BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7220
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Erik K. » 12 dec 2010, 19:20

Das zeker de ex. 135i van Andre?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 12 dec 2010, 19:37

De Porsche-dealer zal je graag ontvangen, Romo.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 12 dec 2010, 19:39

Snipe schreef:De Porsche-dealer zal je graag ontvangen, Romo.

Dat zal best, maar omgekeerd is dat niet het geval................ :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Mark Nauta » 12 dec 2010, 20:04

Erik K. schreef:Das zeker de ex. 135i van Andre?
Klopt.
Die foto's van die auto waren destijds de hele wereld overgegaan omdat dat de eerste Coupe was in het wit. Vooral op veel forums in Amerika zijn die foto's verspreid.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 12 dec 2010, 20:07

Mark Nauta schreef:
Erik K. schreef:Das zeker de ex. 135i van Andre?
Klopt.
Die foto's van die auto waren destijds de hele wereld overgegaan omdat dat de eerste Coupe was in het wit. Vooral op veel forums in Amerika zijn die foto's verspreid.

Sue the bastards...................... :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35099
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door JP » 12 dec 2010, 20:45

"....the official lap time of the 1 Series M Coupe around the Nurburgring is 8:12, which is 10
seconds per lap quicker than the E46 M3 was."

Compared:

* E46 M3 CSL - 7:50
* E90/E92 M3 - 8:05
* 1 series M coupe - 8:12
* Z4 M-Coupe - 8:12
* E60 M5
* Z4 M-Roadster - 8:15
* E46 M3 - 8:22
* 335i E92 Coupe - 8:26


Other Models Compared:

* 911 Carrera S (997) - 7:50
* Audi R8 - 8:04
* Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
* Audi RS4 - 8:09
* 1 series M coupe - 8:12
* Aston Martin V8 Vantage - 8:13
* Mercedes C63 AMG PP - 8:13
* Corvette C6 - 8:15
* Cayman S - 8:16 (Sport Auto)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 12 dec 2010, 21:03

die laatste 4 zijn toch niet de minsten...best knap.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 13 dec 2010, 00:15

Jeetje, 12 sec. sneller in dezelfde Cayman 'S als Walter achter het stuur zit. Laat 'm ook effe een rondje doen in de 1M voor een serieuze tijd?
Romo, ik rijd met een Schnitzer onderstel. Geen vergelijk met het standaard onderstel van BMW. Onderstuur is er bijv. helemaal uit gehaald, auto is op hoge snelheden veel stabieler. Gek genoeg, hoe het kan weet ik niet, maar voelt de schnitzer rustiger en comfortabeler aan dan het standaard 135i onderstel. En dat voor euro 1.100! :)
Ik schat de 1M wel hoger in qua onderstel dan die acs1. Daarnaast rijd Ik ook nog op die runflat rommel :(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 13 dec 2010, 00:22

FerdiACS1 schreef:Jeetje, 12 sec. sneller in dezelfde Cayman 'S als Walter achter het stuur zit. Laat 'm ook effe een rondje doen in de 1M voor een serieuze tijd?
Romo, ik rijd met een Schnitzer onderstel. Geen vergelijk met het standaard onderstel van BMW. Onderstuur is er bijv. helemaal uit gehaald, auto is op hoge snelheden veel stabieler. Gek genoeg, hoe het kan weet ik niet, maar voelt de schnitzer rustiger en comfortabeler aan dan het standaard 135i onderstel. En dat voor euro 1.100! :)
Ik schat de 1M wel hoger in qua onderstel dan die acs1. Daarnaast rijd Ik ook nog op die runflat rommel :(
die is inderdaad zo'n 10cm breder zo ongeveer, zal lekker hoeken lijkt me als ie wat afgesteld wordt en niet de algemene afstelling van de straat heeft (kan soms nog wat uitgehaald worden door fine tuners :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 13 dec 2010, 10:10

Ferdi,

Wat is een Schnitzer onderstel? Veren, dempers, stabi? Een combinatie daarvan? Als in die prijs van 1100 euro ook dempers inbegrepen zijn dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat het schokdempers van Bilstein zijn. Merktuners produceren zelf geen schokdempers.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 13 dec 2010, 11:23

Bilstein is toch prima? Of niet?

H & R is ook goed dacht ik zo, of klopt dat niet?

Obbe
Berichten: 755
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Obbe » 13 dec 2010, 11:56

Wat me altijd opvalt als ik bijvoorbeeld Sportauto lees is dat aftermarket onderstellen zelden zorgen voor hogere bochtsnelheden dan het originele onderstel. Regelmatig zelfs trager. Het voelt natuurlijk sportiever en het kán meer controle geven maar dit is niet altijd het geval. Ik denk dat de afstelling hier vaak parten speelt. Bij de duurdere aftermarket onderstellen zijn er zoveel afstelmogelijkheden dat je er wel heel veel kaas van gegeten moet hebben de juiste afstelling te verkrijgen. En als het uiteindelijk niet helemaal bevalt zijn er weinig mensen die er weer aan gaan draaien. Waarschijnlijk is een KW of Bilstein onderstel ook onbetaalbaar als ze hetzelfde test kms maken als de fabrikant van de auto zelf.

Grt. Obbe

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 13 dec 2010, 12:13

De prijs van de 1M kan niet boven de 70k uitkomen.

Als de 1M in duitsland 50.500 euro kost.

Dan komt de prijs met de 2011 co2 tax en Bpm regels uit op precies 68.991 euro. Als ie hier meer kost kan je hem dus beter uit duitsland halen voor 50500 en zelf de co2 en bpm tax regelen.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door leonard » 13 dec 2010, 12:24

FerdiACS1 schreef: Romo, ik rijd met een Schnitzer onderstel. Geen vergelijk met het standaard onderstel van BMW. Onderstuur is er bijv. helemaal uit gehaald, auto is op hoge snelheden veel stabieler. Gek genoeg, hoe het kan weet ik niet, maar voelt de schnitzer rustiger en comfortabeler aan dan het standaard 135i onderstel. :(

Bij mijn 335 is alleen uitlijning (camber/caster) veranderd op advies van Dick Hoekendijk en een onderstelspecialist van KW. Alleen dat is al een enorm verschil. De auto was onderstuurd maar is nu superneutraal in de bocht en loopt veel rustiger in rechte lijn. Het verbaasde mij echt wat en paar aanpassingen teweeg kunnen brengen. Waarschijnlijk is dat bij jouw auto ook veranderd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 13 dec 2010, 12:32

Andre schreef:De prijs van de 1M kan niet boven de 70k uitkomen.

Als de 1M in duitsland 50.500 euro kost.

Dan komt de prijs met de 2011 co2 tax en Bpm regels uit op precies 68.991 euro. Als ie hier meer kost kan je hem dus beter uit duitsland halen voor 50500 en zelf de co2 en bpm tax regelen.
als ze hem net onder de 70K instap prijs kunnen houden lijkt me het een fair deal, ook ivh tot de 135i prijs.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 13 dec 2010, 12:38

Welke opties moet je er nog op hebben dan, of is ie reeds vol?

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 13 dec 2010, 12:49

Wat precies de euro/ned spec word is niet bekend.

Maar veel opties heb je niet.

xenon is standaard hij zit al behoorlijk in de opties.

opties zijn oa.

navi
bleutooth
opberg netten en 12v
elec verst stoelen.
pdc
radio prof
usb
anti verblinding spiegel
shadow line high gloss
nog een paar dingen.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 13 dec 2010, 12:51

Hielke schreef:Ferdi,

Wat is een Schnitzer onderstel? Veren, dempers, stabi? Een combinatie daarvan? Als in die prijs van 1100 euro ook dempers inbegrepen zijn dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat het schokdempers van Bilstein zijn. Merktuners produceren zelf geen schokdempers.
Hoi Hielke,

Schnitzer levert 2 onderstellen:

1. Sportonderstel niet instelbaar: 4 andere veren, en achter aangepaste schokdempers en andere veerpoten. Inclusief inbouw en afstelling euro 1.100,-. inclusief rondje driften met Manfred Wolfgarten achter het stuur van je BMW :) om te laten zien hoe dat moet. Fantastisch voor dagelijks, niet het beste voor trackdays. Dit heb ik dus. Merk: Biltstein.
2. Rennsportonderstel wel instelbaar: http://www.acschnitzer.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Dat is wel duur, paar duizend euro! Wel geschikt voor trackdays, allerlei inregelmogelijkheden.
Ik heb geen sperr meer, gebruikte dat ding niet (o jee, en dat durf ik zo maar toe te geven hier op DF, daar komt gedonder van).

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 13 dec 2010, 12:52

Een auto zonder sper is als een mooie vrouw zonder borsten.

Tom
Berichten: 22482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tom » 13 dec 2010, 12:53

Andre schreef: Dan komt de prijs met de 2011 co2 tax en Bpm regels uit op precies 68.991 euro. Als ie hier meer kost kan je hem dus beter uit duitsland halen voor 50500 en zelf de co2 en bpm tax regelen.
Vergeet niet dat de prijzen in Duitsland niet 1 op 1 te vergelijken zijn aangezien hier bepaalde opties al inbegrepen kunnen zijn (geloof dat de E46 M3 in Duitsland standaard geen xenon had en hier wel).

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 13 dec 2010, 12:59

romo schreef:Welke opties moet je er nog op hebben dan, of is ie reeds vol?
Probleem is juidt dat die dingen standaard al overvol zitten Romo. Zonder al die overbodige kul en kloten warmers zou die auto nog leuker sturen. Ben je slaaf van de optie marketeers dan heeft BMW een mooie range van slagschepen klaarstaan.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 13 dec 2010, 13:00

leonard schreef: Bij mijn 335 is alleen uitlijning (camber/caster) veranderd op advies van Dick Hoekendijk en een onderstelspecialist van KW. Alleen dat is al een enorm verschil. De auto was onderstuurd maar is nu superneutraal in de bocht en loopt veel rustiger in rechte lijn. Het verbaasde mij echt wat en paar aanpassingen teweeg kunnen brengen. Waarschijnlijk is dat bij jouw auto ook veranderd.
voilà, ik denk het wel Leonard dat Schnitzer dit probleempje op eenzelfde wijze met een minimale inspanning heeft aangepakt. Het is ongekend wat je er voor terugkrijgt, superneutraal en vooral een veilig gevoel. Ik begrijp er niets van waarom BMW de auto niet uitlevert op deze manier, raar toch?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 13 dec 2010, 13:03

Andre schreef:Een auto zonder sper is als een mooie vrouw zonder borsten.
whahaha ik lig dubbel hier :roflol:
funny dre

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 13 dec 2010, 13:05

Hielke schreef:
romo schreef:Welke opties moet je er nog op hebben dan, of is ie reeds vol?
Probleem is juidt dat die dingen standaard al overvol zitten Romo. Zonder al die overbodige kul en kloten warmers zou die auto nog leuker sturen. Ben je slaaf van de optie marketeers dan heeft BMW een mooie range van slagschepen klaarstaan.

Navi, USB en High Gloss Shadowline.....................en ik ben tevreden................. :mrgreen:

Valt best mee dacht ik zo..............kost een beetje en weegt niets meer.................. :roflol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 13 dec 2010, 13:06

Andre schreef:Een auto zonder sper is als een mooie vrouw zonder borsten.
Neeee, een auto met sperr is als Erika Terpstra met borstvergroting ... :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], SlowCo en 2 gasten