E36 ///M3 3.2 Individual- Nachtblau

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
B46

Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!

Bericht door B46 » 22 nov 2010, 00:16

Logo moet idd verder naar rechts, maar volgens mij is het origineel ook groter?
Afbeelding
Afbeelding

Voor de rest ziet het er prima uit...!!! :thumbup:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 22 nov 2010, 08:47

In Mark Nauta zn draadje staat de afbeelding van waar hget logo moet komen exact :)

Gister al ff mn computer afgestruind maar kon em zo gauw niet vinden.
Vanavond poging 2

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 22 nov 2010, 09:36

Je had onderstaande motor-aanduiding erop moeten plakken, dan ben je pas helemaal de sherrif :D

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 nov 2010, 09:44

Afbeelding

:wink:

sven90

Bericht door sven90 » 22 nov 2010, 11:37

Word mooi Vincent :mrgreen:
dat logo is van het nieuwe type vandaar dat die kleiner is;)

Vliet

Bericht door Vliet » 22 nov 2010, 22:52

Mooi hoor! De kleur is megavet :banaan:

Heb je trouwens nog veel foto's geschoten op de ring met de DF dag? We hebben elkaar maar heel kort gesproken, ik moest helaas als n gek er vandoor.

Succes verder met de opbouw. Ik kom binnenkort weer n keertje langs bij Bas dan zie ik het beest wel in het echt.

Grtz Arjan

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 nov 2010, 23:06

vwk schreef:Je nieuwschierigheid maakt de betrouwbaarheid van je Compact bijna een hekel punt dan? :mrgreen:

Je woont toch in Ben van Dijk-city? Zo ja zal de afstand het laatste probleem te zijn als 'ie klaar is :thumbup:
Hehe komt goed. Woon nu in Jumbo town, maar ook dat is te overbruggen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 23 nov 2010, 04:33

Wat een fantastische wagen...heb je goed voor mekaar. De kleur is echt erg mooi!! Ik had zelf ook een wat lagere spoiler genomen en een E36-era M3 logo. Maar over smaak valt niet te twisten.

Puike bak. :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 23 nov 2010, 08:01

Fijn dat het torretje loopt, nu op je gemak netjes afmaken!

vwk

Bericht door vwk » 23 nov 2010, 13:27

Thanks mannen! Dat logo is er zo weer af als het moet. Een 316i gaat het niet worden PP.
Het is een originele M3, dan mag het er op staan ook.
't Zou wat zijn, als de 316i's M3 logo's gaan plakken en de M3's dan 316i :mrgreen:

Eerlijkheidshalve is het voor de originaliteitsfactor natuurlijk wel een dikke plus als de originele er op komt (hebben we liggen..)

En de kleur is tot nu toe nog niet goed op de foto gekomen. Ik schiet ze 's-avonds op de auto stand, zonder flitser, in een hal met TL-licht.
Gistermiddag stond die met z'n kont bij het raam in de zon, dat is pas gaaf. Maarja, toen lag de camera natuurlijk thuis :shithappens:

@Indo: Jumbo-town is eentje verder toch? (V..)
@Vliet: ze gaan zo online!

Gisteren de rechter deur nog maar eens afgehangen. Moest toch nog een stuk kantelen, en uiteindelijk 2 stelplaatjes ertussen uit.
Toch raar, de kanteling van de deur naar binnen/buiten toe was niet zo slecht (ondanks dat het gesteld was zonder schermen), en de kanteling in hoogte was gewoon goed.
Na het spuiten allebei de deuren niet meer. Zou haast denken dat ze met het voorbewerken de scharnieren eraf hebben gehad, kan ook eigenlijk niet anders.
Baal er wel een beetje van, want nu is de lak op de moeren beschadigd.

Maargoed, deur hangt nu goed, scherm ook rechts zit erop dus als de motorkap erop zit, is de auto "dicht" :hosanna:

Ga nog steeds a.s. zaterdag proberen te halen om hem rijdend te hebben, ga niks overhaasten maar als er geen achterbank in zit a.s. zaterdag weet ik wel wat er gaat gebeuren: :df:

Alleen welke idioot verzint er nu sneeuw. Waren het niet de Russen die aan klimaatbeheersing deden? Iets met vliegtuigen, chemicaliën en wolken? Is te overwegen :sealed: :mrgreen:

richardk

Bericht door richardk » 23 nov 2010, 15:00

it's quattrotime, zie mijn foto das van vorig jaar

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 nov 2010, 15:12

richardk schreef:it's quattrotime, zie mijn foto das van vorig jaar
gave foto :thumbup:

M3 wordt erg mooi :love:

Wout@E36

Bericht door Wout@E36 » 23 nov 2010, 15:54

Prachtig project! Volg hem al een tijdje met plezier..

Zag dat je aan het begin het kwa kosten allemaal een beetje had uitgerekend voor je zelf. Hoe is dat nu het project vordert? klopt het een beetje? Weet van mezelf dat ik altijd voor over me vooraf bepaalde begroting heen ga :P..

Succes met de vedere afbouw!

vwk

Bericht door vwk » 23 nov 2010, 23:45

Dank je!

Ik zit tot nu toe nog onder de kosten van de begroting, mede doordat ik een aantal nieuwe zaken heb laten schieten, zoals stootstrips, mistlampen in 't geel enz. enz.

Al met al zit ik een ruim deel onder de prijs van een nette 3.2, maar dan met minder kilometers en splinternieuw in de lak :thumbup:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 23 nov 2010, 23:48

Hmmm....gele mistlampen en koplampen. I like 8).

Ook een nette kant en klare 3.2 kost gewoon geld. Die van mij ziet er erg netjes uit, maar verse drijfstanglagertjes zijn eigenlijk gewoon een must en dat is gewoon een prijzig grapje. Dan het interieur nog even opfrissen met een pookknopje hier en een leer-tune-up daar en hóp, daar gaan de eurootjes.

vwk

Bericht door vwk » 24 nov 2010, 00:14

Ik ga denk ik alleen voor gele mistlampen, gele lampen en Xenon (ook al zou ik alleen het grootlicht glas vervangen), staat niet. Het geel met blauw van de lak weer wel :thumbup:

Mijn visie over de auto nu:

BMW-onderdelen zijn over het algemeen niet duur. Setje mistlampen zijn niet zo duur, de M3-lijsten rondom ook niet.
Maar het zijn al de kleine dingen, die ook niks kosten an sich...
Los van clipjes e.d. zit ik qua nieuw nu op alle luchtdelen aan de voorkant, remkokers, modderkuipen, afdekking paravan/voorruit, sierrubber schuifdak/hemel, raamrubbers binnen en buiten achterzijde, rubber schuifdak en dat was het volgens mij wel.
Onderdelen die per stuk 10, 20 of hooguit 30 euro kosten. Maar alles bij elkaar zit er voor een paar honderd nieuwe onderdelen op. Maakt ook niet uit.

Want met al die delen, het nieuwe lakwerk binnen en buiten, nieuwe voorruit, fris interieur met audio-/navigatiekabelboom netjes erin en dan een motor met 119524km zit ik met mijn M3 toch beter de eerste de beste 10K marktplaats 3.2 denk ik dan.

En praktisch elke E36 heeft schade gehad, dus zitten al dan niet deels ook al in "nieuwe" lak.
Ken dat nog wel van de 328, begint de blanke lak langs de dakrand af te bladeren, en bij het schuifdak.
Of dat je in bepaald licht toch echt 4 kleuren op je auto hebt..
Daar zit ik nu dus niet mee, geen schade, geen deukje, geen krasje, en dat voor een paar duizend minder.. Moet ik alleen de uren niet gaan tellen :bag:

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 24 nov 2010, 01:11

vwk schreef:Moet ik alleen de uren niet gaan tellen :bag:

Minder rukken meer werken! :thumbup: :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 nov 2010, 03:29

vwk schreef:
En praktisch elke E36 heeft schade gehad, dus zitten al dan niet deels ook al in "nieuwe" lak.
Ken dat nog wel van de 328, begint de blanke lak langs de dakrand af te bladeren, en bij het schuifdak.
Daar zit ik nu dus niet mee, geen schade, geen deukje, geen krasje, en dat voor een paar duizend minder.. Moet ik alleen de uren niet gaan tellen :bag:
+1
Zolang het reparatiewerk netjes en goed gedaan is zou dat mij echt niet uitmaken. Het blijft een auto van 10-15 jaar oud natuurlijk.
Het is nu alleen wachten of dat eerste deukje, of dat eerste krasje...Dat lijkt mij pas zenuwslopend. :sealed:
Maar goed, ik zal je niet jinx-en.

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 24 nov 2010, 08:45

Zo is het maar net Vincent.
Stel dat je even duur uit zou zijn als een Marktplaats M3 die ook weer helemaal fris is, dan weet je bij de jouwe zeker dat het allemaal goed en netjes gebeurt is en dan het überhaupt vervangen/gedaan is.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 24 nov 2010, 09:30

Eens, maar dan nog wel even 2 M3 stoelen erin :angel:

vwk

Bericht door vwk » 26 nov 2010, 16:40

siegerdehaan89 schreef:
vwk schreef:Moet ik alleen de uren niet gaan tellen :bag:

Minder rukken meer werken! :thumbup: :mrgreen:
Dat doe ik ook pas thuis op de foto's, dat zorgt 1) voor meer quality time en 2) gaat het niet ten koste van de werkbare uurtjes :mrgreen:
///Joost schreef:
vwk schreef:
+1
Zolang het reparatiewerk netjes en goed gedaan is zou dat mij echt niet uitmaken. Het blijft een auto van 10-15 jaar oud natuurlijk.
Het is nu alleen wachten of dat eerste deukje, of dat eerste krasje...Dat lijkt mij pas zenuwslopend. :sealed:
Maar goed, ik zal je niet jinx-en.
Of je me gejinxed (?) hebt weet ik niet, maar die zitten er al op. Spoiler heeft de zijflank geraakt, en er zat al een puntje onderop de deur. De spuiter heeft ze ook vervoerd en daarna zijn ze er direct in gehangen waar hij bij stond.
Een kleine touch-up komt er dus toch al. :shithappens:
Erik dB schreef:Eens, maar dan nog wel even 2 M3 stoelen erin :angel:
:hammer: :wink:

Er komen geen Vader stoelen in. Period :mrgreen:

Er is toch wel weer wat gebeurd, motorkap zit er op, aandrijfas zit er onder en ook die hele irritante stalen lijst die van het voorscherm tot de hoek van het achterste zijruitje loopt.
Man wat is dat eng, zo'n stalen frotding wat langs je lak loopt.

Gelukkig een 2e man erbij, en ook zo slim geweest om met PVC tape alle randen waar rubbers en lijstjes omheen gaan te beplakken. Origineel zit er ook wat omheen, en dit voorkomt beschadigingen.
Zeker met die stalen lijst is het vragen om krassen.
Genoeg overgespoten E36's waar de blanke lak vanaf die zwarte stalen lijst los begint te laten, de mijne gaat er daar niet 1 van zijn!
En bijv. het rubber van de kofferbak wil nog wel eens vocht tussen het rubber en de rand van de kofferbak komen, ergo roest. Nu is dit afgedekt met de PVC tape, dus dat is ook weer mooi geregeld!

Over een uurtje ga ik weer aan de auto verder, en morgen ook.
Planning: uitlaat eronder, remleidingen monteren, remcilinder erop, vloeistof erin, rechter deur onderdelen monteren (greep, raam, geleiders, kabelboom), uitpluizen wat wat is qua knipperlichten e.d. aan de voorkant (er zijn een paar stekkers gesneuveld -> nieuwe erop) en dan... is die APK waardig. :hosanna:
De kans is groot dat ik morgen, einde middag, hier even over de industrie rij met de M3 :clap:

vwk

Bericht door vwk » 27 nov 2010, 23:23

Geen ritje over de industrie dus, maar wel een aandrijfas, uitlaat, remleidingen, koplampen en knipperlichten en X-brace gemonteerd.
Kabelboom voor uitgeplozen, netjes gemaakt, vervangen wat kapot was, nieuwe stekkers waar nodig, resultaat:
Volledig werkende verlichting. Moet alleen de mistlampen nog doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 nov 2010, 23:30

Goed werk geleverd! Je auto ziet er echt top uit. De velgen vind ik ook echt prachtig staan.
Vwb de stoeln...de normale sportstoelen zitten wel een stuk comfortabeler dan de vaders.

vwk

Bericht door vwk » 27 nov 2010, 23:47

Dank je Joost. De velgen zag ik 4 jaar geleden liggen bij Bas, 3 jaar geleden lagen ze er nog en zei ik: als ze er over een jaar nog liggen, neem ik ze over.
Dat was goed, alleen nooit meer aan gedacht tot ik ze een jaar geleden weer zag. Wil er ook nooit meer vanaf, ik zie ze heel af en toe op een 6-serie maar verder nooit gezien.

Met een beetje goede bandjes erop en een goede uitlijning, beetje camber smoelt het heerlijk!
Alleen nog een keer de randen opnieuw laten polijsten.

V.w.b. de sportstoelen: die zitten inderdaad stukken beter!

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 28 nov 2010, 00:21

eh ik heb nu de meest fijne positie gevonden met VADERS. Zit eigenlijk best wel goed nu! :o

Wielen zsm wegbrengen naar wheelcare voor een opfrisbeurt, vieze wielen onder een nieuwe auto bekt niet!

Verder erg mooi maar let op alle naadjes!

Plaats reactie