Nadat de M5 begin augustus haar laatste rondjes zeer succesvol met een derde plaats tijdens de BMW fahrertraining had afgesloten kwam er een tijd met veel stress om de nodige aanpassingen door te voeren. Zodoende kon ik echt pas vrijdagochtend de eerste meters rijden. Voorzien van een nieuw Quaife diff, nieuwe aandrijfassen, kompleet nieuw Bilstein Motorsport onderstel en een nieuwe Sachs racekoppeling is het dan toch echt aftasten. Al snel bleek dat ik toch nog een nieuw setje semi's had moeten halen want de omstandigheden op de baan werden in de loop van de dag steeds beter en dan vallen de P-Zero's door de mand.
Het instructierijden was voor mij een aanfluiting. De Belgische vrienden hadden een bepaalde manier in hun gedachten waarvan je van te voren kon weten dat het niet goed ging werken. Jammer dat ze zo vreselijk eigenwijs waren en niet bereid om te luisteren naar iemand die dit soort instructie rondjes al tig keer heeft gedaan op de Ring. Maar, zoals Peter al aangaf zijn dit zaken om van te leren en bij een volgende keer beter aan te pakken. Peter, je weet wat ik je heb aangeboden en dat aanbod staat. Ik wil je erg graag bij helpen.
En dan zijn er altijd nog van die heikneutels die helemaal niet door hebben waarvoor de instructie rondjes bedoeld zijn.... Er reed een blauw autootje achter me die dus vrijwel niet de lijnen gevolgd heeft maar elke keer als ik in mijn spiegel keek zat hij links of rechts van me. Waarom betalen die mensen nou die 100Euro?
De dikke dame was nog niet helemaal fit. Er moet nog wat aan het onderstel geschroefd gaan worden maar al met al kon ik het tempo aardig opvoeren en wennen aan het Quaife diff. Eind van de rit zijn het 23 rondjes geworden.
Aangezien ik vrijwel nooit tijd heb om trackdays van DF te bezoeken ken ik slechts weinig mensen van het forum, maar de sfeer zat er goed in en het is altijd leuk om oude bekenden weer eens de hand te kunnen schudden.
Ik wil de organisatie bedanken voor het nemen van het risico om een dag als deze op te zetten en te organiseren. Ik weet als geen ander hoe het is om te moeten afwachten of al die aanmeldingen daadwerkelijk ook omgezet worden in betalingen. Mannen: Bedankt