Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Bericht door Dickh. » 15 nov 2010, 06:56

Wat laat, maar ook van mijn kant een verslagje van de lekkere trackday van afgelopen vrijdag.

Nadat de M5 begin augustus haar laatste rondjes zeer succesvol met een derde plaats tijdens de BMW fahrertraining had afgesloten kwam er een tijd met veel stress om de nodige aanpassingen door te voeren. Zodoende kon ik echt pas vrijdagochtend de eerste meters rijden. Voorzien van een nieuw Quaife diff, nieuwe aandrijfassen, kompleet nieuw Bilstein Motorsport onderstel en een nieuwe Sachs racekoppeling is het dan toch echt aftasten. Al snel bleek dat ik toch nog een nieuw setje semi's had moeten halen want de omstandigheden op de baan werden in de loop van de dag steeds beter en dan vallen de P-Zero's door de mand.

Het instructierijden was voor mij een aanfluiting. De Belgische vrienden hadden een bepaalde manier in hun gedachten waarvan je van te voren kon weten dat het niet goed ging werken. Jammer dat ze zo vreselijk eigenwijs waren en niet bereid om te luisteren naar iemand die dit soort instructie rondjes al tig keer heeft gedaan op de Ring. Maar, zoals Peter al aangaf zijn dit zaken om van te leren en bij een volgende keer beter aan te pakken. Peter, je weet wat ik je heb aangeboden en dat aanbod staat. Ik wil je erg graag bij helpen.

En dan zijn er altijd nog van die heikneutels die helemaal niet door hebben waarvoor de instructie rondjes bedoeld zijn.... Er reed een blauw autootje achter me die dus vrijwel niet de lijnen gevolgd heeft maar elke keer als ik in mijn spiegel keek zat hij links of rechts van me. Waarom betalen die mensen nou die 100Euro?

De dikke dame was nog niet helemaal fit. Er moet nog wat aan het onderstel geschroefd gaan worden maar al met al kon ik het tempo aardig opvoeren en wennen aan het Quaife diff. Eind van de rit zijn het 23 rondjes geworden.

Aangezien ik vrijwel nooit tijd heb om trackdays van DF te bezoeken ken ik slechts weinig mensen van het forum, maar de sfeer zat er goed in en het is altijd leuk om oude bekenden weer eens de hand te kunnen schudden.

Ik wil de organisatie bedanken voor het nemen van het risico om een dag als deze op te zetten en te organiseren. Ik weet als geen ander hoe het is om te moeten afwachten of al die aanmeldingen daadwerkelijk ook omgezet worden in betalingen. Mannen: Bedankt :clap:

Denniske

Bericht door Denniske » 15 nov 2010, 08:10

Update: Tot 11u35

http://picasaweb.google.com/Dennisnoten ... eife121110#" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 15 nov 2010, 09:00

Vast een voorproefje van mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SvB

Bericht door SvB » 15 nov 2010, 09:23

Filmpje van een maat van me die reed met een 944S op Toyo's R888

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 nov 2010, 09:58

Machtig mooi Patrick! :Joran v/d Sloot stem:

Nrs 1, 3, 5 = to die for.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 nov 2010, 10:19

SvB schreef:Filmpje van een maat van me die reed met een 944S op Toyo's R888

Hele milde reactie op het eind op die gele E36.

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 15 nov 2010, 10:31

Xave30 schreef:Machtig mooi Patrick! :Joran v/d Sloot stem:

Nrs 1, 3, 5 = to die for.
Dank je Xavier :D

steve smith

Bericht door steve smith » 15 nov 2010, 11:03

PatrickC2 schreef:Vast een voorproefje van mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding
:love:

En gezien de passagiere in de 1e foto nauwelijks boven het dashboard uit komt kan dat er maar 1 zijn.... :thumbup:

Die>>>>>>. :jenna:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 15 nov 2010, 11:11

Ben twee keer voor DickH aan de kant gegaan (ik reed rustig op de snelle stukken omdat ik niet wist of de blinde bochten rechts of linksaf gingen) en Dick het zag er erg goed uit !

E

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 nov 2010, 11:12

steve smith schreef:
PatrickC2 schreef:Vast een voorproefje van mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding
:love:

En gezien de passagiere in de 1e foto nauwelijks boven het dashboard uit komt kan dat er maar 1 zijn.... :thumbup:

Die>>>>>>. :jenna:
Ha, op foto 1 doe ik verwoedde pogingen om bij te blijven bij de GTA en iets van de lijnen op te steken. Zo te zien ga ik hier te vroeg naar binnen?

Helaas ging de GTA er na 1 ronde bij DH weer af...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2010, 12:26

Hier nog een filmpje vanuit Adenau, straks nog 1 uit de karussel! Heerlijk dat uploaden op school gaat mooi snel :D

Dominique

Bericht door Dominique » 15 nov 2010, 12:33

Complimenten aan de fotograven voor de mooie platen.
En om langs de ring in ellendig weer te gaan staan, respect!

@PatricC2: knap, hoe 'echt' jij snelheid vast weet te leggen.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 nov 2010, 12:38

Erik dB schreef: Ha, op foto 1 doe ik verwoedde pogingen om bij te blijven bij de GTA en iets van de lijnen op te steken. Zo te zien ga ik hier te vroeg naar binnen?

LOL, ja meneer v H. moest ook nog ff mee maar was vervolgens onvindbaar. Heb je er wat van opgestoken? :mrgreen:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 15 nov 2010, 12:47

Denniske schreef:
Alexsti schreef: Dennis , dan zaten we in hetzelfde pension ( de Sonnewende) zo te zien aan de eerste foto's !
Wij kwamen donderdagavond om 23:00 binnengevallen....

Bedankt voor de foto's !
Hier kijk ik wel erg serieus...

Afbeelding
Hehe, klopt. Overnachting en ontbijt waren naar goede gewoonte weer dik oké! :)

We hebben vrijdagavond ook nog samen gegeten bij Pinocchio's geloof ik?
Klopt , wel je bord(je) voortaan leegeten..... :mrgreen:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 nov 2010, 12:47

steve smith schreef:
Erik dB schreef: Ha, op foto 1 doe ik verwoedde pogingen om bij te blijven bij de GTA en iets van de lijnen op te steken. Zo te zien ga ik hier te vroeg naar binnen?

LOL, ja meneer v H. moest ook nog ff mee maar was vervolgens onvindbaar. Heb je er wat van opgestoken? :mrgreen:
Jawel, o.a. dat Schwedenkreuz een stuk harder kan dan ik tot dan toe deed. Dat leereffect heb ik in de ronden daarna direct maar toegepast :angel: . Daarna kon ik vanaf AF tot aan Eschbach redelijk volgen en heb ik vanaf Brunnchen de verrekijker er maar bij gepakt om te kijken wat je allemaal deed 8) (vooral tussen Pflanzgarten en Schwalbenschwanz liet ik nog veel liggen).

steve smith

Bericht door steve smith » 15 nov 2010, 12:50

Erik dB schreef:
steve smith schreef:

Jawel, o.a. dat Schwedenkreuz een stuk harder kan dan ik tot dan toe deed. Dat leereffect heb ik in de ronden daarna direct maar toegepast :angel: . Daarna kon ik vanaf AF tot aan Eschbach redelijk volgen en heb ik vanaf Brunnchen de verrekijker er maar bij gepakt om te kijken wat je allemaal deed 8) (vooral tussen Pflanzgarten en Schwalbenschwanz liet ik nog veel liggen).
Tussen PF2 en SwS was ik 'm ook bijna kwijt :roll: Maar als je juist die technische stukken wilt leren had je misschien beter ff een rondje mee kunnen hobbelen voor de bijbehorende uitleg..... Dan is het iets minder link!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2010, 12:53

Hier nog een filmpje vanuit de karussel, ik zie net dat ik hem verkeerd geknipt heb dus het beste is om even door te spoelen naar seconde 24.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 nov 2010, 13:01

steve smith schreef: Tussen PF2 en SwS was ik 'm ook bijna kwijt :roll: Maar als je juist die technische stukken wilt leren had je misschien beter ff een rondje mee kunnen hobbelen voor de bijbehorende uitleg..... Dan is het iets minder link!
Goed plan, doen we dat de volgende keer.

Gert.

Bericht door Gert. » 15 nov 2010, 13:03

Denniske schreef:Update: Tot 11u35
Mooie foto's! :thumbup:
Heerlijk nagenieten zo.

WJ

Bericht door WJ » 15 nov 2010, 13:12

Leuk die Filmpjes Tom. :thumbup:

Ook leuk om die twee Porsche's elke keer samen voorbij te zien komen. :D

Laurens

Bericht door Laurens » 15 nov 2010, 13:26

Dickh. schreef:Wat laat, maar ook van mijn kant een verslagje van de lekkere trackday van afgelopen vrijdag.

Nadat de M5 begin augustus haar laatste rondjes zeer succesvol met een derde plaats tijdens de BMW fahrertraining had afgesloten kwam er een tijd met veel stress om de nodige aanpassingen door te voeren. Zodoende kon ik echt pas vrijdagochtend de eerste meters rijden. Voorzien van een nieuw Quaife diff, nieuwe aandrijfassen, kompleet nieuw Bilstein Motorsport onderstel en een nieuwe Sachs racekoppeling is het dan toch echt aftasten. Al snel bleek dat ik toch nog een nieuw setje semi's had moeten halen want de omstandigheden op de baan werden in de loop van de dag steeds beter en dan vallen de P-Zero's door de mand.

Het instructierijden was voor mij een aanfluiting. De Belgische vrienden hadden een bepaalde manier in hun gedachten waarvan je van te voren kon weten dat het niet goed ging werken. Jammer dat ze zo vreselijk eigenwijs waren en niet bereid om te luisteren naar iemand die dit soort instructie rondjes al tig keer heeft gedaan op de Ring. Maar, zoals Peter al aangaf zijn dit zaken om van te leren en bij een volgende keer beter aan te pakken. Peter, je weet wat ik je heb aangeboden en dat aanbod staat. Ik wil je erg graag bij helpen.

En dan zijn er altijd nog van die heikneutels die helemaal niet door hebben waarvoor de instructie rondjes bedoeld zijn.... Er reed een blauw autootje achter me die dus vrijwel niet de lijnen gevolgd heeft maar elke keer als ik in mijn spiegel keek zat hij links of rechts van me. Waarom betalen die mensen nou die 100Euro?
Ik zat dus het eerste rondje dat ik achter jou reed achter dat blauwe autootje.... Was heel blij toen hij er tussen uit was. Daarna 2 rondjes zonder iemand er tussen achter jou kunnen rijden (laatste 2 instructie rondjes) en daar heb ik zeker wat van op gestoken. Vond het ook wel grappig om te zien wat er nog aan verschillen tussen de instructeurs zit. Maar van die 2 rondjes heel veel opgestoken en daardoor de rest van de dag eigenlijk zonder problemen of noemenswaardige momentjes door gekomen.

Afbeelding
:thumbup:

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 15 nov 2010, 13:31

@Erik. Je maakte inderdaad keurig plaats waarvoor mijn dank en complimenten voor de manier waarop je het deed. Anderen kunnen daar een voorbeeld aan nemen.
Heb een kwart ronde achter iemand aan gereden welke vergeten was de spiegels aan te vinken in de optielijst. Uiteindelijk maar buitenom in de kleine karousel erlangs gegaan.

@Laurens. Dat was 'm inderdaad. En jij volgde perfect. Goed dichtbij ook. Dan leer je tenminste wat. Zelfs na ruim 7500 rondjes ben ik nog steeds leergierig en probeer mezelf nog steeds te verbeteren, en zodoende begrijp ik niet dat mensen na betaling van serieus geld er niets van schijnen te willen opsteken.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 nov 2010, 13:40

WJ schreef:
Ook leuk om die twee Porsche's elke keer samen voorbij te zien komen. :D
Dat deden ze op donderdagavond net over grens bij Venlo ook al. Had opeens 2 gele koplampen in mijn spiegel. Erg nice om te zien, 2x 964.

Ik zie mooie platen en beelden voorbij komen met bijbehorende verhalen. Leuk om terug te lezen.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 nov 2010, 14:27

Ben benieuwd wie die blauwe MX-5 rijder dan is geweest die zo slim was om zijn eigen lijnen te rijden in de instructeursrondes :)

Asief

Bericht door Asief » 15 nov 2010, 15:23

Dit was mijn eerste kennismaking met de Ring en was wat mij betreft wel geslaagd. Heb 2 instructierondes achter de gele Civic gereden en dat ging aardig moet ik zeggen. Daarna werd mijn vriendin een beetje misselijk in de auto (voelde zich al niet te best) en besloot het maar voor gezien te houden en haar bij te laten komen bij Devil's Diner :)
Dit is zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel met een droge baan :mrgreen: (en wat meer oefening op de digitale Ring in Forza :bag: )

Plaats reactie