The Empire State

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
cooldragon

Re: New York

Bericht door cooldragon » 16 nov 2010, 14:33

Maus335i schreef:Hilton heeft tot 31 december een actie waarbij je 4 maal het aantal punten krijgt in het spaarprogramma als je een zondag overnacht. Normaal krijg je per gespendeerde dollar 10 punten in een willekeurig Hilton hotel, terwijl een overnachting in de goedkoopste klasse van Hilton 7500 punten kost.

Het jeukt :mrgreen:

hmmm moet toch even m'n Hhonors status voor volgend jaar op peil houden...
#jeukt ook

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 nov 2010, 15:02

Haha, zover was ik al. Diamond haal ik niet en hou ik toch niet vol, terwijl de benefits tov Gold amper beter zijn. Ik wil half mei volgend jaar een nieuwe roadtrip maken vanaf Boise in Idaho naar Los Angeles. M'n huisgenoot gaat een half jaar studeren in Amerika, prettig excuus!

Voor New York @ winter moet ik een vriendin nog zover zien te krijgen :mrgreen:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 16 nov 2010, 15:49

Maus335i schreef:Haha, zover was ik al. Diamond haal ik niet en hou ik toch niet vol, terwijl de benefits tov Gold amper beter zijn. Ik wil half mei volgend jaar een nieuwe roadtrip maken vanaf Boise in Idaho naar Los Angeles. M'n huisgenoot gaat een half jaar studeren in Amerika, prettig excuus!

De tickets zijn wel prettig geprijsd nu...390 euro bij KLM!

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2010, 16:13

Erik dB schreef:
Maus335i schreef:Haha, zover was ik al. Diamond haal ik niet en hou ik toch niet vol, terwijl de benefits tov Gold amper beter zijn. Ik wil half mei volgend jaar een nieuwe roadtrip maken vanaf Boise in Idaho naar Los Angeles. M'n huisgenoot gaat een half jaar studeren in Amerika, prettig excuus!

Meeen je niet!!...........

Hmm...

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 nov 2010, 16:21

Haha ik heb diamond 1 jaar verdiend door echt al mijn verblijven bij de hilton/conrad keten te doen, maar daarna idd niet meer volgehouden, want soms heeft Starwood, Interconti of Grand Hyatt gewoon de betere hotels in bepaalde steden en dan is voor mij de keus makkelijk om dan voor een van die anderen te kiezen.
Ik probeer nu met de verblijven die ik doe gewoon Gold te behouden en daar ben ik qua upgrades etc ook goed tevreden mee(kom je vaker in een hotel dan regelen ze ook met Gold gewoon de Diamond benefits voor je)

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 nov 2010, 16:22

Erik dB schreef:

heb je toevallig nog gekeken wat tickets naar California kosten?misschien dat ik een keer de westcoast ga doen...

Erik dB

Bericht door Erik dB » 16 nov 2010, 17:13

589 naar SF

Boston is ook 399, leuke stad om een paar dagen rond te hobbelen.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 nov 2010, 17:40

wow..da's ook niet veel....
Boston is idd ook een leuke stad! Goed te combineren met NYC, Philly/NJ of DC.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mar 2011, 15:19

Japan etc vreselijk, maar ondertussen in New York.
http://www.zie.nl/video/algemeen/Doden- ... gz0w1f5jsq" onclick="window.open(this.href);return false;

13 doden en 6 zwaargewonden, de verkeersbordpaal of hoe zo'n ding heet heeft de bus gewoon opengereten en een aantal inzittenden gewoon geguillotineerd zegmaar. BIZAR. :( :( :(

JP

Bericht door JP » 12 mar 2011, 16:29

Jezus Christus/Mohammed/Allah..... :shocking:

*doorhalen wat niet van toepassing

Shakes

Bericht door Shakes » 12 mar 2011, 18:11

Fuck

Is de BX man, raakt me.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 apr 2011, 20:59

Morgenmiddag vertrekken! Lang weekend tot maandag. Iemand nog tips mbt leuke jazzcafe's voor de avond?

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 apr 2011, 21:33

Live it up Maurice! 8)

Mbt jazz clubs/cafe's -> http://www.yelp.com/search?find_desc=ha ... York%2C+NY" onclick="window.open(this.href);return false;

HarryC

Bericht door HarryC » 28 apr 2011, 13:22

Heb geen tips ga zelf eind mei voor een dag of 5.

iemand nog tips voor een leuk hotel, fatsoenlijk geprijst........

ik ga samen met de vrouw, en het doel van de trip is sight seeing en shoppen.
Dus ook tips over waar we zeker heen moeten gaan zijn van harte welkom.

Gr. Harry

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 apr 2011, 20:38

Jeckyll and Hide restaurant is vet lachen moet je absoluut naartoe :lol:

marcokers

Bericht door marcokers » 29 apr 2011, 09:01

HarryC schreef:Heb geen tips ga zelf eind mei voor een dag of 5.

iemand nog tips voor een leuk hotel, fatsoenlijk geprijst........

ik ga samen met de vrouw, en het doel van de trip is sight seeing en shoppen.
Dus ook tips over waar we zeker heen moeten gaan zijn van harte welkom.

Gr. Harry
Sightseeing tips: je kent ze wss allemaal al wel van tv of uit de boekjes, dus misschien beetje zinloos om te melden. Mijn inziens:
Times Square, Wall Street, Brooklyn Bridge, Empire State Building, Central Park (oa ook Strawberry Fields), Greenwich Village (een authentieke oude wijk in het zuiden van Manhattan veel leuke kroegjes en jazzcafés enzo, Little Italy en Chinatown (ligt naast elkaar). Een wedstrijd van The Yankees dan wel The Knicks bijwonen ( extra gratis tip: kaartjes van te voren bestellen via internet). Zeeeer zeker de moeite waard op zondag een kerkdienst in een gewone kerk in Harlem, niet een te commerciele nemen das too much show. Elke straat in Harlem heeft wel zo z'n eigen kerkje en keuze genoeg van katholiek tot protestants. Oh ja en het uitzicht op 259m vanaf Rockefeller Center (Top of the Rock) is ook schitterend aan de ene kant uitzicht op Central Park en andere kant richting Empire State Building kun je mooi zien hoe de hoogbouw verschilt op Manhattan, entree was 3 jaar geleden $20 (extra gratis tip ga vroeg op de dag ivm wachttijden geldt ook voor Empire State Building)

Shoptips:
SoHo (South of Houston street)
Macy's

Restauranttips:
Als het druk is, is het oke (zoals de standaardregel luidt)
Wij overnachtten daar in The Upper West side, zitten erg leuke, goede en betaalbare restaurantjes langs Amsterdam Avenue.

HarryC

Bericht door HarryC » 29 apr 2011, 10:48

He Marco,

bedankt hier kan ik wle iets mee.

hoe zit het eigenlijk met betalen daar, wat is het voordeligst? hier dollars kopen of met creditcard betalen of.....?

Harry

marcokers

Bericht door marcokers » 29 apr 2011, 12:02

HarryC schreef:He Marco,

bedankt hier kan ik wle iets mee.

hoe zit het eigenlijk met betalen daar, wat is het voordeligst? hier dollars kopen of met creditcard betalen of.....?

Harry
Ik heb toenertijd speciaal voor de USA een creditcard aangevraagd, achteraf bleek dit totaal zinloos te zijn geweest. Misschien wel handig als je verder de USA intrekt en misschien wat handiger bij het shoppen, maar in NYC heb je bij elke straathoek wel een winkel of cafe/restaurant waar ze binnen een kleine pin-automaat hebben staan en met je gewone bankpas kunt pinnen, als je een beetje oordeelt op de uitstraling van de plek waar je pint is dat veilig zat. Ook zijn er banken zat waar je zowel binnen als buiten kunt pinnen. De meeste automaten, zo niet alle geven alleen biljetten van $20 ideaal om mee te betalen dus. Ik geloof dat transactiekosten iets van €1,80 waren (ING), moet je even informeren, kan geloof ik ook per bank verschillen. Creditcard betaal je geloof ik geen transactiekosten, wederom ook ff nakijken bij de bank.

Nog een belangrijke tip: als je uit eten gaat of de kroeg induikt: Lees je dan even in of informeer naar de fooiencultuur, als je namelijk oerhollands gaat doen of hollandse fooien krijg je nogal eens scheve gezichten (lees: :x ) 1x gedaan, dan weet je eigenlijk al genoeg... Vriend van me betaalde 3 biertjes (pints bij Hard Rock café op Times Square) ongeveer $18,5 gaf $20 en zei dat t goed was... gaf ze hem demonstratief toch het wisselgeld terug. Toen hebben we maar even geïnformeerd (uiteraard niet bij personeel in de kroeg zelf). Geloof dat $1 per glas/flesje drinken $2 bij cocktails ongeveer 15% bij eten.
Allesamerika.nl:

Restaurants en Fooien
In Amerika verdienen obers in restaurants zeer weinig, vaak niet meer dan het minimumloon. Daarom leven ze van de fooien die ze krijgen van de gasten - in dit geval u. Alleen al daarom zijn de meeste obers in Amerika vriendelijker en behulpzamer in Nederland.

De gemiddelde fooi ligt rond de 15% van de rekening ('check'), 10% als u een slechte service heeft gehad en 20% als u bijzonder tevreden bent. Maak er in ieder geval geen halszaak van en wees ruim met uw fooi: zoals gezegd moeten de obers daarvan leven.
In mijn ogen een belachelijk rare zaak die fooiencultuur, maar goed Be warned!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 apr 2011, 12:19

Wel grappig idd, als je slechte service hebt gehad, alsnog fooi geven. Overigens hoef je bij sommige restaurants niet eens meer er zelf om te denken, dan staat het al mooi vooruit gerekend op de check. En sommige die rekenen het er gewoon sowieso al bij.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 apr 2011, 12:22

Overigens geweldige tips lees ik hierboven. Toch zeker een paar tips die ik nog niet heb gedaan daar. Strawberry fields, Brooklyn Bridge, een kerk bezoeken in Harlem, wedstrijd bezoeken.. Tijd om nog een keer terug te gaan! :D

marcokers

Bericht door marcokers » 29 apr 2011, 13:04

Robin Hartog schreef:Overigens geweldige tips lees ik hierboven. Toch zeker een paar tips die ik nog niet heb gedaan daar. Strawberry fields, Brooklyn Bridge, een kerk bezoeken in Harlem, wedstrijd bezoeken.. Tijd om nog een keer terug te gaan! :D
Pfff ik hoorde dat een collega van me volgende week gaat, ben VET jaloers... ik wil ook heel graag nog een keer weer naar NYC. Ik had voor de reis altijd zoiets van USA... mwah niet aan mij besteedt, maar NYC MOET je een keer in je leven hebben gezien/meegemaakt. Sinds ik er ben geweest ben ik echt helemaal verliefd op die stad, echt briljant.. Niet voor niks "The Capitol of the World" genoemd.
De volgende keer wil ik 2 weken gaan en dan ook Brooklyn en Queens een bezoekje brengen, schijnen ook leuke dingen te zien te zijn, in Queens moet je een hele leuke joodse wijk hebben bijvoorbeeld. Brooklyn moet nog een mega-shoppingcenter hebben, maar daar wil ik me dan eerst in verdiepen. Denk alleen dat dat niet dit jaar wordt, heb net een nieuwe woning, dus geld gaat momenteel even daar in zitten.

Btw schijnt ook erg leuk te zijn om een heli-vlucht te nemen, kosten zijn alleen IMO wel vrij fors $200 voor 20minuten. Maar als je t kunt betalen, erg de moeite waard. (zitten helemaal in het zuiden van Manhattan daar waar ook de Staten Island Ferry vertrekt, deze ferry is gratis en vaart overigens ook langs Lady Liberty (voor de mensen met een minder grote buidel).

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 apr 2011, 13:56

Mee eens, ik ben dan zelf wel helemaal verliefd op de USA (in augustus voor een half jaar daar heen :banaan: ), en NYC vond ik echt een heel gave stad.

Wij hadden een hotel echt vlakbij Times Square (straat uitlopen en daar was het). Hebben onder andere een boat tour gedaan om heel Manhattan heen, Statue of Liberty natuurlijk even bekeken vanaf de boot, skyline is natuurlijk geweldig om te zien. Daarnaast geshopt in Macy's (wow!) en ook nog Top of the Rock gedaan (2x wow!). Central Park MOET ik gewoon nog een keer naar terug, liefst in de herfst; lijkt me super mooi. Maar ook in de zomer is het er goed vertoeven. Wall Street vond ik leuk om een keer geweest te zijn, maar zei me verder niet heel veel om eerlijk te zijn. Ook leuk om te doen; even breakfast at Tiffany's doen. :mrgreen: :mrgreen:

Wij wilden ook naar een show op Broadway, maar dat was toch wel erg prijzig en snel volgeboekt, dus zijn we maar naar Ocean's Thirteen geweest in 1 van de huge-ass bioscopen. :)

Ik wil zeker nog een keer terug; Brooklyn Bridge, Central Park Zoo, misschien het Empire State Building in/op gaan, Museum of History schijnt mooi te zijn. En verder zou ik nog wel naar de 'buitenwijken' willen, Harlem, Queens. Ohja, en alles per metro natuurlijk he. Geweldig openbaar vervoer. :) (Hoewel je een ritje in een NYC Cabbie toch ook moet hebben gedaan. ;))

marcokers

Bericht door marcokers » 29 apr 2011, 14:05

Jep, the NYC cabbies heb ik alleen maar foto's van gemaakt (een daarvan siert nu ook mn ING pas :D), schijnt er goed snel een betaalbaar te zijn, mits je afspraken maakt geloof ik. Metro in NYC is het meest ideale vervoer voor $21 hadden we een weekkaart, 7 dagen geldig, briljant, lopend is het immers niet te doen. Wij zijn ook nog een 3/4e dag naar het Museum of Natural History geweest om te kijken of Ross daar nog werkt :wink: Niet dus...
Erg groot museum. Een vriend van me is, op een dag dat we alle 3 een eigen weg zijn gegaan voor 1 dag, nog naar het MOMA en de Met geweest, hij had bij het Guggenheim nog staan twijfelen, maar dat gebouw stond van binnen en buiten in de steigers en was voor een groot deel dus niet open voor bezoekers. Architectonisch vind ik het een zeer aantrekkelijk gebouw, maar niet geweest dus. Verder zou ik naast het Yankee-stadium de buurt The Bronx mijden . Wij zijn is het laatste seizoen van het bestaan van "The House that Ruth Built" geweest, het nieuwe was toen nagenoeg klaar.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 29 apr 2011, 18:18

Hoteltip!

W Hoboken! Heb ik samen met mijn vriendin gezeten, vlakbij de "cakeboss" :mrgreen: Hotel is prachtig HEERLIJKE bedden, alles nieuw en uitzicht over Manhattan vanuit ons hotelkamer.

Met 3 min. lopen ben je bij de metro en zit je binnen no-time downtown.

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 apr 2011, 19:48

Nutkees schreef: W Hoboken! Heb ik samen met mijn vriendin gezeten, vlakbij de "cakeboss" :mrgreen: wn.
Gaaf!

Plaats reactie