Rij ik gisternacht, ergens tussen 01:00 en 02:00 vanaf Rotterdam naar Zeeland, niets bijzonders maar omleidingkje voor Hellevoetsluis omdat er aan de N57 wordt geklust. Dus langs Zwartewaal en langs het kanaal via de Nieuweweg weer terug naar de N57. De ML had er zin in en ik eigenlijk ook wel, dus niet overdreven, maar wel lekker vlot gereden.
Op de N57, auto achter me, "STOP POLITIE". OK denk je dan, het is al laat, dus het kan altijd nog later. Ik rij naar de carpoolstrook en wacht geduldig op wat komen gaat.........
Goedenavond meneer, U heeft te hard gereden.

Tja denk je dan, dat zou kunnen.
Dus na rijbewijs, blaasproef, kentekenpapieren en dergelijke komt er een raar verhaal.
- De politieauto had meer dan 130km/u gereden om me bij te houden....
- Maar dat was wel achter/naast een andere auto, die zat er tussen ofzoiets
- Dus er zou wel flink wat km's af gaan
- Nee, ze hadden geen laser of radar, maar wel een geijkte teller in de auto
OK denk je dan. Waar was dat dan?
Na wat vijven en zessen bleek het te gaan over een stukje 80km/u weg net Hellevoet uit (voor diegenen die bekend zijn, na die laatste rare gestrekte rotonde richting N57).
OK denk je dan opnieuw. Maar (ook) DAAR had ik me netjes ingehouden!

Om een lang verhaal niet nog veel langer te maken. Ik kan een bekeuring tegemoet zien voor een snelheid (na afronding en compensatie etc) voor 109km/u op een plek waar ik 80 mag. Dus nog net 'een Muldertje' en geen invordering van m'n rijbewijs. Ik had dus best blij mogen zijn.

(Eigenlijk dubbelbij want de laatste "grotere" overtreding op leeg stuk snelweg is nog geen 5 jaar geleden)
ECHTER.... Ik had dus wel m'n Driftbox in de auto. En die stond de hele weg al aan

Blijkt dat ik in de echte, dus niet corrupte Wereld, ongeveer 92 gereden heb.
Krijg ik dus een bekeuring voor 29 km te hard terwijl ik in werkelijkheid (na afronding) niet meer dan 10 km te hard gereden heb.
Zal wel flink gezeur worden om dit weer recht te krijgen.