Financiële feedback gevraagd

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Financiële feedback gevraagd

Bericht door Bram » 04 dec 2010, 18:58

Ik woon in een appartement en heb dus te maken met een VvE

Aangezien we de afgelopen jaren met een veel kosten te maken hebben gehad heb ik besloten zitting te nemen in het bestuur, om op die manier beter op de hoogte te zijn

Een jaar geleden vertrokken alle bestuursleden vanwege verhuizing, waardoor ik automatisch de voorzitter werd. Dit zorgt ervoor dat ik dus zo dicht mogelijk bij het vuur zit.

Nou zijn we al een tijdje bezig met een besluit te nemen over de betonrot aan de balkons. Diverse offertes op laten maken en binnenkort gaat er een knoop doorgehakt worden.

Waar ik mee zit is het volgende:

We praten over 2 gebouwen met in totaal 80 voordeuren, onze vastgoedbeheerder rekent ons jaarlijks voor het beheer €5600,- per complex, dus dik €11.000,-

Daarnaast hebben wij laatst eindelijk te horen gekregen wat we terug krijgen aan stookkosten, blijkt dat onze vastgoedbeheerder per voordeur €19.55,- inhoudt, voor de administratieve werkzaamheden. Meteen gemaild en gevraagd wat daar de bedoeling van was, bleek fout te zijn, moest geen 5% maar 3% zijn. Waarvan weet ik niet, maar ik neem aan van de totaalafrekening? Anyway, dat was om hun administratieve werkzaamheden voor de afrekening te dekken, ze hadden daar een hoop werk aan gehad. Is toch weer een dikke €1500,- extra.

Dan heb ik nu de offertes binnen voor de betonrot. Beide complexen moeten rekenen op minimaal €115.000,- aan werk, maar en nu komt het wat mij niet lekker zit, we betalen ook per complex €6250,- aan begeleidingskosten, €12.500,- in totaal dus. Ik weet niet voor wie die zijn, maar vermoed voor de vastgoedbeheerder. Ik heb dat nog niet gevraagd, maar wil eerst eens kijken of ik de enige ben die hier het welbekende Corry Konings gevoel van in zijn buik krijgt :bag:

Wat moet ik hier van vinden? Is dit normaal, of absoluut niet?

Fabian

Re: Financiële feedback gevraagd

Bericht door Fabian » 04 dec 2010, 20:01

Ik vind het niet normaal, daar betaal je de beheerkosten voor mijns inziens.

Maar goed, alles is afhankelijk van de overeenkomst die je met ze hebt over het beheer.........

Knot

Bericht door Knot » 04 dec 2010, 20:06

Wij zitten met 6 per portiek en betalen iets van 700 euro per jaar voor administratie/beheer. Verder doe ik alles zelf aan offertes etc, dan weet ik zeker dat het goed gaat.

Bram

Bericht door Bram » 04 dec 2010, 23:14

Wij hebben 80 bewoners in de VvE. Ik steek er al best wat uren in waar ik helemaal niets voor krijg, dus om nou zelf ook de administratie te gaan doen gaat me echt te ver.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 05 dec 2010, 13:25

Opvragen cq verplicht stellen van een uren specificatie bij elke afrekening? Wellicht verhelderd dat een hoop.

De vve beheerder van ons complex doet dat tenminste wel.

Overigens vind ik het belachelijk dat jij geen vergoeding krijgt voor de voorzitters functie. Waar staat dat die werkzaamheden gratis moeten? Het moet geen wereld vergoeding zijn. Maar meer iets in de trand van een onkosten vergoeden voor de bestede tijd.

Bram

Bericht door Bram » 05 dec 2010, 18:13

Ik zal eens nalezen of ik daar recht op heb, maar voor zover ik weet is dat niet zo is.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2010, 19:05

Ach Bram..........anders verkoop je de sub toch gewoon ..........je rijd er toch niet mee :mrgreen: (steek je toch weer mooi 12 K in je zak)

Bram

Bericht door Bram » 05 dec 2010, 19:16

Bekijk het lekker, die blijft mooi in de garage staan (en ja, ook komend jaar zal het vooral bij staan blijven met de onderhoudskosten aan het appartement en een 4 weekse trip naar Thailand voor de boeg :( )

Plaats reactie