BMW 1 Serie M Coupé
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupé
Das zeker de ex. 135i van Andre?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupé
De Porsche-dealer zal je graag ontvangen, Romo.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Snipe schreef:De Porsche-dealer zal je graag ontvangen, Romo.
Dat zal best, maar omgekeerd is dat niet het geval................
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: 1 ///M Coupé
Klopt.Erik K. schreef:Das zeker de ex. 135i van Andre?
Die foto's van die auto waren destijds de hele wereld overgegaan omdat dat de eerste Coupe was in het wit. Vooral op veel forums in Amerika zijn die foto's verspreid.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Mark Nauta schreef:Klopt.Erik K. schreef:Das zeker de ex. 135i van Andre?
Die foto's van die auto waren destijds de hele wereld overgegaan omdat dat de eerste Coupe was in het wit. Vooral op veel forums in Amerika zijn die foto's verspreid.
Sue the bastards......................
- JP
- Berichten: 35099
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: 1 ///M Coupé
"....the official lap time of the 1 Series M Coupe around the Nurburgring is 8:12, which is 10
seconds per lap quicker than the E46 M3 was."
Compared:
* E46 M3 CSL - 7:50
* E90/E92 M3 - 8:05
* 1 series M coupe - 8:12
* Z4 M-Coupe - 8:12
* E60 M5
* Z4 M-Roadster - 8:15
* E46 M3 - 8:22
* 335i E92 Coupe - 8:26
Other Models Compared:
* 911 Carrera S (997) - 7:50
* Audi R8 - 8:04
* Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
* Audi RS4 - 8:09
* 1 series M coupe - 8:12
* Aston Martin V8 Vantage - 8:13
* Mercedes C63 AMG PP - 8:13
* Corvette C6 - 8:15
* Cayman S - 8:16 (Sport Auto)
seconds per lap quicker than the E46 M3 was."
Compared:
* E46 M3 CSL - 7:50
* E90/E92 M3 - 8:05
* 1 series M coupe - 8:12
* Z4 M-Coupe - 8:12
* E60 M5
* Z4 M-Roadster - 8:15
* E46 M3 - 8:22
* 335i E92 Coupe - 8:26
Other Models Compared:
* 911 Carrera S (997) - 7:50
* Audi R8 - 8:04
* Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
* Audi RS4 - 8:09
* 1 series M coupe - 8:12
* Aston Martin V8 Vantage - 8:13
* Mercedes C63 AMG PP - 8:13
* Corvette C6 - 8:15
* Cayman S - 8:16 (Sport Auto)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
die laatste 4 zijn toch niet de minsten...best knap.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Jeetje, 12 sec. sneller in dezelfde Cayman 'S als Walter achter het stuur zit. Laat 'm ook effe een rondje doen in de 1M voor een serieuze tijd?
Romo, ik rijd met een Schnitzer onderstel. Geen vergelijk met het standaard onderstel van BMW. Onderstuur is er bijv. helemaal uit gehaald, auto is op hoge snelheden veel stabieler. Gek genoeg, hoe het kan weet ik niet, maar voelt de schnitzer rustiger en comfortabeler aan dan het standaard 135i onderstel. En dat voor euro 1.100!
Ik schat de 1M wel hoger in qua onderstel dan die acs1. Daarnaast rijd Ik ook nog op die runflat rommel
Romo, ik rijd met een Schnitzer onderstel. Geen vergelijk met het standaard onderstel van BMW. Onderstuur is er bijv. helemaal uit gehaald, auto is op hoge snelheden veel stabieler. Gek genoeg, hoe het kan weet ik niet, maar voelt de schnitzer rustiger en comfortabeler aan dan het standaard 135i onderstel. En dat voor euro 1.100!
Ik schat de 1M wel hoger in qua onderstel dan die acs1. Daarnaast rijd Ik ook nog op die runflat rommel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
die is inderdaad zo'n 10cm breder zo ongeveer, zal lekker hoeken lijkt me als ie wat afgesteld wordt en niet de algemene afstelling van de straat heeft (kan soms nog wat uitgehaald worden door fine tunersFerdiACS1 schreef:Jeetje, 12 sec. sneller in dezelfde Cayman 'S als Walter achter het stuur zit. Laat 'm ook effe een rondje doen in de 1M voor een serieuze tijd?
Romo, ik rijd met een Schnitzer onderstel. Geen vergelijk met het standaard onderstel van BMW. Onderstuur is er bijv. helemaal uit gehaald, auto is op hoge snelheden veel stabieler. Gek genoeg, hoe het kan weet ik niet, maar voelt de schnitzer rustiger en comfortabeler aan dan het standaard 135i onderstel. En dat voor euro 1.100!![]()
Ik schat de 1M wel hoger in qua onderstel dan die acs1. Daarnaast rijd Ik ook nog op die runflat rommel
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Ferdi,
Wat is een Schnitzer onderstel? Veren, dempers, stabi? Een combinatie daarvan? Als in die prijs van 1100 euro ook dempers inbegrepen zijn dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat het schokdempers van Bilstein zijn. Merktuners produceren zelf geen schokdempers.
Wat is een Schnitzer onderstel? Veren, dempers, stabi? Een combinatie daarvan? Als in die prijs van 1100 euro ook dempers inbegrepen zijn dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat het schokdempers van Bilstein zijn. Merktuners produceren zelf geen schokdempers.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Bilstein is toch prima? Of niet?
H & R is ook goed dacht ik zo, of klopt dat niet?
H & R is ook goed dacht ik zo, of klopt dat niet?
-
Obbe
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: 1 ///M Coupé
Wat me altijd opvalt als ik bijvoorbeeld Sportauto lees is dat aftermarket onderstellen zelden zorgen voor hogere bochtsnelheden dan het originele onderstel. Regelmatig zelfs trager. Het voelt natuurlijk sportiever en het kán meer controle geven maar dit is niet altijd het geval. Ik denk dat de afstelling hier vaak parten speelt. Bij de duurdere aftermarket onderstellen zijn er zoveel afstelmogelijkheden dat je er wel heel veel kaas van gegeten moet hebben de juiste afstelling te verkrijgen. En als het uiteindelijk niet helemaal bevalt zijn er weinig mensen die er weer aan gaan draaien. Waarschijnlijk is een KW of Bilstein onderstel ook onbetaalbaar als ze hetzelfde test kms maken als de fabrikant van de auto zelf.
Grt. Obbe
Grt. Obbe
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
De prijs van de 1M kan niet boven de 70k uitkomen.
Als de 1M in duitsland 50.500 euro kost.
Dan komt de prijs met de 2011 co2 tax en Bpm regels uit op precies 68.991 euro. Als ie hier meer kost kan je hem dus beter uit duitsland halen voor 50500 en zelf de co2 en bpm tax regelen.
Als de 1M in duitsland 50.500 euro kost.
Dan komt de prijs met de 2011 co2 tax en Bpm regels uit op precies 68.991 euro. Als ie hier meer kost kan je hem dus beter uit duitsland halen voor 50500 en zelf de co2 en bpm tax regelen.
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: 1 ///M Coupé
FerdiACS1 schreef: Romo, ik rijd met een Schnitzer onderstel. Geen vergelijk met het standaard onderstel van BMW. Onderstuur is er bijv. helemaal uit gehaald, auto is op hoge snelheden veel stabieler. Gek genoeg, hoe het kan weet ik niet, maar voelt de schnitzer rustiger en comfortabeler aan dan het standaard 135i onderstel.
Bij mijn 335 is alleen uitlijning (camber/caster) veranderd op advies van Dick Hoekendijk en een onderstelspecialist van KW. Alleen dat is al een enorm verschil. De auto was onderstuurd maar is nu superneutraal in de bocht en loopt veel rustiger in rechte lijn. Het verbaasde mij echt wat en paar aanpassingen teweeg kunnen brengen. Waarschijnlijk is dat bij jouw auto ook veranderd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
als ze hem net onder de 70K instap prijs kunnen houden lijkt me het een fair deal, ook ivh tot de 135i prijs.Andre schreef:De prijs van de 1M kan niet boven de 70k uitkomen.
Als de 1M in duitsland 50.500 euro kost.
Dan komt de prijs met de 2011 co2 tax en Bpm regels uit op precies 68.991 euro. Als ie hier meer kost kan je hem dus beter uit duitsland halen voor 50500 en zelf de co2 en bpm tax regelen.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Welke opties moet je er nog op hebben dan, of is ie reeds vol?
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Wat precies de euro/ned spec word is niet bekend.
Maar veel opties heb je niet.
xenon is standaard hij zit al behoorlijk in de opties.
opties zijn oa.
navi
bleutooth
opberg netten en 12v
elec verst stoelen.
pdc
radio prof
usb
anti verblinding spiegel
shadow line high gloss
nog een paar dingen.
Maar veel opties heb je niet.
xenon is standaard hij zit al behoorlijk in de opties.
opties zijn oa.
navi
bleutooth
opberg netten en 12v
elec verst stoelen.
pdc
radio prof
usb
anti verblinding spiegel
shadow line high gloss
nog een paar dingen.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Hoi Hielke,Hielke schreef:Ferdi,
Wat is een Schnitzer onderstel? Veren, dempers, stabi? Een combinatie daarvan? Als in die prijs van 1100 euro ook dempers inbegrepen zijn dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat het schokdempers van Bilstein zijn. Merktuners produceren zelf geen schokdempers.
Schnitzer levert 2 onderstellen:
1. Sportonderstel niet instelbaar: 4 andere veren, en achter aangepaste schokdempers en andere veerpoten. Inclusief inbouw en afstelling euro 1.100,-. inclusief rondje driften met Manfred Wolfgarten achter het stuur van je BMW
2. Rennsportonderstel wel instelbaar: http://www.acschnitzer.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Dat is wel duur, paar duizend euro! Wel geschikt voor trackdays, allerlei inregelmogelijkheden.
Ik heb geen sperr meer, gebruikte dat ding niet (o jee, en dat durf ik zo maar toe te geven hier op DF, daar komt gedonder van).
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Een auto zonder sper is als een mooie vrouw zonder borsten.
-
Tom
- Berichten: 22482
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 1 ///M Coupé
Vergeet niet dat de prijzen in Duitsland niet 1 op 1 te vergelijken zijn aangezien hier bepaalde opties al inbegrepen kunnen zijn (geloof dat de E46 M3 in Duitsland standaard geen xenon had en hier wel).Andre schreef: Dan komt de prijs met de 2011 co2 tax en Bpm regels uit op precies 68.991 euro. Als ie hier meer kost kan je hem dus beter uit duitsland halen voor 50500 en zelf de co2 en bpm tax regelen.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Probleem is juidt dat die dingen standaard al overvol zitten Romo. Zonder al die overbodige kul en kloten warmers zou die auto nog leuker sturen. Ben je slaaf van de optie marketeers dan heeft BMW een mooie range van slagschepen klaarstaan.romo schreef:Welke opties moet je er nog op hebben dan, of is ie reeds vol?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
voilà, ik denk het wel Leonard dat Schnitzer dit probleempje op eenzelfde wijze met een minimale inspanning heeft aangepakt. Het is ongekend wat je er voor terugkrijgt, superneutraal en vooral een veilig gevoel. Ik begrijp er niets van waarom BMW de auto niet uitlevert op deze manier, raar toch?leonard schreef: Bij mijn 335 is alleen uitlijning (camber/caster) veranderd op advies van Dick Hoekendijk en een onderstelspecialist van KW. Alleen dat is al een enorm verschil. De auto was onderstuurd maar is nu superneutraal in de bocht en loopt veel rustiger in rechte lijn. Het verbaasde mij echt wat en paar aanpassingen teweeg kunnen brengen. Waarschijnlijk is dat bij jouw auto ook veranderd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
whahaha ik lig dubbel hierAndre schreef:Een auto zonder sper is als een mooie vrouw zonder borsten.
funny dre
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Hielke schreef:Probleem is juidt dat die dingen standaard al overvol zitten Romo. Zonder al die overbodige kul en kloten warmers zou die auto nog leuker sturen. Ben je slaaf van de optie marketeers dan heeft BMW een mooie range van slagschepen klaarstaan.romo schreef:Welke opties moet je er nog op hebben dan, of is ie reeds vol?
Navi, USB en High Gloss Shadowline.....................en ik ben tevreden.................
Valt best mee dacht ik zo..............kost een beetje en weegt niets meer..................
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Neeee, een auto met sperr is als Erika Terpstra met borstvergroting ...Andre schreef:Een auto zonder sper is als een mooie vrouw zonder borsten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 2 gasten
