Belastingvrij rijden, welke opties?

Dit is ons algemene autoforum.
steve smith

Re: Belastingvrij rijden, welke opties?

Bericht door steve smith » 24 nov 2010, 21:03

Dan heb ik net zo lief deze ouwe turboturbo

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

ff originele voorbumper terug en een paar 16" e38 gesmede putdeksels eronder...... :love: Bak is dezelfde 4-bak automaat als onder de e32.....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 nov 2010, 21:21

Ja die is ook smakelijk maar dan is LPG wel noodzaak. Een vriend van me heeft wel eens in zo'n ding gereden en 1 op 5 was geen uitzondering. Hoe staat het met de roest gevoeligheid van de E32 eigenlijk Steve? Enig idee?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 21:29

iii wel zeldzaam schijnbaar maar oe...niet mooi :bag:

als je toch zo'n grote bak zou kiezen dan liever een 6 coupe of 5 serie uit die tijd.
en dan een meer zelfdzame die wat waardevast is voor een leuke prijs :mrgreen:

iets groot kun je zoiets geks doen :mrgreen:
heb een lijst met onder 200K km en van 1980<>1985

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

nooit 1 van gezien :mrgreen: kost maar 4.500 euro zo te zien...vast van een sjeik ofzo :D

hier de lijst, staat wel mooi spul bij

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;

mooie 635csi bv

Afbeelding

Afbeelding

6.900,-euro en weinig km...150K
Laatst gewijzigd door GTRene op 24 nov 2010, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Bericht door steve smith » 24 nov 2010, 21:32

LOL @ Rene. Je haalt qua auto's ook echt overal de meeste smerige lelijke smekkerds tussenuit! :clap:

Marcel H.

Bericht door Marcel H. » 24 nov 2010, 21:33

VW Scirocco uit 1985:
http://link.marktplaats.nl/391765840" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/395277221" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/397778711" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 24 nov 2010, 21:37

Niels schreef:Ja die is ook smakelijk maar dan is LPG wel noodzaak. Een vriend van me heeft wel eens in zo'n ding gereden en 1 op 5 was geen uitzondering. Hoe staat het met de roest gevoeligheid van de E32 eigenlijk Steve? Enig idee?
Zelfde als e34. Onderkant deuren en tankopening. En als je een gave vind geef dan die 1000 piek uit en breng 'm naar Alphen voor conservering. Dan blijft het ook zo.... Ik heb dat niet gedaan en leergeld betaald.

dvh

Bericht door dvh » 24 nov 2010, 21:38

:mrgreen: :mrgreen: Wat een lijkenbak.

Anyway, een C1 is absoluut niet geschikt voor een autoliefhebber..... :oops:
Ikzelf rij hem omdat ie gewoon goedkoop is, ik hem makkelijk kwijt kan in het centrum v/d stad waar ik werk en het ziet er kek uit. Maar warm wordt ik er niet van.. Hij doet wat ie moet doen en dat doet ie goed, maar meer dan dat is het niet.

Voor de ruimte hebben we nu een Focus station.. Ondanks ik wel de snelste diesel uitvoering heb, en het best stuurt, is het niet echt een liefhebbersauto..
Ik dub ook genoeg om hem weg te doen en er een mooie bmw voor terug te kopen, of een dikke benz.
Of mijn C1 te verkopen en voor het geld een leuke TT te halen of dergelijke.

Maar goed.. de Focus is qua onderhoud in nagenoeg perfecte staat.. nooit geen problemen mee gehad. En de C1 is net ingereden en kost me geen drol..

Dus ik wacht gewoon nog even..
Wel denk ik dat een klassieken aanschaffen + rijden meer kost dan begroot. De verhalen die ik tegenkom van mensen die oude auto's als daily gebruiken komen vaak op hetzelfde neer, met als conclusie dat de kosten tegenvallen.

De V70 is gewoon een prima gezinsbak.
Je had gewoon je m3 erbij moeten houden ! .... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 21:41

steve smith schreef:LOL @ Rene. Je haalt qua auto's ook echt overal de meeste smerige lelijke smekkerds tussenuit! :clap:
:thumbup: always there when you need a laugh :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 21:54

zat ook ff in NL te kijken en verrek...wow, een E30 met M5 block en belasting vrij...nice!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar ook leuk binnen>>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

I like that belasting vrij. 320pk en 9.700,-euro

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw ... gemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

maar ook een leuke niet aan gerommelde? 323i voor minder

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw ... gemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

steve smith

Bericht door steve smith » 24 nov 2010, 22:01

320pk m'n reet. S38 met M88 inlaatspruitstuk, dus waarschijnlijk ook diens electronica. 300 is al optimistisch.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 22:03

steve smith schreef:320pk m'n reet. S38 met M88 inlaatspruitstuk, dus waarschijnlijk ook diens electronica. 300 is al optimistisch.
:hmmm: ik zou het niet weten, standaard heeft zoiets iets van 286 ofzo?

ik had destijds zo'n opzet maar dan met de iets modernere 315pk? 3.6 zeg maar en die was getuned tot meer :df: alleen de carros was niet z'n sterkste punt qua twisting a bit.

zijn dat niet die duur te onderhouden motoren of?

kwam ook nog een E34? M5 tegen met Nurburgring pakket? maar is te nieuw...echter was dat niet wat bijzonders?

EG

Bericht door EG » 24 nov 2010, 23:23

190d 2.5 turbodiesel. Handgeschakeld.

Loop je alleen tegen het probleem dat je een moet vinden van voor 31-12-1986, ze zijn er wel, maar heel zeldzaam. Of je moet zelf ombouwen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 nov 2010, 02:35

Ik zou zelf voor een knappe E24 gaan...Die zien er echt zo vet uit vind ik.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 08:42

dvh schreef::mrgreen: :mrgreen: Wat een lijkenbak.

Ikzelf rij hem omdat ie gewoon goedkoop is, ik hem makkelijk kwijt kan in het centrum v/d stad waar ik werk en het ziet er kek uit. Maar warm wordt ik er niet van.. Hij doet wat ie moet doen en dat doet ie goed, maar meer dan dat is het niet.

Voor de ruimte hebben we nu een Focus station.. Ondanks ik wel de snelste diesel uitvoering heb, en het best stuurt, is het niet echt een liefhebbersauto..
Ik dub ook genoeg om hem weg te doen en er een mooie bmw voor terug te kopen, of een dikke benz.

Maar goed.. de Focus is qua onderhoud in nagenoeg perfecte staat.. nooit geen problemen mee gehad. En de C1 is net ingereden en kost me geen drol..

Wel denk ik dat een klassieken aanschaffen + rijden meer kost dan begroot. De verhalen die ik tegenkom van mensen die oude auto's als daily gebruiken komen vaak op hetzelfde neer, met als conclusie dat de kosten tegenvallen.
+1 een klassieker moet je rijden omdat je het leuk vind niet om goedkoop uit te zijn ;)

toen ik mijn E30 reed was ik maandelijks meer geld kwijt dan in de E46 die ik nu rij.... (uiteraard ook de afschrijving meetellend en gelijk km-trage)

Niels

Bericht door Niels » 25 nov 2010, 11:19

Je moet alles in perspectief zien :wink: Je kunt niet verwachten dat er aan een oudere auto niks gaat mankeren maar met alle respect, moderne auto's zijn ook niet bepaald briljant als het gaat om onderhoudskosten. Pak je een roestvrije Mercedes W124 en je vervangt alle rubberen delen van onderstel en motor en je hebt volgens mij een auto die beter is dan de gemiddelde modernere auto. Mijn E46 is een van de fijnste auto's die ik tot nu toe heb gehad maar alles behalve goedkoop in onderhoud en afschrijving. Afschrijving is zo'n 2500,- per jaar geweest en alle typische E46 zwakke punten zijn wel voorbij gekomen: brandstofpomp, LMM, draagarmen, achterveren, CV-unit, kachelweerstand en vast nog wel e.e.a. Verder bespaar ik je de lijst van de 99-er Golf 4 TDI van mijn pa en de lijst van de 2002 Ibiza 130pk TDI van een vriendin van me...... Dan ben ik echt benieuwd wat een oude Benz of BMW doet :wink: Daarnaast moet je er geen 30+dkm/jr mee willen gaan rijden.

Een C1 moet je ook vergelijken met iets anders van 800kg. Besparing? Nihil dan en de meerprijs is het dan ook niet snel waard.

Uiteindelijk kom je bij de vraag of je ouder wilt gaan rijden om laten we zeggen 50,- per maand te besparen. Een E32 op LPG is in de basis erg goedkoop, voor een Prius kom ik het goedkoopste uit en bespaar ik zo'n 115,- t.o.v. de 320D maar goed daar ben ik nog niet klaar voor :mrgreen:

@DVH: ik mis de M3 anders verbazingwekkend weinig nu ik mijn motor hobby weer wat heb opgepakt :wink:
@Rene: als ik voor een klassieker zou gaan dan zal ik zeker geen in elkaar gehobbyde project bak nemen. Liever origineel zoals die mooie Scirocco hierboven alleen dan praktischer :thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 11:31

Christoph schreef:
Michel P schreef:De diesels lijken erg interesant, maar als er straks in 2013 weer wegenbelasting betaald moet worden dan is je voordeel weg, door de hoge diesel MRB, met de verwachting dat die voor diesels nog wel eens verder kan stijgen.

Michel
Er is toch helemaal niks zeker mbt 14% dieselstokers in 2013?
Alleen dat de huidige regels t/m 2012 gelden :wink:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 25 nov 2010, 11:46

Niels, waarom heb je een praktische auto nodig? De V70 is toch al praktisch?

Zelf ook een M3 naast de V70...

Niels

Bericht door Niels » 25 nov 2010, 12:05

De M3 is al verkocht, er staat nu nog een 320D Touring naast de V70 D5. Mijn partner crost met baby en zooi zeker een keer per maand het land door van Groningen naar Breda en weer terug. De Touring heeft al tijden last van een trilling in de aandrijflijn (diverse zaken vervangen, nog niet opgelost..) en dus pak ik die auto minder en de V70 weer wat meer. Het plan was 50/50 voor mijn woon-werk gebruik en de V70 als gezinsbak naar familie en op vakantie. Eigenlijk ben ik dus flauw van de 320D.....

Het liefste zou ik de 320D inruilen voor iets goedkopers qua running costs maar wel iets wat leuk is. Echter als ik de V70 mee heb dan moet MoederDeVrouw zich ook redden en aangezien ze een (nogal) slechte rug heeft kan ik dan niet een hardcore sport machine achterlaten :mrgreen: Verder wil ik niet te veel toeleggen omdat we met (nog meer) verbouwingsplannen rondlopen voor het huis, garage en tuin :wink:

@Arthur: Ook voor benzine of niet?

Die Chevy Spark is best wel een aardig ding trouwens (aldus de vrouw :mrgreen: )

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 12:45

Yep ook voor benzine en EV ;)

en reken maar dat de regels dan verzwaard worden en veel auto's die nu binnen 14% vallen c.q. MRB vrij zijn dat na 2012 niet meer zijn...

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 nov 2010, 12:46

steve smith schreef:Dan heb ik net zo lief deze ouwe turboturbo

ff originele voorbumper terug en een paar 16" e38 gesmede putdeksels eronder...... :love: Bak is dezelfde 4-bak automaat als onder de e32.....
Deze krijgt mijn stem! 8)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 nov 2010, 13:10

Niels schreef: MoederDeVrouw zich ook redden en aangezien ze een (nogal) slechte rug heeft kan ik dan niet een hardcore sport machine achterlaten :mrgreen:
Dan zou ik idd eens kijken naar een BMW of Mercedes.
Bijvoorbeeld een W124 260E van voor 1987. Die zijn zeker nog wel te vinden voor leuke prijzen.
Rijdt goed, en alles is er nog voor te krijgen tegen normale prijzen.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 25 nov 2010, 20:00

Martijn_bmw schreef:
dvh schreef::mrgreen: :mrgreen: Wat een lijkenbak.

+1 een klassieker moet je rijden omdat je het leuk vind niet om goedkoop uit te zijn ;)

toen ik mijn E30 reed was ik maandelijks meer geld kwijt dan in de E46 die ik nu rij.... (uiteraard ook de afschrijving meetellend en gelijk km-trage)

Duur dan zeg, een E30 rijden.

Ik heb met alle alfa's die ik tot nog toe heb gehad (dus de echte. WB vrij, 105 serie) altijd voor schijtgeld rondgereden. Elke andere auto heeft me goed geld gekost.

Ik hoop de bmw over een tijdje kwijt te zijn en fijn weer een 105 Berlina 2L te kopen. Kijk hem effe na, repareer en vernieuw waar nodig en rijden ermee! Lekker op LPG de wereld rond. Onderhoud is niet nodig. LPG en olie erin en meer heb ik niet nodig. Kost geen drol en rwd! :thumbup:

Tja en roest..... dus 's winters iets anders erbij!

Niels

Bericht door Niels » 25 nov 2010, 20:28

Martijn_bmw schreef:Yep ook voor benzine en EV ;)

en reken maar dat de regels dan verzwaard worden en veel auto's die nu binnen 14% vallen c.q. MRB vrij zijn dat na 2012 niet meer zijn...
Met mijn vertrouwen in de politiek: laat maar dan :lol:

Dan moet het dus iets worden tot 1987 :hmmm:

E30
E32
190E-16 :mrgreen:
W124
W126

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 25 nov 2010, 20:33

Zoiets!?!?!? :mrgreen:

http://link.marktplaats.nl/396061706" onclick="window.open(this.href);return false;

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 20:42

Niels schreef:
Martijn_bmw schreef:Yep ook voor benzine en EV ;)

Met mijn vertrouwen in de politiek: laat maar dan :lol:
mijn idee :thumbup: ik zou dus ook nooit gokken op zo'n regeling! zal je net zien heb je net zo'n auto gekocht wordt hij weer afgeschaft :bag:
siegerdehaan89 schreef:Duur dan zeg, een E30 rijden.

Ik heb met alle alfa's die ik tot nog toe heb gehad (dus de echte. WB vrij, 105 serie) altijd voor schijtgeld rondgereden. Elke andere auto heeft me goed geld gekost.

Ik hoop de bmw over een tijdje kwijt te zijn en fijn weer een 105 Berlina 2L te kopen. Kijk hem effe na, repareer en vernieuw waar nodig en rijden ermee! Lekker op LPG de wereld rond. Onderhoud is niet nodig. LPG en olie erin en meer heb ik niet nodig. Kost geen drol en rwd!

Tja en roest..... dus 's winters iets anders erbij!
tja ik moet wel zeggen, ik reed ze als echte liefhebber en wil mijn auto 100% tip-top in orde hebben dus haalde alles origineel en verving alles als het maar even slechter was dan goed naar mijn zin ;)

maargoed ik wil een oldtimer ook alleen rijden als deze 100% goed en netjes is anders beleef ik er geen lol aan...

Plaats reactie