Eindejaarsboter op het hoofd

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Herman Gast

Eindejaarsboter op het hoofd

Bericht door Herman Gast » 11 dec 2010, 12:29

Mooie boel, gekker moet het niet worden.....

Rij ik gisternacht, ergens tussen 01:00 en 02:00 vanaf Rotterdam naar Zeeland, niets bijzonders maar omleidingkje voor Hellevoetsluis omdat er aan de N57 wordt geklust. Dus langs Zwartewaal en langs het kanaal via de Nieuweweg weer terug naar de N57. De ML had er zin in en ik eigenlijk ook wel, dus niet overdreven, maar wel lekker vlot gereden.

Op de N57, auto achter me, "STOP POLITIE". OK denk je dan, het is al laat, dus het kan altijd nog later. Ik rij naar de carpoolstrook en wacht geduldig op wat komen gaat.........

Goedenavond meneer, U heeft te hard gereden. :police:

Tja denk je dan, dat zou kunnen.

Dus na rijbewijs, blaasproef, kentekenpapieren en dergelijke komt er een raar verhaal.
- De politieauto had meer dan 130km/u gereden om me bij te houden....
- Maar dat was wel achter/naast een andere auto, die zat er tussen ofzoiets
- Dus er zou wel flink wat km's af gaan
- Nee, ze hadden geen laser of radar, maar wel een geijkte teller in de auto

OK denk je dan. Waar was dat dan?

Na wat vijven en zessen bleek het te gaan over een stukje 80km/u weg net Hellevoet uit (voor diegenen die bekend zijn, na die laatste rare gestrekte rotonde richting N57).

OK denk je dan opnieuw. Maar (ook) DAAR had ik me netjes ingehouden! :angel:

Om een lang verhaal niet nog veel langer te maken. Ik kan een bekeuring tegemoet zien voor een snelheid (na afronding en compensatie etc) voor 109km/u op een plek waar ik 80 mag. Dus nog net 'een Muldertje' en geen invordering van m'n rijbewijs. Ik had dus best blij mogen zijn. :bignews:
(Eigenlijk dubbelbij want de laatste "grotere" overtreding op leeg stuk snelweg is nog geen 5 jaar geleden)

ECHTER.... Ik had dus wel m'n Driftbox in de auto. En die stond de hele weg al aan :hmmm:

Blijkt dat ik in de echte, dus niet corrupte Wereld, ongeveer 92 gereden heb.

Krijg ik dus een bekeuring voor 29 km te hard terwijl ik in werkelijkheid (na afronding) niet meer dan 10 km te hard gereden heb.
Zal wel flink gezeur worden om dit weer recht te krijgen.
Bijlagen
Geen 109 maar 92 volgens Driftbox.jpg
Geen 109 maar 92 volgens Driftbox.jpg (265.18 KiB) 997 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 11 dec 2010, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Eindejaarsboter op het hoofd

Bericht door Richardt. » 11 dec 2010, 12:34

Ik vraag me af of ze wel akkoord gaan met de uitdraai van je driftbox.

Je bent iig. mooi genaaid en het kost weer een hoop tijd en centen :(

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 11 dec 2010, 12:40

Richardt. schreef:Ik vraag me af of ze wel akkoord gaan met de uitdraai van je driftbox.

Het geld doet me niet eens zo heel veel. Dat verwacht ik ook wel terug te krijgen. Maar dat je zomaar een bon kunt krijgen, op basis van onzuivere waarnemingen/inschattingen, terwijl je 100% zeker weet dat je niet zo hard hebt gereden dat is tegen het zere been.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 dec 2010, 12:43

Herman Gast schreef:
Richardt. schreef:Ik vraag me af of ze wel akkoord gaan met de uitdraai van je driftbox.

Het geld doet me niet eens zo heel veel. Dat verwacht ik ook wel terug te krijgen. Maar dat je zomaar een bon kunt krijgen, op basis van onzuivere waarnemingen/inschattingen, terwijl je 100% zeker weet dat je niet zo hard hebt gereden dat is tegen het zere been.
Ook in dit geval, zou ik even contact opnemen met Macboy :D De beste man weet altijd raad! ;)

Metchu

Bericht door Metchu » 11 dec 2010, 12:51

wow ik vind dit serieus een heftig verhaal!!!!! Ik zou er groots werk van maken met alle media poespas erbij!

wjn

Bericht door wjn » 11 dec 2010, 12:58

Dus de politie weet niet, wat elke andere automobilist wel weet, namelijk dat je als laatste auto fors moet doorrijden om bij te blijven, ook al houd de eerste auto zich redelijk aan de snelheid????

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 11 dec 2010, 14:25

Metchu schreef:wow ik vind dit serieus een heftig verhaal!!!!! Ik zou er groots werk van maken met alle media poespas erbij!
Dat was ook mijn eerste gedachte, zou best leuk zijn om te doen, maar heb even niet de energie om daar aan te beginnen.
Zal wel even afwachten hoe ze het precies op papier gaan zetten. Ik krijg nog een uitgebreid verslag waarvoor ik hen gevraagd heb exact aan te geven waar en hoe ze gemeten hebben, zodat ik het goed kan weerleggen.
wjn schreef:Dus de politie weet niet, wat elke andere automobilist wel weet, namelijk dat je als laatste auto fors moet doorrijden om bij te blijven, ook al houd de eerste auto zich redelijk aan de snelheid????
Ze voelden zelf ook wel aan dat ze geen ijzersterk verhaal hadden, daarom waarschijnlijk al 'teruggebracht' van 130 tot 109.Stukje weg duurt ook maar 20 seconden om af te leggen (bij 92km/u). In die tijd hebben ze en andere weggebruiker ingehaald en mijn snelheid "gemeten" zonder laser of radar :hmmm:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 dec 2010, 14:44

En weer een voorbeeld van ons incompetente politie apparaat! Pfff je wordt er toch schijtziek van of niet!?

JP

Bericht door JP » 11 dec 2010, 14:59

Logica onbeert menige agent. Zo hebben ze mij eens gevolgd, vanaf een stoplicht de snelweg op. Dat zijn in een diesel het tempo niet volhielden, maar dan achteraf beweren dat ze 150 moesten rijden om mij bij te halen (waar 80 vanwege werkzaamheden mocht), maar dat wil niet zeggen dat ik die 150 aangetikt heb.

:hammer:

Marc R

Bericht door Marc R » 11 dec 2010, 21:21

En NOG erger....ze hebben altijd ht voordeel van de twijfel WANT ze hebben de eed afgelegd...

Dus ga dr maar aan staan.

steve smith

Bericht door steve smith » 11 dec 2010, 21:41

LOL, er moest nog ff iemand z'n prentenquotum halen.......

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 dec 2010, 12:28

Inmiddels de beschikking binnen gekregen. Zou dus 113 gereden hebben waar je maar 80 mag. Na correctie wordt dat 109. En dat is dan weer 187 Euro plus 6 Euro administratie kosten.
In totaal 193 Euro voor iets wat je niet gedaan hebt.
Natuurlijk direct gelezen hoe bezwaar te maken, daar wordt je niet vrolijk van. Je kunt de haalbaarheid van bezwaar toetsen met een test op http://www.verkeershandhaving.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar staat (zo goed mogelijk de multiple-choice doorlopen): "
Uw antwoord: Ja, ik heb geen bewijslast gezien
Naar het Nederlandse recht is het voldoende dat een beëdigd opsporingsambtenaar de snelheidsoverschrijding heeft geconstateerd. Meestal gebeurt dat via geijkte snelheidsmeters, maar de politie kan in bijzondere gevallen ook een bekeuring uitschrijven na het volgen met een auto met een ongeijkte meter. In zeer uitzonderlijke gevallen kunt u zelfs bekeurd worden doordat die opsporingsambtenaar zelf ziet dat iemand rijdt met een op zijn ervaring als politieagent geschatte snelheid van xx km/h. Dat moet dan wel een veel hogere snelheid zijn dan de ter plaatse geldende maximumsnelheid. Deze situatie komt overigens nauwelijks voor.

Resultaat: als een beëdigd opsporingsambtenaar een proces verbaal van de overtreding heeft opgesteld, is dat voldoende bewijs - aanvullend bewijs zoals een foto is niet nodig. De Officier van Justitie zal het beroep waarschijnlijk ongegrond verklaren
." :blabla:

Ben benieuwd of de Driftbox uitdraai met ECHTE snelheid hier nog wat aan kan veranderen. :bag:
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 26 dec 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 dec 2010, 12:31

Marc RS4 schreef:En NOG erger....ze hebben altijd ht voordeel van de twijfel WANT ze hebben de eed afgelegd...

LAF...

leugen + ambtseed = feit ;)

Knot

Bericht door Knot » 26 dec 2010, 12:35

Is toch sowieso geen goede meting als er nog iemand tussen zat ook.

Ik heb ook een keer een verhaal gehad dat ze over de 100 gereden hadden achter me aan. Zeg ik, dat kan best want jullie kwamen me tegemoet en moesten nog omkeren ook!

Maar dat was allemaal niet zo :S

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 dec 2010, 12:36

Probleem van een Driftbox uitdraai is dat je volgens mij geen datum hebt, alleen een UTC tijd in de gegevens. Dus dat maakt het lastig om aan te tonen dat die log ook daadwerkelijk van dat moment is, los van het feit dat je data kunt bewerken natuurlijk. Dus je hebt wel de echte snelheid maar het is niet echt sluitend bewijs.

Peric

Bericht door Peric » 26 dec 2010, 13:10

Bert ///M3 schreef:Probleem van een Driftbox uitdraai is dat je volgens mij geen datum hebt, alleen een UTC tijd in de gegevens. Dus dat maakt het lastig om aan te tonen dat die log ook daadwerkelijk van dat moment is, los van het feit dat je data kunt bewerken natuurlijk. Dus je hebt wel de echte snelheid maar het is niet echt sluitend bewijs.
Daar zat ik dus ook aan te denken, je ziet nergens op die uitdraai een datum. Dus dat zullen ze waarschijnlijk niet als voldoende bewijs beschouwen.
Succes ermee..

Maw van jouw stukje Herman, een ambtenaar heeft altijd gelijk... :? Dat is toch van de zotte, dus als die politieagent een slechte dag heeft kan 'ie iedereen er bij naaien.. :hammer:

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 dec 2010, 17:22

Bert ///M3 schreef:Probleem van een Driftbox uitdraai is dat je volgens mij geen datum hebt, alleen een UTC tijd in de gegevens. Dus dat maakt het lastig om aan te tonen dat die log ook daadwerkelijk van dat moment is, los van het feit dat je data kunt bewerken natuurlijk. Dus je hebt wel de echte snelheid maar het is niet echt sluitend bewijs.
Zal het nog eens nazien, wellicht staat er een datum+tijdstempel van wegschrijven van de file op de memory-card? Maar hoeveel bewijs heb je nodig, was het niet ooit "onschuldig tot bewezen"?
Ik ben benieuwd hoe 't gaat lopen, Zou me goed doen als het wordt rechtgezet want voel me er behoorlijk ingenaaid.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 dec 2010, 18:29

moeilijke gevallen herman...

lijkt alsof ze het zo hebben gedaan dat het net nog een muldertje werd(maar wel zo hoog mogelijk) zodat het geen geld/tijd kost voor het justiele apparaat :wink: en mensen eerder betalen om er vanaf te zijn...
en zij dus hun quotum? halen.

als het onterecht is is het diefstal en valsheid in gschrifte en woord...
aan beide weinig te doen vrees ik.

je hebt in elk geval je rijbewijs nog en geen verdere Nanny gezeur, maar leuk is anders.

ik zou de energie ook niet hebben en betalen(in dit geval), wetende dat ik ook best vaak mazzel heb.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 dec 2010, 19:23

Marc RS4 schreef:En NOG erger....ze hebben altijd ht voordeel van de twijfel WANT ze hebben de eed afgelegd...

:(, destijds ook meegemaakt, gemiddelde snelheid lag hoger dan de topsnelheid van de auto, door fabriek en importeur bevestigd... Echter deed dat niks af aan de waarneming van de agent.

Peric

Bericht door Peric » 26 dec 2010, 22:41

Meen je dat Kasteel? Zelfs na het aantonen daarvan werd het nog afgewezen??
Wat is dat nou voor raars..

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 dec 2010, 06:10

Na het afleggen van een eed veranderd een mens in robocop die altijd gelijk heeft. Waarneming = feit

Hans

Bericht door Hans » 27 dec 2010, 07:37

Herman Gast schreef: Zal het nog eens nazien, wellicht staat er een datum+tijdstempel van wegschrijven van de file op de memory-card? Maar hoeveel bewijs heb je nodig, was het niet ooit "onschuldig tot bewezen"?
Ik ben benieuwd hoe 't gaat lopen, Zou me goed doen als het wordt rechtgezet want voel me er behoorlijk ingenaaid.

Daarom schreven ze je op voor 29 te hard, nog net een Mulder zodat de bewijslast bij jou lag. Vraag eens wat rond op het Flitsservice forum, misschien dat die nog goede tips hebben.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 27 dec 2010, 09:53

Toevallig donderdagavond dat stuk ook gereden. Ik vond het er verschrikkelijk donker.
Dus mij borrelt de vraag hoe goed de politie je heeft kunnen observeren.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 dec 2010, 10:55

Ja maar politieagenten krijgen na het afleggen van hun eed ook geijkte oren en ogen mee, wisten jullie dat niet? Ze kunnen horen hoeveel dB je uitlaat produceert en daar op bekeuren, en ze kunnen gewoon zien hoeveel je te hard rijdt. De agent van tegenwoordig is zo gek nog niet lol ;)
Maar hoeveel bewijs heb je nodig, was het niet ooit "onschuldig tot bewezen"?
Volgens mij is de waarneming van een agent al bewijsmateriaal. Een agent zou geen reden hebben om jou expliciet "er bij te naaien"........

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 27 dec 2010, 14:47

Maus335i schreef:Ja maar politieagenten krijgen na het afleggen van hun eed ook geijkte oren en ogen mee, wisten jullie dat niet? Ze kunnen horen hoeveel dB je uitlaat produceert en daar op bekeuren, en ze kunnen gewoon zien hoeveel je te hard rijdt. De agent van tegenwoordig is zo gek nog niet lol ;)
Maar hoeveel bewijs heb je nodig, was het niet ooit "onschuldig tot bewezen"?
Volgens mij is de waarneming van een agent al bewijsmateriaal. Een agent zou geen reden hebben om jou expliciet "er bij te naaien"........
Het uitgangspunt is duidelijk.
De ML-350 gaat best lekker over die rotondes, met 4-wiel aandrijving op vochtig wegdek geen probleem en uiteraard precies de juiste lijnen rijden :df: , net de curbstones pakken.... Dat ziet er ongetwijfeld snel uit vanuit een volgauto (met tussenligger). Beetje agent heeft geen flets idee hoe vlot zo'n grote bak nog kan zijn. En als je zelf het kunstje niet meester bent, moet je flink gassen om dat weer in te lopen. Tuurlijk, dat snap ik helemaal.

Maar dan staalhard beweren dat ik minstens 130 reed, en afronden tot 113 ....pffff Dan is hun schatting niet een klein beetje verkeerd, maar zomaar 38 kilometer te hard. Dat is toch een ongelooflijk laffe streek.
En mag ik nog blij zijn dat ik het roze kaartje nog mag blijven gebruiken. Braaf betalen en blij zijn. Hmmmppf.

Plaats reactie