E36 ///M3 3.2 Individual- Nachtblau

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2010, 14:40

Ziet er geweldig uit, wordt echt een mooi exemplaar dit! Zijn de Vader-hoofdsteunen niet op de 'normale' stoelen te plaatsen?

Vliet

Bericht door Vliet » 30 nov 2010, 09:55

Goed voor elkaar!! En nu :df:

(hoeveel inch zijn die wielen eigenlijk?)

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 30 nov 2010, 10:07

En... is er al wat gedrift op de Vorstengrafdonk?? ;)

Knot

Bericht door Knot » 30 nov 2010, 10:43

Vordert weer goed.

Had afgelopen vrijdag helaas geen tijd om de auto samen even te bekijken, was gehaast heen en weer, volgende keer ff doen als ie er dan nog staat!

vwk

Bericht door vwk » 30 nov 2010, 23:14

MartijnGizmo schreef:Ziet er geweldig uit, wordt echt een mooi exemplaar dit! Zijn de Vader-hoofdsteunen niet op de 'normale' stoelen te plaatsen?
Thanks! Het schijnt van wel, maar helemaal past 't niet. Heb het wel eens gezien, kan opzich wel. Maar een setje sportstoelen is mij ook prima, met normale hoofdsteunen. Ik ben toch te lang om die hoofdsteun nog te voelen, dus welke erop zit boeit niet.
Vliet schreef:Goed voor elkaar!! En nu :df:

(hoeveel inch zijn die wielen eigenlijk?)
De wielen zijn 8,5J x 18
Stefan van Elst schreef:En... is er al wat gedrift op de Vorstengrafdonk?? ;)
Ja, enorm! En toen werd ik wakker :mrgreen:
Knot schreef:Vordert weer goed.

Had afgelopen vrijdag helaas geen tijd om de auto samen even te bekijken, was gehaast heen en weer, volgende keer ff doen als ie er dan nog staat!
Ik merkte dat je haast had, maar ik betwijfel of hij er nog staat als jij er weer bent :thumbup:

Gister en vandaag weer even gewerkt aan de auto, heel de achterbekleding netjes gemaakt, achterlichten teruggewisseld voor die van de racer (()*(#%&* Depo meuk)... snap niet dat ik er toch aan begonnen was.
Had toen alleen de racer nog niet, en fatsoenlijke originele witte achterlichten waren er niet, en die van de 328 waren beide gescheurd.

Alle verlichting werkt nu goed voor de APK, en in dat licht ook remmen gewisseld, van de week al nieuwe remslangen en ATE Racing Blue erin, ontlucht incl. koppeling.
Nu alleen nog het raammechanisme, deurvanger, greep en raamsluitingen achter monteren dan kan die door de APK.

Zaterdag -> RIJDEN!!

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 dec 2010, 06:05

:thumbup:
Goed bezig weer. Als ik je eerste posts weer eens lees denk ik, hoe gaat dit ooit goed komen. Nu staat er gewoon weer een bijna perfecte E36 M3. Klasse.

JurT

Bericht door JurT » 01 dec 2010, 17:00

Het vordert al goed Vin! Nog ff! :mrgreen:

Ik kom voor de kerst even langs bij Bas om mijn m3 op te halen. Dan neem ik wel even contact met je op zodat ik deze schoonheid even in het echt kan bewonderen. :banaan:

Joy

Bericht door Joy » 01 dec 2010, 17:32

Is die paarse M3 met kruisspaak 42 van jouw Jurt ? Staat er inderdaad al een tijdje.

JurT

Bericht door JurT » 01 dec 2010, 17:36

Joy schreef:Is die paarse M3 met kruisspaak 42 van jouw Jurt ? Staat er inderdaad al een tijdje.
Yes die is van mij. Je staat er sinds eind oktober en zou de auto eerder ophalen. Gaat me alleen niet lukken vanwege het werk, dus voor de kerst even ophalen en gezellig bijkletsen.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 02 dec 2010, 00:37

al APK erop dan vincent? :blabla:

vwk

Bericht door vwk » 02 dec 2010, 00:50

///Joost schreef::thumbup:
Goed bezig weer. Als ik je eerste posts weer eens lees denk ik, hoe gaat dit ooit goed komen. Nu staat er gewoon weer een bijna perfecte E36 M3. Klasse.
Hartstikke bedankt, dat is het mooiste compliment wat ik kan krijgen!
JurT schreef:Het vordert al goed Vin! Nog ff! :mrgreen:

Ik kom voor de kerst even langs bij Bas om mijn m3 op te halen. Dan neem ik wel even contact met je op zodat ik deze schoonheid even in het echt kan bewonderen. :banaan:
Je hebt mijn nummer, toch? Zo niet SMS ik je wel ff. Lijkt me gezellig! Samen op de foto, beetje bijkletsen, top.
Joy schreef:Is die paarse M3 met kruisspaak 42 van jouw Jurt ? Staat er inderdaad al een tijdje.
Dat je nog kon zien dat het kruisspaak 42 is, dat ding is bijna in de omgeving opgenomen. Het is dat de struiken nou niet groeien, maar anders :mrgreen:

Vandaag bezig geweest met ABS te maken -> gelukt. Achterbank, achterpanelen, in de kofferbak alle bekleding er weer in.
Toen bezig met het raammechanisme. Ik had een deur, leeg, schadevrij en een deur, compleet, die in elkaar zat.
De lege deur afgehangen alvorens de auto naar de spuiter ging, nu dus de schadedeur leeggemaakt en alles er weer ingebouwd.
Nou ben ik best goed met E36's, een koning in schuifdaken maar qua zij-voorruiten heb ik slechts 1 keer een vervangen van een sedan.
Ik dus afgekeken van de andere deur, en met een beetje sleutelinzicht alles weer in elkaar gekregen (na anderhalf uur..). Ruit netjes afgehangen, precies goed. Rubbers erin en erop, helemaal top!
Toen de handgreep erin... en toen kwam het. Je kan bij een E36 M3 dus niet een handgreep/slot vervangen zonder de complete ruit te demonteren, dus niet alleen van de beruchte witte clipjes af, maar ook de geleider aan de zijkant. Nou net alle dingen die het monteren/vervangen van een ruit zo idioot klote maakt.

Dus... morgen weer de ruit eruit, handgreep/slot plaatsen en ruit weer terugplaatsen. De deurvanger is in ieder geval afgesteld, met een perfect gelijke naad en kanteling van de deur t.o.v. de koets tot gevolg :banaan:

Dan nog motorkapsluitingen afstellen en raamsluiters achter en dan is die APK waardig :thumbup:
Ws. kan ik morgenvroeg al aan de gang, eens een keertje niet werken overdag en met een beetje geluk kan ik dan van 9u tot 22u30 sleutelen (wegens deels terecht kunnen bij Den Otter Carsystems, dank!)
Ik vreet m'n sokken op als 'ie dan dit weekend niet af komt.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 dec 2010, 08:52

Als jij je sokken gaat opvreten willen we wel film daarvan :roflol:

Ben benieuwd naar het eindresusltaat Vincent! Prachtige auto! :thumbup:

vwk

Bericht door vwk » 03 dec 2010, 00:23

Dat zal niet hoeven Frank, want weer een succesvol dagje. Klein stukje gereden door de sneeuw, wat klinkt zo'n ///M toch gaaf zeg. Lekker originele uitlaat, klinkt prima :thumbup:
De gasrespons van zo'n ding, fenomenaal. Je hoeft maar naar het pedaal te kijken en vroap, vroap, vroaapp. Vet :mrgreen:

Of het aan de ontluchting ligt van de koppeling weet ik niet, maar als ik 'm op laat komen is het meteen aan. Net een sinterplaat (hoe schrijf je dat eigenlijk?), zo vlot en abrubt dat 'ie aangrijpt.

Achterramen gedaan, C-stijlbekleding, deurpanelen, bank, gordels voor en achter, overal nieuwe bouten in. Toch veiliger voor mijn gevoel. Remlichtschakelaar schoongemaakt (maakte geen contact), deurgreep/slot er toch in gekregen zonder het raam te verwijderen. Het moest en zou, en het ging, zonder moeite... Frisse blik, en het raam anders gekantelt. Gelijk er 1 in gezet zonder sleutelgat, staat strakker :thumbup:

Deuren en ramen sluiten nou prima, verlichting ok, morgen alleen nog handrem en ruitenwissers en dan is het APK time (en hoef ik zaterdag m'n sokken niet op te vreten) :mrgreen:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 dec 2010, 00:28

LOL

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 03 dec 2010, 00:29

:thumbup:

JurT

Bericht door JurT » 03 dec 2010, 20:07

Ohohoh ik had graag gezien dat jij je sokken ging opeten. :popcorn:

Pb voor je nr overigens.

vwk

Bericht door vwk » 04 dec 2010, 00:55

Hahaha helaas Jur :mrgreen:

Vandaag weer een hoop gedaan, paar lijsten gemonteerd, nieuwe radiateurslangen erop, andere kachelkraan gemonteerd, kabelboom verder uitgeplozen en daarmee de ruitensproeier gevonden, het laatste struikelblok voor de APK. Gefixed dus en een perfect sproeibeeld (verwarmd).

Afdekking DME gemonteerd, regengoot, afdekking regengoot/paravan, ruitenwissers, spiegels. Schuifdakrubber binnenkant en buitenkant gemonteerd.
Motorkapsluitingen afgesteld en ingesmeerd met zilvervet -> beetje stroef maar gaat steeds beter bij elke opening/sluiting. Dat nog even aanzien dus en indien nodig beter afstellen.

Morgen remmen ontluchten en wassen en stofzuigen :banaan:

Van de week dan nog even mistlampen en sideskirts monteren (gaatjes boren in voorschermen). Moet wel goed gebeuren dus lekker de tijd voor nemen.
Mis alleen een rubber voor het zijscherm naar ruit, en montage van de panelen onder het dashboard (maar dat is i.v.m. audio-inbouw.

Als ik nog tijd heb morgen nog versterker aansluiten, achterspeakers en nieuwe Polk 12" voor achterin :banaan:

Morgenavond eerste echte meters en zondag eerst naar Pingus en daarna naar Sieger (120km heen, 100km terug).

:df: Driving Fun tijd is eindelijk hier!

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 04 dec 2010, 07:22

Diep respect voor je geduld en doorzettings vermogen. :clap:

Heel veel veilige kilometers en :df:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 04 dec 2010, 11:18

Ben benieuwd! :clap:

Maar ik moet ook nog naar Pingus, we kunnen ook lekker achter elkaar aan en spelend die kant op? Onderweg misschien nog een paar foto's.........

:wink:

Damn maat ben écht ENORM benieuwd!!!!!! :love: :popcorn:

vwk

Bericht door vwk » 04 dec 2010, 21:11

Thanks Niels! Het heeft toch echt wel wat "oh jezus", "waar ben ik aan begonnen" en "waar de *piep* moet DIT nou weer op" gekost..

Sieger: ik vind alles prima, maar ik heb m'n handen al vol aan de M3 in de sneeuw nou. Holy moses, met de koppeling op laten komen blijft ie gewoon staan als er een beetje sneeuw ligt.

De kachel werkt prima, snap niet waarom je dat ding boven de 26 graden in kan stellen want het is me toch warm dan :mrgreen:

Zometeen even naar Peter-Paul toe, kijken of ik die 20km red. En voor alle niet rijdende kilometers, wil ik het liefst er gewoon in zitten.
Zitten en kijken. Zitten, kijken en genieten. Genieten van de auto, dat 'ie eindelijk af is. Het heerlijke stationaire geluid van een M3. Los daarvan, de 12" Polk gaat echt van jetje. Van een mooie, volle bass op de achtergrond tot overmatige sjonnie-waardes. Hij staat dan ook zacht, M3 + jonge kerel + hoge GT spoiler + woofert = al snel fout. Maar uiteindelijk interesseert het me geen reet. Ik, als IT-er, ben retetrots op mezelf dat ik een M3 weer tot leven heb gewekt. Behalve de motorplaatsing en achteras heb ik alles zelf gedaan.
Onderstel, leidingen, electriciteit, kabelboom, interieur, plaatwerk, noem het maar op.

En dan ben je klaar, ligt er sneeuw :bag:

Ik heb een keer op een stuk waar alleen smeltwater lag even in z'n 2 een gas een beetje ingetrapt, zo, dat waren snel afgelegde meters :mrgreen:

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 04 dec 2010, 21:47

Scheurneus! ;)
Geniet ervan!

Peric

Bericht door Peric » 05 dec 2010, 10:20

Respect voor de ÌT-er.. :thumbup:
Je leert er wel van op zo'n manier hèh..

We wachten met smart op de foto's nu 'ie af is.. :)

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 05 dec 2010, 11:32

Peric schreef:Respect voor de ÌT-er.. :thumbup:
Je leert er wel van op zo'n manier hèh..

We wachten met smart op de foto's nu 'ie af is.. :)
:hosanna: FOTO'S :please:

vwk

Bericht door vwk » 05 dec 2010, 15:56

Lang leve de dooi :hosanna:

Wat een kanon zeg :shock: 100 in z'n 3, en dan een beetje gas.. Wow. Ben niet boven de 6000rpm uitgekomen. 120 in z'n 6 @ 2500rpm, geweldig!
Bijlagen
IMGP0386.JPG
IMGP0386.JPG (315.3 KiB) 1514 keer bekeken
IMGP0384.JPG
IMGP0384.JPG (333.89 KiB) 1514 keer bekeken
IMGP0383.JPG
IMGP0383.JPG (261.33 KiB) 1514 keer bekeken
IMGP0380.JPG
IMGP0380.JPG (270.98 KiB) 1514 keer bekeken
IMGP0378.JPG
IMGP0378.JPG (278.04 KiB) 1514 keer bekeken
IMGP0375.JPG
IMGP0375.JPG (269.87 KiB) 1514 keer bekeken

bm-dub

Bericht door bm-dub » 05 dec 2010, 19:59

woooow zojuist ff door dit topic gelezen. op de eerste foto dacht ik: wat een hoofdpijn project is dit zeg! ik dacht bij mezelf, een beetje bumpers plaatsen, velgen monteren, interieur swap is nog leuk maar dit? maar kijk nu; je bent de enige in de wereld die een vrijwel nieuwe E36 M3 heeft! werkelijk prachtig spuitwerk en deze valt alleen maar op tussen al die afgetrapte E36's. die 4e foto is mn favoriet.

Plaats reactie