Pascal Woudenberg schreef:Omdat ik het verleden een aantal keer problemen heb gehad met afgebroken wielbouten (oa middag in de nacht met een lekke band.....) vroeg ik me af of het veilig is om deze te voorzien van een dun laagje koperslip. Ik snap dat het aanhaalmoment dan iets omhoog moet, bv van 110nm naar 120nm (lichtmetaal). Kan iemand me bevestigen dat dit veilig is cq. afraden? Heb nl. ook weer geen zin om met vrouw en kidz aan boord mijn eigen wiel(en) voorbij te zien komen. Thanx voor de feedback.
Dat is inderdaad geen pretje je wiel voor bij zien komen met vrouw en kind aan boord, ik spreek uit ervaring ook nog met volle vakantie bepakking, vorig jaar werd ik ingehaald door mijn linker voorwiel onderweg naar italie.
Bleek dat mijn slotbout eruit was gelopen en de andere wielbouten gewoon compleet waren afgebroken.
Terwijl ze wel voorzien waren van kopervet, mijn monteur in de stress

deze heeft zijn moment sleutel gelijk afgevoerd en een nieuwe aangeschaafd.
Hoe die bouten hebben kunnen afbreken is mij altijd nog een raadsel, maar een ding weet ik wel dat ik veel geluk heb gehad, en dat ik het nooit weer hoop te beleven.
