tuurlijk er komt best veel vermogen uit, en ja het wil best toeren maken en ja er komt ook best wel een lekker 6-cylinder roffeltje uit. Maar sportief ? (denk aan BELEVING) noop. Totaal niet. Daar is het blok veel te netjes voor. Nergens is ie rauw, nergens trilt ie ff, nergens kent ie een dip/piek in vermogen, nergens zal ie ploffen in de uitlaat, etc. Wat dat betreft vind ik het een supersaai blok.

Maar goed alles is relatief. Ik ben natuurlijk niet zo'n dikke amerikaanse V8 gewend die niet boven 1,5x stationair uitkomt ;-)

Mark.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 dec 2010, 17:07

Zal best, maar het hele ding kan ik niet warm van worden..........................ik zit goed momenteel.......... :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 24 dec 2010, 17:10

Daarom, ik vergelijk met de oude 2.8 en een 5 liter ;)

Natuurlijk is het geen M blok maar ik ben fan geworden van perfecte blokken, geen dipjes, alles in een nette powerband en dan is het blok van de 3.0si denkik vrij goed aan te sluiten bij mijn verwachtingspatroon...

HansD

Bericht door HansD » 24 dec 2010, 17:19

M(5) of een Z4, dat is net zoiets als een olietanker met een zeilbootje vergelijken. Je zult vast wat minder meters nodig hebben om te laveren maar om dat zeilbootje dan direct sportief te noemen? Ik hoop voor je dat de wind uit de goede hoek blijft komen? :jenna:

Sinds wanneer mogen we hier rellen trouwens?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 dec 2010, 17:23

Rico, heb je wel eens een goede Z3 M coupe gereden? vooral met 18/19inch en tikkie verlaging rijd het strak qua gevoel en feedback/fun en schakelt lekker kort e.d.

ik vind ze echt heerlijk rijden, veel fijner dan een e30 M3 om maar wat te noemen.
de S54 Z3 M coupe was de topper uit de reeks.

een echte M was/is dat...niet voor niks M coupe genoemd dus zonder Z3 ervoor als bij de Z3 2.8/3.0 bv.
bovendien tijdloos mooi gevormd, beetje klassiek.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 dec 2010, 17:27

Non M is voor mij meestal het alternatief bij een model als er geen M is (of diesel gewenst).

Knot

Bericht door Knot » 24 dec 2010, 17:35

De Z4 2.5 (eerste model) die ik een weekendje had vond ik overigens ook al erg sportief rijden, zeker in de sportstand!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 dec 2010, 17:47

Wat is sportief?

Naar mijn idee dat als je met Mensergerjeniet verliest, je niet meteen het bord/dobbelstenen /pillonnen naar de winnaar gooit.

A car is as good as its driver en Ringtijden en goed verhaal van HansD vergelijking olietanker/zeilbootje.

Hoe sportief is 'n dieselmotor die Audi bijv op LeMans gebruikt, dan?

Vertel mij 't maar.....7000 rpm/goed aan gas/ dipjes/ geen dipjes/relatief zwak middentoerengebied(had E90m M3 beetje last van)/mijn skutsje die iig in rechte lijn meer dan gehakt maakt van de Z4 3.0 in alle rust en met plus 1700kg/een 147pk Speedster die sportiever IS dan 'n Z4M/een M Coupe die zoveel oerdrift schreeuwde toen ik ermee reed machtig/een E30 M3 met 'n prachtig weggedrag maar mag 100pk meer hebben/etc etc.

Wat is sportief.... :hmmm:

Cheers,
Cock Robin

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 dec 2010, 17:52

Ik hoef inderdaad niet de snelste van A naar B auto te hebben. Dan veel liever een auto met "karakter" of bergen emotie. Met wel één absolute eis: goed stuurgevoel!

Is dat dan sportief? Geen idee :roll:

Stephan

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 24 dec 2010, 17:54

Sharapova is sportief.
En je fout toegeven is sportief.

En mijn C200 haaks in de sneeuw door de bocht is dan ook wel weer sportief.

Dat is onderandere sportief robin... :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 dec 2010, 17:55

RudolfNW schreef:Sharapova is sportief.
En je fout toegeven is sportief.

En mijn C200 haaks in de sneeuw door de bocht is dan ook wel weer sportief.

Dat is onderandere sportief robin... :)
Jajoh, Natasja was gisteravond ook lekker sportief qua alles.En dan ben je d'r weer niet. Augurk. :lol:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 24 dec 2010, 18:57

Sharapova is niet sportief.

Natasja is sportief.

RVV

Bericht door RVV » 24 dec 2010, 21:05

Mooie reacties! Vooral die van Kees, want met een glimlach plaatste ik dit topic en wist precies waarmee Kees zou komen :lol: Kees is nog voorspelbaarder dan ik :wink:

Dan terug naar de startpost, Mark heeft denk ik een goede uiteenzetting. Verder is zo'n Z coupeetje gewoon een toy boy. Je kunt er feitelijk niks mee, behalve autorijden. Door de lage zitpositie en zoals Robin ook omschrijft het opgesloten gevoel van een schoenendoos geeft het allemaal een beetje een vertekend beeld. 120 lijkt 160 en het gevoel van snelheid is veel groter dan de feitelijke snelheid. Qau absolute snelheid is het gewoon een 130i, niet meer en niet minder. Over de 130i gesproken. De 130i is eigenlijk in alles beter dan de Z4 coupe. Praktischer, ruimer, betere instap, zelfs iets betere zitpositie omdat je meer overzicht hebt. Waarom dat toch geen 130i? Eigenlijk simpel, ik wilde niet voor de derde keer een 130i. Daarbij vind ik de Z4 coupe ondanks al zijn nadelen een plaatje van een auto. En een keer voor het 'mooie' gaan leek me ook geen straf. Daarbij heeft de Z4 coupe eigenlijk al het goede van de 130i meegekregen. En in het bijzonder de 3 liter motor. Een motor die niks met een old skool M motor te maken heeft, maar wel qua performance en souplesse tot de allerfijnste motortechniek van BMW behoort. En na 4 auto's met die 3 liter 265pk motor heb ik wel enigzins kijk op.

Maar de S54 dan? De mooiste ///M motor, die ik ken vanuit de e46 M3 CS. Die motor in de Z4 coupe moet voor mij als M liefhebber (old skool) de overtreffende trap zijn in zo'n Z4 coupe. Alleen de Z4 M coupe's die te koop staan zijn bijna 2 keer zo duur dan de Z4 coupe die ik gekocht heb. En dat verschil vond ik om een keer een Z4 coupe uit te proberen te groot. Vooral omdat het nog altijd de vraag is voor mij of de Z4 me op termijn zal blijven bevallen.

Natuurlijk stel ik de Z4 coupe niet boven een ///M ! het is een sportwagentje een leuk ding, stuurt scherp, maar het ding geeft never het gevoel dat een echte M geeft zoals de ///M3 en de ///M5 dat wel deden. ///M is natuurlijk geen badge engineering, tenminste niet in vergelijk tot de M's die ik heb gehad. Hoe het is tov bv de aankomende 1M coupe dat kan ik nog niet helemaal inschatten. Maar elders schreef ik al dat ik helaas niet meer zo veel vertrouwen heb in het nieuwe pad dat ///M is in geslagen. Maar ik moet zeggen dat de Z4 coupe me op bepaalde (de DF vlakken) positief heeft verrast. Vind het ook een beetje een on BMW's ding. Hij ademt aan alle kanten BMW uit maar voelt niet in het bijzonder als een BMW (zoals ik ze ken) aan.

Hieronder een lijstje waar ik de Z4 coupe (subjectief) plaats tussen de BMW's en Mini die ik heb gehad.

1) BMW e46 M3 CS
2) BMW e60 M5
3) BMW 130i
4) BMW e91 330i
5) BMW Z4 coupe
6) Mini Cooper S r53
7) BMW e46 325ti
8) BMW e90 325i
9) BMW 120d
10) BMW e46 330d
11) BMW e46 325i touring
12) BMW e46 323i sedan
13) BMW e46 320d touring

De 5e plek, dus zeker niet de beste BMW die ik heb (gehad) :wink: en zeker niet beter dan de M's die ik heb gehad :D Maar wel erg leuk en mooi. (maar dat laatste is natuurlijk volledig subjectief). Ik denk dat ik na dit ding maar eens richting iets X's moet gaan denken, die heb ik nog niet gehad :bag:

Oja wat is volgens mij de beste nieuwe BMW als allrounder die je nu kunt kopen? Dan zet ik in op de 535i of 535i touring.

Wat is volgens mij de leukste nieuwe BMW die je kunt kopen? Dan zeg ik, schrik niet.. nog steeds de BMW 130i. :D

Dank u voor de reacties, het was me weer een waar genoegen :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 24 dec 2010, 21:16

De 130i met een paar aanpassingen is de leukste bmw sinds de E46 M3 en Z4M uit productie is.

Voor de rest is het qua rijders auto s bij bmw niet echt om naar huis te schrijven.

De 1M is de nieuwe weg die M is ingeslagen en ik ben heel nieuwsgierig dat ie een 130i van de troon kan stoten. Qua looks zeker. Qua motor twijfelachtig.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 dec 2010, 21:29

De eerste keer in een 130i gaf mij wel M-gevoel. Zitpositie is top, auto is rap en de motor ontzettend gretig. Gretiger dan de 3.2 uit de E36, mag ie ook slechts 7000RPM draaien en slechts 265pk hebben. Het rouwe van de E36 vond ik best leuk in de zin van karakter maar een M zie ik niet als sportwagen maar als sportieve luxe wagen die om zelf beheersing vraagt. Dat de Z4 dat gevoel geeft geloof ik wel :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 dec 2010, 23:57

Downforce Hans schreef:
partyondude schreef:
Downforce Hans schreef:bmw is gewoon kut maakt niet uit welke........................... :mrgreen:

Fiat dat is het merk voor 2011 :thumbup: :hosanna:
Mag ik deze post nomineren voor meest intelligente van Honz van 2010 :whistle:
Uit jou mond zie ik dat als een compliment....... :hmmm:
:mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 25 dec 2010, 01:15

RVV schreef:Heb je hem ook weer met "zijn laatste BMW is de allerbeste BMW ooit gemaakt" geleuter. :D
:clap:

steve smith

Bericht door steve smith » 25 dec 2010, 04:45

Heb wel redelijk wat gereden met een Z4C 3.0 Si, maar vond het een beetje een twijfelachtige auto. Te slechte wielcontrole voor een sportauto, maar te weinig comfort voor een GT. Wel turn-in maar geen grip, al zullen de runflats daar wel wat mee te maken gehad hebben. Motor onderin en in middengebied indrukwekkend, maar bovenin hijgerig en niet bij de les. Sportknop gaf meer irritatie dan lol, middengebied werd slecht doseerbaar terwijl bovenin loom bleef. Wel heerlijke zitpositie (hoewel erg klein) met die eindeloze motorkap en een grappig weggedrag dat echter schreeuwt, huilt, jammert en smeekt om een sper. Remmen hielden niet over.

Wat mij betreft een beetje een auto met indentiteitscrisis: te klein, oncomfortabel, onpraktisch en beperkt om een goede GT te zijn maar anderszijds niet de ballen om een goede sportauto te zijn. Een Z4M daarentegen viel me 100% mee, die klopt wel. Meer dan dat.

BTW:
Wat mij betreft een beetje een auto met indentiteitscrisis: te klein, oncomfortabel, onpraktisch en beperkt om een goede GT te zijn maar anderszijds niet de ballen om een goede sportauto te zijn.
Deze zin vat ook een andere auto volledig voor mij samen. Daar stapte ik uit met eenzelfde net-niet gevoel. DB9.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 dec 2010, 10:19

steve smith schreef:Heb wel redelijk wat gereden met een Z4C 3.0 Si, maar vond het een beetje een twijfelachtige auto. Te slechte wielcontrole voor een sportauto, maar te weinig comfort voor een GT. Wel turn-in maar geen grip, al zullen de runflats daar wel wat mee te maken gehad hebben. Motor onderin en in middengebied indrukwekkend, maar bovenin hijgerig en niet bij de les. Sportknop gaf meer irritatie dan lol, middengebied werd slecht doseerbaar terwijl bovenin loom bleef. Wel heerlijke zitpositie (hoewel erg klein) met die eindeloze motorkap en een grappig weggedrag dat echter schreeuwt, huilt, jammert en smeekt om een sper. Remmen hielden niet over.

Wat mij betreft een beetje een auto met indentiteitscrisis: te klein, oncomfortabel, onpraktisch en beperkt om een goede GT te zijn maar anderszijds niet de ballen om een goede sportauto te zijn. Een Z4M daarentegen viel me 100% mee, die klopt wel. Meer dan dat.

BTW:
Wat mij betreft een beetje een auto met indentiteitscrisis: te klein, oncomfortabel, onpraktisch en beperkt om een goede GT te zijn maar anderszijds niet de ballen om een goede sportauto te zijn.
Deze zin vat ook een andere auto volledig voor mij samen. Daar stapte ik uit met eenzelfde net-niet gevoel. DB9.
Het is niet de zitpositie die erg klein is Steve :roflol: :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 dec 2010, 10:26

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 25 dec 2010, 10:40

:whistle:
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (61.65 KiB) 407 keer bekeken