Oldskool: Golf IV GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Macboy

Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!

Bericht door Macboy » 22 nov 2010, 13:48

Barend schreef:Alle offertes binnengekomen, opgestuurd naar de leasemaatschappij en daar ook reactie op gekregen.
En toen ben ik gaan rekenen, en heb besloten dat een GTI te duur is, helaas. Ik zou net geen 3000,- euro (netto) per jaar méér kwijt zijn aan een GTI dan aan mijn huidige Megane. En toen ben ik gaan nadenken, voor dat geld kan ik toch 3x per jaar leuk op vakantie, en ik ga liever op vakantie dan dat in een GTI rij denk ik. Ook vond de vriendin het wel erg veel geld.
Komen we toch weer terug op de beginposts waarin ik aangaf dat je COMPLEET onduidelijk bent over de financiële mogelijheden wat betreft leaseprijs, kilometerprijs, brandstof en bijtelling. En nu blijkt het allemaal wéér heel anders te liggen ...

Maar goed dan zou ik zeker niet twijfelen en voor de 118d gaan. Is mij nog steeds een raadsel waarom je die niet zou overwegen in plaats van de 118i.

Maar ja, dit hele draadje is één groot raadsel :)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 nov 2010, 14:20

hahaha, de vriendin als laatste obstakel naar een auto die eigenlijk net iets duurder is dan zou hoeven.
:mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 nov 2010, 16:39

Macboy schreef:
Barend schreef:Alle offertes binnengekomen, opgestuurd naar de leasemaatschappij en daar ook reactie op gekregen.
En toen ben ik gaan rekenen, en heb besloten dat een GTI te duur is, helaas. Ik zou net geen 3000,- euro (netto) per jaar méér kwijt zijn aan een GTI dan aan mijn huidige Megane. En toen ben ik gaan nadenken, voor dat geld kan ik toch 3x per jaar leuk op vakantie, en ik ga liever op vakantie dan dat in een GTI rij denk ik. Ook vond de vriendin het wel erg veel geld.
Komen we toch weer terug op de beginposts waarin ik aangaf dat je COMPLEET onduidelijk bent over de financiële mogelijheden wat betreft leaseprijs, kilometerprijs, brandstof en bijtelling. En nu blijkt het allemaal wéér heel anders te liggen ...

Maar goed dan zou ik zeker niet twijfelen en voor de 118d gaan. Is mij nog steeds een raadsel waarom je die niet zou overwegen in plaats van de 118i.

+1 blijft vaag allemaal.... maar wil je goedkoop uit zijn icm DF voor 100K km per jaar pak de 118D!

Reind

Bericht door Reind » 22 nov 2010, 16:40

Macboy schreef:

Die heeft 25% bijtelling. Dus met een paar opties net zo duur als een GTI.

Gewoon een 1.4tsi dsg nemen. Snel genoeg en financieel aantrekkelijk

jaydee

Bericht door jaydee » 22 nov 2010, 16:48

Kun je niet aan de hybride en van het bespaarde geld een auto kopen die wel DF biedt voor in het weekend? Of wil je graag driving fun in de file? ;-)

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 23 nov 2010, 14:56

Macboy schreef:

De financiële mogelijk is er wel, maar ik was gewoon te enthousiast over de GTI. Zeker na de proefrit. Ik zou hem wel kunnen betalen, maar ik ga liever voor de drie keer meer vakantie per jaar dan dat ik dat geld aan een GTI uitgeef.

Ik ben het er overigens mee eens dat het één groot raadsel is.. En dat komt vooral door mijn twijfel tussen al die auto's die ik kan kiezen.

En de reden dat de 118i een 'betere' optie is dan de 118D is het verschil in de bijtelling. De 118i heeft 20% bijtelling, en de 118D heeft 25% bijtelling.

RutgerK schreef:hahaha, de vriendin als laatste obstakel naar een auto die eigenlijk net iets duurder is dan zou hoeven.
:mrgreen:
Ja, misschien een stukje 'verstandigheid' in dit verhaal. Voor sommigen hier mag 3000,- euro per jaar misschien niet veel zijn, maar ik vind dat wel veel geld. En dat geef ik dan liever uit aan een vakantie ofzo.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 nov 2010, 15:34

dan voor de 118i gaan :df:

Tom

Bericht door Tom » 23 nov 2010, 16:39

Om eerlijk te zijn vraag ik mijzelf af of je nou zoveel meer DF gaat hebben in een 118i.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 nov 2010, 16:46

Tom schreef:Om eerlijk te zijn vraag ik mijzelf af of je nou zoveel meer DF gaat hebben in een 118i.
+1

Tristan

Bericht door Tristan » 23 nov 2010, 16:49

Wegligging is goed maar motor is te zwak om er echt D-F mee te hebben. 118d geeft ondanks dat het een diesel is meer fun omdat je veel koppel hebt en eventueel naar 170pk te brengen is met een chip.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 nov 2010, 16:52

Dan toch maar een Alfa Giulietta 1.4 170 PK? Volgens mij de snelste auto in de 20% bijtellingscategorie dus toch redelijke DF en niet de volle mep qua bijtelling.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 nov 2010, 17:27

Ik weet niet of Barend een hard rijder is maar met een 118i denk ik dat je voldoende plezier kunt hebben, het is toch ook een uitdaging om zoveel mogelijk snelheid vast te houden in de bochten juist omdat je een gebrek aan pk's hebt?

Tristan

Bericht door Tristan » 23 nov 2010, 18:54

Petrolhead Tom schreef:Ik weet niet of Barend een hard rijder is maar met een 118i denk ik dat je voldoende plezier kunt hebben, het is toch ook een uitdaging om zoveel mogelijk snelheid vast te houden in de bochten juist omdat je een gebrek aan pk's hebt?
Maar ook vermoeiend. :wink:

Tom

Bericht door Tom » 23 nov 2010, 19:10

Tja je moet je afvragen wat DF is...
Zo hard mogelijk de bocht door? Uiteraard, maar voor mij toch iets breder.. :)
Ik heb eens met de GTI van Ilija gereden en de sportiviteit begint al bij het instappen... mooie sportstoelen en gave details in het interieur. Dan het rijden.. je hoort de motor lekker bij gas intrappen, wat subtiele plofjes uit de uitlaat, enz.
Hetzelfde bij een Cooper S, lekker pruttelgeluid uit die uitlaat, heel direct stuurgedrag, kart-achtig. Heerlijk.. daar zat ik met een smile van oor tot oor in :)
Een 1 serie is een prima auto en dat onderstel twijfel ik ook niet aan.. maar ik zou het toch wat breder zoeken dan alleen een knap onderstel.. die auto is niet in de markt gezet als funcar terwijl een GTI-achtige dat wel is. Waarbij ik niet wil zeggen dat je er geen DF in kan hebben.. maar of een 118i nou zoveel leuker is als een andere hatch (ja rwd blablabla, maar dat vermogen houd niet over..)? Een dikke 1er (ook motorisch) met M goodies is al een ander verhaal.

JP

Bericht door JP » 23 nov 2010, 19:53

Allereerst; ik heb de ballen verstand van leasen, maar als je een diesel zou nemen bij jouw kilometers per jaar. Dat moet toch goedkoper moeten zijn dan een benzine....

Daarom, waarom geen GTD ? Zuinig, redelijk DF, mooi interieur. (Exterieur Golf is een smaak)

Maar op het benzinevlak (zie het Wouter al postten) anders een Guilletta 170pk?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 nov 2010, 20:54

Wouter81 schreef:Dan toch maar een Alfa Giulietta 1.4 170 PK? Volgens mij de snelste auto in de 20% bijtellingscategorie dus toch redelijke DF en niet de volle mep qua bijtelling.

Dat is toch de Mini Cooper-S met 184pk en 20% bijtelling :wink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 nov 2010, 21:18

Volgens mij vond hij die te duur en te klein

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 nov 2010, 21:22

Mini Clubman dan? Is ook 20% bijtelling..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 11:42

Ik zou gewoon de Golf highline 1.4TSI 160pk met DSG nemen. Dynamic pakket met 18"eronder, advancepakket (xenon etc), de led achterlichten, en je bent voor een 33k klaar. Gewoon een witte of een zwarte. Ben je van alle markten thuis. Redelijk ruim, redelijk snel, erg compleet, 20% bijtelling en je rijdt iig niet voor lul. Vind je 33k te veel dan laat je wat anders weg en zak je richting 30k. Heb je veel meer aan dan aan zo'n krappe 1-serie (118i) die alleen maar RWD als extra biedt. Hoe ze qua uitrusting verschillen weet ik niet.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 25 nov 2010, 12:58

Doe jezelf en je vriendin een flinke plezier, en maak een proefrit in de DS3.
Zowel een 120VTi als een 110HDi vallen in de 20% regeling. (De 14% e-HDi 90 lijkt me te weinig DF)

Afhankelijk van de definitie van DF denk ik dat je daar gelukkiger mee wordt dan een "standaard" Golf (tenminste, zo zag jij het toch?).

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 nov 2010, 13:02

Volgens de nieuwe EVO is de diesel zelfs de leukste uit de DS3-reeks! 8)

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 25 nov 2010, 13:40

Spijkerhard schreef:Doe jezelf en je vriendin een flinke plezier, en maak een proefrit in de DS3.
Zowel een 120VTi als een 110HDi vallen in de 20% regeling. (De 14% e-HDi 90 lijkt me te weinig DF)

Afhankelijk van de definitie van DF denk ik dat je daar gelukkiger mee wordt dan een "standaard" Golf (tenminste, zo zag jij het toch?).
MartijnGizmo schreef:Volgens de nieuwe EVO is de diesel zelfs de leukste uit de DS3-reeks! 8)
We hebben al een proefrit in de DS3 gereden, dat was de standaard 1.4, maar daar werd ik totaal niet warm van. Hij ziet er leuk uit, maar hij rijdt stukken minder fijn dan dat ik had verwacht. Wellicht dat de zwaardere blokjes en een sportiever onderstel veel kunnen schelen..

Ik zit gewoon met een irritant stuk besluiteloosheid.. Ik wil fun, ik wil comfort, en ik wil best wel wat betalen, maar kan de juiste afweging gewoon niet maken.

De Megane zag ik op de tv voorbij komen in een reclame, en ik dacht; 'Dat is een mooie auto, die wil ik hebben.' En die heb ik toen meteen besteld.. Nooit spijt van gehad overigens. Van grindpaden langs de Spaanse kust tot aan een halve meter sneeuw in Zweden, hij brengt me altijd waar ik wil. Maar ik wil nu wel weer iets anders.

Een volledig aangekleedde 118i - met lederen bekleding, xenon, navi, Harmon/Kardon geluidsinstallatie en de rest - is een heerlijke reisauto lijkt me. 143 pk is genoeg om lekker mee te komen, maar het biedt minder fun dan de competitie.

De VW Golf TSI DSG - met zijn DSG automaat, 160 pk, Pioneer AVIC-F920BT navi, xenon en de rest - is meer fun, ook een heerlijke reisgenoot maar komt kwa klasse weer niet in de buurt van de BMW.

Aanstaande vrijdag ga ik langs bij de BMW dealer, en dan ga ik ook meteen de knoop doorhakken, heb lang genoeg getwijfeld nu.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 13:50

Wat bedoel je met "qua klasse"?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 nov 2010, 14:15

het wordt dus de 118i :df: :D

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 14:18

Martijn_bmw schreef:het wordt dus de Golf 1.4TSi 160pk DSG :df: :D
:lol:

Plaats reactie