Martin Jol weg bij Ajax

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Harrie

Re: Martin Jol weg bij Ajax

Bericht door Harrie » 09 dec 2010, 08:18

Oei, vanmorgen hoorde ik dit al meerdere zeggen.

vergeet vooral niet dat AC had aangegeven om het 3e elftal op te stellen (alhoewel ik wel degelijk grote namen zag staan) en niet meer hoefde. het perfecte scenario voor een nieuwe trainer he :wink:

Maar zonder meer een leuk resultaat. je wint tenslotte toch van AC in San Siro.

Tristan

Bericht door Tristan » 09 dec 2010, 08:59

3e elftal, ach, Robinho, Zlatan en Ronaldibho vind ik niet echte en 3e elftal. En dan nog, Ajax speelde gewoon sinds tijdens weer als 1 ploeg. Dus niet zeiken, gewoon een klinkklare overwinning.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 09 dec 2010, 09:07

Prima overwinning, maar dit is natuurlijk niet het directe gevolg van het vertrek van Jol. De structuur (of juist het ontbreken daarvan) staat natuurlijk al en verander je niet in enkele dagen....Milan was mager, maar die hadden ook geen serieus doel...

Hunter

Bericht door Hunter » 09 dec 2010, 09:14

Misschien dwong Ajax dit ook wel af...??? Vanaf de eerste seconde heb ik Ajax het spel zien maken en goed zien voetballen. Ook al staat er een B-elftal op het veld (wat nauwelijks het geval was) willen die jongens niet verliezen! Denk dat zij zich ook wel willen bewijzen ten opzichte van een trainer.

Ok, één zwaluw maakt nog geen zomer, maar ik vond het gister echt genieten!

Michel P

Bericht door Michel P » 09 dec 2010, 09:25

indobesar schreef:Prima overwinning, maar dit is natuurlijk niet het directe gevolg van het vertrek van Jol. De structuur (of juist het ontbreken daarvan) staat natuurlijk al en verander je niet in enkele dagen....Milan was mager, maar die hadden ook geen serieus doel...
Jij snapt het :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 dec 2010, 09:43

Ik vind dat te makkelijk Michel.

Als je de laatste 4/5 wedstrijden van Ajax live hebt gekeken (en dat heb ik) was het niks anders meer dan die bal naar voren pegelen en hopen dat er wat mee gebeurd. Er was geen opbouw, geen systeem, geen afspeelmogelijkheden en áls die er waren kwam geen enkele pass aan. Voorin was het een rommeltje, niemand stond waar hij moest staan. Alleen als Mido er in kwam leek er beweging voorin te komen en dreiging naar het doel.

Die dreiging was er gister tegen AC Milan overduidelijk. Bijna elke corner was gevaarlijk! In het stadion klaagden mensen laatste tijd steen en been dat de meeste corners van Ajax eindigden bij Stekelenburg, en dat wás ook zo. Idioot toch? Ik vond zelfs Enoh bijna "goed" spelen :shock: Hij maakte pas in de 70e minuut ergens zijn eerste overtreding, terwijl hij de laatste tijd binnen 5 minuten een gele kaart scoorde.

Het gaat mij er niet om dat Ajax gewonnen heeft, maar dat er continu dreiging op het doel van AC was. Vergelijk deze wedstrijd eens met Ajax - NEC, dat was echt om te huilen.......

Het is onzin om te zeggen dat dit systeem is neergezet door Jol. Bovendien speelde de Boer direct de verwachten 4-3-3 opstelling, zo moet Ajax spelen en niet anders. Suarez en Sulejmani komen véél beter uit de verf.

Max V

Bericht door Max V » 09 dec 2010, 09:58

Als Ajax gewoon lekker blijft spelen zoals gisteren, ben ik weer blij :D

Michel P

Bericht door Michel P » 09 dec 2010, 10:10

Maus335i schreef:Ik vind dat te makkelijk Michel.

Als je de laatste 4/5 wedstrijden van Ajax live hebt gekeken (en dat heb ik) was het niks anders meer dan die bal naar voren pegelen en hopen dat er wat mee gebeurd. Er was geen opbouw, geen systeem, geen afspeelmogelijkheden en áls die er waren kwam geen enkele pass aan. Voorin was het een rommeltje, niemand stond waar hij moest staan. Alleen als Mido er in kwam leek er beweging voorin te komen en dreiging naar het doel.

Die dreiging was er gister tegen AC Milan overduidelijk. Bijna elke corner was gevaarlijk! In het stadion klaagden mensen laatste tijd steen en been dat de meeste corners van Ajax eindigden bij Stekelenburg, en dat wás ook zo. Idioot toch? Ik vond zelfs Enoh bijna "goed" spelen :shock: Hij maakte pas in de 70e minuut ergens zijn eerste overtreding, terwijl hij de laatste tijd binnen 5 minuten een gele kaart scoorde.

Het gaat mij er niet om dat Ajax gewonnen heeft, maar dat er continu dreiging op het doel van AC was. Vergelijk deze wedstrijd eens met Ajax - NEC, dat was echt om te huilen.......

Het is onzin om te zeggen dat dit systeem is neergezet door Jol. Bovendien speelde de Boer direct de verwachten 4-3-3 opstelling, zo moet Ajax spelen en niet anders. Suarez en Sulejmani komen véél beter uit de verf.
Zouden de spelers Jol stiekem niet beu zijn geweest....... en allemaal natuurlijk een wit voetje bij de trainer willen halen en daarom inzet hebben getoont? Kijk Milan hoefde niet meer, en dat was ook in de pers gecommuniceerd. Daar was bij aanvang van de wedstrijd de opstelling ook naar.

Dat De Boer naar een voor Ajax zo gewenste 4-3-3 opstelling is gegaan, en vervolgens spelers die volgens deze voetbal cultuur zijn opgevoed opstelt, is natuurlijk veel beter. Maar we gaan het zien de komende wedstrijden. Ik heb meer geloof in De Boer dan in Jol, Frank past beter bij de club.

Nu nog even wat wijzigingen in de rest van de organisatie van Ajax.......

Michel

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 09 dec 2010, 11:56

Code: Selecteer alles

Nu nog even wat wijzigingen in de rest van de organisatie van Ajax.......
Juist. Top-down. Het begint in het hoger management/Directie. De trainer is vergelijkbaar met een manager operations in een willekeurige organisatie die voornamelijk op operationeel niveau leidinggeven.

Zonder een heldere lange termijn visie en goed beleid wordt het voor elke trainer lastig. Jol heeft juist uitstekend gepresteerd in de korte periode, met de beperkte middelen. Om goed en blijvend te kunnen presteren moet je wel over de mogelijkheden en juiste middelen beschikken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 dec 2010, 13:27

Ik vond Ajax gisteren ook aardig goed voetballen, er is nog een hoop ruimte voor verbetering maar als dit de weg is die ze gaan bewandelen dan wordt het er niet slechter op in Amsterdam.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 09 dec 2010, 13:47

indobesar schreef:Jol heeft juist uitstekend gepresteerd in de korte periode, met de beperkte middelen. Om goed en blijvend te kunnen presteren moet je wel over de mogelijkheden en juiste middelen beschikken.
Uitstekend gepresteerd met beperkte middelen ??? doe normaal zeg.

Met zulke spelers hoef je niet zielig te doen hoor als trainer en behoor je gewoon om het kampioenschap te strijden.
Hij heeft ook nog spelers kunnen halen.

Alleen laaste half jaar van vorig seizoen was erg goed.

Harrie

Bericht door Harrie » 09 dec 2010, 14:58

Top voetbal heeft voor mij nog steeds alles te maken met geld. Kijk eens naar de champions league, daar staan al enkele jaren stevast dezelfde clubs in de volgende rondes, met steevast de dikste budgetten.

Als ik dat vertaal naar Nederlandse begrippen dan vind ik dat Ajax al enkele jaren ver onder hun budget presteren. Ze hebben het grootste budget, dus horen ieder jaar in de top2 te eindigen met vaker een eerste dan een 2e plaats.

Als er dan een of andere "wijsneus" weet te verzinnen dat Jol de beste op 1 na trainer is van de laatste jaren puur omdat hij meer punten dan de andere had gehaald maar toch nog vele punten achterstand heeft.....nee..dan is het gewoon niet goed. Ook Jol heeft gewoonweg niet goed gepresteert met het budget wat hij ter beschikking had. Heeft niets te maken met het management wat erboven zit.

Plaats reactie