Ik vind dat te makkelijk Michel.
Als je de laatste 4/5 wedstrijden van Ajax live hebt gekeken (en dat heb ik) was het niks anders meer dan die bal naar voren pegelen en hopen dat er wat mee gebeurd. Er was geen opbouw, geen systeem, geen afspeelmogelijkheden en áls die er waren kwam geen enkele pass aan. Voorin was het een rommeltje, niemand stond waar hij moest staan. Alleen als Mido er in kwam leek er beweging voorin te komen en dreiging naar het doel.
Die dreiging was er gister tegen AC Milan overduidelijk. Bijna elke corner was gevaarlijk! In het stadion klaagden mensen laatste tijd steen en been dat de meeste corners van Ajax eindigden bij Stekelenburg, en dat wás ook zo. Idioot toch? Ik vond zelfs Enoh bijna "goed" spelen

Hij maakte pas in de 70e minuut ergens zijn eerste overtreding, terwijl hij de laatste tijd binnen 5 minuten een gele kaart scoorde.
Het gaat mij er niet om dat Ajax gewonnen heeft, maar dat er continu dreiging op het doel van AC was. Vergelijk deze wedstrijd eens met Ajax - NEC, dat was echt om te huilen.......
Het is onzin om te zeggen dat dit systeem is neergezet door Jol. Bovendien speelde de Boer direct de verwachten 4-3-3 opstelling, zo moet Ajax spelen en niet anders. Suarez en Sulejmani komen véél beter uit de verf.