Eerder deze dag al even gepost in het "Even voorstellen" topic en meteen ook daar maar een paar vragen gesteld die eigenlijk (denk ik) hier thuishoren dus vandaar dit draadje.
Heb al wel een nuttig antwoord gekregen van Peter Tunissen op de vragen wat het onderhoud van een E46 M3 gemiddeld kost per jaar en hij wees me op de problemen die misschien aanwezig zijn bij M3's van bouwjaar 2002.
Heb me aangemeld omdat ik na lang gezocht en veel gelezen te hebben op het forum wel wat bedragen heb zien staan maar dan ging het meer over 1 inspectie of beurt en niet op jaarbasis. Nou is het nogal moeilijk om te zeggen wat je gemiddeld kwijt gaat zijn omdat je ook met botte pech te maken kan krijgen en het aan je rijstijl ligt maar hoe meer ervaringen of schattingen ik krijg hoe beter daar een gemiddelde uit te halen is.
Peter had het over dat je toch snel kan rekenen op 1500,- tot 3000,- .
Voor de duidelijkheid:
Ik wil een M3 gaan aanschaffen maar twijfel nog omdat ik nog niet zo'n goed beeld heb van de onderhoudskosten en het voor mij financieel best een risico is. Wil voorkomen dat ik de M3 weer snel met waarschijnlijk flink verlies moet verkopen of dat ik ga besparen op onderhoud want dat verdiend zo'n wagen niet.
Ben al gaan kijken naar eentje uit 2002 met minder dan 70.000 km op teller, huisselectie, handgeschakeld. Afstanden die ik rij zijn meestal ongeveer 24 km per dag, binnedoor met niet echt veel stoplichten. Vooralsnog heb ik geen plannen om er mee op het circuit te gaan.
De vragen:
Wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar?
Wie heeft er een tip als het gaat om een verzekeringsmaatschappij?
Ze varieëren nogal in premies als je die checkt op het web.
Waar moet je op letten bij de aanschaf van een M3 van 2002, welke modificaties moet deze inmiddels gehad hebben?
O ja hoelang voordat de M3 warm is en je een beetje kan doorrijden?