Een aantal klasgenoten waar ik goed mee kon opschieten ging bedrijfskunde studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen, omdat de tijd drong om me nog ergens voor aan te melden en omdat ik economie en bedrijfsvoering interessant vond heb ik dat toen ook gekozen. Ook lekker dichtbij Leeuwarden waar ik woon....
Na een aantal maanden kwam ik er echter achter dat het helemaal niks voor mij was, veel te massaal en onpersoonlijk die studie... Gestopt dus.
Toen ben ik een tijdje gaan werken en heb ik even goed na kunnen denken over wat ik nou echt wilde.... Ik was tot de conclusie gekomen dat ik maar moest emigreren naar Zweden want daar heb ik een erg groot deel van mijn vakanties doorgebracht en vind het een prachtig land met vriendelijke mensen en veel meer rust dan hier, ook is het onderwijs daar gewoon gratis. Omdat ik nog steeds iets bedrijfskundigs wilde doen heb ik me aangemeld bij de Jönköping International Business School, voor die studie was echter wel een loting vereist. Dus toen ben ik van alles gaan regelen, weet ik hoe veel keer wel niet naar de notaris, het gemeentehuis en het gerechtshof geweest... Alles geregeld. So far so good.....
Niet dus. Ik kreeg te horen dat ik uitgeloot was... lekker dan, alle moeite was voor niks geweest

De stad Utrecht bevalt me prima, veel leuker en gezelliger dan Groningen of Leeuwarden alleen is het op het gebied van het vinden van een kamer een k*tstad.

De studie bevalt echter niet. (wat een verrassing

Ik wil nu dus iets met auto's doen (wat ik eigenlijk de hele tijd al wilde, maar niet wist hoe...) HTS autotechniek dacht ik eerst aan, maar daar heb ik dus het verkeerde profiel voor... de verkeerde keuzes begonnen dus al op jonge leeftijd bij mij....

Ik word in februari al 21, is dat te oud om nog te beginnen denken jullie? Daarnaast is de IVA natuurlijk een heel stuk duurder dan een reguliere opleiding, ik zal dit allemaal zelf moeten gaan betalen, heeft een van jullie dit ook gedaan? en is dit een beetje te doen?
Een lang verhaal is het geworden en ik hoop jullie niet al te veel verveeld te hebben met mijn gelul, maar ik krijg graag wat antwoorden..... B.v.d.