E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10880
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Joy » 07 dec 2010, 22:18

Deze al bekend ?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brd1ngzsa2wi" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 07 dec 2010, 22:36

Joy schreef:Deze al bekend ?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brd1ngzsa2wi" onclick="window.open(this.href);return false;
ja, maar de prijs wordt steeds beter :mrgreen: :banaan:
wilde ik hem wel voor kopen als ik niks had en dus ff geld voor een nwe kar voorhanden heb.
super gaaf ding.

ik dacht pas de prijs ff aan van de auto's die ik als maybe next car heb staan...heb ik die prijs en foto's al gedownload op 26-11-2010 zag ik

begon ooit met 69K dus een koopje nu voor 45K

15 jaar geleden vlogen dat soort auto's met die bedragen en apart zijn nog over de markt...
maar nu zeg 15 jaar later en vele tig auto's apart erbij e.d. is het moeilijk verkopen met al die keus.
ik zie nog auto's te koop staan waar ik 4 jaar geleden ook naar keek :D

in mijn tijd had ik een auto in 1 tot max 2 maanden verkocht, meestal met een paar weken.
maar deze tijden is dat best moeilijk.

B46
Berichten: 542
Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door B46 » 09 dec 2010, 22:52

Was deze belastingvrije al voorbij gekomen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 00:15

volgens mij wel een keer gezien, maar leuk genoeg voor nog een keer :D

ik had hem destijds ook in een 1983 e30 carros een 315pk tot 340 getuned, net zo'n motor.
maja die had ik al in 1997 :mrgreen:
maar kan me de dikke fun nog goed herinneren :df:

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 11 dec 2010, 11:24

Dit is ook een mooie, wel best aan de prijs, of heb ik dat mis ?

http://link.marktplaats.nl/402885017" onclick="window.open(this.href);return false;

Advertentie klopt niet helemaal, ze praten over een alpina maar er ligt een M5 blok in.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 11 dec 2010, 13:04

Niels v/d burgh schreef:Dit is ook een mooie, wel best aan de prijs, of heb ik dat mis ?

http://link.marktplaats.nl/402885017" onclick="window.open(this.href);return false;

Advertentie klopt niet helemaal, ze praten over een alpina maar er ligt een M5 blok in.
opzich mooie techniek...

M3 cabrio op kenteken zegt ie, echter een B6S is het niet ook niet de onderdelen...
zo te zien ligt er een M5 3.8 340pk motor in wat beter/sneller is dan de B6S die gebruikt een niet M motor maar een 3.5 met iets van 265 pk ofzo (ongeveer)

die stoelen zien er wat uitgezakt uit...(dikke vriendin ofzo gehad :hmmm: )

in theorie een leuk ding, maar wel wat bij elkaar gezocht spul en hoe de staat is?

denk dus wel wat dik aan de prijs, echter laten uitbesteden enzoiets nabouwen zal wel iets meer kosten dat wel, maar als je zelf handig bent kun je goedkoper lijkt me.

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 11 dec 2010, 21:12

Die stoelen zien er echt niet uit, zijn zo te zien recaro's en niet een origineel interieur wat toch wel bij zo'n auto hoort kan me niet voorstelen dat de auto origineel met dit interieur is geleverd.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 12 dec 2010, 11:19

Geen idee, waar *klik* deze thuis hoort, maar hij is pré '91, hij is niet helemaal standaard en het is nog een "one and only" ook :-)
Original 1985 HARTGE H5S (Based on Euro 528i E28) Grey Market Import
For Sale - Contact Ron Perry for Details - Phone: (949) 278-1282 , Email - ronkperry@gmail.com

One of the rarest tuner cars from the 80's when the grey market was thriving in the U.S. is now offered for sale. A "no expense spared" restoration was performed in 2009 to the highest level. this car has not only been featured in Bimmer Magazine (April 2010), but it has also won the prestigious Monterey Central Coast's Chapter Concourse and not only first place, but best in show as well. The entire car was gutted and re-fitted. There have been some changes from the original livery such as a full leather dash, leather center console, leather door caps, leather HVAC control surround, and full leather door panels. There is also (added, but available from Hartge as an option) a full leather gauge cluster on the parcel tray. The seats have all had the leather replaced, but the factory carpet was in excellent condition so that was left in place. Also, rear headrests were fitted which accompany the factory sunshade. The car came with the following options from BMW: 4 power windows, electric sunroof, rear sunshade, bronze tinted glass, power door locks, on board computer, and a dealer installed a/c unit. There is also a red back-lit Blaupunkt stereo to compliment the gauges. We also had the instrument cluster completely rebuilt at Hollywood Speedo with the Hartge logos on the tachometer and speedometer.

The exterior has been completely re-painted in the factory color and the original silver deco set was replaced with an anthracite deco set. We changed the wheels to an OZ Hartge 3 piece 17x8.5 and 17x9.5 wheels and a new set of Michelin Pilot Sport 2 tires. The headlamp wiper/washer system was added and is fully functional, new sunroof felt was also added. The entire undercarriage is completely detailed to near perfection and the OEM sway bars were powder coated as per factory spec colors. New slotted rotors and pads all around. Transmission and rear end oil was replaced with Red Line.

All new window, door seals, and window squeegees as well. Removal of old window tint revealed all factory bronze tinted glass! The original factory steering wheel was re-wrapped in leather. We replaced the old trunk mounted "wing" type spoiler with a Hartge rubber spoiler. A U.S. spec full M5 trunk and tool kit was also added.

In the engine compartment, the entire inside was re-painted the factory color and all new repro stickers were re-fitted. The engine was dis-assembled down to the long block and we replaced the timing chain guides and chain, water pump. We performed a leakdown and compression test and all numbers were within normal levels.

Here are the compression numbers:

1-150
2-149
3-149
4-150
5-150
6-149

Brand new high flow catalytic converters (dual in and dual out) and a cat-back Ireland Engineering Stainless exhaust system along with the original HARTGE tip has also been added.

There are so many external engine parts that were powder coated, that I just can't remember them all, but we do have all of the receipts.

$39,500 with wheels
$36,500 with stock wheels
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tim N » 12 dec 2010, 12:54

Wat een heeeerlijke combi :love:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 12 dec 2010, 13:01

wat een mooi ding :df:

echter wel als BMW op kenteken denk ik...althans zie bmw plaatjes...
maar wel een super car, erg fraai.

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 12 dec 2010, 15:48

BELACHELIJK...

Wat een mooie auto. :love: :love: :love:

Dat is echt een top restauratie geweest, dat zal wel een paar duiten gekost hebben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 12 dec 2010, 16:35

mooie kleur ook en dan die mat zwarte accenten e.d. :thumbup:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door 911-lover » 12 dec 2010, 23:35

Niels v/d burgh schreef:BELACHELIJK...

Wat een mooie auto. :love: :love: :love:

Dat is echt een top restauratie geweest, dat zal wel een paar duiten gekost hebben.
Is de prijs ook naar .
Ondanks stond hier in België een pracht van een E39 H5 2.8 te koop (grijs met zwart dak) full option voor 8500€ . Na bijn a één jaar is die uiteindelijk weggegaan voor 5500€
Prachtstaat , alle boekjes bij en geen 120.000km :(

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 19 dec 2010, 17:07

Een M5 of een m3 blok bouwen in een E30 M3 oké,maar om er nou een v12 in te bouwen ??

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 19 dec 2010, 17:27

mooi ding, velgen staan hem ook goed...

V12 is wat overdreven maar wel leuk als showstopper of als je het gas intrapt :mrgreen:
zwaar op de neus, maar dat maakt niet zo veel uit, tis toch een cabrio geen circuit-ridder :df:

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 20 dec 2010, 14:16

opzich is het natuurlijk een van de meest waardeloze blokken om in een e30 te bouwen natuurlijk. blok weegt veels te veel en er komt eigenlijk bar weinig vermogen uit.
ook zal het niet makkelijk zijn een schoenlepel te vinden waarmee je dat blok in een e30 hutje kan persen lijkt me.
maar.... zoals rene al zei, als showstopper etc is het wel erg gaaf om te doen.
gewoon, omdat het kan!

de biturbo variant die hier al eens voorbij kwam is natuurlijk ook wel erg vet :clap:

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 20 dec 2010, 17:46

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=birpqanozehh

is deze aleens langsgekomen???

by far de mooiste cecotto die ik ooit heb gezien!
kost wat........, maar dan hebbie ook wat :love: :love: :love:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 20 dec 2010, 19:09

ik zou het niet meer weten, heb hem zelf al wel 2x opgezocht en bekeken daar :mrgreen:
hij is echt heel mooi, prachtig apparaat,echter ik dacht geen conversie...doch kun je wel van zoiets spreken immers de 2.5 EVO motor e.d. in de cecotto ...

hij mag/kan er denk dus wel tussen staan. 8)

peter87
Berichten: 99
Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door peter87 » 22 dec 2010, 22:21

GTRene schreef:ik zou het niet meer weten, heb hem zelf al wel 2x opgezocht en bekeken daar :mrgreen:
hij is echt heel mooi, prachtig apparaat,echter ik dacht geen conversie...doch kun je wel van zoiets spreken immers de 2.5 EVO motor e.d. in de cecotto ...

hij mag/kan er denk dus wel tussen staan. 8)

in de BMW porno topic zou deze ook zeker niet misstaan in ieder geval.
het is geen conversie, maar DAMN, wat een apparaat :clap:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 22 dec 2010, 22:44

past ie zekers ook mooi :df:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13434
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tristan » 23 dec 2010, 09:45

Dat is een heel gaaf ding, alleen die prijs.... :(

B46
Berichten: 542
Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door B46 » 25 dec 2010, 00:42

Weet niet of deze al eens voorbij is gekomen, maar volgens mij wel op zijn plaats hier
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Sebring NL » 25 dec 2010, 01:25

Ja!

eigenaar werkt volgens mij bij de beste onderdelenleverancier van Zuid Holland :D

Hou wel van een Mk1..Doet me in die kleur wel erg aan Cole Trickle denken!

Gebruikersavatar
Trax
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 nov 2010, 15:57

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Trax » 25 dec 2010, 02:36

http://www.bmw2002faq.com/component/opt ... t/start,0/" onclick="window.open(this.href);return false;

Beetje leesvoer, hoeft geen grote V8 te zijn voor veel vermogen.

Aperitiefje aan project:
http://www.youtube.com/watch?v=Lv97GitJVgI" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 25 dec 2010, 09:53

sow...die 02 is rap :shocking:

weer uit Sweden :df:

en wat een werk/opbouw :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Erik K., Kocheler, Streamline en 5 gasten