das wel een heel gaaf project 8)richardk schreef:intensie is inderdaad de 1600 vervangen door een 2.5 wrx turboErik Stoffelsen schreef:Een sleeper? Wie zegt dat dat ding een boxermotor van meer dan 50pk heeft?GTRene schreef:wow...een echte sleeper dus
kan me niet herinneren ooit zo'n ding op de weg te hebben gezien...![]()
Algemeen weertopic -> sneeuw 2011/2012
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Algemeen weertopic -> sneeuw 2010/2011
-
ErikS
Dán is het wél een sleeper!richardk schreef:intensie is inderdaad de 1600 vervangen door een 2.5 wrx turboErik Stoffelsen schreef:Een sleeper? Wie zegt dat dat ding een boxermotor van meer dan 50pk heeft?GTRene schreef:wow...een echte sleeper dus
kan me niet herinneren ooit zo'n ding op de weg te hebben gezien...![]()
Kan Rene dat ruiken ofzo?
- GTRene
heb daar een neus voor Erik
nee ik dacht 1 + 1 is 2
lijkt me best moeilijk een goede basis te vinden van dattype, maar des te leuker.
zo...mijn verhaal vandaag.
ik moest er uit met men kar op brede zomersloffen...(1x in de 2 weken men boodschappen inslaan)
en kom al niet moeilijk men kasteel uit
maar dacht ik doe alles mooi in 1x, moest nog naar de gamma 5 TL-buizen halen voor de garage (dikke starters vergeten,dacht ik heb nog maar die waren voor korte TL buizen
4x 22 ipv 4 x 80) en naar onderdelenhuis...(lampje magnetron stuk...is een apart ding damn wat duur
)
anyways...eindelijk genoeg go energie, wil ik de auto starten...
net te weinig stroom voor startmotor maar niet totaal leeg)
dus...aan de lader grrr 1 uur en weer naar binnen
gelukkig begon het niet weer te sneeuwen en kon ik na een uur op pad, in die tussentijd meteen zo'n zonnecel acculader besteld zodat ie op pijl kan blijven tijdens de wintermaanden.
afijn, men afrit maar ff goed schoongemaakt want die loop van stoephoogte rond af en met sneeuw en schuin uit de garage rijden/slippen moet je uitkijken, vooral als je weer achteruit erin rijd...kan ie zo iets wegslippen tegen de muur, dus dat moeten we niet hebben.
eerst maar eens naar de Gamma...damn, onderweg werd men bocht behoorlijk groter dan in wilde
en bij gas los meteen blocke
wat was het glad op sommige stukken...
gelukkig de hoofdweg was aardig te doen
het was druk bij de Gamma en de parkeerplaatsten ook redelijk, dus maar verder weg gezet, maja dan moest ik wel in de dikke sneeuw parkeren
gelukkig zag ik een plekje wat iets afliep wat kan helpen als je moeilijk weg komt....
kwam dus ook niet echt makkelijk weg
ff heen en weer en heel langzaam gang houden.
toen op naar het onderdelen huis...magnetron lampje...was ook vrij druk daar (normaal rustig) zo'n jongen hielp mij maar kwam der niet uit ook niet via tips van die man wat bijna alles weet (hij keek er telkens over heen) magoed uiteindelijk door die andere man geholpen en ja hoor, hij vond hem
was er maar 1 maar hij wist dat hij hem had...19,-euro
ik zei Internet 14,-euro normaal daar niet duur...maja Internet komt dan 7,-eur bij op bezorgen en nu had ik het meteen...en wilde niet weer door die drap rijden
toen op naar tankstation beetje sponseren...jeetje wat is de BP Ultimate duur geworden
nah, toen naar DEKA de boodschappen, onderweg af en toe beetje spelen met het gas
was wel leuk (omdat ik er nu 1x door moest) maar toch liever droge weg
DEKA man man wat druk
iedereen moet ineens van alles halen lijkt wel
owja, zag daar in de aanbieding een Stol liggen...roomboter/appel/kaneel/spijs...dacht hey, kan best lekker zijn...
Net een paar dikke plakken al gehad, man wat lekker is dat :banaan: ni goe voor men lijn
dat was mijn dag
nee ik dacht 1 + 1 is 2
lijkt me best moeilijk een goede basis te vinden van dattype, maar des te leuker.
zo...mijn verhaal vandaag.
ik moest er uit met men kar op brede zomersloffen...(1x in de 2 weken men boodschappen inslaan)
en kom al niet moeilijk men kasteel uit
anyways...eindelijk genoeg go energie, wil ik de auto starten...
dus...aan de lader grrr 1 uur en weer naar binnen
gelukkig begon het niet weer te sneeuwen en kon ik na een uur op pad, in die tussentijd meteen zo'n zonnecel acculader besteld zodat ie op pijl kan blijven tijdens de wintermaanden.
afijn, men afrit maar ff goed schoongemaakt want die loop van stoephoogte rond af en met sneeuw en schuin uit de garage rijden/slippen moet je uitkijken, vooral als je weer achteruit erin rijd...kan ie zo iets wegslippen tegen de muur, dus dat moeten we niet hebben.
eerst maar eens naar de Gamma...damn, onderweg werd men bocht behoorlijk groter dan in wilde
gelukkig de hoofdweg was aardig te doen
het was druk bij de Gamma en de parkeerplaatsten ook redelijk, dus maar verder weg gezet, maja dan moest ik wel in de dikke sneeuw parkeren
gelukkig zag ik een plekje wat iets afliep wat kan helpen als je moeilijk weg komt....
kwam dus ook niet echt makkelijk weg
toen op naar het onderdelen huis...magnetron lampje...was ook vrij druk daar (normaal rustig) zo'n jongen hielp mij maar kwam der niet uit ook niet via tips van die man wat bijna alles weet (hij keek er telkens over heen) magoed uiteindelijk door die andere man geholpen en ja hoor, hij vond hem
toen op naar tankstation beetje sponseren...jeetje wat is de BP Ultimate duur geworden
nah, toen naar DEKA de boodschappen, onderweg af en toe beetje spelen met het gas
DEKA man man wat druk
owja, zag daar in de aanbieding een Stol liggen...roomboter/appel/kaneel/spijs...dacht hey, kan best lekker zijn...
Net een paar dikke plakken al gehad, man wat lekker is dat :banaan: ni goe voor men lijn
dat was mijn dag
- Remmie
Ha ha, leuk verhaal Rene.
Aan de smileys te zien was het een positieve dag.
10 neutrale negatieve smileys
14 positieve smileys
14- 10 = +4 positief

14 positieve smileys
14- 10 = +4 positief
-
Xave30
Hahaha @ berekening Remmie.
- GTRene
lol, ik zie nu pas dat ik er zoveel gebruikt heb...Remmie schreef:Ha ha, leuk verhaal Rene.
14 positieve smileys
14- 10 = +4 positief
en ja, was uiteindelijk een positieve dag
- JP
OMFG....! Nog nooit zoveel last van ijzel gehad als vandaag. Van Berlijn ri. Hannover een grote ijsbaan. 3uur over 5 km gedaan. Nu pauze op de vluchtstrook (wachten op strooidienst, want dit gaat met een lege combi anders fout)
Straks nog 350km doorploeteren...
Had ik al gezegd helemaal klaar te zijn met deze winter...
Straks nog 350km doorploeteren...
Had ik al gezegd helemaal klaar te zijn met deze winter...
- GTRene
Respect JP, tis op sommige wegen echt bijna niet te doen, laat staan dat je er elke dag op uit moet 
-
OnlineMartijn_bmw
+1 het is wel heel erg op het moment... vooral die ijzelGTRene schreef:Respect JP, tis op sommige wegen echt bijna niet te doen, laat staan dat je er elke dag op uit moet
- Knot
Het lekt hier langs de regenpijp omdat de doorvoer dichtgevroren is.. wordt een aardig ijstafreel zo onderhand!

- GTRene
ice ice baby...(song)
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Vanilla Ice waar blijft de tijd, bij Glee is ie weer helemaal hot, was rond 1990 herinner ik me.
-
Andre
Valt er nog wat verse sneeuw?
- GTRene
in het oosten wel, heel lichte sneeuw..niet het benoemen waard...in het zuiden gaat schijnbaar 10cm vallen en daar lag al veel...het noorden komt zo goed als niks...zeggen ze.Andre schreef:Valt er nog wat verse sneeuw?
- JP
@ René en Martijn; Ja, geef mijn portie maar aan Fikkie. Ijzel is zeer moeilijk in te schatten, zeker in donker. Laatste 3 uur alleen maar dikke sneeuw gehad. Veel ongevallen gezien en meerdere vrachtwagens die bergop weer wat stonden te harken en niet boven kwamen. Niet altijd de schuld van de chauffeur zelf. Meerdere personenautos kwamen niet omhoog, en als iedereen dan stil komt te staan...
10rijuren, 380km gereden....lekker gemiddelde...
Hopelijk morgen verbetering, want dan moet ik nog 600km. Al zijn de lokale vooruitzichten niet goed. Tot wel 30cm nieuwe sneeuw vannacht, hier in regio NRW.
I'm having a nightmare off a white christmas...
10rijuren, 380km gereden....lekker gemiddelde...
I'm having a nightmare off a white christmas...
- Knot
Schiet lekker op dan zeg 38km/u... waar je zin in hebt
Maar zal vast noodzaak zijn in jou geval?
- JP
@ Knot; de sneeuw hoort bij het vak, maar ik heb er zo'n teringhekel aan....
Had trouwens net bijna een Polizei-Vectra in de vangrail geduwd. Ja, wie haalt er dan ook in over de vluchtstrook (door 15cm verse sneeuw, zonder toeters of flitsers aan), als het verkeer op de snelweg.redelijk doorkachelt met 50kmh.
Op de volgende afrit was hij 'm bijna nog eens kwijt.
Had trouwens net bijna een Polizei-Vectra in de vangrail geduwd. Ja, wie haalt er dan ook in over de vluchtstrook (door 15cm verse sneeuw, zonder toeters of flitsers aan), als het verkeer op de snelweg.redelijk doorkachelt met 50kmh.
Op de volgende afrit was hij 'm bijna nog eens kwijt.
- ErikMartijn
Nou, ik heb vandaag een hondenslee bestuurd, met van die Husky's weetjewel.. Was erg leuk, alleen met min 25 is het niet echt warm zeg maar. Na zes kilometer achterop zo'n slee staan naar die beesten te schreeuwen was mijn neus dan ook letterlijk bevroren.. Toen maar gestopt, en de eskimotent ingekropen met men neus boven het kampvuur... En dan begint de ellende.... tering wat doet het zeer als die neus aan het ontdooien is...
Op de terugweg nog even lekker over de besneeuwde weggetjes gescheurd met de toyota.
Kwam nog een paar nederlanders tegen.... Die lagen met de golf diesel naast de weg, in de greppel met anderhalve meter sneeuw.
Daar kom je niet zo snel weer uit, ondanks de hulp van iemand op een quad....
Al met al een leuk dagje....
Op de terugweg nog even lekker over de besneeuwde weggetjes gescheurd met de toyota.
Kwam nog een paar nederlanders tegen.... Die lagen met de golf diesel naast de weg, in de greppel met anderhalve meter sneeuw.
Al met al een leuk dagje....
- GTRene
jullie maken wel wat mee zeg...jullie kunnen wel leuke filmpjes maken van dat soort dingen als je toch bijna niet vooruit gaat
@Erik waar zit jij dan met de honde-slee...? klinkt koud.
- ErikMartijn
Ik zit in Tyngsjö in Zweden... erg koud inderdaad. En het is om 3 uur 's middags al donker... Maar erg mooi om hier in de winter ook eens te kijken.GTRene schreef:jullie maken wel wat mee zeg...jullie kunnen wel leuke filmpjes maken van dat soort dingen als je toch bijna niet vooruit gaat![]()
-
OnlineMartijn_bmw
gaaf! ik zat er van de zomer nog toen werdt het niet meer donkerErikMartijn schreef:Ik zit in Tyngsjö in Zweden... erg koud inderdaad. En het is om 3 uur 's middags al donker... Maar erg mooi om hier in de winter ook eens te kijken.GTRene schreef:jullie maken wel wat mee zeg...jullie kunnen wel leuke filmpjes maken van dat soort dingen als je toch bijna niet vooruit gaat![]()
@JP kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! ik reed afgelopen maandagavond op de A12 in het donker ook steeds van die ijsplaaten op de weg in de rijsporen van de vrachtwagens, je mocht maar 50km/h en ondanks dat voelde ik me auto constant weg glijden
- Maus335i
Haha, het is hier al -5 en dan vertrek jij naar Zweden ook nog!ErikMartijn schreef:Ik zit in Tyngsjö in Zweden... erg koud inderdaad. En het is om 3 uur 's middags al donker... Maar erg mooi om hier in de winter ook eens te kijken.GTRene schreef:jullie maken wel wat mee zeg...jullie kunnen wel leuke filmpjes maken van dat soort dingen als je toch bijna niet vooruit gaat![]()
ik heb het gehad. Van de week plannen gemaakt om eind januari naar de Bahama's te vliegen. 25 graden en zon 8)
- GTRene
ga ons ff lekker maken @Maus
straks stuur je nog foto's van mooie schaarsgeklede dames aldaar zitten we nog meer te balen hier
straks stuur je nog foto's van mooie schaarsgeklede dames aldaar zitten we nog meer te balen hier
- JP
Back in Holland !
Vanmorgen een enthousiaste Seat-coureur die bij invoegen meteen de sneeuw in wou op de 2e rijbaan. Het was me al duidelijk dat dat niet goed kon komen. Al remmend zag ik hem al oversturend linksom, daarna rechtsom om uiteindelijk dwars op de snelweg komen te staan. Mij al vragend aankijkend of ik op tijd mijn 15ton, met liefde in Eindhoven gebouwde, oud-ijzer betijds tot stoppen kreeg. Phoe, dat ging goed....
Lang leve de winterbanden...
Nu nog ff van Nijmegen naar Rotjeknor, en daarna hopelijk op een of andere manier naar Limbabwe..
Vanmorgen een enthousiaste Seat-coureur die bij invoegen meteen de sneeuw in wou op de 2e rijbaan. Het was me al duidelijk dat dat niet goed kon komen. Al remmend zag ik hem al oversturend linksom, daarna rechtsom om uiteindelijk dwars op de snelweg komen te staan. Mij al vragend aankijkend of ik op tijd mijn 15ton, met liefde in Eindhoven gebouwde, oud-ijzer betijds tot stoppen kreeg. Phoe, dat ging goed....
Lang leve de winterbanden...
Nu nog ff van Nijmegen naar Rotjeknor, en daarna hopelijk op een of andere manier naar Limbabwe..
- GTRene
pffoe mazzel JP, wel mooi als je dat zo live allemaal kan zien en natuurlijk zonder kleerscheuren...
goed dat je op winterbanden rijd, jij hebt ze helemaal nodig immers af en toe beste hellingen onderweg.
hier ligt nu bijna 14cm sneeuw op de tafel achter men huis...maar ook sneeuwduinen van het dubbele...
wilde eigenlijk nog naar de (15% korting op alles) aanbiedingen bij de gamma, ff wat schuimplaten halen als isolatie op men garage deur...maar denk niet dat het slim is om te doen nu
straks kom ik daar vast te zitten 
goed dat je op winterbanden rijd, jij hebt ze helemaal nodig immers af en toe beste hellingen onderweg.
hier ligt nu bijna 14cm sneeuw op de tafel achter men huis...maar ook sneeuwduinen van het dubbele...
wilde eigenlijk nog naar de (15% korting op alles) aanbiedingen bij de gamma, ff wat schuimplaten halen als isolatie op men garage deur...maar denk niet dat het slim is om te doen nu