(Kleinere) Turbomotoren ipv iets grotere atmo's doen de laatste jaren hun intrede in autoland. Een 1.4turbootje veegt de vloer bij VAG aan met de vroegere 1.8 atmo. En KRACHTIGER en ZUINIGER.
Nu is dit misschien mosterd na de maaltijd maar je kunt ook overdrijven, dit is al meer dan 'n maand bekend maar de Mercedes S KLasse komt met 'n 2,1 liter VIERCYLINDER biturbo...prestaties zijn redelijk, maar toch nog vanaf bijna 90 mille:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/15247 ... e-geprijsd" onclick="window.open(this.href);return false;
IK vind dit in die Klasse not done...Minimaal 'n (kleine) 6 pitter van 2.5 liter turbo, had mij beter geleken in dit STATUSsymbool...Mercedes zet de S 250 CDI neer als de schoonste en zuinigste limousine ter wereld. De prijs daarvan is nu bekend.
Mercedes voegt de S 250 CDI aan het programma toe. Dat is de eerste viercilinder in het zestigjarige bestaan van dit model. Hij is voorzien van de 204 pk sterke 2,1-liter CDI diesel. De auto is leverbaar vanaf januari van het volgende jaar voor een prijs vanaf 89.900 euro.
De S-klasse stoot slechts 149 gram CO2 per kilometer uit en de fabriek geeft een gemiddeld verbruik op van 5,7 liter op 100 km. Daarvoor zorgt onder meer een start/stop-systeem. Wie kijkt naar de prestaties, ziet dat ook de berijder van deze S-klasse niets te kort komt. De acceleratie van 0 naar 100 km/u verloopt in 8,2 seconden en de topsnelheid ligt op 240 km/u.
bron:autoweek
Jullie?