Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door KoenM » 04 dec 2010, 12:16

Die band is niet helemaal mijn smaak, anders had ik hem meteen gekocht :lol:

Tom

Bericht door Tom » 04 dec 2010, 15:41

Mooie van een bandje is dat je het kunt vervangen :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 04 dec 2010, 20:29

Macboy schreef:Nee het ging er natuurlijk om dat Rolex ook quartz horloges heeft gemaakt ! En dan bedoel ik dus bewust niet mechanisch en niet omdat het makkelijker is voor bepaalde vrouwelijke modellen. Vond ik best bijzonder.
Ik vind hem mooi hoor! Ik ga eens even op zoek naar een tribute model want de echte zijn niet te betalen :-)

edit:

triest eigenlijk dat je zoveel tribute sites zomaar online hebt, nu ben ik best van de open source en creative commons, maar ik snap ook wel dat originele merken hard werken om onzekerheid over echt of nep te vermijden

alleen hoeven veel mensen helemaal geen echte, en kannibaliseren de tributes nauwelijks op de echten, eigenlijk zou de wereld zo in elkaar moeten zitten dat alles onder creative commons gepubliceerd werd en je zelf kon kiezen voor een echt rolex uurwerk en afwerking, of een eta versie, of een chinese....

en wat denkt men hier eigenlijk van? ik ken het oorpronkelijke model niet eens, maar ik vind hem wel mooi:

Afbeelding

Zou bovenstaande een tribute moeten zijn van deze ? Dan hebben ze de maand met de dag verwisseld en lijkt de tribute ineens net niet helemaal te "kloppen", zie bijvoorbeeld de verdeling in de breedte van de bandschakels die bij de Omega toch mooier is dan bij de tribute:

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 05 dec 2010, 00:34

Macboy schreef:Wat vinden we hiervan ?

Afbeelding

(even goed opletten !!!)
Er bijzonder maar de ref. 17000 OysterQuartz Date zoals ik hem 2 pagina's terug postte heeft mijn voorkeur.. De gladde lunette en Oysterstijl band (ipv deze President) maken het net wat strakker.. maar voor deze zou ik ook zeker niet passen!! Er past echter moeilijk een leren band op, en dat lijkt me nou net wat voor jou - lekker klieren met stikseltjes (http://www.abp-paris.com/watchbands_cre ... id=7&cid=1" onclick="window.open(this.href);return false;)

KoenM

Bericht door KoenM » 05 dec 2010, 00:45

In Nederland mag je helaas geen replica's invoeren, tenzij je ze zelf mee neemt met het vliegtuig, dan mag je er 3 pp..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 dec 2010, 13:26

IWC`s Big Pilot is idd erg fraai, maar ook te groot...................jammer......................anders was ik zeker in de markt voor zo`n klok...........

dvh

Bericht door dvh » 05 dec 2010, 15:44

Nou zag ik laatst op het forum van Dale een rolex asbak die voor een behoorlijk bedrag van de hand ging.
Ik zit nu bij mijn schoonvader op bezoek en die heeft rolex theelepels... Lol
Puur uit interesse, is zoiets wat waard of waarloos?

edit: fototje :mrgreen: :nerd:

Afbeelding

edit:
Heb al begrepen dat het gewoon een zeer algemeen lepeltje is.. :whistle:

allen

Bericht door allen » 05 dec 2010, 18:34

Lepeltje stelt idd geen ruk voor. Loop de eerste de beste juwelier binnen in Zwitserland en je loopt er met 12 naar buiten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2010, 19:50

allen schreef:Lepeltje stelt idd geen ruk voor. Loop de eerste de beste juwelier binnen in Zwitserland en je loopt er met 12 naar buiten.
Hoe weet jij dat nou..........
Die blauwe bitch van je is nog nooit verder gekomen dan het drielanden punt.
Of het moet op een autoambulance zijn geweest.........

Hoe is het eigenlijk met dat blauwe apparaat, wil je er over praten :?: :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 05 dec 2010, 20:28

K blijf deze ook geweldig vinden!

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 05 dec 2010, 21:46

allen schreef:Lepeltje stelt idd geen ruk voor. Loop de eerste de beste juwelier binnen in Zwitserland en je loopt er met 12 naar buiten.
Klopt, al had ik het wat anders verwoord :)

allen

Bericht door allen » 05 dec 2010, 22:15

Downforce Hans schreef:
Hoe weet jij dat nou..........
Die blauwe bitch van je is nog nooit verder gekomen dan het drielanden punt.
Of het moet op een autoambulance zijn geweest.........

Hoe is het eigenlijk met dat blauwe apparaat, wil je er over praten :?: :mrgreen:

Liever niet Hans... :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 dec 2010, 11:23

Robin schreef:Uit m'n blote hoofd is Girard Perregaux de feitelijk uitvinder van 't quartzhorloge met de quartzkristal trilfrequentie van 32768 Herz, die standaard heeft GP bedacht en geldt nog steeds eigenlijk. Dit was eind jaren '60.
Volgens mij was dit toch echt Hamilton of Bulova ?

frankv

Bericht door frankv » 06 dec 2010, 11:49

Even in de afdeling horloge modden / slopen. Mijn Invicta is mijn probeerhorloge. Ik heb het cyclopsglaasje er al af weten te krijgen (ok, een 2e invicta heeft een gescheurd glas opgelopen bij dezelfde actie...) en ik heb hem gematteerd. Beide zijn het zeker verbeteringen. Gisteravond besloot ik de bezel insert te gaan vervangen. Dat was voor mij (naast het gegraveerde merk aan de zijkant van de kast) het lelijkste deel aan het horloge.

Na het verwijderen van de huidige insert moet ik zeggen dat het horloge er (voor mij) niet verkeerd uit ziet. Er zitten wat lijmresten op, niet helemaal netjes, maar toch, kijk even door je wimpers heen, lekker simpel:

Afbeelding

Ik heb deze bezelinsert besteld voor $ 19,95:

Afbeelding

Naar verwachting mooier dan het origineel:

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2010, 16:03

Ik lees net in de nieuwe Armbanduhren7/10 Dezember/Januar een artikel over de verschillende horloge manufacturen(die dus hun eigen uurwerk(en) produceren) waaronder dus Rolex. Met 7000 medewerkers produceren ze 650.000 horloges en uurwerken(movements) jaarlijks. Dus geen 1000.000 blijkbaar.

:hmmm:

Marc R

Bericht door Marc R » 08 dec 2010, 16:27

^^ echt n massaproduct dus...lekker exclusief jah zo'n Rolex... :wink:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 08 dec 2010, 16:41

Dus mijn invicta rolex look a like is waarschijnlijk exclusiever :mrgreen:
Toch vind ik bepaalde Rolexen nog steeds prachtig, hoe veel er ook van gemaakt zijn!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 dec 2010, 17:10

Marc RS4 schreef:^^ echt n massaproduct dus...lekker exclusief jah zo'n Rolex... :wink:
Bijna net zo exclusief als een Audi :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 08 dec 2010, 17:29

Ohjee.....ik hoor de vuilnisbak rammelen.....oh nee er reed een amerikaan door me straat...

Laat maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......

dale vito

Bericht door dale vito » 08 dec 2010, 23:52

Robin schreef:Ik lees net in de nieuwe Armbanduhren7/10 Dezember/Januar een artikel over de verschillende horloge manufacturen(die dus hun eigen uurwerk(en) produceren) waaronder dus Rolex. Met 7000 medewerkers produceren ze 650.000 horloges en uurwerken(movements) jaarlijks. Dus geen 1000.000 blijkbaar.

:hmmm:
Ik heb het ook opgezocht toen het eerste commentaar hierop kwam en het is inderdaad geen miljoen. Maar 650.000 is wel een crisis-cijfer;

2008
In terms of manufacturers, there was no change in the leading trio which has stayed the same in recent years: Rolex received 769,850 certificates
Hier kan je nog een handvol bij optellen voor de Sub 14060, Cellini, Prince etc.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 dec 2010, 16:52

Er heeft toch nooit iemand gezegd dat Rolex een exclusief horlogemerk is met lage productieaantallen ???

Marc R

Bericht door Marc R » 09 dec 2010, 17:34

Inderdaad,maar zo is de schijn wel....in mijn optiek.

N beetje net als Bentley oid....

Tom

Bericht door Tom » 09 dec 2010, 17:42

Wat is het probleem dan? Is het een beter horloge als je het weinig ziet? Iets dat ook relatief is aangezien ik er weinig spot. Nederland is sowieso niet zo'n horlogeland heb ik het idee.. (net zoals andere merken in het hogere segment zal een groot deel wel naar Azie gaan).
Ik draag em voor mezelf en niet voor anderen. BMW zie je ook veel, net als een iPhone. Of ik wel of niet de enige ben boeit mij niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 dec 2010, 19:50

Tom schreef:Wat is het probleem dan? Is het een beter horloge als je het weinig ziet? Iets dat ook relatief is aangezien ik er weinig spot. Nederland is sowieso niet zo'n horlogeland heb ik het idee.. (net zoals andere merken in het hogere segment zal een groot deel wel naar Azie gaan).
Ik draag em voor mezelf en niet voor anderen. BMW zie je ook veel, net als een iPhone. Of ik wel of niet de enige ben boeit mij niet.
zo is 't.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 dec 2010, 20:51

Marc RS4 schreef:Ohjee.....ik hoor de vuilnisbak rammelen.....oh nee er reed een amerikaan door me straat...

Laat maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......
Zo, dat is een goeie......:roflol: :thumbup:

Plaats reactie