Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GlennN

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door GlennN » 10 dec 2010, 15:32

http://shopping.yahoo.com/articles/ysho ... 0-on-ebay/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet hoe de link te posten hopelijk komt het goed!

gr, G

Marc R

Bericht door Marc R » 10 dec 2010, 15:48

Downforce Hans schreef:
Marc RS4 schreef:Ohjee.....ik hoor de vuilnisbak rammelen.....oh nee er reed een amerikaan door me straat...

Laat maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......
Zo, dat is een goeie......:roflol: :thumbup:

Jaja ik heb voorbeelden genoeg hoor..... :banaan:

frankv

Bericht door frankv » 12 dec 2010, 16:46

Ik heb op mijn nieuwe iphone een aantal horloge apps geprobeerd en zonet de Heuer Monaco V4 app geinstalleerd. Hij is mooi! Mooi dat je volledig 3D animatie op een mobiel kunt hebben, met een super hoge resolutie retina scherm is dat mooier dan op een PC lijkt het!

Verder heb ik alleen de Omega app laten staan, de rest van de apps die ik tot nu toe heb gezien vond ik niet zo bijzonder. Een goede om de atoomtijd te checken is trouwens de app van Emerald:
http://itunes.apple.com/us/app/emerald- ... 84375?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier laten ze het verschil tussen het scherm van de iphone 3 en het retina scherm van de 4 mooi zien: http://emeraldsequoia.com/esblog/2010/1 ... 4-support/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit nu te twijfelen of ik hun volledige app voor $ 4.99 zal kopen, of de versie met alleen het Geneva horloge voor $ 0.99. Dat is weer weggegooid geld als je toch ook de rest wilt hebben! maar de functies zijn hetzelfde, alleen heb je bij de Geneva maar 1 "horloge" met alle functies en is er niks te kiezen.

Edit: ik heb de volle versie gekocht voor 3,99 euro (geen geld), wat een mogelijkheden, veel astronomische, moet ik mijn vrouw vragen hoe dat werkt...

Alles (lijkt mij goed voor een paar avonden spelen!):
http://emeraldsequoia.com/h/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://itunes.apple.com/us/app/emerald- ... 53670?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen geneva:
http://emeraldsequoia.com/eg/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://itunes.apple.com/us/app/emerald- ... 28665?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Laatst gewijzigd door frankv op 12 dec 2010, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.

frankv

Bericht door frankv » 13 dec 2010, 20:58

Mijn uitprobeer Invicta heeft nu een lichte lunette ipv de standaard zwarte:

Afbeelding

Ik vind hem er een stuk mooier mee geworden, en het is weer een stapje weg van een submariner lookalike. Blijkbaar houd ik wel van lichte lunettes, mijn beide Seamasters hebben ook een lichte lunette. Nu past deze als goedkoop vakantie horloge ook mooi in dat rijtje.

Nu alleen nog dat grote Invicta merk van de wijzerplaat, maar dat vergt meer werk en een expert en dat ben ik niet...

ps., wat grappig is, is dat blijkt dat aftermarket (nep) lunettes die verkocht worden voor een submariner perfect op deze invicta passen, maw ze hebben de maat van het glas en de lunette voor 100% overgenomen van de submariner, vreemd...

frankv

Bericht door frankv » 13 dec 2010, 21:33

de jeager lecoultre app is ook mooi trouwens:

http://itunes.apple.com/nl/app/jaeger-l ... 52460?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;

m.n. de interactive models zijn mooi gemaakt

dale vito

Bericht door dale vito » 13 dec 2010, 22:03

Frank,

je bent lekker aan't knutselen! Dat logo krijg je nooit netjes van de wijzerplaat. Het beste is gewoon een andere wijzerplaat kopen. Kijk bijv. hier: http://www.10watches.com/apps/webstore/ ... gory/35085" onclick="window.open(this.href);return false; - aannemende dat er een ETA in zit. Veel succes.

frankv

Bericht door frankv » 13 dec 2010, 22:42

dale vito schreef:Frank,

je bent lekker aan't knutselen! Dat logo krijg je nooit netjes van de wijzerplaat. Het beste is gewoon een andere wijzerplaat kopen. Kijk bijv. hier: http://www.10watches.com/apps/webstore/ ... gory/35085" onclick="window.open(this.href);return false; - aannemende dat er een ETA in zit. Veel succes.
Er zit een Miyota in, ook prima, maar geen hacking van de seconde. Nog een betere foto:

Afbeelding

Ik heb ook nog een aanvraag lopen om een goedkoop seiko 5 uurwerk in een andere seiko kast te laten plaatsen, met een mooie nato zou dat denk ik een mooi klokje moeten kunnen worden. Alleen ik krijg maar geen reactie terwijl het wel op de site wordt aangeboden. Onderstaande is met witte plaat en de band is lelijk, maar er is ook een versie met een leisteen of een zwart gekleurde wijzerplaat. Voor 125 euro lijkt me dit met een nato een leuk experiment.

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 15 dec 2010, 01:11

Macboy schreef:
Robin schreef:Uit m'n blote hoofd is Girard Perregaux de feitelijk uitvinder van 't quartzhorloge met de quartzkristal trilfrequentie van 32768 Herz, die standaard heeft GP bedacht en geldt nog steeds eigenlijk. Dit was eind jaren '60.
Volgens mij was dit toch echt Hamilton of Bulova ?
Robin of Dale ? Overheen gelezen of aan het uitzoeken ?

dale vito

Bericht door dale vito » 15 dec 2010, 13:57

De Seiko Astron was het eerste quartz-horloge voor de consument, volgens de verhalen vlak voor kerst 1969. Het Zwitserse Beta 21 volgde ietsje later (ca. 1970) en werd gebruikt door meerdere fabrikanten. Wie het precies heeft uitgevonden is moeilijker te zeggen / vinden. Quartz klokken bestonden overigens al wat langer. Hoe GP hier tussen valt weet ik ook (nog...) niet precies - ze hebben wel dit jaar een dure gelimiteerde quartz gemaakt :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 dec 2010, 14:01

Ach dan lag 't hieraan dat ik GP gebruikte in de geschiedenis van 't quartzhorloge

Wiki:
1970: Girard-Perregaux presents its first watch to the world to be equipped with a quartz movement which vibrates at 32,768 hertz, the frequency remaining the universal standard for quartz watches today.
:D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 dec 2010, 14:13

Wiki zit er ook wel eens naast.......(al is het misschien maar een paar maanden)

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2010, 14:28

Downforce Hans schreef:Wiki zit er ook wel eens naast.......(al is het misschien maar een paar maanden)

Hans, dat GP horloge was dus INDERDAAD NIET het eerste quartz horloge, máár GP had WEL de standaard qua trilfrequentie in quartzhorloges tot op vandaagdedag. DAT wilde ik aangeven en is alom bekend onder vakidioten etc. (ik werd er al 25/30 jaar mee doodgegooid door pa: 32768 Herz) :mrgreen: Ook (en vooral) zónder wiki. :wink:

dale vito

Bericht door dale vito » 15 dec 2010, 19:23

btw macboy, jij bent misschien in de war met de stemvork?

Robin

Bericht door Robin » 17 dec 2010, 13:57

dale vito schreef:btw macboy, jij bent misschien in de war met de stemvork?
Da's toch dat ding waar die club van Ahmedinejad stemmen mee telde tijdens de vorige verkiezingen? :D

j/k: Bulova met dr. Max Hexel(?) was de uitvinder dacht ik. Niet gewiki-d :bag:

Nieuw aanwinstje met orig glas en kroon, Constellation met mooi eigen werkje(cal nr ff kwait, met sneldatumverzetting , 351?)

Afbeelding

dale vito

Re: Horloge / Horloges topichttp://www.driving-fun.com/forum

Bericht door dale vito » 19 dec 2010, 20:58

564 waarsch,. Leuk ding, het is de zgn C-Type toch? Gerald Genta design!

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 dec 2010, 09:34

Ik heb ook net een nieuw klokje, wel in een ietwat betaalbaardere prijscatagorie. Maar hey, ik ben student én ik ben er enorm blij mee. ;) Het is overigens m'n eerste horloge in jaren. M'n laatste was een dikke Casio Illuminator toen ik een jaar of 10 was op de basisschool... :mrgreen:

Het is een Seiko Chronograph geworden. Quartz uurwerkje (7T82) met stalen band. Volledig zwart geanodiseerd, zwarte wijzerplaat en met een matzwarte ring rond de tachymeter. Hier en daar wat oranje details zoals de secondewijzer van de stopwatch, minutenwijzer van de alarm klok en de minutenwijzer van de stopwatch.

Maar laat ik er toch net geen plaatje van vinden op het wereld wijde web... :bag:
Laatst gewijzigd door Youp op 20 dec 2010, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 20 dec 2010, 09:57

dale vito schreef:564 waarsch,. Leuk ding, het is de zgn C-Type toch? Gerald Genta design!
Was in de war met die calibernummers.
Inderdaad de 564 terwijl de 561 geen sneldatumverzetting had:
http://www.omega-addict.com/reviews/constellation/" onclick="window.open(this.href);return false;

Was dit ook van Gerald Genta? Of bedoel je contemporary aan GG?

Ding is irl eerder saai dan design. :wink:

@Youp:Feli. 7T82 is 't uurwerkje en komt in vele Seiko's voor.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 dec 2010, 10:45

Robin schreef:
dale vito schreef:564 waarsch,. Leuk ding, het is de zgn C-Type toch? Gerald Genta design!
@Youp:Feli. 7T82 is 't uurwerkje en komt in vele Seiko's voor.
Thanks, ik had inderdaad al zoiets begrepen na een intensieve google sessie.. :mrgreen:

-edit-

Plaatje bij praatje;

Afbeelding

Afbeelding

Het is overigens geen Sportura maar een "gewone" chronograph... :mrgreen:

2000USA

Bericht door 2000USA » 20 dec 2010, 11:29

Zag dat ik mijn evergreen-horloge nog niet geplaatst had, kan op het web geen foto vinden, dus crappy iphone pic:
IMG_0048.jpg
IMG_0048.jpg (44.32 KiB) 1539 keer bekeken
IMG_0053.jpg
IMG_0053.jpg (38.15 KiB) 1539 keer bekeken
Maurice Lacroix chronograph, exacte type niet bekend. Erg fijne klok, tijdloos. Normaal houd ik niet zo van goud, maar deze kan ik goed hebben.

Voor mijn U-boat ben ik op zoek naar een voordelige watchwinder, want bij afwisselend gebruik moet ik deze steeds opwinden, wat de mechaniek niet ten goede komt. (onhandig overigens bij zo'n onderzeeer, dat je niet apart de datum kan verzetten, maar steeds 24 uur verder moet, mijn oudste Seiko had die optie al...)

Ik kwan deze twee tegen:
Gisoni Sagone Niet heel mooi maar praktisch, en prettig dat hierbij bewust het 'grotere' horloge benoemd wordt.
Benson Premium Watchwinder N1

Iemand hier ervaring mee? Meer wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven.

dale vito

Bericht door dale vito » 22 dec 2010, 19:53

Dat opwinden is niet zo zeer slecht voor het uurwerk, misschien wel voor de verschroefde kroon. Als het goed is (ETA automaat?) moet er wel een snelverstelling op de datum zitten!

dale vito

Bericht door dale vito » 22 dec 2010, 19:55

Oh en ik ben zelf geen liefhebber van watchwinders.. vooral de goedkopere gaan nog al eens stuk, zijn vaak slecht gemaakt (geplakte naden etc) en maken vaak irritant geluid.

Robin

Bericht door Robin » 23 dec 2010, 09:27

met Dale eensch in al z'n verhalen hierboven. :D

Robin

Bericht door Robin » 23 dec 2010, 10:41

Zenith heeft de El Primero met tikgetal 36000 en z'n 1 Tenth of a Second chrono is fabelhaft.

Maar Breguet heeft dus al 'n klein tijdje de overtreffende trap in mech chrono's, de Type XXII met 'n tikgetal van 72000(!)en silicium spiraalveer en echappement. 1 /20ste van 'n seconde meetbaar.

Vergelijk 't met 'n straatauto als 'n 458 die al 9000 toeren aankan (Zenith) maar dat ie nu 12000 toeren mag draaien....met 650pk ofzo uit 4,5 liter. :mrgreen: (Breguet)

Heb hier 'n Chinees(?) filmpje waar je de dial en wijzer goed ziet GLIJDEN, terwijl die andere filmpjes te vaag zijn. Ding kost 14.500,- euro....da's minder.

En je kunt 1/100 of 1/1000ste van 'n seconde ook meten met de eerste de beste digitale stopwatch van 5 tientjes uit de Zeikshop natuurlijk. :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0Ii-KCpf ... re=related[/youtube]

2000USA

Bericht door 2000USA » 23 dec 2010, 11:06

@Dale: Dank!
Ik zal eens kijken naar de datumverstelling, heb hem in ieder geval nog niet ontdekt eerder...

De mrs. heeft deze nu besteld voor mijn verjaardag, ik zal over een tijdje mijn ervaring posten.
Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 23 dec 2010, 11:36

Bizar die Breguet....

Plaats reactie