Oldskool: Golf IV GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!

Bericht door Martijn_bmw » 16 nov 2010, 18:14

^^ golf gti 8) :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 16 nov 2010, 18:56

Van een GTi krijg je geen spijt.Hoogstens wanneer ze je navi jatten...

dvh

Bericht door dvh » 16 nov 2010, 19:01

Of je complete Golf :mrgreen:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 16 nov 2010, 19:41

Iedereen is duidelijk.. De 118i is de tijd en de moeite niet waard.
Hopen dat het offertesysteem van de dealer morgen wel goed werkt, dan kan ik gaan kijken of ik hem met of zonder Advancepakket neem, en of ik de RNS-310 of de Pioneer AVIC-920BT neem, en hem bestellen!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 nov 2010, 20:34

Gefeliciteerd man! Met of zonder DSG?

Barend

Bericht door Barend » 16 nov 2010, 21:51

Petrolhead Tom schreef:Gefeliciteerd man! Met of zonder DSG?
Ik heb hem nog niet hè.. ;) Zonder DSG.

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 nov 2010, 23:30

Zoek je meer DF?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 67#p685067" onclick="window.open(this.href);return false; :angel:

Zeker als je open staat voor out of the box denken. En anders veel plezier straks met je Golf.

Stephan

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 nov 2010, 23:31

De yeti is the new kid van het jaar volgens mij haha.

Barend

Bericht door Barend » 16 nov 2010, 23:50

SteV6 schreef:Zoek je meer DF?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 67#p685067" onclick="window.open(this.href);return false; :angel:

Zeker als je open staat voor out of the box denken. En anders veel plezier straks met je Golf.

Stephan
Ik kan best 'out of the box' denken, maar ik vind het Skoda logo niet mooi, dus dan valt ie af.. :wink:
Mnee, mijn collega wees me er ook al op, een tijdje geleden, maar het is niet mijn smaak.
Petrolhead Tom schreef:De yeti is the new kid van het jaar volgens mij haha.
Heel DF van BMW naar Yeti.. Ja, het zou best kunnen!

Macboy

Bericht door Macboy » 17 nov 2010, 09:53

Ok, het is mij inmiddels duidelijk dat er 2 versies van de 116i zijn, Fabian. Die van mij was echt geen 2 liter en had geen enkele koppel, laat staan enige vorm van toeren die je ermee kon maken. Gewoon net zo traag als een 1.2 van Peugeot ...

Barend, de 118i wordt toch niet echt bekritiseerd ? Als je erin kan rijden zou ik dat wel nog even doen. Maar het lijkt mij duidelijk dat de Golf natuurlijk veel meer value for money is.

Gaaf als je de GTI gaat bestellen ! Doen we binnenkort een GTI shoot ?

Snipe

Bericht door Snipe » 17 nov 2010, 10:12

Macboy schreef:Barend, de 118i wordt toch niet echt bekritiseerd ? Als je erin kan rijden zou ik dat wel nog even doen. Maar het lijkt mij duidelijk dat de Golf natuurlijk veel meer value for money is.
Ik ben best een liefhebber van BMW's, maar zelfs ik hoef hier niet over na te denken. Even kijken naar een 118i kan natuurlijk nooit kwaad, maar Barend geeft aan dat 'ie er eigenlijk geen tijd voor heeft én al een paar weken terug had moeten bestellen. In dat geval is het natuurlijk gewoon zonde van je tijd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 nov 2010, 10:14

Barend schreef:Hopen dat het offertesysteem van de dealer morgen wel goed werkt, dan kan ik gaan kijken of ik hem met of zonder Advancepakket neem, en of ik de RNS-310 of de Pioneer AVIC-920BT neem, en hem bestellen!
Met!

Barend

Bericht door Barend » 19 nov 2010, 21:19

Alle offertes binnengekomen, opgestuurd naar de leasemaatschappij en daar ook reactie op gekregen.
En toen ben ik gaan rekenen, en heb besloten dat een GTI te duur is, helaas. Ik zou net geen 3000,- euro (netto) per jaar méér kwijt zijn aan een GTI dan aan mijn huidige Megane. En toen ben ik gaan nadenken, voor dat geld kan ik toch 3x per jaar leuk op vakantie, en ik ga liever op vakantie dan dat in een GTI rij denk ik. Ook vond de vriendin het wel erg veel geld.

Dus nu ga ik me toch maar richten op de 1.4 TSI DSG, dat scheelt de helft ongeveer, vanwege zijn 20% bijtelling en het redelijke grote verschil in het brandstofvoorschot wat in het leasebedrag wordt verrekend. Jammer.. Want ik had mezelf al helemaal op de GTI gericht. Hopelijk de volgende keer. Ik denk dat ik mijn DF ook wel uit het 160 pk blokje kan krijgen, en daarnaast was DSG sowieso al wel een stiekeme wens.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 nov 2010, 21:40

118i ook overboord??

maar 1.4tsi 160pk dsg rijdt ook erg leuk hoor ;)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 nov 2010, 22:40

Jammer maar gewoon chip erin en je hebt ook 200 pk :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 nov 2010, 10:30

Wouter81 schreef:Jammer maar gewoon chip erin en je hebt ook 200 pk :)
tja dat mag niet meer bij LM ;)

door chippen veranderd de Co2 uitstoot is het geen 20% meer en krijgt de kentekenhouder een naheffing van BPM/CO2 toeslag en de bestuurder moet voor 25% bijtellen...

Arthur

Bericht door Arthur » 20 nov 2010, 13:19

Dan neem je een VAG mobiel die al 25% "doet" en chip je die wel :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 nov 2010, 13:22

Arthur schreef:Dan neem je een VAG mobiel die al 25% "doet" en chip je die wel :wink:
dan nog kan je een Co2 aanslag krijgen ;) dat wordt tegenwoordig per gram uitstoot bepaald en afgerekend in de BPM ;)

het heeft dan alleen geen effect meer op de bijtellingsgrens...

ook als particulier is het mogelijk dat je zo'n aanslag krijgt, echter is die kans nihil omdat ze die niet per stuk gaan controleren maar zeker (grote) leasemaatschappijen waar snel veel geld kan worden gehaald is natuurlijk een aandachtstrekker voor de overheid...

Arthur

Bericht door Arthur » 20 nov 2010, 13:25

Die auto's staan ook door heel NL en zullen apart gecontroleerd moeten worden. Zie het verschil niet.
Wel dat je eventueel een aanslag zou kunnen krijgen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 nov 2010, 17:03

Arthur schreef:Die auto's staan ook door heel NL en zullen apart gecontroleerd moeten worden. Zie het verschil niet.
dat snap ik... (ik werk er zelf ;) zodoende weet ik ook dat chippen sinds dit jaar een NO-go is ook al behoud de garantie) maar wil je chippen met behoud van garantie moet je vaak chippen via bijv. ABT voor VAG en die registreren alles... En dat is natuurlijk weer makelijk op te vragen door de overheid!

Barend

Bericht door Barend » 21 nov 2010, 22:34

Het is toch ook zo dat de DSG automaat het koppel niet meer erg goed aankan? Nu is een ABT chip wel met garantie, maar om daar nou gedoe mee te krijgen zit ik ook niet echt te wachten.

En vanwege de snelle reactie van een medeforumgenoot hier zit ik nu toch aan de 118i te denken, er is een erg mooi pakket nu beschikbaar, en de RWD met de 2 liter BMW motor en de heerlijke sportstoelen zijn toch wel de moeite waard. Dan maar een tijdje in een voorloop auto rijden ipv met haast bestellen en iets nemen waar ik niet helemaal achter sta.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 nov 2010, 00:17

Martijn_bmw schreef:
Arthur schreef:Die auto's staan ook door heel NL en zullen apart gecontroleerd moeten worden. Zie het verschil niet.
dat snap ik... (ik werk er zelf ;) zodoende weet ik ook dat chippen sinds dit jaar een NO-go is ook al behoud de garantie) maar wil je chippen met behoud van garantie moet je vaak chippen via bijv. ABT voor VAG en die registreren alles... En dat is natuurlijk weer makelijk op te vragen door de overheid!
Sorry, maar chippen hoeft toch niet persé tot een hogere CO2 uitstoot te leiden? CO2 toeslag werkt per motorcode en daar verander je niets aan met chippen. Ik durf daarbij ook wel de stelling aan dat auto's in de praktijk een heel andere CO2 uitstoot hebben dan volgens het papiertje. Onze A3 met 2.0T haalt bij lange na niet zijn theoretische verbruik en dus ook niet zijn uitstootwaarde.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 nov 2010, 09:04

RutgerK schreef:
Martijn_bmw schreef:
Sorry, maar chippen hoeft toch niet persé tot een hogere CO2 uitstoot te leiden? CO2 toeslag werkt per motorcode en daar verander je niets aan met chippen. Ik durf daarbij ook wel de stelling aan dat auto's in de praktijk een heel andere CO2 uitstoot hebben dan volgens het papiertje. Onze A3 met 2.0T haalt bij lange na niet zijn theoretische verbruik en dus ook niet zijn uitstootwaarde.
CO2 werkt niet naar motorcode maar naar normverbruik ;)

tis niks anders dan een formule x normverbruik is CO2 uitstoot in gr/km.

en ik ben het volledig met je eens dat er geen auto is die dus ze opgegeven co2 uitstoot haalt maarja dat boeit de overheid dan op een of andere manier weer niet als het verhaal op papier maar klopt...

wat er dan in de praktijk gebeurd kijken ze weer niet naar. kijk bijv. naar de gemiddelde prius / civic, die mensen betalen maar 14% bijtelling want o ze zijn zo zuinig... ja als je 90 rechts rijdt en optrekt in het tempo van de electro motor maar in de pratijk doet niemand dat en rijden ze 1 op 15 ipv 1 op 25...

@barend, die DSG kan het chippen wel aan hoor, maar keuze GTI vs 118i zou ik voor de GTI gaan maar 14TSI vs 118i zou ik voor de 118i gaan! :df:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 nov 2010, 10:25

Uiteraard bedoel ik het normverbruik per motorcode zoals dat is vastgesteld door middel van de standaard normeringscyclus.
Als eigenaar zou je bezwaar kunnen aantekenen als er daadwerkelijk een extra CO2 aanslag door de brievenbus zou vallen. In de eerste plaats omdat niet is vastgesteld wat het nieuwe normverbruik van de auto is.

Op deze manier zou je ook een CO2 aanslag kunnen verwachten als je met bredere banden rijdt dan de auto origineel is afgeleverd.

Reind

Bericht door Reind » 22 nov 2010, 11:15

Weleens (flink) met een 118i gereden. Als je onder DF een lekker stuurkarakter verstaat dan is de 1 serie "the way to go". Een 1 serie stuur nou eenmaal super t.o.v. zijn segmentgenoten. De 118i is daarnaast ook nog eens door de motor licht op de vooras wat hem heerlijk scherp doet insturen.

Maar de motor is hopeloos :'( (voor BMW standaarden welteverstaan). Ondanks dat de specificaties best goed zijn (voor 20% bijtelling) zit er totaal geen emotie in de motor en komt hij bij iig over als traag. Het lijkt wel alsof hij bewust is geknepen, alsof je op de een of andere manier word tegengehouden bij acceleratie. Heel onnatuurlijk. Zo'n tsi in daarentegen veel vlotter.

In mijn ogen (320d daargelaten) is er binnen de 20% regeling nog geen topper te indentificeren. Eentje met Best of Both zegmaar. Moet ik wel bijzeggen dat ik erg pro BMW.

Plaats reactie