Godspeed, ofwel Bram, stelt zich voor.
- Thomas 325i
Re: Godspeed, ofwel Bram, stelt zich voor.
Doe een Starlet! Doe een Starlet! Goedkope DF. Maar daarna wel een BMW:P.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Eventjes een update, mag dat nog in het voorstel topic?
Ik heb de brommer verkocht
Deze week wordt de betaling + overschrijving in orde gemaakt en gaat 'ie de deur uit.
Zoals ik al aangegeven heb, komt er nu iets met vier wielen. Na wat rondkijken hier en daar en het opvolgen van jullie aanbevelingen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een Starlet 1.3
Via gaspedaal.nl al wat leuke wagentjes gevonden, onder andere deze: http://www.autowereld.nl/toyota/starlet ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen dat deze Starlet leuk oogt in het wit, de kilometerstand niet al te hoog is en op het eerste oog geen schade lijkt te hebben. Eigenlijk precies wat ik zoek
Het liefst ga ik voor een witte, grijze of zwarte, maximaal 1200 euro en de kilometerstand wil ik hoe dan ook onder de 2 ton houden. Als mensen nog suggesties hebben hoor ik het graag
In de loop van deze week toch wat serieuzer gaan kijken en hopen dat ik een geschikt gebakje ga vinden
Ik heb de brommer verkocht

Zoals ik al aangegeven heb, komt er nu iets met vier wielen. Na wat rondkijken hier en daar en het opvolgen van jullie aanbevelingen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een Starlet 1.3

Via gaspedaal.nl al wat leuke wagentjes gevonden, onder andere deze: http://www.autowereld.nl/toyota/starlet ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen dat deze Starlet leuk oogt in het wit, de kilometerstand niet al te hoog is en op het eerste oog geen schade lijkt te hebben. Eigenlijk precies wat ik zoek

Het liefst ga ik voor een witte, grijze of zwarte, maximaal 1200 euro en de kilometerstand wil ik hoe dan ook onder de 2 ton houden. Als mensen nog suggesties hebben hoor ik het graag

In de loop van deze week toch wat serieuzer gaan kijken en hopen dat ik een geschikt gebakje ga vinden

- ///Joost
Nog welkom!
Starslet is een goede keus. Leuk wagentje voor weinig geld, zodat je lekker wat geld kan verzamelen om over een paar jaar iets leukers te kopen.

Starslet is een goede keus. Leuk wagentje voor weinig geld, zodat je lekker wat geld kan verzamelen om over een paar jaar iets leukers te kopen.
- Reind
Neem een Starlet!!!!. Vier jaar geleden een 1.3 xli uit 1995 voor mijn vrouwtje gekocht en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Het zijn echt hele fijne, betrouwbare en onderhoudsvriendelijke karretjes. Het is zelfs zo dat ik haar met de komst van een kleine in een grotere auto wil (BMW) maar zij dat gewoon afwimpeld met "waarom, deze is toch nog prima". Ze is helemaal gehecht geraakt aan het karretje en vrees dan ook dat de starlet nog lang bij ons blijft.
Aan de andere kant heeft elke auto onderhoud nodig en heeft ook de starlet een paar puntjes waar je op moet letten. Delen die ik heb moeten vervangen zijn:
- Voorste uitlaatdeel vanaf spruitstuk met kat; deze roesten eens in de zoveel jaar door bij de kat.
- Handremkabel; Bij intensief gebruik gaat de kabel stuk.
- Schokdempers achter gaan lekken; Is een zwak punt van een starlet.
Ik zal bij de aankoop iig deze punten even checken. Voor de rest kan mits goed onderhouden een starlet voor mijn gevoel een leven lang mee.
Succes met de aankoop
Aan de andere kant heeft elke auto onderhoud nodig en heeft ook de starlet een paar puntjes waar je op moet letten. Delen die ik heb moeten vervangen zijn:
- Voorste uitlaatdeel vanaf spruitstuk met kat; deze roesten eens in de zoveel jaar door bij de kat.
Ik zal bij de aankoop iig deze punten even checken. Voor de rest kan mits goed onderhouden een starlet voor mijn gevoel een leven lang mee.
Succes met de aankoop
- Petrolhead Tom
Kijk ook eens naar een Micra K11 1.3. Met een paar kleine aanpassingen ga je daar belachelijk veel DF mee hebben. 

- Godspeed
Bedankt voor de tips! Ik wilde inderdaad al even informeren over eventuele zwakke punten van deze wagentjes.Reind schreef:Neem een Starlet!!!!. Vier jaar geleden een 1.3 xli uit 1995 voor mijn vrouwtje gekocht en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Het zijn echt hele fijne, betrouwbare en onderhoudsvriendelijke karretjes. Het is zelfs zo dat ik haar met de komst van een kleine in een grotere auto wil (BMW) maar zij dat gewoon afwimpeld met "waarom, deze is toch nog prima". Ze is helemaal gehecht geraakt aan het karretje en vrees dan ook dat de starlet nog lang bij ons blijft.
Succes met de aankoop
Hoe kan ik deze onderdelen makkelijk testen? De katalysator bijvoorbeeld, kun je dat goed horen? Brommend geluid? Voet tegen de uitlaat en bij afslaan geen probleem?
Handrem kun je goed voelen aan de 'strakheid' denk ik.
Schokbrekers zijn lek wanneer de auto blijft deinen na bijvoorbeeld een drempel, klopt dat?
@ Petrolhead Tom: Ik geloof graag dat dat leuke auto's zijn om mee te beginnen, maar de Micra heeft echt totaal geen aantrekkingskracht op mij, alleen de naam al

Van de Starlet weet ik al het een en ander omdat een vriend van me een half jaar heeft rondgeknald in zo'n hok, die auto's kunnen echt veel hebben mag ik wel zeggen

- Petrolhead Tom
Ongetwijfeld! Maar een micra ook, eigenlijk alle kleine japanners wel. Warmrijden en een beetje onderhoud en je kunt er mee breken wat je wil. Mijn micra wordt na het warmrijden altijd tot de toerenbegrenzer doorgejaagt en ik merk er echt nooit iets aan, hij loopt heerlijk! Een paar dagen achter elkaar veel rijden? Het autootje geeft geen krimp, dat is voor mij pure DF. 
Succes met je zoektoch! Verstandige keuze. Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens naar een Glanza.

Succes met je zoektoch! Verstandige keuze. Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens naar een Glanza.

- Reind
Schokdemper kun je idd voelen met rijden door deinen, daarnaarst kun je het voelen aan de demper (nat). De schotels boven de dempers zijn ook vaak helemaal doorgeroest. Dit hoor je gelijk wanneer je over een drempel of hobbelige weg rijdt. Klinkt alsof er iets loszit.Godspeed schreef:Bedankt voor de tips! Ik wilde inderdaad al even informeren over eventuele zwakke punten van deze wagentjes.Reind schreef:Neem een Starlet!!!!. Vier jaar geleden een 1.3 xli uit 1995 voor mijn vrouwtje gekocht en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Het zijn echt hele fijne, betrouwbare en onderhoudsvriendelijke karretjes. Het is zelfs zo dat ik haar met de komst van een kleine in een grotere auto wil (BMW) maar zij dat gewoon afwimpeld met "waarom, deze is toch nog prima". Ze is helemaal gehecht geraakt aan het karretje en vrees dan ook dat de starlet nog lang bij ons blijft.
Succes met de aankoop
Hoe kan ik deze onderdelen makkelijk testen? De katalysator bijvoorbeeld, kun je dat goed horen? Brommend geluid? Voet tegen de uitlaat en bij afslaan geen probleem?
Handrem kun je goed voelen aan de 'strakheid' denk ik.
Schokbrekers zijn lek wanneer de auto blijft deinen na bijvoorbeeld een drempel, klopt dat?
@ Petrolhead Tom: Ik geloof graag dat dat leuke auto's zijn om mee te beginnen, maar de Micra heeft echt totaal geen aantrekkingskracht op mij, alleen de naam al
Van de Starlet weet ik al het een en ander omdat een vriend van me een half jaar heeft rondgeknald in zo'n hok, die auto's kunnen echt veel hebben mag ik wel zeggen
Uitlaat lek is uitlaat lek, dat hoor je meteen. Eentje die bijna stuk is niet maar dan zou je de auto even op een brug moeten bekijken. Onderaan de kat zie je dan gelijk wat de status is.
Handremkabel: hoe soepeler hoe beter. Daarnaast is de werking natuurlijk goed te testen tijdens inparkeren :banaan:
- Godspeed
Onwijs bedankt voor de tips heren!
@ Tom: Ik wil maximaal 1200 euro neerleggen voor de aanschaf. Dan houd ik nog 1000 euro in de zak voor eventuele gebreken oid.
@ Tom: Ik wil maximaal 1200 euro neerleggen voor de aanschaf. Dan houd ik nog 1000 euro in de zak voor eventuele gebreken oid.

- JelmerOprel
Een charade 1.3 rijd ook heel geinig.. vrij snel ook
- Godspeed
Ik weet het Jelmer, 90 pk toch? Heb daar ook al voor gekeken
Maargoed, het is al te laat, heb vanavond getekend voor een Impreza
Helaas wel iets boven m'n budget, maar dat komt wel goed
Maargoed, het is al te laat, heb vanavond getekend voor een Impreza

Helaas wel iets boven m'n budget, maar dat komt wel goed