Oldskool: Golf IV GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Rupie

Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!

Bericht door Rupie » 25 nov 2010, 14:19

Martijn_bmw schreef:het wordt dus de 118i :df: :D
Lezen Arthur. En terecht de BMW met alles erop en eraan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 14:24

Ach Ruben, dat zijn de BMW oogkleppen weer :wink: Ik zie geen meerwaarde in die knaken-BMW tov die sjaken-Golf :mrgreen: Dat zou dan alleen de ozo bejubelde RWD moeten zijn. Maar verder is de Golf gewoon meer auto. Met zoveel km's/j zou ik een 1 serie niet overwegen, da's gewoon mijn mening. Wellicht een Golf ook niet maar da's een ander verhaal. Het is gewoon zo dat het advies vaak blind BMW is hier. Kan ik het niet altijd mee eens zijn :P

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 25 nov 2010, 14:27

Arthur schreef:Wat bedoel je met "qua klasse"?
Afwerking, motortechniek. Bij VW is dat ook niet slecht, maar de 1.4 TSI DSG staat niet bekend als de meest betrouwbare motor. Ik heb nog nooit iets gehoord over 118i.

Toch vind het opvallend dat zoveel mensen de VW zeggen in plaats van de BMW, en dat op dít forum.

BrianV

Bericht door BrianV » 25 nov 2010, 14:28

Een Auto kies je uit eindelijk ook met gevoel en Barend heeft zijn 'feeling' bij BMW dus is het alleen een kwestie van kleur uitkiezen.

Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar de '1' , op dit moment zou ik voor iets heel anders gaan :bag:

Barend

Bericht door Barend » 25 nov 2010, 14:33

BrianV schreef:Een Auto kies je uit eindelijk ook met gevoel en Barend heeft zijn 'feeling' bij BMW dus is het alleen een kwestie van kleur uitkiezen.

Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar de '1' , op dit moment zou ik voor iets heel anders gaan :bag:
Nou, ja, ik heb dat 'gevoel' ook bij de VW.. Waar zou jij voor gaan dan?

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 14:34

Barend schreef:
Afwerking, motortechniek. Bij VW is dat ook niet slecht, maar de 1.4 TSI DSG staat niet bekend als de meest betrouwbare motor. Ik heb nog nooit iets gehoord over 118i.

Toch vind het opvallend dat zoveel mensen de VW zeggen in plaats van de BMW, en dat op dít forum.
Dat gevoel ken ik niet, een 1-serie kan ook kraken en piepen in het interieur. Afwerking van een Golf wordt toch ook als goed bestempeld? Nu weet ik niet hoe het met de huidige 1-serie is maar de huidige Golf-6 zit goed in elkaar. Ik heb me niet ingelezen in de techniek maar van collega's hoor ik (nog) niets negatiefs over de 1.4TSI. Wel hoor ik geluiden over de huidige BMW motoren, de "ED"-4 cilinders. BMW onwaardig wel eens gelezen hier op het forum. Daarbij ga ik er gemakshalve vanuit dat die uit de 1- en 3-serie gelijk zijn :)
Het zal toch echt een keuze van jezelf moeten zijn. Maar het blijft zo toch een compromis omdat je "op de centen" zit. Anders was het echt makkelijk: De Golf GTi :D

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 14:37

BrianV schreef:Een Auto kies je uit eindelijk ook met gevoel en Barend heeft zijn 'feeling' bij BMW dus is het alleen een kwestie van kleur uitkiezen.

Hij zegt het zelf al :wink: Ik meende ook gevoel voor de VW te bespeuren.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 14:43

Arthur schreef:Ach Ruben, dat zijn de BMW oogkleppen weer :wink: Ik zie geen meerwaarde in die knaken-BMW tov die sjaken-Golf :mrgreen: Dat zou dan alleen de ozo bejubelde RWD moeten zijn. Maar verder is de Golf gewoon meer auto. Met zoveel km's/j zou ik een 1 serie niet overwegen, da's gewoon mijn mening. Wellicht een Golf ook niet maar da's een ander verhaal. Het is gewoon zo dat het advies vaak blind BMW is hier. Kan ik het niet altijd mee eens zijn :P
nee das niet waar ;)

toen de keuze was GTI vs 118i heb ik steeds GTI geroepen ;)

maar 1.4TSI heeft het gewoon niet vind ik 13 in dozijn golf met toevalig iets meer pk (en maar 17pk meer dan de 118i dat merk je dus haast niet...) dus dan voor een 118i gaan ;) maar das mijn mening...
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 25 nov 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Barend

Bericht door Barend » 25 nov 2010, 14:45

Arthur schreef:
Barend schreef:

Dat gevoel ken ik niet, een 1-serie kan ook kraken en piepen in het interieur. Afwerking van een Golf wordt toch ook als goed bestempeld? Nu weet ik niet hoe het met de huidige 1-serie is maar de huidige Golf-6 zit goed in elkaar. Ik heb me niet ingelezen in de techniek maar van collega's hoor ik (nog) niets negatiefs over de 1.4TSI. Wel hoor ik geluiden over de huidige BMW motoren, de "ED"-4 cilinders. BMW onwaardig wel eens gelezen hier op het forum. Daarbij ga ik er gemakshalve vanuit dat die uit de 1- en 3-serie gelijk zijn :)
Het zal toch echt een keuze van jezelf moeten zijn. Maar het blijft zo toch een compromis omdat je "op de centen" zit. Anders was het echt makkelijk: De Golf GTi :D
Mijn collega rijdt de 1.4 TSI DSG ook, en die heeft al een paar keer bij de garage gestaan vanwege lampjes.. Er ze hebben ook meteen al een hele hoop vervangen. Terwijl de auto 3 maanden oud is. En volgens mij zie ik wel vaker de motormanagementstoringen voorbij komen.

Dat een 4-cilinder niet echt BMW waardig zou zijn zou kunnen, maar ik heb nooit een BMW gereden, dus die mening kan ik niet delen.

En je laatste zin is exact hetgene wat zo irritant hieraan is.. Als ik niet op het geld zou willen letten zou het sowieso de GTI zijn ja, zonder twijfel. Maar het feit blijft dat het me dat nu niet verstandig lijkt voor mezelf, en dus iets moet gaan zoeken in de 20% bijtellingsklasse. En met mijn kieskeurigheid en specifieke smaak is en blijft dat een moeilijke keuze.

Tristan

Bericht door Tristan » 25 nov 2010, 14:46

Ik als BMW-liefhebber: 100% de Golf TSI 160pk DSG. Lekkere motor (met chip 200pk), auto smoelt goed met de juiste velgen, DSG is heerlijk voor dagelijks woon-werk en afwerking van interieur is gewoon goed.

118i is een prima auto, maar voor hetzelfde geld veel minder qua uitrusting en de motor is een stuk minder, wilt niet graag toerenmaken en onderstel is te goed voor het vermogen.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 14:50

Martijn_bmw schreef:
Arthur schreef:Ach Ruben, dat zijn de BMW oogkleppen weer :wink: Ik zie geen meerwaarde in die knaken-BMW tov die sjaken-Golf :mrgreen: Dat zou dan alleen de ozo bejubelde RWD moeten zijn. Maar verder is de Golf gewoon meer auto. Met zoveel km's/j zou ik een 1 serie niet overwegen, da's gewoon mijn mening. Wellicht een Golf ook niet maar da's een ander verhaal. Het is gewoon zo dat het advies vaak blind BMW is hier. Kan ik het niet altijd mee eens zijn :P
nee das niet waar ;)

toen de keuze was GTI vs 118i heb ik steeds GTI geroepen ;)

maar 1.4TSI heeft het gewoon niet vind ik 13 in dozijn golf met toevalig iets meer pk (en maar 17pk meer dan de 118i dat merk je dus haast niet...) dus dan voor een 118i gaan ;) maar das mijn mening...
Die 13 in een dozijn Golf heeft wel de geroemde DSG-bak. Zou ik wel een meerwaarde kunnen vinden. Ook denk ik dat de 160pk's uit dat snorfietsblokkie beter bij de les zijn dan de 143pk uit die BMW 2.0l. Dan zou voor mij hooguit de achterwielaandrijving overblijven maar dat zou voor mij (persoonlijk) weer niet de doorslag geven. Komt ook bij dat een 1-serie zonder M-pakket niet mooi is, zeker niet mooier dan een Golf, en dat een Golf meer auto biedt voor z'n geld.

Uiteindelijk blijft het persoonlijk en moet Barend zelf de keuze maken :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 14:51

idd 1.4TSI DSG komen relatief veel storingen in voor...

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 14:53

Barend schreef:Dat een 4-cilinder niet echt BMW waardig zou zijn zou kunnen, maar ik heb nooit een BMW gereden, dus die mening kan ik niet delen.
Zo bedoel ik dat niet. Juist die Efficient Dynamics motoren zouden BMW onwaardig zijn. En dat zijn volgens mij die 4 cilinders. Maar ik kan die mening ook niet delen. Dat is wat ik gelezen heb :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 25 nov 2010, 14:54

Martijn_bmw schreef:idd 1.4TSI DSG komen relatief veel storingen in voor...
Dus, is een leaseauto. Je brengt je auto weg en klaar....je haalt hem pas op als hij weer goed is. En de kans dat er storing optreedt is niet zo heel groot.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 14:55

En dat schijnt dus ook voor de "ED" motoren te gelden? Dan maakt het weer niet uit :mrgreen:

BrianV

Bericht door BrianV » 25 nov 2010, 14:59

Barend schreef:

Nou, ja, ik heb dat 'gevoel' ook bij de VW.. Waar zou jij voor gaan dan?
Waarschijnlijk krijg ik nu een ban van een week maar ik vin op dit moment de Nissan Juke een gave verschijning.
Iets wat je niet veel op de weg ziet, Ik krijg het zelfde gevoel dat jij beschreef bij de megane maar dan bij het zien van de nissan.
Verder is gevoel voor mij veel belangrijker dan "status",
De auto moet lekker comfortabel rijden en vooral bij je passen.

Niet dat het helpt maar dit zou mijn keuzes zijn
-Nissan Juke
-Alfa Romeo giulietta
-VW Scirocco
-Renault Megane
-Mini clubman

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 14:59

Arthur schreef:
En dat schijnt dus ook voor de "ED" motoren te gelden? Dan maakt het weer niet uit :mrgreen:
wel maar gebeurd minder ;) dus minder kans op 118i met storing van 1.4TSI...

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 15:01

Mijn keuze:

Skoda Superb combi
VW Passat variant
Mazda6 station
Ford Mondeo wagon
Skoda Yeti
VW Tiguan
etc.

Maar vast niet zijn keuze :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 15:03

Martijn_bmw schreef:
Arthur schreef:
wel maar gebeurd minder ;) dus minder kans op 118i met storing van 1.4TSI...
Goed, jij wint de wellus/nietus competitie. Toch gokte ik op de Golf :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 15:07

@Arthur, toevallig is het (een deel van) mijn werk om de kwaliteit / kosten van auto's te analyseren dus vandaar dat ik dit meldt puur ter info ;)

verder ben ik absoluut geen "BMW oogkleppen man"

ik rij er zelf een omdat ik het persoonlijk een van de lekkerst rijdende 2de hands auto's vind die ik voor 7,5K kon kopen 2 jaar geleden...

in de keuze voor een nieuwe leasebak in deze klasse zou ik zelf voor een Jeti 1.8T gaan :D

Michel P

Bericht door Michel P » 25 nov 2010, 15:19

Ik zou dan echt voor een "kale"GTI gaan, is toch wel heel veel meer DF dan de 1.4 DSG met een shotload aan opties. Een "kale" GTI is geen stakker qua aankleding en opties. En die ruitjes bekleding e.d. zoals Tom ook noemt helemaal uber.

Michel

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 nov 2010, 15:23

GTI is geen 20% bijtelling

Barend

Bericht door Barend » 25 nov 2010, 15:31

Michel P schreef:Ik zou dan echt voor een "kale"GTI gaan, is toch wel heel veel meer DF dan de 1.4 DSG met een shotload aan opties. Een "kale" GTI is geen stakker qua aankleding en opties. En die ruitjes bekleding e.d. zoals Tom ook noemt helemaal uber.

Michel
Dan blijf ik bij het verhaal zitten.. Ik had de GTI op verschillende manieren laten berekenen, kaal en met opties. de opties zijn het geld niet. Het is gewoon de leaseprijs (relatief groot deel boven standaard leasebedrag) + de 25% bijtelling over de net geen 32K.

Tom

Bericht door Tom » 25 nov 2010, 15:34

Michel P schreef:Ik zou dan echt voor een "kale"GTI gaan, is toch wel heel veel meer DF dan de 1.4 DSG met een shotload aan opties. Een "kale" GTI is geen stakker qua aankleding en opties. En die ruitjes bekleding e.d. zoals Tom ook noemt helemaal uber.

Michel
+1
Of Cooper S of andere hothatch in kleinere klasse (Polo GTI ofzo).
Anders moet je niet roepen dat je meer DF wilt. Zou mij niet verbazen als die Megane strakker stuurt dan een 118i.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 15:39

dat is waar DF kost geld hoe je het ook wend of keert ;)

ik kijk ook regelmatig op MP voor een E46 330i in aanschaf goed betaalbaar maar als ik dan de maandlasten naast mijn E46 318i zet laat ik het toch maar weer zitten :mrgreen:

Wil eigenlijk ook meer DF maar heb het geld er niet voor over :oops:

Plaats reactie