Ferodo DS2500 of 3000

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Ferodo DS2500 of 3000

Bericht door Sjef » 05 feb 2007, 12:02

Wil setje sportremblokken onder de e30 zetten. De auto word voor rally gebouwd maar wil er ook af en toe mee naar de nurburgring (rijden, niet op trailer) en driftdagen. Hoor de mening dat DS3000 absoluut niet geschikt is voor openbare weg. Wat vinden jullie?

nielskroeze
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2007, 23:20

Bericht door nielskroeze » 05 feb 2007, 13:29

Als je er rally's mee wilt rijden, win je gewoon erg veel met DS3000......

Ik wil niet anders meer!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 feb 2007, 13:53

DS2500 is leuk op straat. Race/Rally beter DS3000.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 05 feb 2007, 14:01

@Niels: Hoe zit het met warm remmen van DS3000? Valt dat mee, of moet je daar wel rekening mee houden voordat je start?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 05 feb 2007, 15:51

Volgens mij zijn ze koud niet zo best, maar daar heb je in race/rally niet heel veel problemen mee ws. Volgens mij wordt de Ring wel een probleem, want dergelijke remblokken hebben geen tuv toch? Meen er althans eens zoiets over gehoord te hebben. Maar dan blijft er nog een verschil tussen niet mogen en niet doen ws...

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 05 feb 2007, 15:58

DS 3000 remt ook koud nog prima. Heb voor de tunnelrun nu EBC greenstuff er onder zitten, maar wat een drama. De byte van de ferodo's zijn koud al veel beter dan die van de EBC.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 feb 2007, 16:07

DS2500 is in 5sec warm+oververhit, gewoon DS3000 nemen dus, ook voor op straat!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 05 feb 2007, 16:55

Heb DS2500 en bevalt zowel op straat als op circuit.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 05 feb 2007, 17:00

Knot schreef:DS2500 is in 5sec warm+oververhit, gewoon DS3000 nemen dus, ook voor op straat!
Zo erg is het nou ook weer niet hoor, ik heb ze al een aardige tijd onder de STI en ze kunnen echt wel wat mishandeling verdragen :wink:

Maar goed, misschien ligt het ook aan de klauw/schijf combinatie.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 05 feb 2007, 17:32

GRMBL, de discussie heb ik al eens gezien.

Nieuwe stelling, kan DS3000 dus voor op straat!?!

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 05 feb 2007, 17:46

Absoluut goed voor straat gebruik.

Als de DS3000 koud is remmen ze al net zo goed als de DS2500.Op de ring zou ik eigenlijks niet meer anders willen dan rijden met DS3000.
De enige nadelen vind ik dat ze vrij hard slijten en het remstof op de lak van de auto invreet.Je moet de auto dus wel even goed wassen na een dagje boenderen.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1492
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 05 feb 2007, 18:14

DS3000+ zou ik zelf aanraden als je erg goed wil gaan.

Is dat nog niet genoeg kan ik je wel nog beter spul bezorgen die nog betere frictie geeft en minder heet wordt.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 05 feb 2007, 21:21

ds3000 besteld, dan ook maar voor ff over straat. De auto komt toch alleen buiten om te spelen. DS3000 levert dus niet de reactie op als je van je oprit afrijdt en tot stilstand moet komen bij het eerste stoplicht je dat pas drie stoplichten verder voor het eerst lukt?

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 05 feb 2007, 21:29

Absoluut niet Sjef, je merkt alleen het verschil als je een aantal ronden op het circuit hebt afgelgd, de pit in duikt en met afgekoelde remmen de baan weer opgaat. Dan lijken ze wat minder te presteren, enkel omdat je net tevoren gevoeld hebt hoe goed ze het doen als ze warm zijn.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 05 feb 2007, 21:32

Dat is wat ik wilde horen ;)
Thanx elmar :)

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 06 feb 2007, 09:50

Ik vond het verschil koud tussen DS2500 en DS3000 vrij groot. (in het nadeel van de DS3000)
Veder bijkomend nadeel is dat de DS3000 bij straat gebruik veel harder slijten.

DS2500 ongeveer 85 rondjes op de ring
DS3000 ongeveer 70 rondjes op de ring (plus wat straat gebruik wat naar mijn mening erg slecht is voor deze blokken)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 feb 2007, 11:03

partyondude schreef:Zo erg is het nou ook weer niet hoor, ik heb ze al een aardige tijd onder de STI en ze kunnen echt wel wat mishandeling verdragen :wink:

Maar goed, misschien ligt het ook aan de klauw/schijf combinatie.
Op de M3 binnen 2 rondjes ring schijven krom door die DS2500 blokken. Anderen die met Pagid Geel reden hadden nooit problemen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 feb 2007, 15:11

:?

Bizar zeg.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 06 feb 2007, 16:11

Knot schreef: Op de M3 binnen 2 rondjes ring schijven krom door die DS2500 blokken. Anderen die met Pagid Geel reden hadden nooit problemen.
Iedereen moet dit even lezen, probleem blijft hetzelfde maar dan heb je iig door wat er aan het gebeuren is..

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 06 feb 2007, 17:33

Jorrit schreef: Veder bijkomend nadeel is dat de DS3000 bij straat gebruik veel harder slijten.
Dat klopt, als ik "veel" op straat rijd, zijn de velgen zwarter van het remstof dan bij circuit gebruik.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 06 feb 2007, 22:36

Damir Vukovic schreef:
Iedereen moet dit even lezen, probleem blijft hetzelfde maar dan heb je iig door wat er aan het gebeuren is..

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml

Dat lezen ze hier niet, Stoptech maakt niet zulke goede remmen...

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 07 feb 2007, 10:27

Artikelen zijn voor een groot deel geleend van Carol Smith..een (inmiddels niet meer) levende legende, verantwoordelijk voor oa de GT40, cobra en vele jaren race ervaring.

Gewoon eerst aanklikken en lezen voordat er een mening gevormd wordt...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2007, 11:43

Shelby bedoel je?

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 07 feb 2007, 12:03

Nee, Carroll Smith. Een tijd lang het technische brein achter het duo van de 2 Carrolls (Shelby heeft onder Smith gewerkt oa tijdens de ontwikkeling van de GT40)
Zie bijv: http://en.wikipedia.org/wiki/Carroll_Smith

Zijn boeken zijn zeer aan te raden voor mensen die voorbij willen gaan aan de oude wijven praat over auto - afstelling zoals hier gebezigd wordt. Natuurkundig correct, maar heldere pragmatische VS taal. Denk dat er weinig race-engineers op deze aardkloot rondlopen die hem niet ooit hebben ontmoet.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 07 feb 2007, 12:26

Engineer to win is toch door hem geschreven? Goed boek iig, heeft een mooie uitleg over aerodynamica.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep en 5 gasten