Fotografie
- Ravin ///M
Re: Fotografie
-
Deni-photography
heey mark,markk schreef:Vandaag de hele dag thuis gewerkt aan m'n "paper" voor de opleiding die ik aan het doen ben. Moet 20 december af. Aan het eind van de dag/avond was ik dus helemaal gaar en ben 's avonds een stukje gaan wandelen in de frisse lucht in Alphen. Fototoestel mee uiteraard
Blijft leuk hoor. Fotograferen met maar heel weinig licht
Mark.
leuke plaatjes van alphen aan den rijn
ik woon er ook
- JelmerOprel
Zo net even dit topic door zitten kijken..
Wat een niveau
Ik heb zelf een Canon 550d met std kit.. Pas over gestapt van nikon dus nog geen lenzen verder.
Wil volgende maand een 50mm 1.8 aanschaffen en een groothoeklens. En dan later nog een zoomlens.
Al wel een Slider, videolamp, externe microfoon, hama fotostatief en een video statief.
Maar fototopic zonder foto aan de post kan niet, dus bij deze:

Horizon is alleen helaas niet helemaal recht, maar camera hing 1cm boven water dus dan houd je je bezig met andere dingen
Wat een niveau
Ik heb zelf een Canon 550d met std kit.. Pas over gestapt van nikon dus nog geen lenzen verder.
Wil volgende maand een 50mm 1.8 aanschaffen en een groothoeklens. En dan later nog een zoomlens.
Al wel een Slider, videolamp, externe microfoon, hama fotostatief en een video statief.
Maar fototopic zonder foto aan de post kan niet, dus bij deze:
Horizon is alleen helaas niet helemaal recht, maar camera hing 1cm boven water dus dan houd je je bezig met andere dingen
- markk
Ik vind 'em wel erg mooi/apart zo net boven de waterlijn.
Pfff, je zal 'em maar even laten dippen
Mark.
Pfff, je zal 'em maar even laten dippen
Mark.
-
Xave30
Best fraai Jelmer
- WJ
Kut sneeuw brengt wel een mooie lucht mee!

Word tijd voor een echte camera.
- markk
Mooie lucht hoor !
Vandaag fotoshoot voor DF gedaan in de omgeving van Bilthoven. Perry (Snipe) had een Abarth Punto EVO te leen.
Net thuis. Moet alles nog uitzoeken, bewerken, etc.
Waarschijnlijk krijg ik een ban dat ik hier al een foto post maar dit leek me wel een geschikte wazige teaser

Erg fotogeniek karretje. Overal leuke hoekjes, stikkers, embleempjes, stiksels, etc...
Mark.
Vandaag fotoshoot voor DF gedaan in de omgeving van Bilthoven. Perry (Snipe) had een Abarth Punto EVO te leen.
Net thuis. Moet alles nog uitzoeken, bewerken, etc.
Waarschijnlijk krijg ik een ban dat ik hier al een foto post maar dit leek me wel een geschikte wazige teaser
Erg fotogeniek karretje. Overal leuke hoekjes, stikkers, embleempjes, stiksels, etc...
Mark.
- KW
Da's zeker een mooie plaat jaWJ schreef:Kut sneeuw brengt wel een mooie lucht mee!
- Remmie
Gisteravond stukje gewandeld met een Samsung S760 (koste volgens mij 2 jaar geleden wel 80 euro)
Is zo'n steek in je broekzak camera'tje.
Camera'tje op nachtstand gezet en wat foto's geschoten.
Vond deze toch wel erg geslaagd:

Is zo'n steek in je broekzak camera'tje.
Camera'tje op nachtstand gezet en wat foto's geschoten.
Vond deze toch wel erg geslaagd:
- marcokers
Zo, ik zal me binnenkort ff netjes voorstellen in het daarvoor bestemde item alhier... wilde eerst ff kijken of ik t wel leuk zou vinden, ben normaal gesproken niet zo forumvolger. Maar moet eerlijk bekennen dat ik nu toch wel bijna dagelijks op DF zit.
Ik wil me de komende tijd ook wat meer bezig houden met fotografie, heb daarom tijdje terug ook een dSLR aangeschaft een Nikon D90 met Nikkor AF-S DX VRII 18-200mm objectief.
Ben vandaag ff in mn wagen gestapt richting de watermolens hier in de omgeving (Twente) en heb hieronder een paar platen geplaatst.
Heb vorige maand ook ff een fotoshoot gemaakt van mn auto ... (dat hou ik nog ff geheim, maakt mn voorstelronde weer wat spannender... maar ik zeg gelijk... t zal verassend zijn
)

Ik wil me de komende tijd ook wat meer bezig houden met fotografie, heb daarom tijdje terug ook een dSLR aangeschaft een Nikon D90 met Nikkor AF-S DX VRII 18-200mm objectief.
Ben vandaag ff in mn wagen gestapt richting de watermolens hier in de omgeving (Twente) en heb hieronder een paar platen geplaatst.
Heb vorige maand ook ff een fotoshoot gemaakt van mn auto ... (dat hou ik nog ff geheim, maakt mn voorstelronde weer wat spannender... maar ik zeg gelijk... t zal verassend zijn
Laatst gewijzigd door marcokers op 18 dec 2010, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
Foto #2 (als je ze had genummerd)
Mark.
Mark.
- marcokers
Daar trouwens bijna nog een of andere arrogante zak met kano en al t water in geflikkerd :twisted:
-edit- Ik zie trouwens dat ik de verkeerde geplaatst heb, wilde eigenlijk deze plaatsen:
-
Xave30
Leuk Marcokers.Feeling nrs 2 en 4.
Nr 3 twijfel ik een beetje over.
Nr 3 twijfel ik een beetje over.
- markk
Veel betermarcokers schreef:zo beter??
Daar trouwens bijna nog een of andere arrogante zak met kano en al t water in geflikkerd :twisted:
-edit- Ik zie trouwens dat ik de verkeerde geplaatst heb, wilde eigenlijk deze plaatsen:
Ik vind de eerste #2 gepost leuker met die tak er zo half voor op de voorgrond. Geeft meer diepte en je moet als kijker echt door de takken heen gaan kijken. Kortom het dwingt de kijker om in de foto te gaan zoeken....Maar ook deze had ik erg mooi gevonden, ware het niet dat je eerst al de andere had gepost
Mark.
- markk
Straks komt iemand m'n Sigma 10-20 groothoeklens ophalen. Heb ik weinig meer aan op m'n fullframe body.
Toch net maar even nog een testfotootje snel gemaakt voor de deur op 10mm. DX uitsnede overulled en gewoon op fullframe gezet. Wel de boven en onderkant van de foto afgesneden en iets van de zijkanten omdat die zwart waren...
- Let niet op de foto/compositie - was ff snel voor de deur
- Let op de beeldhoek
- Let op de vignettering

Wel leuk 10mm op FF zonder dat het een fish-eye is
Mark.
Toch net maar even nog een testfotootje snel gemaakt voor de deur op 10mm. DX uitsnede overulled en gewoon op fullframe gezet. Wel de boven en onderkant van de foto afgesneden en iets van de zijkanten omdat die zwart waren...
- Let niet op de foto/compositie - was ff snel voor de deur
- Let op de beeldhoek
- Let op de vignettering
Wel leuk 10mm op FF zonder dat het een fish-eye is
Mark.
- marcokers
Ziet er idd nice uit, maar je hebt niet al teveel referentie.
Maar uitgaande van het tuinhekje en de rij woningen aan de rechterkant weinig vervorming indeed.
Neem aan dat je met de camera waar je hem voor gekocht had minder of geen vignettering had?
Hoe zag het eruit met DX-uitsnede?
Maar uitgaande van het tuinhekje en de rij woningen aan de rechterkant weinig vervorming indeed.
Neem aan dat je met de camera waar je hem voor gekocht had minder of geen vignettering had?
Hoe zag het eruit met DX-uitsnede?
- MartijnGizmo
Zelfde idee, mijn Tokina 11-16 (die ik met veel plezier op m'n 7D gebruik) op de 5D1 (foto door m'n vriendin):

Overigens zonder zonnekap, maar wel met (slimline) UV-filter...
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
-
Xave30
Tell your GF I said NICE!MartijnGizmo schreef:Zelfde idee, mijn Tokina 11-16 (die ik met veel plezier op m'n 7D gebruik) op de 5D1 (foto door m'n vriendin):
- markk
Weer beetje geoefend in Alphen vanavond.
[1] Zwart-wit gemaakt en bewust de ruis laten zitten om een wat "oudere" look te creeren.

[2] Zwart-wit gemaakt met uitzondering van wat rode accenten. Vind zelf de compositie wel wat hebben.

[3] Beetje twijfelgeval voor me. Vind 'em wel sfeervol maar...

[4] Extreme bewerking (HDR + tone-mapping e.d.). Wilde een beetje een "schilderij"-achtige look creeren

Ben benieuwd naar commentaar...
Mark.
[1] Zwart-wit gemaakt en bewust de ruis laten zitten om een wat "oudere" look te creeren.
[2] Zwart-wit gemaakt met uitzondering van wat rode accenten. Vind zelf de compositie wel wat hebben.
[3] Beetje twijfelgeval voor me. Vind 'em wel sfeervol maar...
[4] Extreme bewerking (HDR + tone-mapping e.d.). Wilde een beetje een "schilderij"-achtige look creeren
Ben benieuwd naar commentaar...
Mark.
-
MartijnS
1 is mooi, 2 en 3 vind ik niet bijzonder. 4 is wel goed gelukt, maar ook niet echt m'n smaak 
-
Xave30
Eens met MartijnS
-
KoenM
Ik vind 1 ook niet zo eigenlijk..
Die foto's vragen om een hoger diafragma, en ik vind de ruis wat te veel..
Aangezien je vaak rond loopt is een klein statiefje misschien wel wat?
Foto 3 vind ik trouwens wel mooi
Die foto's vragen om een hoger diafragma, en ik vind de ruis wat te veel..
Aangezien je vaak rond loopt is een klein statiefje misschien wel wat?
Foto 3 vind ik trouwens wel mooi
- MartijnGizmo
Om mezelf te belonen, en omdat het gebruiken van m'n 7D tegenwoordig wel erg als werken voelt heb ik een Olympus PEN E-PL1 gekocht, in het wit. Samen met het kitlensje, dat scheelde maar 50 piek en nu ook met de Panasonic Lumix 20/1.7.

Vergeleken met een dSLR zoals m'n 7D en 5D stelt het natuurlijk weinig voor, maar vergeleken met de Casio-compact die ik een paar maanden terug kocht (een FX-H100, beste in z'n klasse blablo) is het echt een geniaal apparaatje... 8) Een acceptabele ISO1600, 3-stops-IS in de body én een 1.7-lensje zorgen voor erg leuke resultaten, ongekend voor dit formaat naar mijn mening! Met de 20/1.7 issie bijvoorbeeld kleiner dan een Canon PowerShot G12. Door de kleinere sensor (2x crop bij micro-FourThirds) is je beeldhoek ook kleiner, waardoor je dus qua beeld op een 40/3.4 komt... Niet superspannend, maar genoeg voor een leuke DoF als je het slim aanpakt.
Met het kitlensje:

En deze maakte m'n vriendin gisteravond op d'r bureau met de 20/1.7:

Ik vermoed dat ik hier nog een hoop plezier van ga beleven!
Vergeleken met een dSLR zoals m'n 7D en 5D stelt het natuurlijk weinig voor, maar vergeleken met de Casio-compact die ik een paar maanden terug kocht (een FX-H100, beste in z'n klasse blablo) is het echt een geniaal apparaatje... 8) Een acceptabele ISO1600, 3-stops-IS in de body én een 1.7-lensje zorgen voor erg leuke resultaten, ongekend voor dit formaat naar mijn mening! Met de 20/1.7 issie bijvoorbeeld kleiner dan een Canon PowerShot G12. Door de kleinere sensor (2x crop bij micro-FourThirds) is je beeldhoek ook kleiner, waardoor je dus qua beeld op een 40/3.4 komt... Niet superspannend, maar genoeg voor een leuke DoF als je het slim aanpakt.
Met het kitlensje:
En deze maakte m'n vriendin gisteravond op d'r bureau met de 20/1.7:
Ik vermoed dat ik hier nog een hoop plezier van ga beleven!
- MartijnGizmo
Hier overigens een interessant resultaat van vorige week met de genoemde Casio-compact:

Lijkt erop dat "night portrait" probeert om meerdere belichtingen te combineren, maar daarin nogal faalt als er beweging aan te pas komt...
Lijkt erop dat "night portrait" probeert om meerdere belichtingen te combineren, maar daarin nogal faalt als er beweging aan te pas komt...