Stelvio pass - is dat wat ?
- Knot
Re: Stelvio pass - is dat wat ?
Even een oud topic erbij pakken.
Wil toch nog een keer de Stelvio pass rijden omdat ik vind dat een van de 2 BMW's en wijzelf er gewoon geweest moeten zijn.
Wanneer moet je er nu heen gaan (op zomerbandjes), in maart/april ergens als het nog rustig is?
Welke routes/passen moet je nog meer meteen meepakken?
Moet de M5 met comfort, vermogen en fietspompenonderstel mee, of juist de 328i op AST?
Wil niet wachten tot alle campers in de zomervakantie maar juist gaan wanneer het op zomerbandjes verantwoord is om gewoon lekker te kunnen sturen en van omgeving te kunnen genieten, zowel in de auto als te voet.
Wil toch nog een keer de Stelvio pass rijden omdat ik vind dat een van de 2 BMW's en wijzelf er gewoon geweest moeten zijn.
Wanneer moet je er nu heen gaan (op zomerbandjes), in maart/april ergens als het nog rustig is?
Welke routes/passen moet je nog meer meteen meepakken?
Moet de M5 met comfort, vermogen en fietspompenonderstel mee, of juist de 328i op AST?
Wil niet wachten tot alle campers in de zomervakantie maar juist gaan wanneer het op zomerbandjes verantwoord is om gewoon lekker te kunnen sturen en van omgeving te kunnen genieten, zowel in de auto als te voet.
- SteV6
Zo vroeg in het jaar als jij nu aangeeft ben je veel te vroeg. De sneeuwkans en dus passluiting is reëel.
Ik ben nu een paar keer de 2e week van juni door de Alpen getrokken en dat was prima te doen qua drukte. En tips in de (wijde) omgeving:
- Furka-, Grimsel-, Susten- en Nunfenenpass in Zwitserland
- Rondje Mont Blanc en kleine St. Bernard.
- Passo Pordoi, Passo Sella, Passo Gardena, Passo di Giau, Passo di Lavazé, Passo San Pellegrino in de Dolomieten
- Timmelsjoch, Jaufenpass, Namloser Tal, Kühtai in het westelijk deel van Oostenrijk
En ik zou een niet al te straf geveerde auto meenemen. Goed sportief onderstel is heerlijk, maar het wegdek is niet overal even glad als een biljartlaken.
Fijne vakantierit,
Stephan
Ik ben nu een paar keer de 2e week van juni door de Alpen getrokken en dat was prima te doen qua drukte. En tips in de (wijde) omgeving:
- Furka-, Grimsel-, Susten- en Nunfenenpass in Zwitserland
- Rondje Mont Blanc en kleine St. Bernard.
- Passo Pordoi, Passo Sella, Passo Gardena, Passo di Giau, Passo di Lavazé, Passo San Pellegrino in de Dolomieten
- Timmelsjoch, Jaufenpass, Namloser Tal, Kühtai in het westelijk deel van Oostenrijk
En ik zou een niet al te straf geveerde auto meenemen. Goed sportief onderstel is heerlijk, maar het wegdek is niet overal even glad als een biljartlaken.
Fijne vakantierit,
Stephan
- markk
Hmm ergens april / mei doen dan maar Rody ?
Mark.
Mark.
-
Wanneer word de stelvio weer rustig?
Ik wil volgend jaar de 2 weken na de zomervakantie erheen rijden... Maar of dat nou zo verstandig is?!
Ik wil volgend jaar de 2 weken na de zomervakantie erheen rijden... Maar of dat nou zo verstandig is?!

- Knot
Zit ook te denken aan eind april/begin mei idd.
Bedankt voor de info/toevoeging. Zal eens wat mogelijke rondjes uit gaan stippelen.
M5 lijkt de beste kandidaat voor dit werk.
Bedankt voor de info/toevoeging. Zal eens wat mogelijke rondjes uit gaan stippelen.
-
OnlineMark 320iS
Zou je je routes hier even neer willen zetten?Knot schreef:Zit ook te denken aan eind april/begin mei idd.
Ik wil dit jaar namelijk zo'n zelfde route rijden. Ben aan het denken om een route door Duitsland te doen zoals die ongeveer twee jaar geleden in Autovisie stond en dan de Mercedes, Porsche en BMW museums aan te doen en vervolgens nog een stukje Zwitserland / Italië aan te doen.
Ik zal die route nog eens opzoeken en hier neerzetten.
- Erik dB
Hier nog een geinteresseerde, wil volgend jaar met de Bertone die kant opMark 320iS schreef:Zou je je routes hier even neer willen zetten?Knot schreef:Zit ook te denken aan eind april/begin mei idd.
Ik wil dit jaar namelijk zo'n zelfde route rijden. Ben aan het denken om een route door Duitsland te doen zoals die ongeveer twee jaar geleden in Autovisie stond en dan de Mercedes, Porsche en BMW museums aan te doen en vervolgens nog een stukje Zwitserland / Italië aan te doen.
Ik zal die route nog eens opzoeken en hier neerzetten.

- Knot
Moeten we er dan niet een 4 persoons roadtrip van maken?
- Downforce Hans
Met zijn vieren in die beemer, lekker goedkoopKnot schreef:Moeten we er dan niet een 4 persoons roadtrip van maken?

- Erik dB
Tanken in de daluren, en gaaaanDownforce Hans schreef:Met zijn vieren in die beemer, lekker goedkoopKnot schreef:Moeten we er dan niet een 4 persoons roadtrip van maken?

-
OnlineMark 320iS
Ik heb de route door Duitsland opgezocht, hij voert van Stuttgart via Ingolstadt naar München, de idee is dan dat je de museums van Porsche, Mercedes, Audi en BMW aandoet.
Hij staat overigens in Autovisie nummer 12 van 2008. Hieronder de link in Google maps.
Route Stuttgart - Ingolstadt - München
Hij staat overigens in Autovisie nummer 12 van 2008. Hieronder de link in Google maps.
Route Stuttgart - Ingolstadt - München
- Knot
Ben nog ff verder aan t zoeken....
Als je Porsche, Audi en BMW museum wilt zien gaat je dat niet rustig lukken in 1 dag vrees ik... denk daar 3 dagen voor uittrekken en de 3e dag in de middag vanaf Munchem weer doorrijden.
Als je Porsche, Audi en BMW museum wilt zien gaat je dat niet rustig lukken in 1 dag vrees ik... denk daar 3 dagen voor uittrekken en de 3e dag in de middag vanaf Munchem weer doorrijden.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Ik was vorig weekend in Noord-Italie, en zowel de Stelvio- als de Gaviapas waren beide helaas nog gesloten.. Genoeg andere leuke wegen in de omgeving gelukkig!