maar sommige lease overeenkomsten zijn wel zo en dan kan het een vervelende bijkomstigheid zijn dus vandaar dat ik het ff meld

verder verwacht ik dat in de pratijk de 118i de zuinigste is

Met mijn kilometrage is het niet uit te rekenen hoeveel brandstof ik ga gebruiken, en in mijn leasevoorwaarden staat er ook niets over vermeld.Martijn_bmw schreef:als je werkgever er geen probleem van maakt dat hij elke 3 maanden dik moet bijbetalen op het voorschot is het idd geen probleem
maar sommige lease overeenkomsten zijn wel zo en dan kan het een vervelende bijkomstigheid zijn dus vandaar dat ik het ff meld
verder verwacht ik dat in de pratijk de 118i de zuinigste isvooral turbo/compressor motoren wijken extreem af van de fabrieksopgave (waarmee het voorschot wordt vastgesteld)
Toen ik vorige week van Maastricht naar Den Haag ging, haalde ik 7.3l. En dan ook gemiddeld nog overal 20 kmh te snel gereden. Is wel DSG met chiptuning.RutgerK schreef:Kunnen de GTI rijders aangeven of zij de opgegeven 1 op 13,5 (7,4l/100km) halen in de praktijk?
Sorry voor de late reactie, ik was een weekje op vakantie.Macboy schreef:Barend: waarom in godsnaam de 118i en niet de 118d ? De 118d is een veel fijnere motor dan de 118i in alle opzichten.
Die 4-cilinder BMW benzine motoren zijn echt BAGGER. En ik kan het weten want heb vandaag een 116i mee ... jezus wat een trieste bak zeg ...
En dat verhaal over die 1.4TSI en de GTI en brandstofvoorschot snap ik niet: voor je werkgever maakte het toch niks uit dus waarom in hemelsnaam twijfelen ??
116i oke maar 118i rijdt best goed hoorArjandeV schreef:Zo traag als de tering en zuipen als een gek?
Had een tijd terug een 116i mee.. als je daarmee 160 rijdt (als je er uberhaupt komt) rij je 1 op 8 ofzo..
De Diesel lijkt met fijner rijden als daily dan de benzine, voornamelijk vanwege het hogere koppel (en bij lagere toeren). benzine 190nm bij 4500 rpm, diesel 300 nm bij 2000 rpm.Martijn_bmw schreef:116i oke maar 118i rijdt best goed hoorArjandeV schreef:Zo traag als de tering en zuipen als een gek?
Had een tijd terug een 116i mee.. als je daarmee 160 rijdt (als je er uberhaupt komt) rij je 1 op 8 ofzo..
118d is bijv. trager dan 118i... oke het scheelt 0.3s van 0-100 en zal niet voelbaar zijnmaar om te zeggen dat een 4 cilinder benzine kut is en de diesel wel goed snap ik dan niet
Na mijn proefritje gisteren in de GTI ben ik inderdaad wel erg positief, de GTI is ook aantrekkelijk in de lease.. Het is ook irritant dat ik echt móet gaan bestellen en geen tijd heb de komende tijd voor een proefrit in de BMW. Daarnaast zegt iedereen me dat ik de 118i niet eens hoef te gaan rijden, maar gewoon blind voor de GTI kan gaan.. Ik heb nog nooit zoveel opties gehad bij het uitzoeken van een auto.Tom schreef:Ik had die eerste serie 120i gereden, dat vond ik ook kut met peren. Zelfs vergeleken met m'n Alfa 147 1.6 (los van vermogensverschil/prestaties). Gewoon, hoe zo'n motor aanvoelt.
Begreep dat het de GTI gaat worden Barend?
De Giulietta heb ik al gereden, de GTI rijdt duidelijk beter.. Ik heb echter nog nooit - wat doe ik op dit forum? - in een BMW gereden.. Het nadeel qua tijd is ook dat ik al drie weken telaat ben met het bestellen van mijn nieuwe auto.Snipe schreef:Wat ik zou doen als ik jou was, is naast de GTI nog met een 1 Serie en een Giulietta rijden en dan heb je alles wel zo'n beetje gehad in die klasse wat de moeite waard is. En als je geen tijd hebt, moet je gewoon zorgen dat je tijdens je leaseperiode niet in een 1 Serie of Giulietta rijdt, zodat je ook niet gaat twijfelen of die Golf wel de juiste keuze was
De 1.4 Turbo Multiair Distinctive, rijdt niet verkeerd hoor, maar de Golf is toch wel een stuk 'degelijker' ofzo. Al is het alleen al kwa interieur. De Golf voelde in ieder geval beter aan. Daarnaast is de Giulietta ook duurder in lease.Snipe schreef:Hmmmm, welke versie van de Giulietta heb je gereden dan?
Ik heb weer niet in een Golf GTI gereden, tenminste niet langer dan een paar minuten, dus wat dat betreft kan ik daar weer weinig over zeggen.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Cazzo46, De fiscalist, Marc Sierra, mark123, TomTomm, Will F. en 8 gasten