Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 22 nov 2010, 13:59

Zou mij net even teveel steen en te weinig wildlife zijn maar nog steeds rather brilliant.

Stedentrips heb ik uberhaupt heel weinig mee. Ben meer een buitenmens. Steden als Salt Lake City en Denver was ik in een dag klaar mee. Niet dat er niks te zien is maar als ik dan weg kijk en bergen zie denk ik: daar moet ik naartoe :D .

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 22 nov 2010, 14:22

G Kolkman schreef:Zou mij net even teveel steen en te weinig wildlife zijn maar nog steeds rather brilliant.
I love stone :D Ik vind het prachtig al die verschillende rotsformaties. Kan ik me ook mooi op uitleven met mijn fotocamera :) Vooral Bryce en Arches behoren tot mijn favorieten parken.

Joh@n

Bericht door Joh@n » 22 nov 2010, 14:31

Bryce en Arches waren voor mij ook wel een van de mooiste parken:

Bryce:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arches
Afbeelding

Afbeelding

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 22 nov 2010, 14:36

Blijft super he? :D

Zal zo ook eens wat plaatjes opduiken van mijn laatste trip (2008).

Joost H.

Bericht door Joost H. » 22 nov 2010, 14:38

Ik vond het wel geinig als je met de "locals" aan het praten was over de verschillende parken, 9 van de 10 keer was het antwoord.. Ohh nooit geweest..... of ja, 20 jaar geleden met school :lol:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 22 nov 2010, 15:27

Als stenen je ding zijn zou je ook nog naar natural bridges kunnen gaan. Is het aanmerkelijk rustiger dan elders. Op zich kun je 2/3 bruggen in een halve dag bekijken, of voor de long trail gaan en dan ben je een volle dag zoet.

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 24 nov 2010, 00:10

Nog even navraag gedaan bij m'n broer. Het is geen probleem met een rental de US uit te gaan. Geen fruit meenemen en zeggen dat je 'a couple of days of travelling around' gaat doen. Bij terugkomst krijg je dezelfde vraag, zelfde antwoord maar dan in voltooid verleden tijd. Ook groene kaart en dergelijke is schijnbaar niet nodig.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 24 nov 2010, 09:12

Thanks, dat wordt dus ws. een tripje Vancouver voor ons! :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 nov 2010, 14:01

Voor 2 weken een Cadillac Escalade huren van Boise naar Los Angeles kost 4800 euro. Leuk dat Interstate huren :bag:

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 24 nov 2010, 20:57

Da's nogal aan de prijs :shock: . Ik heb even gekeken en voor 1650 euro voor 2 weken in juni een chevrolet suburban. Voor die 3 mile die dan in de pocket blijft mogen ze die escallade houden 8) .

Edit: wel met pickup-point in Portland trouwens.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 nov 2010, 00:16

Ja ik zie dat je bij Alamo een Suburban kan huren voor 1600, 2 weken en interstate van Boise naar LA. Escalade, Suburban, Expedition, Yukon. Allemaal dezelfde soort SUV's dus dat maakt me niet uit. Zolang het maar groot is, typisch Amerikaans log en een V8 heeft :mrgreen:

De Chevy it is. Even overleggen van de week en dan is de eerste stap gezet 8)

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 nov 2010, 02:54

Maus335i schreef:Ja ik zie dat je bij Alamo een Suburban kan huren voor 1600, 2 weken en interstate van Boise naar LA. Escalade, Suburban, Expedition, Yukon. Allemaal dezelfde soort SUV's dus dat maakt me niet uit. Zolang het maar groot is, typisch Amerikaans log en een V8 heeft :mrgreen:

Hou effe rekening met de verzekering. Vraag bij je eigen maatschappij of die een huurauto dekken. Als je bij het huurbedrijf een verzekering moet kopen ben je ongeveer zo'n $25 per dag kwijt voor all risk.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 nov 2010, 09:18

Maus335i schreef:Ja ik zie dat je bij Alamo een Suburban kan huren voor 1600, 2 weken en interstate van Boise naar LA. Escalade, Suburban, Expedition, Yukon. Allemaal dezelfde soort SUV's dus dat maakt me niet uit. Zolang het maar groot is, typisch Amerikaans log en een V8 heeft :mrgreen:

Ook al gekeken op USAReisen.de? Hertz kan ook nog gunstig zijn met kortingscode (CDP) 1261109...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 nov 2010, 09:30

///Joost schreef:

Hou effe rekening met de verzekering. Vraag bij je eigen maatschappij of die een huurauto dekken. Als je bij het huurbedrijf een verzekering moet kopen ben je ongeveer zo'n $25 per dag kwijt voor all risk.
Nee dekken ze niet. Vorig jaar moest ik ook een aparte verzekering in the US er voor afsluiten. Dat is dan maar niet anders :) Thanks voor de tip en Martijn ook!

Begrijp ik nou trouwens goed dat je in Amerika woont?

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 02 dec 2010, 13:57

Vorige week met een vriend op het plan gekomen om in het najaar van 2012 ook een USA tripje te gaan doen.. Het plan is om van Oost naar West te gaan rijden. Zo jammer dat het nog zolang moet duren, maar volgend jaar kan bij hem niet vanwege zijn opleiding.

Heerlijk om dit topic te lezen, veel nuttige linkjes.. Ik heb zelf in januari 2009 3 weken in Ohio gezeten voor een businesscourse, toen zijn we een weekendje naar NY geweest, eigenlijk dus 1 zaterdagje als je de reistijd eraf haalt, en het was -5 toen. Dus ben benieuwd hoe NY is als er wél mensen rondlopen. Nouja.. Ik ga verder met aftellen. ;)

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 02 dec 2010, 16:09

van oost naar west rijden? Hmmmmm volgens mij ga je dan veel tijd verliezen aan puur het reizen tussen oost en west, waarbij je weinig boeiende delen tegen komt.... of is dat een keuze?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 dec 2010, 18:15

Collega van me heeft dat ook gedaan, met een studiegroepje, waarbij ze ook nog vaak 's nachts hebben gereisd en dus onderweg konden slapen. Hij vond het alsnog veelte kort!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 dec 2010, 20:37

Jules schreef:van oost naar west rijden? Hmmmmm volgens mij ga je dan veel tijd verliezen aan puur het reizen tussen oost en west, waarbij je weinig boeiende delen tegen komt.... of is dat een keuze?
Mwah is 3 dagen veel?

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 15 dec 2010, 15:01

Jules schreef:van oost naar west rijden? Hmmmmm volgens mij ga je dan veel tijd verliezen aan puur het reizen tussen oost en west, waarbij je weinig boeiende delen tegen komt.... of is dat een keuze?
MartijnGizmo schreef:Collega van me heeft dat ook gedaan, met een studiegroepje, waarbij ze ook nog vaak 's nachts hebben gereisd en dus onderweg konden slapen. Hij vond het alsnog veelte kort!
Het is natuurlijk maar het eerste idee, puur het idee om 'de reis van oost naar west' te maken spreekt ons beide wel aan. Echter hebben we ook zeker nagedacht over het feit dat we vanaf de Niagara Falls tot aan Salt Lake City eigenlijk niks hebben waar we écht heen zouden willen gaan. Dus wellicht dat we alsnog gaan vliegen ook al zou dat een stukje magie weghalen, die je met de extra tijd op andere stukken uiteraard wel kunt compenseren.

We hebben nog tijd zat om te plannen enzo, dus dat moet goedkomen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 dec 2010, 16:20

Barend schreef:
MartijnGizmo schreef:Collega van me heeft dat ook gedaan, met een studiegroepje, waarbij ze ook nog vaak 's nachts hebben gereisd en dus onderweg konden slapen. Hij vond het alsnog veelte kort!
Het is natuurlijk maar het eerste idee, puur het idee om 'de reis van oost naar west' te maken spreekt ons beide wel aan. Echter hebben we ook zeker nagedacht over het feit dat we vanaf de Niagara Falls tot aan Salt Lake City eigenlijk niks hebben waar we écht heen zouden willen gaan. Dus wellicht dat we alsnog gaan vliegen ook al zou dat een stukje magie weghalen, die je met de extra tijd op andere stukken uiteraard wel kunt compenseren.

We hebben nog tijd zat om te plannen enzo, dus dat moet goedkomen.
Laat je niet gek maken ;) Chicago lijkt me (persoonlijk) ook gaaf om even rond te snuffelen. Het échte Amerika leer je pas kennen met dit soort trips. Je wilt tenslotte achteraf ook niet met het "had ik maar..." gevoel zitten.

Nog 6 #*^@*#^@ maanden voor we weer gaan. Duurt te lang :(

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 jan 2011, 15:06

Toch even wat tussendoor gekomen :mrgreen:

Weekje Miami op de planning (van 9 tot 16 februari). KLM heeft momenteel "werelddealweken" en je kan voor 430 euro naar Miami (retour) vliegen. Overstap op New York of Atlanta (Georgia). Aangezien ik in principe een stervende hekel heb aan vliegen, leek het me leuker om te stoppen in Atlanta en de rest per auto af te maken. Al was het omdat ik (we) autorijden vééééél leuker vinden....

Conclusie:

Retour AMS - MIA (overstap Atlanta): 430 euro
Retour AMS - ATL (non-stop): 561 euro :bag:

Als je trouwens gaat vliegen (naar willekeurig land/stad), be sure to check out http://www.expertflyer.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Op deze website kan je de actuele stoelbeschikbaarheid controleren VOORdat je boekt. Zo kan je eerst uitzoeken welke vluchten (of maatschappijen) halfvolle toestellen heeft om vervolgens daar te boeken. Mijn huisgenoot is op deze manier met Icelandair afgelopen zondag naar Boise vertrokken en kon lekker languit liggen :P

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 jan 2011, 15:11

Coolio.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 12 jan 2011, 15:13

Woei! Een weekje Miami in februari. Daar zou ik thuis erg veel punten mee scoren :). Vanavond maar eens kijken wt er mogelijk is. In principe zou mijn agenda in februari nog redelijk leeg moeten zijn.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jan 2011, 23:35

Handige site Maurice :thumbup: En veel plezier hoef ik je natuurlijk niet te wensen :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 11:27

Jammer dat zulke prijzen alleen gelden voor dagen waar ik niets aan heb.

Plaats reactie