Aangezien we de afgelopen jaren met een veel kosten te maken hebben gehad heb ik besloten zitting te nemen in het bestuur, om op die manier beter op de hoogte te zijn
Een jaar geleden vertrokken alle bestuursleden vanwege verhuizing, waardoor ik automatisch de voorzitter werd. Dit zorgt ervoor dat ik dus zo dicht mogelijk bij het vuur zit.
Nou zijn we al een tijdje bezig met een besluit te nemen over de betonrot aan de balkons. Diverse offertes op laten maken en binnenkort gaat er een knoop doorgehakt worden.
Waar ik mee zit is het volgende:
We praten over 2 gebouwen met in totaal 80 voordeuren, onze vastgoedbeheerder rekent ons jaarlijks voor het beheer €5600,- per complex, dus dik €11.000,-
Daarnaast hebben wij laatst eindelijk te horen gekregen wat we terug krijgen aan stookkosten, blijkt dat onze vastgoedbeheerder per voordeur €19.55,- inhoudt, voor de administratieve werkzaamheden. Meteen gemaild en gevraagd wat daar de bedoeling van was, bleek fout te zijn, moest geen 5% maar 3% zijn. Waarvan weet ik niet, maar ik neem aan van de totaalafrekening? Anyway, dat was om hun administratieve werkzaamheden voor de afrekening te dekken, ze hadden daar een hoop werk aan gehad. Is toch weer een dikke €1500,- extra.
Dan heb ik nu de offertes binnen voor de betonrot. Beide complexen moeten rekenen op minimaal €115.000,- aan werk, maar en nu komt het wat mij niet lekker zit, we betalen ook per complex €6250,- aan begeleidingskosten, €12.500,- in totaal dus. Ik weet niet voor wie die zijn, maar vermoed voor de vastgoedbeheerder. Ik heb dat nog niet gevraagd, maar wil eerst eens kijken of ik de enige ben die hier het welbekende Corry Konings gevoel van in zijn buik krijgt

Wat moet ik hier van vinden? Is dit normaal, of absoluut niet?