E36 ///M3 3.2 Individual- Nachtblau
- MartijnGizmo
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Ziet er geweldig uit, wordt echt een mooi exemplaar dit! Zijn de Vader-hoofdsteunen niet op de 'normale' stoelen te plaatsen?
- Vliet
Goed voor elkaar!! En nu
(hoeveel inch zijn die wielen eigenlijk?)

- Stefan van Elst
En... is er al wat gedrift op de Vorstengrafdonk?? 

- Knot
Vordert weer goed.
Had afgelopen vrijdag helaas geen tijd om de auto samen even te bekijken, was gehaast heen en weer, volgende keer ff doen als ie er dan nog staat!
Had afgelopen vrijdag helaas geen tijd om de auto samen even te bekijken, was gehaast heen en weer, volgende keer ff doen als ie er dan nog staat!
- vwk
Thanks! Het schijnt van wel, maar helemaal past 't niet. Heb het wel eens gezien, kan opzich wel. Maar een setje sportstoelen is mij ook prima, met normale hoofdsteunen. Ik ben toch te lang om die hoofdsteun nog te voelen, dus welke erop zit boeit niet.MartijnGizmo schreef:Ziet er geweldig uit, wordt echt een mooi exemplaar dit! Zijn de Vader-hoofdsteunen niet op de 'normale' stoelen te plaatsen?
De wielen zijn 8,5J x 18Vliet schreef:Goed voor elkaar!! En nu![]()
Ja, enorm! En toen werd ik wakkerStefan van Elst schreef:En... is er al wat gedrift op de Vorstengrafdonk??

Ik merkte dat je haast had, maar ik betwijfel of hij er nog staat als jij er weer bentKnot schreef:Vordert weer goed.

Gister en vandaag weer even gewerkt aan de auto, heel de achterbekleding netjes gemaakt, achterlichten teruggewisseld voor die van de racer (()*(#%&* Depo meuk)... snap niet dat ik er toch aan begonnen was.
Had toen alleen de racer nog niet, en fatsoenlijke originele witte achterlichten waren er niet, en die van de 328 waren beide gescheurd.
Alle verlichting werkt nu goed voor de APK, en in dat licht ook remmen gewisseld, van de week al nieuwe remslangen en ATE Racing Blue erin, ontlucht incl. koppeling.
Nu alleen nog het raammechanisme, deurvanger, greep en raamsluitingen achter monteren dan kan die door de APK.
Zaterdag -> RIJDEN!!
- ///Joost

Goed bezig weer. Als ik je eerste posts weer eens lees denk ik, hoe gaat dit ooit goed komen. Nu staat er gewoon weer een bijna perfecte E36 M3. Klasse.
- JurT
Het vordert al goed Vin! Nog ff!
Ik kom voor de kerst even langs bij Bas om mijn m3 op te halen. Dan neem ik wel even contact met je op zodat ik deze schoonheid even in het echt kan bewonderen. :banaan:

Ik kom voor de kerst even langs bij Bas om mijn m3 op te halen. Dan neem ik wel even contact met je op zodat ik deze schoonheid even in het echt kan bewonderen. :banaan:
- Joy
Is die paarse M3 met kruisspaak 42 van jouw Jurt ? Staat er inderdaad al een tijdje.
- JurT
Yes die is van mij. Je staat er sinds eind oktober en zou de auto eerder ophalen. Gaat me alleen niet lukken vanwege het werk, dus voor de kerst even ophalen en gezellig bijkletsen.Joy schreef:Is die paarse M3 met kruisspaak 42 van jouw Jurt ? Staat er inderdaad al een tijdje.
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
al APK erop dan vincent? 

- vwk
Hartstikke bedankt, dat is het mooiste compliment wat ik kan krijgen!///Joost schreef:![]()
Goed bezig weer. Als ik je eerste posts weer eens lees denk ik, hoe gaat dit ooit goed komen. Nu staat er gewoon weer een bijna perfecte E36 M3. Klasse.
Je hebt mijn nummer, toch? Zo niet SMS ik je wel ff. Lijkt me gezellig! Samen op de foto, beetje bijkletsen, top.JurT schreef:Het vordert al goed Vin! Nog ff!![]()
Dat je nog kon zien dat het kruisspaak 42 is, dat ding is bijna in de omgeving opgenomen. Het is dat de struiken nou niet groeien, maar andersJoy schreef:Is die paarse M3 met kruisspaak 42 van jouw Jurt ? Staat er inderdaad al een tijdje.

Vandaag bezig geweest met ABS te maken -> gelukt. Achterbank, achterpanelen, in de kofferbak alle bekleding er weer in.
Toen bezig met het raammechanisme. Ik had een deur, leeg, schadevrij en een deur, compleet, die in elkaar zat.
De lege deur afgehangen alvorens de auto naar de spuiter ging, nu dus de schadedeur leeggemaakt en alles er weer ingebouwd.
Nou ben ik best goed met E36's, een koning in schuifdaken maar qua zij-voorruiten heb ik slechts 1 keer een vervangen van een sedan.
Ik dus afgekeken van de andere deur, en met een beetje sleutelinzicht alles weer in elkaar gekregen (na anderhalf uur..). Ruit netjes afgehangen, precies goed. Rubbers erin en erop, helemaal top!
Toen de handgreep erin... en toen kwam het. Je kan bij een E36 M3 dus niet een handgreep/slot vervangen zonder de complete ruit te demonteren, dus niet alleen van de beruchte witte clipjes af, maar ook de geleider aan de zijkant. Nou net alle dingen die het monteren/vervangen van een ruit zo idioot klote maakt.
Dus... morgen weer de ruit eruit, handgreep/slot plaatsen en ruit weer terugplaatsen. De deurvanger is in ieder geval afgesteld, met een perfect gelijke naad en kanteling van de deur t.o.v. de koets tot gevolg :banaan:
Dan nog motorkapsluitingen afstellen en raamsluiters achter en dan is die APK waardig

Ws. kan ik morgenvroeg al aan de gang, eens een keertje niet werken overdag en met een beetje geluk kan ik dan van 9u tot 22u30 sleutelen (wegens deels terecht kunnen bij Den Otter Carsystems, dank!)
Ik vreet m'n sokken op als 'ie dan dit weekend niet af komt.
- frank de jonge
Als jij je sokken gaat opvreten willen we wel film daarvan
Ben benieuwd naar het eindresusltaat Vincent! Prachtige auto!

Ben benieuwd naar het eindresusltaat Vincent! Prachtige auto!

- vwk
Dat zal niet hoeven Frank, want weer een succesvol dagje. Klein stukje gereden door de sneeuw, wat klinkt zo'n ///M toch gaaf zeg. Lekker originele uitlaat, klinkt prima
De gasrespons van zo'n ding, fenomenaal. Je hoeft maar naar het pedaal te kijken en vroap, vroap, vroaapp. Vet
Of het aan de ontluchting ligt van de koppeling weet ik niet, maar als ik 'm op laat komen is het meteen aan. Net een sinterplaat (hoe schrijf je dat eigenlijk?), zo vlot en abrubt dat 'ie aangrijpt.
Achterramen gedaan, C-stijlbekleding, deurpanelen, bank, gordels voor en achter, overal nieuwe bouten in. Toch veiliger voor mijn gevoel. Remlichtschakelaar schoongemaakt (maakte geen contact), deurgreep/slot er toch in gekregen zonder het raam te verwijderen. Het moest en zou, en het ging, zonder moeite... Frisse blik, en het raam anders gekantelt. Gelijk er 1 in gezet zonder sleutelgat, staat strakker
Deuren en ramen sluiten nou prima, verlichting ok, morgen alleen nog handrem en ruitenwissers en dan is het APK time (en hoef ik zaterdag m'n sokken niet op te vreten)

De gasrespons van zo'n ding, fenomenaal. Je hoeft maar naar het pedaal te kijken en vroap, vroap, vroaapp. Vet

Of het aan de ontluchting ligt van de koppeling weet ik niet, maar als ik 'm op laat komen is het meteen aan. Net een sinterplaat (hoe schrijf je dat eigenlijk?), zo vlot en abrubt dat 'ie aangrijpt.
Achterramen gedaan, C-stijlbekleding, deurpanelen, bank, gordels voor en achter, overal nieuwe bouten in. Toch veiliger voor mijn gevoel. Remlichtschakelaar schoongemaakt (maakte geen contact), deurgreep/slot er toch in gekregen zonder het raam te verwijderen. Het moest en zou, en het ging, zonder moeite... Frisse blik, en het raam anders gekantelt. Gelijk er 1 in gezet zonder sleutelgat, staat strakker

Deuren en ramen sluiten nou prima, verlichting ok, morgen alleen nog handrem en ruitenwissers en dan is het APK time (en hoef ik zaterdag m'n sokken niet op te vreten)

- frank de jonge
-
- JurT
Ohohoh ik had graag gezien dat jij je sokken ging opeten.
Pb voor je nr overigens.

Pb voor je nr overigens.
- vwk
Hahaha helaas Jur
Vandaag weer een hoop gedaan, paar lijsten gemonteerd, nieuwe radiateurslangen erop, andere kachelkraan gemonteerd, kabelboom verder uitgeplozen en daarmee de ruitensproeier gevonden, het laatste struikelblok voor de APK. Gefixed dus en een perfect sproeibeeld (verwarmd).
Afdekking DME gemonteerd, regengoot, afdekking regengoot/paravan, ruitenwissers, spiegels. Schuifdakrubber binnenkant en buitenkant gemonteerd.
Motorkapsluitingen afgesteld en ingesmeerd met zilvervet -> beetje stroef maar gaat steeds beter bij elke opening/sluiting. Dat nog even aanzien dus en indien nodig beter afstellen.
Morgen remmen ontluchten en wassen en stofzuigen :banaan:
Van de week dan nog even mistlampen en sideskirts monteren (gaatjes boren in voorschermen). Moet wel goed gebeuren dus lekker de tijd voor nemen.
Mis alleen een rubber voor het zijscherm naar ruit, en montage van de panelen onder het dashboard (maar dat is i.v.m. audio-inbouw.
Als ik nog tijd heb morgen nog versterker aansluiten, achterspeakers en nieuwe Polk 12" voor achterin :banaan:
Morgenavond eerste echte meters en zondag eerst naar Pingus en daarna naar Sieger (120km heen, 100km terug).
Driving Fun tijd is eindelijk hier!

Vandaag weer een hoop gedaan, paar lijsten gemonteerd, nieuwe radiateurslangen erop, andere kachelkraan gemonteerd, kabelboom verder uitgeplozen en daarmee de ruitensproeier gevonden, het laatste struikelblok voor de APK. Gefixed dus en een perfect sproeibeeld (verwarmd).
Afdekking DME gemonteerd, regengoot, afdekking regengoot/paravan, ruitenwissers, spiegels. Schuifdakrubber binnenkant en buitenkant gemonteerd.
Motorkapsluitingen afgesteld en ingesmeerd met zilvervet -> beetje stroef maar gaat steeds beter bij elke opening/sluiting. Dat nog even aanzien dus en indien nodig beter afstellen.
Morgen remmen ontluchten en wassen en stofzuigen :banaan:
Van de week dan nog even mistlampen en sideskirts monteren (gaatjes boren in voorschermen). Moet wel goed gebeuren dus lekker de tijd voor nemen.
Mis alleen een rubber voor het zijscherm naar ruit, en montage van de panelen onder het dashboard (maar dat is i.v.m. audio-inbouw.
Als ik nog tijd heb morgen nog versterker aansluiten, achterspeakers en nieuwe Polk 12" voor achterin :banaan:
Morgenavond eerste echte meters en zondag eerst naar Pingus en daarna naar Sieger (120km heen, 100km terug).

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Diep respect voor je geduld en doorzettings vermogen.
Heel veel veilige kilometers en

Heel veel veilige kilometers en

-
Ben benieuwd!
Maar ik moet ook nog naar Pingus, we kunnen ook lekker achter elkaar aan en spelend die kant op? Onderweg misschien nog een paar foto's.........
Damn maat ben écht ENORM benieuwd!!!!!!

Maar ik moet ook nog naar Pingus, we kunnen ook lekker achter elkaar aan en spelend die kant op? Onderweg misschien nog een paar foto's.........

Damn maat ben écht ENORM benieuwd!!!!!!

- vwk
Thanks Niels! Het heeft toch echt wel wat "oh jezus", "waar ben ik aan begonnen" en "waar de *piep* moet DIT nou weer op" gekost..
Sieger: ik vind alles prima, maar ik heb m'n handen al vol aan de M3 in de sneeuw nou. Holy moses, met de koppeling op laten komen blijft ie gewoon staan als er een beetje sneeuw ligt.
De kachel werkt prima, snap niet waarom je dat ding boven de 26 graden in kan stellen want het is me toch warm dan
Zometeen even naar Peter-Paul toe, kijken of ik die 20km red. En voor alle niet rijdende kilometers, wil ik het liefst er gewoon in zitten.
Zitten en kijken. Zitten, kijken en genieten. Genieten van de auto, dat 'ie eindelijk af is. Het heerlijke stationaire geluid van een M3. Los daarvan, de 12" Polk gaat echt van jetje. Van een mooie, volle bass op de achtergrond tot overmatige sjonnie-waardes. Hij staat dan ook zacht, M3 + jonge kerel + hoge GT spoiler + woofert = al snel fout. Maar uiteindelijk interesseert het me geen reet. Ik, als IT-er, ben retetrots op mezelf dat ik een M3 weer tot leven heb gewekt. Behalve de motorplaatsing en achteras heb ik alles zelf gedaan.
Onderstel, leidingen, electriciteit, kabelboom, interieur, plaatwerk, noem het maar op.
En dan ben je klaar, ligt er sneeuw
Ik heb een keer op een stuk waar alleen smeltwater lag even in z'n 2 een gas een beetje ingetrapt, zo, dat waren snel afgelegde meters
Sieger: ik vind alles prima, maar ik heb m'n handen al vol aan de M3 in de sneeuw nou. Holy moses, met de koppeling op laten komen blijft ie gewoon staan als er een beetje sneeuw ligt.
De kachel werkt prima, snap niet waarom je dat ding boven de 26 graden in kan stellen want het is me toch warm dan

Zometeen even naar Peter-Paul toe, kijken of ik die 20km red. En voor alle niet rijdende kilometers, wil ik het liefst er gewoon in zitten.
Zitten en kijken. Zitten, kijken en genieten. Genieten van de auto, dat 'ie eindelijk af is. Het heerlijke stationaire geluid van een M3. Los daarvan, de 12" Polk gaat echt van jetje. Van een mooie, volle bass op de achtergrond tot overmatige sjonnie-waardes. Hij staat dan ook zacht, M3 + jonge kerel + hoge GT spoiler + woofert = al snel fout. Maar uiteindelijk interesseert het me geen reet. Ik, als IT-er, ben retetrots op mezelf dat ik een M3 weer tot leven heb gewekt. Behalve de motorplaatsing en achteras heb ik alles zelf gedaan.
Onderstel, leidingen, electriciteit, kabelboom, interieur, plaatwerk, noem het maar op.
En dan ben je klaar, ligt er sneeuw

Ik heb een keer op een stuk waar alleen smeltwater lag even in z'n 2 een gas een beetje ingetrapt, zo, dat waren snel afgelegde meters

- Stefan van Elst
Scheurneus! 
Geniet ervan!

Geniet ervan!
- Peric
Respect voor de ÌT-er..
Je leert er wel van op zo'n manier hèh..
We wachten met smart op de foto's nu 'ie af is..

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Peric schreef:Respect voor de ÌT-er..![]()

- vwk
Lang leve de dooi
Wat een kanon zeg
100 in z'n 3, en dan een beetje gas.. Wow. Ben niet boven de 6000rpm uitgekomen. 120 in z'n 6 @ 2500rpm, geweldig!

Wat een kanon zeg

- Bijlagen
-
- IMGP0386.JPG (315.3 KiB) 1509 keer bekeken
-
- IMGP0384.JPG (333.89 KiB) 1509 keer bekeken
-
- IMGP0383.JPG (261.33 KiB) 1509 keer bekeken
-
- IMGP0380.JPG (270.98 KiB) 1509 keer bekeken
-
- IMGP0378.JPG (278.04 KiB) 1509 keer bekeken
-
- IMGP0375.JPG (269.87 KiB) 1509 keer bekeken
-
woooow zojuist ff door dit topic gelezen. op de eerste foto dacht ik: wat een hoofdpijn project is dit zeg! ik dacht bij mezelf, een beetje bumpers plaatsen, velgen monteren, interieur swap is nog leuk maar dit? maar kijk nu; je bent de enige in de wereld die een vrijwel nieuwe E36 M3 heeft! werkelijk prachtig spuitwerk en deze valt alleen maar op tussen al die afgetrapte E36's. die 4e foto is mn favoriet.