Godspeed, ofwel Bram, stelt zich voor.

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Godspeed, ofwel Bram, stelt zich voor.

Bericht door Godspeed » 26 sep 2010, 17:06

Goedemiddag al te samen!

Na een hele tijd alleen maar mee gelezen te hebben, heb ik alle moed van de wereld bij elkaar geraapt om een account aan te maken. Het is gelukt, en ik zal bij deze even een (korte?) toelichting op mijzelf geven.

Ik ben Bram, 20 jaar oud en kom uit de buurt van Nijmegen.
Ik ben inmiddels ruim 2 jaar in het bezit van mijn rijbewijs B en wil binnenkort een autootje gaan kopen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk binnen een tijdsbestek van de verkoop van één schakelbrommer plaatsvinden. U begrijpt het al, ik moet eerst van de brommer af... :x

Wat er dan voor een vierwieler zal komen laat zich nog raden, maar wellicht zal het een kleine hatchback worden (205, 106, starlet, charade, colt enz.).

Ik ben een groot Porsche-fan maar kan het met bijv. BMW ook aardig vinden. De ultieme droom; een Porsche 997 MK2 GT3 of Turbo, daar ben ik nog niet helemaal uit. Echter zou een leuke E90 M3, 993 of 964 ook geen straf zijn. Ik ben dan ook vaak te vinden in het bratwursten en jägermeister gedeelte.

Ik hoop jullie genoeg geïnformeerd te hebben, en hoop daarnaast dat mij een gezellig tijd op DF te wachten staat! :df:

Gr.

Ps. Vraag me niet hoe ik aan mijn nickname kom, ooit eens gehoord, onthouden en vervolgens toegepast :roll:
Laatst gewijzigd door Godspeed op 19 jun 2013, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Re: Godspeed, ofwel Bram, stelt zich voor.

Bericht door Niels » 26 sep 2010, 18:15

Welkom Bram :df:

Neem de Starlet! Beter wordt het niet kan ik je vertellen :D

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 sep 2010, 18:19

Welkom!

@Niels een Polo 6N is leuker :D

Niels

Bericht door Niels » 26 sep 2010, 18:22

Bij lange na niet:

Langzamer en kwalitatief veel maar dan ook veeeeeeeeeel minder :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 sep 2010, 18:35

Welkom. Nickname uit de film The Rock?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 sep 2010, 18:38

Bij lange na niet:

Langzamer en kwalitatief veel maar dan ook veeeeeeeeeel minder
Langzamer geloof ik graag. Maar of het kwalitatief veel minder is, ik weet het niet. Heb zelf een Polo 6N 1.6 gehad en daar was nooit wat mis mee. Weet wel dat die dingen met een goede verlagingsset erg lekker de bocht om gaan. Weet niet hoe goed je kunt hoeken met een Starlet?

JP

Bericht door JP » 26 sep 2010, 18:41

Welkom :thumbup:
Riceaux schreef:
... Weet niet hoe goed je kunt hoeken met een Starlet?
Moet de 1e auto dan meteen een auto zijn om mee te 'hoeken' .... :hmmm:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 sep 2010, 18:46

Moet de 1e auto dan meteen een auto zijn om mee te 'hoeken' ....
Het is mooi meegenomen als dat er wel mee kan. :)

En een Polo 6N is ook niet duur in onderhoud. Voordeel van de Starlet is wel dat ie een stuk lichter is.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 sep 2010, 18:50

Bedankt voor de verwelkoming heren :beer:

Polo 6n vind ik eerlijk gezegd niet zo veel bijzonders. Starlet is wel een leuk beginners autootje denk ik zo :) Maat van me heeft er ééntje gehad, 600 euro voor betaald, een half jaar in gereden zonder problemen. En zo'n 1.3tje heeft nog best wel pit :)

Nickname niet direct uit The Rock. Maat van me noemde het als suggestie, ik vond het wel tof klinken eerlijk gezegd : :angel:

Ik zag overigens laatst een zeer nette 106 Rallye ph1 op marktplaats, wellicht gespot door meer mensen van hier. Daar wilde ik eigenlijk achteraan, maarja ik zit nog met die brommer, dus jammer maar helaas.

Kan ik trouwens ook meerdere posts quoten tegelijk? Zodra ik op quote druk gaat ie meteen naar het reactie-scherm..
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 sep 2010, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels

Bericht door Niels » 26 sep 2010, 18:51

De 6N kent genoeg dingetjes al zijn ze wel leuk. Het spul roest, bakken gaan kapot en de veel voorkomende 1.4 en 1.6 zijn ouderwets en dus rumoerig en niet echt zuinig. De 1.4 16V is dan beter maar zorg dat je de distributie op tijd vervangt. Die halen dikwijls de voorgeschreven intervallen niet.

Been there. done that en de Starlet staat absoluut op 1 :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 sep 2010, 18:53

Kan ik trouwens ook meerdere posts quoten tegelijk? Zodra ik op quote druk gaat ie meteen naar het reactie-scherm..
Gewoon klikken op nieuwe reactie plaatsen. En dan heb je een quote knopje ;) Is even wat meer werk omdat je zelf moet knippen en plakken :P
Ik zag overigens laatst een zeer nette 106 Rallye ph1 op marktplaats
Dat zijn wel leuke rijdersautootjes :thumbup: Weet alleen niet hoe het zit met de betrouwbaarheid. Heb zelf een 106 Ph2 1.1 gehad, en dat ding was ontzettend onbetrouwbaar.
De 6N kent genoeg dingetjes al zijn ze wel leuk. Het spul roest, bakken gaan kapot en de veel voorkomende 1.4 en 1.6 zijn ouderwets en dus rumoerig en niet echt zuinig. De 1.4 16V is dan beter maar zorg dat je de distributie op tijd vervangt. Die halen dikwijls de voorgeschreven intervallen niet.

Been there. done that en de Starlet staat absoluut op 1
Versnellingsbak is inderdaad zwak punt. Mijn ex-polo heeft nu ook een andere versnellingsbak. Heeft iets van 150 euro gekost. Roest had dat ding niet, dus dat wist ik niet als zwak punt. Rumoerig vond ik wel meevallen. En zuinig zijn de 1.6jes inderdaad niet. Met veel doorplanken 1 op 7 ofzo. 1.4 16V is een leuk blok ja. Valt ook erg gemakkelijk meer vermogen uit te halen. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Riceaux op 26 sep 2010, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 sep 2010, 18:55

Godspeed is gewoon een Engelse uitdrukking, zoiets als vaya con dios? :?:

Anyway, 106 Rallye is gaaf, maar misschien niet ideaal als eerste auto; zo'n ding kan af en toe wel heel erg giftig reageren. Van de andere kant leer je zo wel meteen rijden, is maar net wat je wil. :df: :mrgreen:
Welkom hier en veel plezier op het forum! :beer:

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 sep 2010, 19:08

Met zo'n Rallye ben ik alleen bang dat ik veel onderhoud krijg. Echter die op marktplaats stond had net 't nodige onderhoud gehad (km-stand 160k, nieuwe banden 4 stuks, distributieriem en toebehoren, bougies, olie en oliefilter). Qua rijervaring is het wel meer dan je verwacht voor iemand zonder auto. Ik rijd dagelijks in de auto van m'n vader (Peugeot 406 break) of moeder (Toyota Yaris). Nu is dat natuurlijk niet veel noemenswaardigs maar er is een begin.

Mocht ik nog een keer tegen iets dergelijks aanlopen dan zal ik het overwegen, maar waarschijnlijk wordt het inderdaad gewoon een klein japannertje. 't Autootje moet wel te onderhouden zijn in mijn financiële situatie (€600 in de maand, 1000 achter de hand voor onverwacht onderhoud of reparaties).

Edit; Avatar heb ik al voor elkaar.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 sep 2010, 19:20

Mocht ik nog een keer tegen iets dergelijks aanlopen dan zal ik het overwegen, maar waarschijnlijk wordt het inderdaad gewoon een klein japannertje. 't Autootje moet wel te onderhouden zijn in mijn financiële situatie (€600 in de maand, 1000 achter de hand voor onverwacht onderhoud of reparaties).
Niks mis met kleine Japannertjes! Rijdt zelf ook in een kleine Jap. Alleen is mijne wel wat nieuwer dan waar jij naar zoekt. Wil je de auto dan op eigen naam gaan verzekeren?

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 sep 2010, 19:26

Jep ik wil alles op eigen naam doen. Heb al het een en ander uitgezocht wat betreft verzekering en wegenbelasting. WA verzekerd + wegenbelasting voor een autootje van 750 - 850kg is goed te betalen op mijn naam met 0 schade vrije jaren. Even er vanuit gaande dat ik mijn schade vrije brommer jaren (4 stuks) niet mee kan nemen :P

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 26 sep 2010, 20:19

Starlet zou ook weer mijn keuze zijn, al heb ik weinig ervaring met de polo. Vind ze van binnen wel erg sober. Starlet heeft erg fris reagerend motortje dat aardig wat punishment aankan. En als ie stuk gaat heb je voor 150 euro ook een ander blok erin liggen (is zelf prima te doen), dus daar ga je ook niet stuk aan :mrgreen: . Spul kan zelfs het nodige circuitgebruik best aan, al zijn fatsoenlijke wielen dan wel een must.

Afbeelding

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 sep 2010, 20:38

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 sep 2010, 22:36

@ G Kolkman; Dat is allemaal goed om te horen, ik wil wel een beetje door kunnen rijden met zo'n wagentje :D Ik bedoel dan niet trappen met een koude motor, maar lekker vlot accelereren en bochtjes pakken :)

@ Smiley; Leuk om te zien! 8)

Ik zie trouwens op internet veel starlets staan met een km-stand boven de 150k. Wat zeggen jullie daarvan? Waarschijnlijk zeer afhankelijk van het onderhoud natuurlijk, maar dat is niet altijd aantoonbaar. Ik ben zelf zeer huiverig voor km-standen boven de 2 ton, zeker bij lichte benzine motoren.

ErikS

Bericht door ErikS » 27 sep 2010, 08:11

Peter Tunissen schreef:Godspeed is gewoon een Engelse uitdrukking, zoiets als vaya con dios? :?:

Anyway, 106 Rallye is gaaf, maar misschien niet ideaal als eerste auto; zo'n ding kan af en toe wel heel erg giftig reageren. Van de andere kant leer je zo wel meteen rijden, is maar net wat je wil. :df: :mrgreen:
Welkom hier en veel plezier op het forum! :beer:
En wees bang voor onderhoud!

(Been there done that! :mrgreen: 4 rallye's gehad..... ZUCHT wil er weer een!:) )

Edit: Voor verdere info verwijs ik je natuurlijk naar http://www.rallye.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, maar gezien je bang bent voor onderhoud....
Begin er maar niet aan.;)
PS. Die witte met 160K zit nu ook op't forum..;)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 sep 2010, 09:35

Dacht dat dit DF was?

ErikS

Bericht door ErikS » 27 sep 2010, 12:40

Robertdj schreef:Dacht dat dit DF was?
Potentieel rallye kandidaten moeten gewoon goed ingelicht worden :mrgreen:

Als hij geen onderhoud wil: Geen rallye.
Wil hij wél onderhoud, en een leuk sturende auto:Rallye.nl

Verder is rallye.nl gewoon een liefhebbers site, geen commerciële.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 27 sep 2010, 19:20

Nou ja, geen onderhoud is een groot woord. Ik snap best dat zo'n autootje wat meer van je vergt dan een simpele japanner, maar ik ben bang dat ik het me niet kan veroorloven met een maandloon van ruim 500 euro...

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 27 sep 2010, 19:25

Godspeed schreef:Nou ja, geen onderhoud is een groot woord. Ik snap best dat zo'n autootje wat meer van je vergt dan een simpele japanner, maar ik ben bang dat ik het me niet kan veroorloven met een maandloon van ruim 500 euro...
Als je geen kosten hebt moet dat best te doen zijn.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 27 sep 2010, 19:28

Ik ben 20, dan kun je nog wel wat leuke andere dingen verzinnen waar je je geld aan uitgeeft :D

(BIER!)

Nee ff serieus, daarvan moet ik ook nog uit en dergelijke. Ik heb gelukkig de luxe dat ik nog thuis woon en m'n ouders mijn school betalen. Zo niet, dan had ik ook nog niet aan een autootje gedacht ;)

Ps. Als iemand nog interesse heeft, of iemand met interesse in een schakelbrommer kent, hoor ik het graag :)

Niels

Bericht door Niels » 27 sep 2010, 21:27

Godspeed schreef: Ik zie trouwens op internet veel starlets staan met een km-stand boven de 150k. Wat zeggen jullie daarvan? Waarschijnlijk zeer afhankelijk van het onderhoud natuurlijk, maar dat is niet altijd aantoonbaar. Ik ben zelf zeer huiverig voor km-standen boven de 2 ton, zeker bij lichte benzine motoren.
Voor weinig ga je niet eentje scoren met weinig kilometers as in<150kkm. Dat hoeft geen probleem te zijn want die van ons ging weg met 310.000km (gekocht met 260.000km) en draaide als een tiet behalve dat de 3e cilinder wat minder was maar dat mocht de pret niet drukken. Gewoon bij de Action olie halen en om de 1000km een litertje erbij.

Plaats reactie