E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- Joy
- Berichten: 10880
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Deze al bekend ?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brd1ngzsa2wi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brd1ngzsa2wi" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ja, maar de prijs wordt steeds beterJoy schreef:Deze al bekend ?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brd1ngzsa2wi" onclick="window.open(this.href);return false;

wilde ik hem wel voor kopen als ik niks had en dus ff geld voor een nwe kar voorhanden heb.
super gaaf ding.
ik dacht pas de prijs ff aan van de auto's die ik als maybe next car heb staan...heb ik die prijs en foto's al gedownload op 26-11-2010 zag ik
begon ooit met 69K dus een koopje nu voor 45K
15 jaar geleden vlogen dat soort auto's met die bedragen en apart zijn nog over de markt...
maar nu zeg 15 jaar later en vele tig auto's apart erbij e.d. is het moeilijk verkopen met al die keus.
ik zie nog auto's te koop staan waar ik 4 jaar geleden ook naar keek

in mijn tijd had ik een auto in 1 tot max 2 maanden verkocht, meestal met een paar weken.
maar deze tijden is dat best moeilijk.
-
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
volgens mij wel een keer gezien, maar leuk genoeg voor nog een keer
ik had hem destijds ook in een 1983 e30 carros een 315pk tot 340 getuned, net zo'n motor.
maja die had ik al in 1997
maar kan me de dikke fun nog goed herinneren

ik had hem destijds ook in een 1983 e30 carros een 315pk tot 340 getuned, net zo'n motor.
maja die had ik al in 1997

maar kan me de dikke fun nog goed herinneren

- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dit is ook een mooie, wel best aan de prijs, of heb ik dat mis ?
http://link.marktplaats.nl/402885017" onclick="window.open(this.href);return false;
Advertentie klopt niet helemaal, ze praten over een alpina maar er ligt een M5 blok in.
http://link.marktplaats.nl/402885017" onclick="window.open(this.href);return false;
Advertentie klopt niet helemaal, ze praten over een alpina maar er ligt een M5 blok in.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
opzich mooie techniek...Niels v/d burgh schreef:Dit is ook een mooie, wel best aan de prijs, of heb ik dat mis ?
http://link.marktplaats.nl/402885017" onclick="window.open(this.href);return false;
Advertentie klopt niet helemaal, ze praten over een alpina maar er ligt een M5 blok in.
M3 cabrio op kenteken zegt ie, echter een B6S is het niet ook niet de onderdelen...
zo te zien ligt er een M5 3.8 340pk motor in wat beter/sneller is dan de B6S die gebruikt een niet M motor maar een 3.5 met iets van 265 pk ofzo (ongeveer)
die stoelen zien er wat uitgezakt uit...(dikke vriendin ofzo gehad

in theorie een leuk ding, maar wel wat bij elkaar gezocht spul en hoe de staat is?
denk dus wel wat dik aan de prijs, echter laten uitbesteden enzoiets nabouwen zal wel iets meer kosten dat wel, maar als je zelf handig bent kun je goedkoper lijkt me.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Die stoelen zien er echt niet uit, zijn zo te zien recaro's en niet een origineel interieur wat toch wel bij zo'n auto hoort kan me niet voorstelen dat de auto origineel met dit interieur is geleverd.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Geen idee, waar *klik* deze thuis hoort, maar hij is pré '91, hij is niet helemaal standaard en het is nog een "one and only" ook













Original 1985 HARTGE H5S (Based on Euro 528i E28) Grey Market Import
For Sale - Contact Ron Perry for Details - Phone: (949) 278-1282 , Email - ronkperry@gmail.com
One of the rarest tuner cars from the 80's when the grey market was thriving in the U.S. is now offered for sale. A "no expense spared" restoration was performed in 2009 to the highest level. this car has not only been featured in Bimmer Magazine (April 2010), but it has also won the prestigious Monterey Central Coast's Chapter Concourse and not only first place, but best in show as well. The entire car was gutted and re-fitted. There have been some changes from the original livery such as a full leather dash, leather center console, leather door caps, leather HVAC control surround, and full leather door panels. There is also (added, but available from Hartge as an option) a full leather gauge cluster on the parcel tray. The seats have all had the leather replaced, but the factory carpet was in excellent condition so that was left in place. Also, rear headrests were fitted which accompany the factory sunshade. The car came with the following options from BMW: 4 power windows, electric sunroof, rear sunshade, bronze tinted glass, power door locks, on board computer, and a dealer installed a/c unit. There is also a red back-lit Blaupunkt stereo to compliment the gauges. We also had the instrument cluster completely rebuilt at Hollywood Speedo with the Hartge logos on the tachometer and speedometer.
The exterior has been completely re-painted in the factory color and the original silver deco set was replaced with an anthracite deco set. We changed the wheels to an OZ Hartge 3 piece 17x8.5 and 17x9.5 wheels and a new set of Michelin Pilot Sport 2 tires. The headlamp wiper/washer system was added and is fully functional, new sunroof felt was also added. The entire undercarriage is completely detailed to near perfection and the OEM sway bars were powder coated as per factory spec colors. New slotted rotors and pads all around. Transmission and rear end oil was replaced with Red Line.
All new window, door seals, and window squeegees as well. Removal of old window tint revealed all factory bronze tinted glass! The original factory steering wheel was re-wrapped in leather. We replaced the old trunk mounted "wing" type spoiler with a Hartge rubber spoiler. A U.S. spec full M5 trunk and tool kit was also added.
In the engine compartment, the entire inside was re-painted the factory color and all new repro stickers were re-fitted. The engine was dis-assembled down to the long block and we replaced the timing chain guides and chain, water pump. We performed a leakdown and compression test and all numbers were within normal levels.
Here are the compression numbers:
1-150
2-149
3-149
4-150
5-150
6-149
Brand new high flow catalytic converters (dual in and dual out) and a cat-back Ireland Engineering Stainless exhaust system along with the original HARTGE tip has also been added.
There are so many external engine parts that were powder coated, that I just can't remember them all, but we do have all of the receipts.
$39,500 with wheels
$36,500 with stock wheels
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Wat een heeeerlijke combi 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wat een mooi ding
echter wel als BMW op kenteken denk ik...althans zie bmw plaatjes...
maar wel een super car, erg fraai.

echter wel als BMW op kenteken denk ik...althans zie bmw plaatjes...
maar wel een super car, erg fraai.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
BELACHELIJK...
Wat een mooie auto.
Dat is echt een top restauratie geweest, dat zal wel een paar duiten gekost hebben.
Wat een mooie auto.



Dat is echt een top restauratie geweest, dat zal wel een paar duiten gekost hebben.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
mooie kleur ook en dan die mat zwarte accenten e.d. 

- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Is de prijs ook naar .Niels v/d burgh schreef:BELACHELIJK...
Wat een mooie auto.![]()
![]()
![]()
Dat is echt een top restauratie geweest, dat zal wel een paar duiten gekost hebben.
Ondanks stond hier in België een pracht van een E39 H5 2.8 te koop (grijs met zwart dak) full option voor 8500€ . Na bijn a één jaar is die uiteindelijk weggegaan voor 5500€
Prachtstaat , alle boekjes bij en geen 120.000km

- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
mooi ding, velgen staan hem ook goed...
V12 is wat overdreven maar wel leuk als showstopper of als je het gas intrapt
zwaar op de neus, maar dat maakt niet zo veel uit, tis toch een cabrio geen circuit-ridder
V12 is wat overdreven maar wel leuk als showstopper of als je het gas intrapt

zwaar op de neus, maar dat maakt niet zo veel uit, tis toch een cabrio geen circuit-ridder

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
opzich is het natuurlijk een van de meest waardeloze blokken om in een e30 te bouwen natuurlijk. blok weegt veels te veel en er komt eigenlijk bar weinig vermogen uit.
ook zal het niet makkelijk zijn een schoenlepel te vinden waarmee je dat blok in een e30 hutje kan persen lijkt me.
maar.... zoals rene al zei, als showstopper etc is het wel erg gaaf om te doen.
gewoon, omdat het kan!
de biturbo variant die hier al eens voorbij kwam is natuurlijk ook wel erg vet
ook zal het niet makkelijk zijn een schoenlepel te vinden waarmee je dat blok in een e30 hutje kan persen lijkt me.
maar.... zoals rene al zei, als showstopper etc is het wel erg gaaf om te doen.
gewoon, omdat het kan!
de biturbo variant die hier al eens voorbij kwam is natuurlijk ook wel erg vet

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=birpqanozehh
is deze aleens langsgekomen???
by far de mooiste cecotto die ik ooit heb gezien!
kost wat........, maar dan hebbie ook wat

is deze aleens langsgekomen???
by far de mooiste cecotto die ik ooit heb gezien!
kost wat........, maar dan hebbie ook wat



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ik zou het niet meer weten, heb hem zelf al wel 2x opgezocht en bekeken daar
hij is echt heel mooi, prachtig apparaat,echter ik dacht geen conversie...doch kun je wel van zoiets spreken immers de 2.5 EVO motor e.d. in de cecotto ...
hij mag/kan er denk dus wel tussen staan. 8)

hij is echt heel mooi, prachtig apparaat,echter ik dacht geen conversie...doch kun je wel van zoiets spreken immers de 2.5 EVO motor e.d. in de cecotto ...
hij mag/kan er denk dus wel tussen staan. 8)
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
GTRene schreef:ik zou het niet meer weten, heb hem zelf al wel 2x opgezocht en bekeken daar![]()
hij is echt heel mooi, prachtig apparaat,echter ik dacht geen conversie...doch kun je wel van zoiets spreken immers de 2.5 EVO motor e.d. in de cecotto ...
hij mag/kan er denk dus wel tussen staan. 8)
in de BMW porno topic zou deze ook zeker niet misstaan in ieder geval.
het is geen conversie, maar DAMN, wat een apparaat

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
past ie zekers ook mooi 

-
OnlineTristan
- Berichten: 13435
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dat is een heel gaaf ding, alleen die prijs.... 

-
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Weet niet of deze al eens voorbij is gekomen, maar volgens mij wel op zijn plaats hier


- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ja!
eigenaar werkt volgens mij bij de beste onderdelenleverancier van Zuid Holland
Hou wel van een Mk1..Doet me in die kleur wel erg aan Cole Trickle denken!
eigenaar werkt volgens mij bij de beste onderdelenleverancier van Zuid Holland

Hou wel van een Mk1..Doet me in die kleur wel erg aan Cole Trickle denken!
- Trax
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 28 nov 2010, 15:57
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
http://www.bmw2002faq.com/component/opt ... t/start,0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje leesvoer, hoeft geen grote V8 te zijn voor veel vermogen.
Aperitiefje aan project:
http://www.youtube.com/watch?v=Lv97GitJVgI" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje leesvoer, hoeft geen grote V8 te zijn voor veel vermogen.
Aperitiefje aan project:
http://www.youtube.com/watch?v=Lv97GitJVgI" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
sow...die 02 is rap
weer uit Sweden
en wat een werk/opbouw

weer uit Sweden

en wat een werk/opbouw

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 2226cc, Bing [Bot], Google [Bot], matthyssie, Reihen 6 en 10 gasten