Subaru Impreza station? Beginnersauto?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Subaru Impreza station? Beginnersauto?

Bericht door G Kolkman » 14 dec 2010, 13:30

spykerboy schreef:mischien ook wel heel leuk is een MX5... staat een zwarte voor 1500E (http://link.marktplaats.nl/403760620" onclick="window.open(this.href);return false;) mischien wel leuk om mee te beginnen? carbio RWD en wat pktjes om toch wat leuks te doen en redelijk makkelijk te tunen als ik het goed heb.... zelf ben ik er niet van maar veel jongeren wel dus waarom niet?

tussen haakjes ( ik ben zelf met een e36 325i begonnen en ben 17 maar die is dan ook voornamelijk voor circuit gebruik maar ook daarvoor viel mij de verzekering van mee van 800 euro per jaar... als ik hem volgend jaar op mijn naam zet)
Op zich leuke suggestie maar bij deze zet ik m'n vraagtekens. Is relatief weinig geld, zeker voor een auto met zo weinig km's. Het is aan de kont te zien echter ook een miata i.p.v. een mx-5 en dus zou er een mijlenteller in moeten zitten. En 144.000 mijl is een stuk meer (dat weet ik want die van mij heeft 142.500 mijl gereden :mrgreen: ).

Subaru's roesten op die plekken schijnbaar wel vaker. Zou ik de keuze hebben tussen een roestige witte stasjon of de duffe rode uit bijna 2000 zou het toch de laatste worden.

jaydee

Bericht door jaydee » 14 dec 2010, 13:33

Godspeed schreef:[...] maar voor mij geen cabrio ;)
Serieus: waarom niet?
Er zijn weinig dingen die je in, op, of aan een auto kunt hebben die zoveel beleving toevoegen als een open dak...

Of hij moet echt te onpraktisch zijn zonder achterbank...

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 14 dec 2010, 13:45

G Kolkman schreef:Subaru's roesten op die plekken schijnbaar wel vaker. Zou ik de keuze hebben tussen een roestige witte stasjon of de duffe rode uit bijna 2000 zou het toch de laatste worden.
Je bedoelt bij de wielkast? Het is echt op de buitenrand van de wielkast. Zover mijn kennis reikt zijn deze Subaru's vervaardigd van gegalvaniseerd plaatstaal, waardoor ze eigenlijk niet horen te roesten. Deze plek zal waarschijnlijk een keer in aanraking zijn gekomen met een paaltje, winkelkarretje oid. Waardoor plaatselijk toch roest is gaan ontstaan. Het is geen dragend gedeelte dus voorlopig maak ik me er geen zorgen over, was dit nou het geval bij een (mooie :P) nieuwere auto dan was het een ander verhaal. Hier kan ik gerust nog even mee rondrijden en dan komend voorjaar eens kijken wat eraan te doen is :)
jaydee schreef:
Godspeed schreef:[...] maar voor mij geen cabrio ;)
Serieus: waarom niet?
Er zijn weinig dingen die je in, op, of aan een auto kunt hebben die zoveel beleving toevoegen als een open dak...

Of hij moet echt te onpraktisch zijn zonder achterbank...
Het gaat me niet eens zo zeer om het praktische, hoewel wat ruimte altijd handig is. Misschien cliché maar ik vind een cabrio echt iets voor vrouwen. In een een dikke 911 cabrio zou ik me zeker niet schamen, maar voor mij toch echt liever een dicht dak. Dan zijn er natuurlijk nog de RWD en de makkelijk te tunen blokken die erin liggen, maar als ik gericht naar een achterwiel aandrijver zou zoeken, zou ik eerder voor BMW gaan ;)

Wat betreft de achterbank, aangezien ik ook nog wel eens BOB met het uitgaan, is die eigenlijk wel zeer welkom :P

jaydee

Bericht door jaydee » 14 dec 2010, 16:12

Godspeed schreef:
Het gaat me niet eens zo zeer om het praktische, hoewel wat ruimte altijd handig is. Misschien cliché maar ik vind een cabrio echt iets voor vrouwen. In een een dikke 911 cabrio zou ik me zeker niet schamen, maar voor mij toch echt liever een dicht dak. Dan zijn er natuurlijk nog de RWD en de makkelijk te tunen blokken die erin liggen, maar als ik gericht naar een achterwiel aandrijver zou zoeken, zou ik eerder voor BMW gaan ;)

Wat betreft de achterbank, aangezien ik ook nog wel eens BOB met het uitgaan, is die eigenlijk wel zeer welkom :P
Duidelijk.

Een MX5 is geen cabrio, maar een roadster ;)

Godspeed

Bericht door Godspeed » 14 dec 2010, 16:25

Is de definitie van roadster niet een achterwiel aangedreven tweezitter met een middenmotor? Zover ik weet ligt de motor van een MX5 gewoon voorin? Of is het dan weer zo dat 'ie net achter de vooras ligt?

Hoe dan ook, ik heb niks met cabrio's, roadsters of spyders ;)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 15 dec 2010, 00:17

Je bedoelt bij de wielkast? Het is echt op de buitenrand van de wielkast. Zover mijn kennis reikt zijn deze Subaru's vervaardigd van gegalvaniseerd plaatstaal, waardoor ze eigenlijk niet horen te roesten. Deze plek zal waarschijnlijk een keer in aanraking zijn gekomen met een paaltje, winkelkarretje oid. Waardoor plaatselijk toch roest is gaan ontstaan.
Heel veel Impreza's beginnen daar te roesten, is gewoon een zwakke plek....die van mij heeft er ook last van links achter en dat moet binnenkort ook opgeknapt worden. :wink:

Nog een zwakke roestgevoelige plek is de rand achter je voorruit, dus let daar ook even op, hoewel dat moeilijk te zien is als 't nog niet in vergevorderd stadium is.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 15 dec 2010, 11:21

Opa schreef:
Je bedoelt bij de wielkast? Het is echt op de buitenrand van de wielkast. Zover mijn kennis reikt zijn deze Subaru's vervaardigd van gegalvaniseerd plaatstaal, waardoor ze eigenlijk niet horen te roesten. Deze plek zal waarschijnlijk een keer in aanraking zijn gekomen met een paaltje, winkelkarretje oid. Waardoor plaatselijk toch roest is gaan ontstaan.
Heel veel Impreza's beginnen daar te roesten, is gewoon een zwakke plek....die van mij heeft er ook last van links achter en dat moet binnenkort ook opgeknapt worden. :wink:

Nog een zwakke roestgevoelige plek is de rand achter je voorruit, dus let daar ook even op, hoewel dat moeilijk te zien is als 't nog niet in vergevorderd stadium is.
Oké, bedankt!

Ik zal er even op letten. Wat betreft de wielkast, roest dit snel 'door'? Dus dat als je het wilt repareren dat het stuk moeten worden uitgezaagd en een nieuw plaatje erin gelast? Of is dit oppervlakking en is het een kwestie van schuren en plamuren?

Met achter de rand achter de voorruit bedoel je de stijlen aan de zijkant?

Reind

Bericht door Reind » 15 dec 2010, 12:36

Godspeed schreef:Is de definitie van roadster niet een achterwiel aangedreven tweezitter met een middenmotor? Zover ik weet ligt de motor van een MX5 gewoon voorin? Of is het dan weer zo dat 'ie net achter de vooras ligt?

Hoe dan ook, ik heb niks met cabrio's, roadsters of spyders ;)
Roadster = 2 zits cabrio. Niks meer, niks minder. Ongeacht motor plaatsing ed

Godspeed

Bericht door Godspeed » 15 dec 2010, 17:00

Reind, zeg dat maar tegen jaydee dan :)

jaydee

Bericht door jaydee » 15 dec 2010, 17:18

Waarom? Ik had het toch goed? :angel:

Wat ik ermee wilde aangeven is dat een MX5 geen hatchbackje is waar het dak afgezaagd is. Dat maakt het een stuk betere auto dan de kapperscabrio's waar ik aan denk als jij schrijft dat je cabrio's voor dames vindt.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 dec 2010, 17:48

Sterker MX5 is een japanse poging de Lotus Elan te kopieren, en daar zijn ze aardig in geslaagd.

Michel

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 15 dec 2010, 18:10

Niks daarvan. Mx5jes zijn dames auto's en totaal ongeschikt voor een man ala godspeed. Die komt veel beter tot zijn recht in een 1.6 impreza. Case closed; Tikje roest werk je zo bij.

Metchu

Bericht door Metchu » 15 dec 2010, 18:30

ja niet naar mx5jes kijken!!! :mrgreen:

Godspeed

Bericht door Godspeed » 15 dec 2010, 19:47

Nieuws, ik zeg er bewust geen goed bij, want met een MX5 zou ik natuurlijk beter af zijn ;): Ik heb 'm gekocht, volgende week dinsdag of woensdag ophalen.

@ Jaydee: Laat ik het anders verwoorden, ik vind auto's zonder dak iets voor vrouwen :)

@ damir: Wat je zegt knul, het is overigens een 1.8, niet dat die 8 pk een wereld van verschil maken maargoed.

Laten het er maar op houden dat smaken verschillen en dat ik (voorlopig?) blij ben met mijn aankoop.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 15 dec 2010, 20:17

Met achter de rand achter de voorruit bedoel je de stijlen aan de zijkant?
Nope, gewoon de complete rand waar de ruit tegenaan ligt.....het begint dus achter je ruit en soms kom je erachter doordat 't gaat lekken en soms kom je erachter doordat er blaasjes tevoorschijn komen net boven de ruit, waar je dak begint dus.

Achterspatbord moet meest een nieuw stukje in, omdat de roest van binnenuit komt.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 15 dec 2010, 20:21

Bij de voorruit was niks te zien. Zoals je ziet heb ik de auto gekocht :D

Ik zal volgende week als ik 'm heb opgehaald even een topic maken in ''Mijn auto'', compleet met foto's van het gedrocht :D

Plaats reactie