Ferodo DS2500 of 3000
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Ferodo DS2500 of 3000
Wil setje sportremblokken onder de e30 zetten. De auto word voor rally gebouwd maar wil er ook af en toe mee naar de nurburgring (rijden, niet op trailer) en driftdagen. Hoor de mening dat DS3000 absoluut niet geschikt is voor openbare weg. Wat vinden jullie?
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 23:20
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Volgens mij zijn ze koud niet zo best, maar daar heb je in race/rally niet heel veel problemen mee ws. Volgens mij wordt de Ring wel een probleem, want dergelijke remblokken hebben geen tuv toch? Meen er althans eens zoiets over gehoord te hebben. Maar dan blijft er nog een verschil tussen niet mogen en niet doen ws...
-
OnlineBram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Absoluut goed voor straat gebruik.
Als de DS3000 koud is remmen ze al net zo goed als de DS2500.Op de ring zou ik eigenlijks niet meer anders willen dan rijden met DS3000.
De enige nadelen vind ik dat ze vrij hard slijten en het remstof op de lak van de auto invreet.Je moet de auto dus wel even goed wassen na een dagje boenderen.
Als de DS3000 koud is remmen ze al net zo goed als de DS2500.Op de ring zou ik eigenlijks niet meer anders willen dan rijden met DS3000.
De enige nadelen vind ik dat ze vrij hard slijten en het remstof op de lak van de auto invreet.Je moet de auto dus wel even goed wassen na een dagje boenderen.
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Ik vond het verschil koud tussen DS2500 en DS3000 vrij groot. (in het nadeel van de DS3000)
Veder bijkomend nadeel is dat de DS3000 bij straat gebruik veel harder slijten.
DS2500 ongeveer 85 rondjes op de ring
DS3000 ongeveer 70 rondjes op de ring (plus wat straat gebruik wat naar mijn mening erg slecht is voor deze blokken)
Veder bijkomend nadeel is dat de DS3000 bij straat gebruik veel harder slijten.
DS2500 ongeveer 85 rondjes op de ring
DS3000 ongeveer 70 rondjes op de ring (plus wat straat gebruik wat naar mijn mening erg slecht is voor deze blokken)
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Op de M3 binnen 2 rondjes ring schijven krom door die DS2500 blokken. Anderen die met Pagid Geel reden hadden nooit problemen.partyondude schreef:Zo erg is het nou ook weer niet hoor, ik heb ze al een aardige tijd onder de STI en ze kunnen echt wel wat mishandeling verdragen![]()
Maar goed, misschien ligt het ook aan de klauw/schijf combinatie.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Iedereen moet dit even lezen, probleem blijft hetzelfde maar dan heb je iig door wat er aan het gebeuren is..Knot schreef: Op de M3 binnen 2 rondjes ring schijven krom door die DS2500 blokken. Anderen die met Pagid Geel reden hadden nooit problemen.
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Damir Vukovic schreef:
Iedereen moet dit even lezen, probleem blijft hetzelfde maar dan heb je iig door wat er aan het gebeuren is..
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
Dat lezen ze hier niet, Stoptech maakt niet zulke goede remmen...
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Nee, Carroll Smith. Een tijd lang het technische brein achter het duo van de 2 Carrolls (Shelby heeft onder Smith gewerkt oa tijdens de ontwikkeling van de GT40)
Zie bijv: http://en.wikipedia.org/wiki/Carroll_Smith
Zijn boeken zijn zeer aan te raden voor mensen die voorbij willen gaan aan de oude wijven praat over auto - afstelling zoals hier gebezigd wordt. Natuurkundig correct, maar heldere pragmatische VS taal. Denk dat er weinig race-engineers op deze aardkloot rondlopen die hem niet ooit hebben ontmoet.
Zie bijv: http://en.wikipedia.org/wiki/Carroll_Smith
Zijn boeken zijn zeer aan te raden voor mensen die voorbij willen gaan aan de oude wijven praat over auto - afstelling zoals hier gebezigd wordt. Natuurkundig correct, maar heldere pragmatische VS taal. Denk dat er weinig race-engineers op deze aardkloot rondlopen die hem niet ooit hebben ontmoet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 3 gasten