Wel erg mooi en bijzonder!
Fotografie
- KW
Re: Fotografie
Niet mijn foto, kwam ik op internet tegen.

- markk
Mooie foto's uit die Pen Marijn, verbaast me eigenlijk.
Regenboog foto van kw is mooi, vraag me enkel af of die regenboog echt of geshopped is...
Mark
Regenboog foto van kw is mooi, vraag me enkel af of die regenboog echt of geshopped is...
Mark
- MartijnGizmo
Ja, helemaal niks mis mee, zo'n PEN. Technisch issie erg vergelijkbaar met een Olympus E-620, en hoewel die in tests meestal achter de D3100/550D/etc eindigt, is het een wereld van verschil met een IXUSje oid. Hier nog wat met de 20/1.7:

- marcokers
Heb je hoge iso-waarden gebruikt, want volgens mij is het ruis-duiveltje er aan t werk geweest.
Verder schiet die camera trouwens wel goeie foto's.
Verder schiet die camera trouwens wel goeie foto's.
- MartijnGizmo
Beide foto's zijn op ISO1600...
-
Tom
Dat is ongeveer hetzelfde als een 400D qua ruis. Misschien net iets meer (weet niet of de exposure achteraf omhoog getrokken is?) maar alsnog erg netjes.
- marcokers
Half uurtje geleden geschoten in de achtertuin.
ISO 200 , F22, 30s
Er zit een weerkaatsing van het licht in de foto, komt omdat ik te lui was om t UV-filter van het objectief af te draaien.

ISO 200 , F22, 30s
Er zit een weerkaatsing van het licht in de foto, komt omdat ik te lui was om t UV-filter van het objectief af te draaien.
- Fernando
Lag vanochtend ineens een 500D onder de kerstboom! M'n eerste dslr dus vanaf nu zal ik hier ook wat vaker posten. Commentaar meer dan welkom ben nog compleet n00b vwb fotografie....

-
Xave30
Heel sfeervol Fernando.
Betekent dit dat we mogelijk meer van jouw hand zullen gaan zien?
Betekent dit dat we mogelijk meer van jouw hand zullen gaan zien?
- markk
Die Pen blijft me verbazen Martijn. Mooie foto's, vooral van die mevrouw "op leeftijd". DOF is duidelijk en mooi aanwezig. Enige wat direct storend opvalt is de pan links in beeld. Voor de rest vind ik het echt een pracht foto / portret.
@Fernando: Als dat je eerste foto is dan gaat dat heel veel moois opleveren de komende tijd !
Mark.
@Fernando: Als dat je eerste foto is dan gaat dat heel veel moois opleveren de komende tijd !
Mark.
- MartijnGizmo
Voor mijn gevoel is het beter dan de 350D en 30D die ik ooit had. Foto is idd nog wat opgetrokken, dit is het origineel uit de camera:Tom schreef:Dat is ongeveer hetzelfde als een 400D qua ruis. Misschien net iets meer (weet niet of de exposure achteraf omhoog getrokken is?) maar alsnog erg netjes.
Het scheelt ook dat het vooral monochrome ruis is, kleurruis vind ik persoonlijk veel lelijker. De in-body ruis-reductie schijnt erg goed te zijn, maar dat zie je uiteraard alleen bij JPGjes, terwijl ik gewoon in RAW fotografeer en m'n gebruikelijke workflow in Lightroom hanteer. De crop-standen (3:2, 16:9 en 1:1) worden wel gewoon overgenomen door Lightroom.
Dit was gewoon een snapshotje tijdens het eten, wat voor mij de kracht van deze camera aangeeft. Het is de oma van m'n vriendin, die een hekel heeft aan camera's en op de foto gaan. Ze is inmiddels 85+, en heeft uiteraard niet het eeuwige leven, vandaar dat ik toch graag (veel) foto's van d'r wil hebben.markk schreef:Die Pen blijft me verbazen Martijn. Mooie foto's, vooral van die mevrouw "op leeftijd". DOF is duidelijk en mooi aanwezig. Enige wat direct storend opvalt is de pan links in beeld. Voor de rest vind ik het echt een pracht foto / portret.
Hier nog een fotootje bij daglicht:
Wat me trouwens ook enorm verbaast is de hoeveelheid opties die het ding heeft. Qua micro-4/3 is dit gewoon de echte instapbody, maar werkelijk alles valt te customizen. Een willekeurige greep:
- standaard kleur-shift voor de automatische witbalans
- standaard belichtingscompensatie per meetmodus (spot, center-weighted, etc)
- volume van het AF-piepje (ja, echt
- custom knop (bijv. voor custom WB, gezichtsherkenning aan/uit, JPG/RAW)
- extra custom knop ipv de movie-record-knop
- etc
En dan nog de rest van de opties, zoals RAW in álle standen (ook de volautomaat en de creatieve programma's), volledige manual video (helaas alleen 720p30, maar toch), externe Olympus-flitsers aansturen met de popup-flitser. Ik blijft me gewoon verbazen...
Daarnaast heeft m4/3 het voordeel van een extreem korte mount, waardoor vrijwel alle denkbare lenzen er met een adapter op kunnen. Dus gewoon Nikon en Canon, maar bijv. ook Leica, M39 en zelfs oude C-mount-videolenzen. Ik heb uiteraard al een EF>m4/3-adapter besteld... hoewel je het diafragma niet kunt besturen bij Canon, lijkt het me toch leuk om te proberen. Als handmatig focussen goed te doen blijkt, wil ik op zoek naar een leuke 40-50 <1.8 lens van Voigtlander, Jupiter, etc. Voordeel is uiteraard dat je ook daarmee gewoon IS hebt, want die zit in de body.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Leuke resultaten met zo'n 'simpel' camera'tje, Martijn.
Ik zit er zelf ook over na te denken om weer es een nieuwe camera aan te schaffen en twijfel tussen 2 modellen, beiden van Sony:
A55
http://www.sony.nl/product/dsi-body/slt-a55v" onclick="window.open(this.href);return false;
A580
http://www.sony.nl/product/dsi-body/dslr-a580" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit er zelf ook over na te denken om weer es een nieuwe camera aan te schaffen en twijfel tussen 2 modellen, beiden van Sony:
A55
http://www.sony.nl/product/dsi-body/slt-a55v" onclick="window.open(this.href);return false;
A580
http://www.sony.nl/product/dsi-body/dslr-a580" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Metchu
ik ben vrijwel een dagelijkse bezoeker en volger van dit topic. Ik heb zelf vandaag gejogged in het bos en het zag er soms echt adembenemd uit. Alleen meesterschilders en meesterfotografen kunnen dit echt vastleggen. Ik heb met mijn talentloze iphone 4 alleen maar een miniscule poging ondernomen, maar wil ze wel met jullie delen. Zit hier potentie in? En was het met een echte camera met een goede lens wel wat geweest? 8)

- Linc (Bas)
zitten mooie tussen hoor! Vooral dat sneeuwengeltje is goed gelukt 
- KW
Zitten zeker mooie plaatjes tussen!
- MartijnGizmo
De camera van de iPhone 4 is best ok, zeker met een app als Camera+. Maar hier is de sneeuw wit, en niet donkergrijs/blauw/paars... 
- MartijnGizmo
Hier nog een keer ISO1600 (EXIF zit erin), maar dit keer met custom WB geschoten en belichting voor het maken al goedgezet (handig, zo'n live histogram!Tom schreef:Dat is ongeveer hetzelfde als een 400D qua ruis. Misschien net iets meer (weet niet of de exposure achteraf omhoog getrokken is?) maar alsnog erg netjes.
En omdat spelen met DoF op een 'compact' zo leuk is:
- dvh
Bijna een flush voor oma !
- KW
Voor een compact zijn dat hele mooie foto's!
- dvh
-
Xave30
Deze Metchu.Metchu schreef:
-
ErikS
- ErikMartijn
- Thom
De zon kwam gisterochtend erg mooi op dus maar snel naar buiten gelopen. Verder zie je meerkoeten op kapotgevaren ijs.
Ik vond het wel een mooi sfeerplaatje

Ik vond het wel een mooi sfeerplaatje
-
Xave30
Dat is het zeerzeker Thom.