Gebruikte auto op naam van de zaak - bijtelling?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Gebruikte auto op naam van de zaak - bijtelling?

Bericht door Maus335i » 18 dec 2010, 11:25

dvh schreef:Ik ken iemand ( ... ) die heeft 3 auto's. 2 daarvan zijn daily's voor man en vrouw, en die rijden ze prive met zakelijke benzineaftrek. En de 3e auto is een goedkope oude caddy waar ze vrij weinig bijtelling over betalen. Nu laten ze alle garage en reparatiekosten die ze met hun daily's maken uitschrijven op deze caddy. Volgens deze persoon komt hij er zo voordeliger mee weg.

Is ook een manier natuurlijk ^^
Heeft hij alle 3 de auto's op de zaak of zijn er 2 privé? Anders kom je er inderdaad wel voordelig mee weg (maar het mag natuurlijk niet)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 18 dec 2010, 11:30

Ik bedoel dat de waarde van mijn auto laag is. 2K meer of minder maakt niet veel uit voor de bijtelling. Ik hou de waarde aan van waar ik hem voor kan verkopen. Voor 6K is het ondanks de goede staat niet gelukt. Er wordt niet eens voor gebeld. De waarde bij een taxatie z hoger zijn.
Bij de uitkering van een schade zit je met de taxatie niet te laag, maar vaak zijn de bedragen niet reëel.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 dec 2010, 23:41

Maus335i schreef:
dvh schreef:Ik ken iemand ( ... ) die heeft 3 auto's. 2 daarvan zijn daily's voor man en vrouw, en die rijden ze prive met zakelijke benzineaftrek. En de 3e auto is een goedkope oude caddy waar ze vrij weinig bijtelling over betalen. Nu laten ze alle garage en reparatiekosten die ze met hun daily's maken uitschrijven op deze caddy. Volgens deze persoon komt hij er zo voordeliger mee weg.

Is ook een manier natuurlijk ^^
Heeft hij alle 3 de auto's op de zaak of zijn er 2 privé? Anders kom je er inderdaad wel voordelig mee weg (maar het mag natuurlijk niet)
dat mag dus niet... als je alleen prive met een auto rijdt moet je hem voor 100% van de autokosten bijtellen... en omdat er 3 auto's op de zaak staan en je niet met 3 tegelijk kan rijden zal de belastingdienst bij controle minimaal 1 maar waarschijnlijk zelfs 2 auto's voor 100% bijtelling aanslaan ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 dec 2010, 23:42

Ar schreef:Ik bedoel dat de waarde van mijn auto laag is. 2K meer of minder maakt niet veel uit voor de bijtelling. Ik hou de waarde aan van waar ik hem voor kan verkopen. Voor 6K is het ondanks de goede staat niet gelukt. Er wordt niet eens voor gebeld. De waarde bij een taxatie z hoger zijn.
Bij de uitkering van een schade zit je met de taxatie niet te laag, maar vaak zijn de bedragen niet reëel.
klopt dus 6000 x 25% x hooguit 52% = € 750 / 12 = € 65,-- per/maand aan bijtelling...

8)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 19 dec 2010, 00:14

35%

Plaats reactie