Leuk object om te hebben

Wat is nou waarheid?door WBMW 16-12-10 | 13:24
WBMW
Kan het niet laten even te reageren op deze post..
Allereerst natuurlijk thumbs up voor deze auto. Dit is een topper. Zelf heb ik een M5 3.8 Touring Nurburgring Edition gehad.
Ik heb echter wel wel hele sterke twijfels bij het verhaal vd uitvoering en zeker bij de daarbijbehorende specs die worden genoemd. In de periode dat deze auto werd gebouwd had ik mijn afstudeerproject bij BMW Motorsport.. Daarnaast ben ik een zeer grote BMW fan/"kenner" en dat met name van de BMW's van rond deze periode.
Ik ben echt bang dat de man in het fimpje een verhaal is verteld wat gewoon niet klopt.
Er is nooit een andere specificatie van de 340pk/400 NM van de S38B38 gebouwd. Dat zou ook waanzin zijn want bedenk alleen maar is hoeveel ontwikkeling hierin zou moeten zitten en dat voor slechts 5 auto's! Er zijn slechts 4 special Edition van de e34 M5 sedan gemaakt te weten:
E34 M5 Cecotto Edition
E34 M5 Winkelhock Edition
E34 M5 20 Jahre Motorsport Edition
E34 M5 UK Limited Edition
Hieronder vervolg
als die lutser op AW het woord "Edition" nou ff verwijdert van 4 plekken waar het niet hoort, en alleen bij de UK LE laat staan.......Metchu schreef:Wat is nou waarheid?Allereerst natuurlijk thumbs up voor deze auto. Dit is een topper. Zelf heb ik een M5 3.8 Touring met Nurburgring onderstelpakket gehad.
Ik ben echt bang dat de man in het fimpje een verhaal is verteld wat gewoon niet klopt.
Er is nooit een andere specificatie van de 340pk/400 NM van de S38B38 gebouwd.
E34 M5 Cecotto
E34 M5 Winkelhock
E34 M5 20 Jahre Motorsport
E34 M5 UK Limited Edition
The rumour says 3-4 were built with 408bhp from the factory.
1. SL Sterlingsilber met. / VIN = WBSHC91050GD64558 / confirmed as 400 hp / built 1994-12-05 with English language version and standard 6 speed transmission and EDC III chassis / location unknown
2. SL Burgundrot met. / VIN is unknown / there is no Burgundrot 3.8 among those whose colour is known to the register. 4 VINs with Individual order paint are missing the actual paint code and could therefore be Burgundrot, and they are:
WBSHC910X0GD63907 - built 1993-07-01 - that car is special paint, Individual interior, it has other options from Individual also. Adding to that it has the 944 NACHTRAEGLICHER UMBAU DURCH ZS code which is also found on the confirmed 400 hp car. It was also a BMW M show car as well as a development vehicle.
This one is a true suspect to be something interesting. All data are protected.
WBSHC91010GD63908 - built 1993-07-06 - specs very similar to the GD63907 above. High numbers of extras on both vehicles (as on the 400 hp).
Suspect!
WBSHC91090GD63929 - built 1993-07-16 - just special paint, nothing else. Low number of extras. I dont know why the paint code is missing. No data protected on this one.
Very unlikely to be a 400 hp car.
WBSHC91030GD64302 - built 1994-03-17 - last one. Had Individual spec interior and some other stuff from BMW Individual. But no 944 code or development vehicle. Not likely to be a 400 hp car. Was registered in Sweden before, now disappeared. Might have been scrapped.
So, if the information regarding a Burgundrot 3.8 with 400 hp is correct, it must be either GD63907 or GD63908, as far as I understand this.
Maybe Kalle or someone else could check these 4 VINs with BMW Classic or someone else with knowledge. Then we would know if there exist a Burgundrot 3.8L.
3. ??? Possible 3rd car, no informations on colour or VIN
4. ??? Possible 4th car, no informations on colour or VIN
Then there was the daytonaviolett 1993 or 1994 model, which had the very same engine, although not from the factory. I believe one owner was a member here (Chris), but now gone? I dont know if the VIN was known (would be interesting for the international register even if not a 400 hp factory car)
SL Sterlingsilber met. / VIN = WBSHC91050GD64558 / confirmed as 400 hp / built 1994-12-05 with English language version and standard 6 speed transmission and EDC III chassis / location unknown
UNQUOTE
-
I will now - finally - ask BMW who the dealer was that sold this car, if indeed it ever was officially sold and to an outsider.
I will revert with the outcome. Be patient just a little bit longer.
-
Accept for the a.m. car being -documented- it was confirmed 'by reliable' sources that these cars - appr. 4>5 - do/did really exist.
-
There are even other E34 M5 cars 'out there' which are hard to believe to exist, still they do.
You must remember that 'hard core' car-enthusiasts and serious car-collectors are a 'kind of their own' and not necessarily
a member of this forum or even active on the internet. My lips are sealed and I can say no more, a deal is a deal. Sorry.
E34 M5 - GD64558 - prod. date 1994-12-05 was delivered to AGMC in Dubai on Dec. 27th, 1994.
First registration date (EZ) being Jan. 23rd, 1995.
De Sterlingsilbere is dus Frank zijn auto.- Engine is 3.8 litres, producing 300 KW (408 HP) !!!
- 3795 cc standard block, with fine polished (all borings) crankshaft weight reduced approx. 5 kg.
- Fine-balanced MAHLE special (Helmut Wahl) pistons from forged aluminium, weight reduced
- Oil cooled cylinder head
- Connecting rod weight reduced approx. 160 g, fine-balanced
- Cam duration 284°
- Compression Ratio: 11.4:1
- Color is Daytonaviolett
- Wheels and tyres: 245/45 ZR 18 (8" and 9" x 18")
- Brakes are AP-Racing CP5555 6-piston, brake disk 334 x 34 mm
- Suspension mods include KONI Shock absorbers and Eibach & Willms springs
- Exhaust System is Special (Boysen) -confidential-
- Rear axle: 3.91 ratio, 40% limited slip differential with a (special), ALPINA cooling system
- Gear ratios are calculated from ALPINA -confidential-
- Motronic optimized for the mechanical improvements listed above, RPM-limit lifted to approx. 7850 rpm.
Fahrzeugangaben
Fahrgestellnummer WBSHC91050GD64558
Typ-Code HC91
Typ M5 (EUR)
E-Baureihe E34 ()
Baureihe 5
Bauart LIM
Lenkung LL
Türen 4
Motor S38
Hubraum 3.80
Leistung 255
Antrieb HECK
Getriebe MECH
Farbe SONDERLACKIERUNG (490)
Polsterung LEDER NAPPA/SILBERGRAU HELL (L7SH)
Prod.-Datum 1994-12-05
Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
216 SERVOTRONIC
243 AIRBAG FUER BEIFAHRER
245 LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH
302 ALARMANLAGE
339 SHADOW LINE
354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH
416 SONNENSCHUTZROLLOS
417 SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH.
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY
500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG
528 AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC)
534 KLIMAAUTOMATIK
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN
710 M LEDERLENKRAD
806 3.BREMSLEUCHTE
818 BATTERIEHAUPTSCHALTER
850 ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT
853 SPRACHVERSION ENGLISCH
925 VERSANDSCHUTZPAKET
944 NACHTRAEGLICHER UMBAU DURCH ZS
Individualfahrzeugdaten
0490 Lackierung
Sonderlackierung "sterlingsilber-metallic", wie Schl.Nr. 244
Kontrastlackierung "diamantschwarz-metallic"
0944 ZS-Umfang
Leistungsgesteigerter Motor (400 PS)
Aufbau bei ZS-M-31, Herr ******* mit saemtlichen Anbauteilen!
S38-Motor Nr. 60330869
Im Schadens- oder Reparaturfall sind Teile über ZS-M-3 zu
beziehen.
Der Verbau des Motors ist mit serienmaessigem Antriebsstrang
und Fahrwerk wie HC91 zu erfolgen (gem. BA 8167.G).
Helemaal mee eens steve; het is jammer dat er nu weer een blik zelfbenoemde experts losgetrokken wordt om weer meer verwarring te zaaien; maar ja dat is vandaag de dag het Internet helaas.steve smith schreef:als die lutser op AW het woord "Edition" nou ff verwijdert van 4 plekken waar het niet hoort, en alleen bij de UK LE laat staan.......
0944 ZS-Umfang
Leistungsgesteigerter Motor (400 PS)
Aufbau bei ZS-M-31, Herr Prerauer mit saemtlichen Anbauteilen!
S38-Motor Nr. 60330869
Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Semrush [Bot] en 2 gasten